Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

La intreruperea cu vaporul o ora in plus pe zi.


Mit

Postări Recomandate

  • Members

ok . am inteles acum . aici spune clar acest lucru.   cred ca aceste note de orientare au fost date tocmai pentru a clarifica aspectele interpretabile ale regulamentului 561 , care la art 9 nu specifica "perioada normala de odihna zilnica de cel putin 11 ore" , ci doar "perioada normala de odihna zilnica"

 

vreau sa prezint urmatoarea situatie:

daca merg catre vapor , insa cu 20 de km inainte de port am deja 9 ore 59 de minute conduse si 12 ore 10 minute de activitati de la inceperea programului. ma opresc, inchid programul si incep pauza de odihna zilnica. fac pauza 15 minute , apoi conduc 30 de minute pentru a ajunge in port unde urmeaza 7 ore de pauza. conduc din nou 10 minute sa urc pe vapor si continui pauza(am cuseta). calatoria dureaza 7 ore, iar la pornire incep deja noul program de conducere inainte de a cobori de pe vapor. 

este corect?

dar daca cand am oprit cu 20 de km inainte de vapor as fi avut 12 ore 50 de minute de activitati de la inceperea programului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
[...] daca merg catre vapor , insa cu 20 de km inainte de port am deja 9 ore 59 de minute conduse si 12 ore 10 minute de activitati de la inceperea programului. ma opresc, inchid programul si incep pauza de odihna zilnica. fac pauza 15 minute , apoi conduc 30 de minute pentru a ajunge in port unde urmeaza 7 ore de pauza. conduc din nou 10 minute sa urc pe vapor si continui pauza(am cuseta). calatoria dureaza 7 ore, iar la pornire incep deja noul program de conducere inainte de a cobori de pe vapor. 

este corect?

[...]

 

NU.

Ai depășit durata zilnică de condus!!!

 

[...] dar daca cand am oprit cu 20 de km inainte de vapor as fi avut 12 ore 50 de minute de activitati de la inceperea programului?

Pe lângă depășirea duratei zilnice de condus ai fi avut și un repaus zilnic redus ÎNTRERUPT pentru ferry :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Hopa, hopa... avem o problemă aici:

 

fractionarea repausului zilnic normal nu permite transversarea ferry / tren .

De ce nu Mario? Nota 6 zice așa:

 

În cazul unei perioade normale de odihnă zilnică luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie de cel puţin trei ore, iar a doua de cel puţin nouă ore [conform dispoziţiilor articolului 4 litera (g)], numărul de întreruperi (maxim două) se referă la întreaga perioadă de odihnă zilnică şi nu la fiecare parte a perioadei normale de odihnă zilnică luată în două tranşe.

Adică pot avea aceleași două întreruperi cumulate de o oră, doar că nu am voie să le fac în fiecare ''bucată'' de pauză. Ori le fac amândouă în prima bucată, ori amândouă în a doua bucată ori una într-o bucată și a doua în altă bucată.

Mie cel puțin, cam așa îmi sună aliniatul ăla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
daca te trimit sa mai citesti inca o data cu atentie te superi ???

Nici vorbă de supărare...

Uite cum facem, eu îți expun aici, pas cu pas, interpretarea mea... dacă e greșită tu îmi spui UNDE anume am greșit, ok?

 

 

–„perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puţin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puţin trei ore şi a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puţin nouă ore;

Asta este definiția repausului zilnic normal. Observăm că sunt două ''modele'' descrise acolo, ori 11 ore neîntrerupte, ori 3+9 ore... dar ambele sunt repausuri zilnice normale.

 

 

Articolul 9

(1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoţeşte un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul şi efectuează în acelaşi timp o perioadă de repaus zilnic normală, această perioadă poate fi întreruptă de două ori cel mult de alte activităţi a căror durată nu depăşeşte o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normală, conducătorul are acces la o cuşetă.

Observăm că derogarea nu face nici o precizare referitoare la care din cele 2 modele de repaus zilnic normal se referă... e formulat simplu ''perioadă de repaus zilnic normală''. Ne spune condițiile în care se face întreruperea repausului, respectiv obligativitatea accesului la cușetă, maxim 2 întreruperi și cumulate de maxim 1 oră, dar repet, nici un indiciu măcar asupra cărui tip de repaus zilnic normal se răsfrânge această derogare.

Dar nu-i nimic, avem nota 6 care vine și face lumină și zice așa:

 

Mai mult decât atât, în conformitate cu articolul 9 alineatul (1), o perioadă normală de odihnă zilnică de cel puţin 11 ore luată pe un feribot sau într-un tren (în cazul în care conducătorul auto are acces la o cuşetă) poate fi întreruptă de cel mult două ori de alte activităţi (precum îmbarcarea la sau debarcarea de la bordul feribotului sau trenului). Durata totală a acestor două întreruperi nu poate depăşi o oră. Această durată nu poate avea ca rezultat, în nici un caz, reducerea perioadei de repaus zilnic normale.

În cazul unei perioade normale de odihnă zilnică luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie de cel puţin trei ore, iar a doua de cel puţin nouă ore [conform dispoziţiilor articolului 4 litera (g)], numărul de întreruperi (maxim două) se referă la întreaga perioadă de odihnă zilnică şi nu la fiecare parte a perioadei normale de odihnă zilnică luată în două tranşe.

Avem, în primul rând, 2 paragrafe distincte. În primul este menționată explicit referirea la perioada de repaus zilnic normală de 11 ore și ca lămurire suplimentară față de prevederea din 561 ne atrage atenția că durata totală a întreruperii NU va fi scăzută din durata repausului (dealtfel de aia se și numește întrerupere și nu scurtare).

Cel de-al doilea paragraf însă, la rândul lui, face mențiunea că se referă direct la perioada de repaus zilnic normală luată în două tranșe și dacă eliminăm micile explicații băgate acolo și citim așa: În cazul unei perioade normale de odihnă zilnică luată în două tranşe, [...] numărul de întreruperi [...] se referă la întreaga perioadă de odihnă zilnică şi nu la fiecare parte a perioadei normale de odihnă zilnică luată în două tranşe... oare nu sună logic? Nu cumva ne spune că indiferent că avem două tranșe de repaus, întreruperea se aplică ca și la întreg?

 

Dar, cum am spus... dacă citesc/înțeleg eu aiurea, te rog să-mi arăți. (Dar sper că am trecut de faza în care tu spui ceva de genu' ''Mai citește, folosește-ți capul etc etc...'') Dă și tu o explicație coerentă dacă e cazul...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

NU.

Ai depășit durata zilnică de condus!!!

 

Pe lângă depășirea duratei zilnice de condus ai fi avut și un repaus zilnic redus ÎNTRERUPT pentru ferry :))

dar durata zilnica de condus se incheie la 20 de km de port , la 09h 59 minute. eu atunci inchid programul si incep pauza zilnica de odihna , pe care o intrerup prima data dupa cele 15 minute cu  30 de minute conducere ca sa ajung in port , iar apoi o intrerup a doua ora dupa cele 7 ore de asteptare cu cele 10 minute pentru a urca pe vapor. 

legea nu spune ca prima din cele 2 intreruperi trebuie sa fie inainte de timpul petrecut pe vapor iar cea de a doua intrerupere dupa, ci doar ca poate fi intrerupta de cel mult 2 ori prin alte activitati care sa nu depaseasca insumat o ora(in cazul meu am doua intreruperi totalizand 40 de minute)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

citez :

  "numărul de întreruperi (maxim două) se referă la întreaga perioadă de odihnă

zilnică şi nu la fiecare parte a perioadei normale de odihnă zilnică luată în două tranşe"

 

-daca ar fi cum zici  sunt de fapt 3 (trei) intreruperi si nu maxim doua cum zice legea, una dupa primele 3 ore apoi inca doua pentru imbarcare si debarcare in cele 9 ore sau invers !

acum daca voi interpretati altfel eu ce mai pot sa zic ?

si daca se intrerupe pauza de 9 ore doar pentru imbarcare?!!! adica se asteapta in port 4 ore si vaporul face 5 ore si jumate . sunt numai 2 intreruperi: una dupa primele 3 ore iar a doua pentru imbarcare. 

pentru debarcare nu mai este nevoie de intrerupere pentru ca deja pauza este terminata. se incepe noul program inainte de debarcare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
-daca ar fi cum zici  sunt de fapt 3 (trei) intreruperi si nu maxim doua cum zice legea, una dupa primele 3 ore apoi inca doua pentru imbarcare si debarcare in cele 9 ore sau invers !

Păi stai puțin Gongy, că amestecăm treburile aici.

Întreruperile repausului zilnic sunt prevăzute, menționate și reglementate explicit în lege. Este scris termenul ''întrerupere'', se referă la ce semnifică efectiv cuvântul (adică întreruperea unei acțiuni în cazul nostru) și este și reglementată/condiționată (maxim 2 astfel de întreruperi și cumulate de maxim 1 oră);

Asta ar fi una.

Perioada de repaus zilnic normală nu are nici o legătură cu termenul/noțiunea de întrerupere. Și nici nu ar avea cum să aibe vreo legătură, deoarece tu nu ''întrerupi'' efectiv nimic. Nu e ca și când tu îți începi repausul zilnic normal, apoi după minim 3 ore, mai muncești un pic și apoi continui cu încă minim 9 ore, deci nu vorbim de nici o întrerupere. Dealtfel, ținând cont de celelalte prevederi din legislație, subînțelegem și o condiție obligatorie a acestui tip de repaus și anume că prima tranșă (aceea de minim 3 ore) are loc în timpul desfășurării activităților zilnice iar cea de-a doua tranșă (de minim 9 ore) are loc după sfârșitul activității zilnice.

În plus, nicăieri în legislație, nu se face vreo referire la acest tip de repaus ca și repaus zilnic normal întrerupt... în nota 6 este menționat ca perioadă normală de odihnă zilnică luată în 2 tranșe.

Deci, în concluzie, repauzul zilnic normal fracționat nu este un repaus întrerupt, tocmai prin natura particularității lui. Este pur și simplu un mod diferit de face un repaus zilnic normal, de asta este menționat separat atât în 561 cât și în nota 6.

Eu îmi susțin în continuare afirmația.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

dar durata zilnica de condus se incheie la 20 de km de port , la 09h 59 minute. eu atunci inchid programul si incep pauza zilnica de odihna , pe care o intrerup prima data dupa cele 15 minute cu  30 de minute conducere ca sa ajung in port , iar apoi o intrerup a doua ora dupa cele 7 ore de asteptare cu cele 10 minute pentru a urca pe vapor. 

legea nu spune ca prima din cele 2 intreruperi trebuie sa fie inainte de timpul petrecut pe vapor iar cea de a doua intrerupere dupa, ci doar ca poate fi intrerupta de cel mult 2 ori prin alte activitati care sa nu depaseasca insumat o ora(in cazul meu am doua intreruperi totalizand 40 de minute)

pana la urma este legal sau nu cum am procedat? de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

pana la urma este legal sau nu cum am procedat? de ce?

Tu ai marcat sfârșitul activitățilot zilnice și ulterior urcarea pe ferry... dar totuși, minutele alea conduse ce crezi că se întâmplă cu ele? Tahograful ți le va aduna în mod sigur la perioada de conducere în 24 de ore.

Traversarea cu ferry nu este o situație ''ce nu putea fi prevăzută dinainte'', să sugerezi că poți folosi derogarea de la art. 12...

Marcarea sfârșitului activităților zilnice se presupune că exact asta înseamnă, ai terminat. Derogarea pentru ferry îți mai permite o oră de activități, dar ele se vor contoriza la activitatea zilnică deja încheiată. Cum spuneam, atâta timp cât nu este o situație ce nu putea fi prevăzută sub nici o formă dinainte, tu trebuie să-ți încadrezi întreruperea în limitele prevăzute pentru perioada de activitate zilnică.

Nu te baza pe faptul că este specificat express că durata întreruperii nu poate scurta pauza, dar nu este specificat că nu poate lungi programul...

Că mergi întins pe autostradă sau că conduci 3 minute să te urci pe ferry... este o activitate supusă regulamentului 561. În notele alea de orientare scrie clar că prin folosirea prevederilor din derogări șoferul NU trebuie să aibă câștiguri de timp... ori în cazul tău cam ai, vreo 40 de minute.

 

P.S. Cum altfel vezi tu situația asta? Bagi 10 ore de condus, în program de 13 ore și ajungi pe ferry, nu? Întrerupi pentru 20 de minute. dar deja ești în afara arcului de 24 de ore... Pauza nu se poate scurta, scrie clar, iar programul îl ai deja full... unde ''înghesui'' alea 20 de minute?!? În programul următor... cum?!? Sau crezi că vor fi ignorate pur și simplu doar pentru că tu ai închis programul la timp?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

 

 

P.S. Cum altfel vezi tu situația asta? Bagi 10 ore de condus, în program de 13 ore și ajungi pe ferry, nu? Întrerupi pentru 20 de minute. dar deja ești în afara arcului de 24 de ore... Pauza nu se poate scurta, scrie clar, iar programul îl ai deja full... unde ''înghesui'' alea 20 de minute?!? În programul următor... cum?!? Sau crezi că vor fi ignorate pur și simplu doar pentru că tu ai închis programul la timp?

in cazul 2 (cand am 12 ore si 50 de minute la inchiderea programului), plus cele 40 de minute conduse dupa inchiderea programului ma scot in afara arcului de 24 de ore pana cand sunt obligat sa terminat pauza. sunt de acord ca este ilegal

dar in cazul 1 , avand doar 12 ore si 10 minute , ma incadrez sa termin pauza. ramane doar problema depasirii perioadei zilnice de condus.

dar perioada zilnica de condus este: 

                                                     (k) „durată zilnică de condus”: durata totală de condus acumulată între sfârşitul unei

                                                      perioade de repaus zilnic şi începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o
                                                      perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal;
in exemplul meu , inceputul urmatoarei perioade de repaus zilnic este momentul cand aveam conduse 9 ore 59. deci durata mea zilnica de condus se incheie aici , cand incep perioada zilnica de repaus.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

o paranteza fara a va devia de la subiect , minutele conduse intre cele doua intreruperi nu se adauga la perioada zilnica de conducere , asfel daca ai conduse 8: 45 h si folosesti 30 minute pentru deplasare ( urcare / coborare )nu inseamna ca ai depasit durata zilnica de conducere doar la durata de condus saptamanala / bisaptamanala .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • Members

Buna seara tuturor.

Ma confrunt cu urmatoarea situatie: inceput program azi dim ora 07.30 (RO) in localitatea Aylesford U.K.(e o localitate la 72 km de Dover veti intelege pe urma de ce specific acest aspect).

Mers 25 de minute dupa care intrat in coada M 20 .Stat in coada 6ore si 18 min dupa care mers 3 km in 12 min iar oprit si tot asa .Ajuns in port Dover ora 19.14(RO) 17.14 U.K.facut Checkin dar ...primit bilet imbarcare pe vas ora 22.00 U.K.ora 00.00 RO.

Prin urmare amplitudinea sau programul de lucru de 15 ore e deja terminat la ora 22.30(RO) 20.30 U.K.

Ieri intentionat m am oprit in localitatea amintita cum spuneam mai sus desi as mai fi avut ore de condus si inca vreo 4 ore de amplitudine cunoscand faptul ca zilele astea sunt mari probleme la traversarile cu vaporul Dunkerque - Dover si retur .

Odata intrat in coada pe M 20 inapoi nu mai dai .In port la Dover nu e loc sa stai sa faci o pauza sa zicem macar redusa prin urmare !!! ???

In aceasta situatie voi traversa la ora 22.00 U.K. voi imprima  un bon imediat dupa debarcare cand ma voi opri il anexez la biletul de vapor and ....!!!!

Dupa mine nu vad alta solutie ,art 9 alin 1 din 561 nu se poate aplica in situatia expusa .(cuseta etc ).

Rog frumos un sfat ,nu legende de parcare please.

Mi a scapat sa specific debarc Dunkerque ,opresc inchid programul estimez in jurul orei 03.30 din data de 29.07.2015 pe urma imprimez un bon .

Evident urc pe vapor si pun tahograful pe barca

Multumesc drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Inceput zi de munca la 07.30 ( Ro ) la 19.15( Ro ) port / check inn , mers catre banda de asteptare , sa zicem cel tarziu 19.30 , inchis perioada munca in 12 ore ,(simbol tara sfarsit perioada munca ) si inceperea repausului zilnic , in acest caz REPAUS ZILNIC NORMAL . Pe langa acest repaus zilnic normal , se mai cere si accesul la o cuseta .

Din pacate nu ai acces la cuseta si deja calcul LEGAL se sfarseste aici . Pacat , erea modul perfect .....

Neavand acces la cuseta esti nevoit ca transversarea sa o faci in perioada de serviciu , timpul tau limita fiind 20.30 (ro ) in cazul in care ai deja executate cele 3 reduceri repaus zilnic ( intre doua repausuri saptamanale ) sau 22.30 (ro ) daca poti executa reduceri repaus zilnic sau normal fractionat .

La ora 00.00 (ro ) cand efectiv trebuie sa efectuezi imbarcarea esti in afara barierii orare , in repausul zilnic si practic faci o intrerupere a acestuia pentru a urca , la coborare la fel si nu vei indeplini , in ruptu' capului cerinta obligatorie a minimului repausului aplicat .

Cum observam , desi in prima faza termenii problemei ne ajuta , cele 12 h de munca , plus ,, rezervarea ,, in intregime a orei permisa miscarii , am obtine in arcul zilei de munca un repaus zilnic normal , lipsa accesului la cuseta nu poate rezolva problema ca legal ,patrundem in ilegal si nu are rost sa promovam mai departe subiectul sau sa incercam sa gasim ,, portite ,, pentru ca nu exista , descurcareala , procedeele gresite bazate pe amabilitatea / intelegerea agentului nu sunt permise aici pentru ca promovam doar buna aplicare a legii si litera acesteia .

Prin manevra pe care vrei sa o urmezi vei avea un repaus zilnic , incomplet , de 4 ore asa ca te rog sa te mai gandesti in ceea ce priveste punerea in aplicare , acum ca ai timp .

Daca esti curios de sanctiune , raportata la Romania , 0g8 /2015 .

ps : pe bon ce vrei sa scri? tatal nostru ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

og 8/2015

8 .2 :

) Urmatoarele fapte reprezinta incalcari foarte grave ale dispozitiilor Regulamentului (CE) nr. 561/2006, ale Regulamentului (UE) nr. 165/2014 si, dupa caz, ale Acordului AETR si constituie contraventii, daca acestea nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa constituie infractiuni

f) diminuarea cu 2,5 ore sau mai mult a perioadei minime de repaus zilnic normal, atunci cand nu este posibila reducerea acesteia pana la 9 ore;

g) diminuarea cu 2 ore sau mai mult a perioadei minime de repaus zilnic redus, atunci cand este posibila reducerea acesteia pana la 9 ore;

9

c ) cu amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei, care se aplica operatorului de transport/intreprinderii pentru faptele prevazute la art. 8 alin. (2) lit. a)-m), p), s), s), y)-dd) si hh);

Reducerea cu peste 2.30 ore a repausului zilnic atrage dupa sine si imobilizarea camionului si executarea unui nou repaus zilnic fortat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario multumesc frumos pentru raspuns .Te asigur ca nu caut portite nu sunt adeptul ilegalitatilor (tocmai de aceea am scurtat in mod voluntar programul de ieri ) .

Obligatoriu dupa debarcare voi face 11 ore de repaus (chiar daca nu se vor include in cele 24 de ore !).

Chestiunea e ca aici Calais ,Dunkerque ,Dover de vreo luna e o situatie exceptionala cozi kilometrice ,timpi de asteptare extrem de lungi ....Ma surprinde ca sunt unicul ce aduce in discutie aceasta chestiune in ciuda faptului ca masini cu numere romanesti sunt cu sutele .

Nu afirm in nici un caz ca solutia mea e buna in nici un caz legala ,am intrebat azi si VOSA mi au raspuns ca toata Europa stie ce probleme sunt aici .Repet eu nu spun ca ceea ce fac este corect si nu incurajez dar 72 de km in 12 ore !? Se vad pe bon .

Chestiunea e ca auzeam fel si fel de povesti unii cu inchiderea programului inainte de imbarcare pe urma muta masina si pun pe barca etc .

Inca odata spun aici e o situatie intradevar iesita din comun (asta nu scuza si nu trebuie sa incurajeze practici ilegale ).

Pe bon o sa scriu de unde am plecat coada M 20 pana la Dover ,anexez biletul si....

Sunt de acord inca odata spun nu e legal .

Ma bucur ca mi ai raspuns si ti multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Pentru a debloca perimetrul autoritatile ar trebuii sa faca uz de nota 3 de orientare asupra 561/2006, fiind cea mai potrivita in cazul asta , sa autorizeze miscari pentru ca pe viitor sa se observe o situatie exceptionala si efortul autoritatilol de a rezolva problemele , la un control efortul individual de a iesi din ,, problema ,, nu face decat sa atraga o sanctiune , am facut raportarea la romania prin og 8 /2015, chiar si minimul , chiar si reducerea in 48 ore sunt niste banuti de luat in considerare .

cunosc problema calais -dover , sunt ,, bombardat ,, cu mesaje despre cum ar trebuii , raspund la fel , problema e a autoritatilor , au unealta necesara miscarii , ca sofer esti limitat , ti-ai facut munca , limita repausului te obliga la odihna , odihna pe care doar ei o pot intrerupe .

Am intuit oprirea in localitatea x si dorinta de a porni la drum cu o noua zi de munca pentru a intampina problemele , dar uite ca situatiile pe langa efortul individual ( chiar ai gandit bine treaba ) au nevoie si de autoritati .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Salut tuturor, am citit tot ce s-a scris mai sus, si nu am gasit situatiile de mai jos, primele 2 direct legat de subsemnatul, cea de a 3-a, discutie purtata ieri in cuseta:

1 - control BAG la care mi s-a sugerat folosirea functiei "ferry" din momentul in care m-am parcat in terminal inaintea imbarcarii, apoi dupa urcarea pe vapor, si daca este nevoie de continuarea pauzei, folosirea functiei si dupa coborare. Toate acestea ducand la evitarea unor eventuale neintelegeri legate de pauza efectuata la traversarea cu ferry

2 - "angajatul" din birou care se ocupa de analizarea cardurilor, diagramelor si a gps-urilor montate pe camioane, afirma sus si tare ca daca am deja efectuat un repaus zilnic normal sau redus in terminal inaintea imbarcarii, sunt obligat sa-mi incep programul pe ziua respectiva inaintea urcarii pe ferry. Adica nu pot intrerupe repausul pentru 10-15 min cu continuarea pe ferry si sa incep programul inainte sa cobor de pe barca.

3 - Un coleg de cuseta afirma ca el procedeaza in felul urmator: cand intrerupe pauza pentru urcat pe ferry, selecteaza functia OUT pentru a nu i se mai contoriza minutele conduse in arcul de 24 ore.( functia o foloseste doar pentru miscarea efectiva, in rest utilizeaza functia "ferry", face minim 11 ore de pauza, are cuseta, etc )

A continuat spunand ca a avut control atat de la VOSA cat si in Franta si agentii nu au avut nimic de obiectat.

Mentionez ca discut strict de traversarea unde ai acces la cuseta.

Drumuri bune !

Editat de valy5110
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Sunt satul de povesti si.legende de parcare , a zis bag a zis vosa , am facut si nu a zis nimeni nimic , scuze penibile pentru un profesionist , si astea nu sunt argumente de sustinere a unor proceduri .

1 ) Functia in sine da logica procedurii , functia ferry / tren se afla in sub-meniul introducere ( date ) camion , adica confirmi stationarea camionului pe puntea ferry sau plataforma trenului , si logic se face introducerea cand stationezi pe ferry /tren pentru ca functia asta justifica , stationarea nu procedura de intrrupere a repausului zilnic.

Ce rost are sa afirmi ca esti pe ferry /tren cand tu esti in terminalul portului ??

Repet , procedeul se numeste transversare ferry /tren in timpul umui repaus zilnic normal , cu toate cerintele fundamentale inclusiv simbolul , simbolul fiind o insemnare a locului stationarii in procedeu dar nu justifica procedeul .

Sunt cazuri in care domnii manuitori de volan , duc idea la o asa extrema ca te apuca rasu', adica in momentul check -inn -ului inchid perioada de munca , pun simbol si incep repausul , 5 minute executa o prima miscare pana pe llinia de asteptare , iar simbol si continuare repaus , sa zicem o ora vine barca executa o a doua miscare iara simbol si continuare repaus ,7 ore executa o a treia miscare debarcare si cautarea locului de parcare , iara simbol si continuare repaus , iar cand sunt sanctionati pentru mai mult de 2 intreruperi , mai mult de o ora de activitati si implicit neindeplinire repaus zilnic injura autoritatea de control pentru abuz ca ei au executat corect si cand ii trimiti cu atestatele inapoi la ARR sa faca scandal ca nu au fost scoliti si executa dupa legendele de parcare , tot ei se supara ......

2 ) Din cate inteleg intrebarea avand executat un repaus zilnic , trebuie sa fi executat in afara portului , sa zicem ajungi dimineata pe langa port si ai transversare seara , dupa faci o miscare catre port . aici e logic sa iti incepi o noua zi de munca , desi foarte scurta . ...ori urci direct ori mai stai in port ....poti incepe noul repaus zilnic .

3 ) Functia Out poate vrea sa o foloseasca ca sa arate ca e iesit din minti , nu are suport legal , el este in domeniul de aplicare a legii , minutele conduse pentru a imbarca -debarca nu se contabilizeaza la durata de conducere zilnica pentru ca sunt activitati permise ( acea ora ) dar se aduna la durata de conducere saptamamala /bisaptamanala .

Cat despre agenti , amabili ..... rau ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, discutam strict de intreruperea de maxim 2 ori, imbarcare + debarcare.

La pct 2, am zis clar ca sunt in terminal, nu in afara portului, deci se subintelege faptul ca ori iau biletul inainte de inceperea repausului, ori inainte de imbarcare. Aici reformulez intrebarea mai simplist: Ce importanta are daca stau 3 ore sau 12 ore in terminal, pauza tot de 11 ore este luata in considerare. Daca stau 11:05 inainte de imbarcare, apoi incep programul, traversarea dureaza 8:30, inseamna ca programul meu de lucru in ziua respectiva se reduce la 6 ore.

La pct 3, si eu l-am contrazis, dar fiecare cu parerile lui.

Pe scurt, pct 1 si 3 rezolvate, dar cu pct 2, nu sunt inca 100% convins, nu am vazut sa scrie in lege ca durata maxima de repaus inaintea imbarcarii sa nu depaseasca 9 sau 11 ore, ci doar ai obligativitatea efectuarii unui repaus de minim 11 ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

problema cu cat de simpla pare cu.atat de mult te poate complica .

atentie , te citez :

Ce importanta are daca stau 3 ore sau 12 ore in terminal, pauza tot de 11 ore este luata in considerare.

11 h ?? sau repaus zilnic normal .

sa continuam :

da , se intelege acum , fiind parcat in zona de asteptare ,in repaus ... hai sa zicem 12 ore acumulate ... poti intrerupe repausul pentru imbarcare , 30 minuute ce te invarti pe acolo , 8.30 h transversare ca mai apoi dupa 20.30 h repaus zilnic sa iti incepi noua.zi.de munca direct debpe puntea ferry.

Recomandarea cred ca vrea sa bata catre perioadele astea de repaus cumulat , la atingerea pragului unui repaus de minim 24 ore care poate fi considerat repaus saptamanal si care evident nu se poate intrerupe pentru a transversa ferry /tren . E o observatie importanta , a se face diferenta si a se tine cont de un repaus zilnic si unu saptamanal redus .

Contrariu , raspunsul de mai sus , fiind in afara portului , o distanta mica dar totusi de luat in calcul , check-inn eventual control , imbarcare poti depasi sau ai cele mai mari sanse sa depasesti ora rezervata activitatilor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mario, my bad: repaus zilnic normal.
Recomandarea a sunat asa : "After 9 or 11 hours of uninterrupted break, when you move your truck, you MUST start your new period of work, even if you are getting on a ferry or train."
Nu aducem in discutie aberatii precum intreruperea repausul saptamanal, fie el redus sau nu.

Daca esti in afara portului, sunt de acord cu tine, nu este recomandat, deoarece sunt prea multe situatii neprevazute care pot sa apara. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.