Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

La intreruperea cu vaporul o ora in plus pe zi.


Mit

Postări Recomandate

  • Administrators

Tu esti programator sau sofer ?  

Minutele de conducere intre cele 2 miscari permise nu se aduna la ultima durata de conducere sau durata conducere zilnica , doar la durata de conducere saptamanala /bisaptamanala . 

Sa nu te mai prin cu program pe aici , dovedeste ca esti profesionist , foloseste dex ul de specialitate 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Noțiunea de "program" am regasit-o în mai multe locuri în documentația primită de la CECOR, dacă ei greșesc o fac si eu.

Mai departe, am fost controlat în această seară de către ISCTR si minutele de conducere de la îmbarcare/debarcare (ei le-au adunat la durata de conducere a ultimei zile, durata de 8:46 + 17 minute cele 2 întreruperi) in programul lor le-a apărut ca in acea săptămână am condus în 3 zile mai mult de 9 ore.

Eu le-am zis (sigur pe mine, evident) ca acele minute nu se contabilizează decât la conducerea săptămânală dar degeaba, pe acest motiv am fost si amendat.

Daca e nevoie pun poze cu protocolul si 3 bonuri din săptămână cu pricina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Indiferent ce limbaj adopta CeCor in ce face el aici e forumul soferilor profesionisti  , termenul nu se regaseste in dexul de specialitate , dar in fine .... bat gura degeaba ca nu va intra in cap , iar aceste rugaminti de a folosi dex ul nu le fac pentru mine sau pentru tine ca individ , ci sa lasam constanta limbajului si denumirile fixe pentru cei care vin dupa noi , ca sa invete bine  ,nimic mai mult ... ce naiba va e greu sa intelegeti ?  

Dirigentie la ora 04.00 UTC .... pfffff 

In legatura cu amenda , fa contestatie si castigi  ,anul trecut am ajutat 6 soferi pe aceasi tema . 

 Indiferent  de ce apare pe softul de control  , cu biletul de ferry , agentul de constatare trebuie sa -ti ia in considerare transversarea in repausul zilnic ( evident daca ai respectat cerintele de cuseta si repaus zilnic normal ) . Softul vede miscarea , normal dar nu poate ghici daca ai facut o miscare aiurea sau ai transversat cu derogarea , dar agentul ar trebuii sa stie ca dupa definitia unei durate de conducere zilnica , ca timpul efectiv de conducere cumulat intre doua repausuri zilnice si / sau saptamanale   acele 17 minute nu se aduna la durata de conducere zilnica raportata la ziua respectiva de munca , ce intrerupi prin  miscari e repausul zilnic si vine catalogat ca derogat prin nota de orientare 6 asupra 561 /2006  , deci amenda nu se sustine , dar na ... o da si el ca tine cu program in sus si in jos va pierdeti in termeni si .. abuz .   

Reg561/2006 CE Art 4 . (K ) 

  1. „duratzilnicde condus”: durata totalde condus acumulatîntre sfâritul unei perioade de repaus zilnic i începutul urmtoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadde repaus zilnic i o perioadde repaus sptmânal  

 

Pe asta se bazeaza contestatia ta . Tot in ea cere ca agentul sa fie mustrat pentru ,, gura casca ,, face lumea sa piarda timp si bani degeaba .. 

Ai cerut sa fie scris ceva la mentiuni ?? 

 

 

 

Ps : o sa discut cu Adi ( CeCor ) de treaba cu programele :P 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Va salut.

Daca tot vorbiti de vapor/tren, va anunt ca s-a modificat Nota de Orientare 6, cu privire la modul de înregistrare a perioadelor de timp petrecute pe un feribot sau într-un tren în care conducătorul auto are acces la o cușetă.

nota 6.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 19 ore, Mario Bandit a spus:

Indiferent ce limbaj adopta CeCor in ce face el aici e forumul soferilor profesionisti  , termenul nu se regaseste in dexul de specialitate , dar in fine .... bat gura degeaba ca nu va intra in cap , iar aceste rugaminti de a folosi dex ul nu le fac pentru mine sau pentru tine ca individ , ci sa lasam constanta limbajului si denumirile fixe pentru cei care vin dupa noi , ca sa invete bine  ,nimic mai mult ... ce naiba va e greu sa intelegeti ?  

Dirigentie la ora 04.00 UTC .... pfffff 

In legatura cu amenda , fa contestatie si castigi  ,anul trecut am ajutat 6 soferi pe aceasi tema . 

 Indiferent  de ce apare pe softul de control  , cu biletul de ferry , agentul de constatare trebuie sa -ti ia in considerare transversarea in repausul zilnic ( evident daca ai respectat cerintele de cuseta si repaus zilnic normal ) . Softul vede miscarea , normal dar nu poate ghici daca ai facut o miscare aiurea sau ai transversat cu derogarea , dar agentul ar trebuii sa stie ca dupa definitia unei durate de conducere zilnica , ca timpul efectiv de conducere cumulat intre doua repausuri zilnice si / sau saptamanale   acele 17 minute nu se aduna la durata de conducere zilnica raportata la ziua respectiva de munca , ce intrerupi prin  miscari e repausul zilnic si vine catalogat ca derogat prin nota de orientare 6 asupra 561 /2006  , deci amenda nu se sustine , dar na ... o da si el ca tine cu program in sus si in jos va pierdeti in termeni si .. abuz .   

Reg561/2006 CE Art 4 . (K ) 

  1. „duratzilnicde condus”: durata totalde condus acumulatîntre sfâritul unei perioade de repaus zilnic i începutul urmtoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadde repaus zilnic i o perioadde repaus sptmânal  

 

Pe asta se bazeaza contestatia ta . Tot in ea cere ca agentul sa fie mustrat pentru ,, gura casca ,, face lumea sa piarda timp si bani degeaba .. 

Ai cerut sa fie scris ceva la mentiuni ?? 

 

 

 

Ps : o sa discut cu Adi ( CeCor ) de treaba cu programele :P 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
  • Members

Salutare colegi. Sunt începător in  treceri cu Ferry. Dar nu am reușit sa ma lămuresc. Spuneti-mi va rog unde greșesc. Ma parchez in port, închid programul zilnic, ma îmbarc, pun tahograful pe Ferry, ma debarc, parchez , la x ore( mai mult de 13 ) plec , deschizând program. Tahograful meu îmi cumulează orele de conducere cu cele dinn ziua precedenta îmbarcării. Unde greșesc??? Mulțumirii anticipate. Menționez ca nu trec decât cu Ferry prevăzut cu cușetă

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Cum adică ''îți cumulează orele''?! Când interoghezi aparatul, el îți va afișa totalul de ore conduse în intervalul 00:00-24:00 curent, mai exact de la ora 00:00 la ora interogării. N-am auzit încă de tahografe din-astea obraznice care să facă socoteli de capul lor. Și nici de tahografe care să distingă între momentele marcate ca ''începere activități zilnice'' și ''sfârșit activități zilnice'', sau între modul drum/feribot/în afara domeniului de aplicare. Rolul lor este să înregistreze activități, calculele le facem noi și softurile de analiză.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 28 minute, cri5tian a spus:

Cum adică ''îți cumulează orele''?! Când interoghezi aparatul, el îți va afișa totalul de ore conduse în intervalul 00:00-24:00 curent, mai exact de la ora 00:00 la ora interogării. N-am auzit încă de tahografe din-astea obraznice care să facă socoteli de capul lor. Și nici de tahografe care să distingă între momentele marcate ca ''începere activități zilnice'' și ''sfârșit activități zilnice'', sau între modul drum/feribot/în afara domeniului de aplicare. Rolul lor este să înregistreze activități, calculele le facem noi și softurile de analiză.

Indiferent la ce ora trec cu Ferry, la full drive time îmi aduna timpul de condus din ziua precedenta trecerii cu timpul  de condus al zilei după ce am trecut. Am considerat ca poate nu fac ceva bine , de aceea am întrebat aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Da, tahograful o face pentru ca pentru el daca nu exista mimin 9 ( in cazul unei intreruperi oarecare ) - 11 ore continue de repaus nu incepe o noua zi de munca deci un nou calcul de conducere zilnica , nefiind un repaus intreg ci din bucati el nu stie de derogare notei 6 si aduna minutele de conducere de la cele 2 miscari la durata zilnica de conducere a zilei de munca in care te afli , pana termini repausul zilnic .  

In cazul in care repausul minim cerut nu e incadrat in arcul de 24 ore maxim al unei zile de munca , tahograful aduna timpii de conducere din cele 2 zile de munca , pentru ca nu considera repausul zilnic valabil si va termina calculul cu terminarea celei de al doilea repaus cu (, ) care inchizi a doua zi de munca . 

Si apropo , full drive time suna a  rezumat zilnic a timpilor de conducere , adica ce conduci in 24 ore a unei zile calendaristice , exact rezumatul de pe un tichet de tahograf , indiferent ca tu conduci cate 6 ore in 2 zile de munca ( incadrate sau parti din ele in ziua calendaristica )  , pe rezumatul zilei calendaristice vei avea 12 ore , nu 6 si 6 ... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acum 54 minute, Mario Bandit a spus:

Da, tahograful o face pentru ca pentru el daca nu exista mimin 9 ( in cazul unei intreruperi oarecare ) - 11 ore continue de repaus nu incepe o noua zi de munca deci un nou calcul de conducere zilnica , nefiind un repaus intreg ci din bucati el nu stie de derogare notei 6 si aduna minutele de conducere de la cele 2 miscari la durata zilnica de conducere a zilei de munca in care te afli , pana termini repausul zilnic .  

In cazul in care repausul minim cerut nu e incadrat in arcul de 24 ore maxim al unei zile de munca , tahograful aduna timpii de conducere din cele 2 zile de munca , pentru ca nu considera repausul zilnic valabil si va termina calculul cu terminarea celei de al doilea repaus cu (, ) care inchizi a doua zi de munca . 

Si apropo , full drive time suna a  rezumat zilnic a timpilor de conducere , adica ce conduci in 24 ore a unei zile calendaristice , exact rezumatul de pe un tichet de tahograf , indiferent ca tu conduci cate 6 ore in 2 zile de munca ( incadrate sau parti din ele in ziua calendaristica )  , pe rezumatul zilei calendaristice vei avea 12 ore , nu 6 si 6 ... 

Am înțeles. Mulțumesc frumos pentru răspunsurile oferite. Drumuri bune si o săptămână buna tuturor colegilor

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...
  • Members

Salutare colegi.

Am si eu o nedumerire. Si vreau sa fiu lamurit. Am facut sau n-am facut bine?

Am traversat din IRL in UK cu un vapor cu camere de dormit. (Pentru cine stie: din portul Rosslare pana in portul Fishguard). Cu orele de condus m-am incadrat lejer. Am ajuns in port cu amplitudine sub 13 ore (aveam vreo 12 ore jumate). Pe linie, am inchis programu de lucru pe IRL si am dat initiere ferrybot pentru camion. Vaporul se aflase deja in port, asa ca nu am asteptat foarte mult. Cam dupa 10 minute, i-am dat cheie si am urcat in vapor. (prima miscare consecutiva, vafa oprire de motor intre timp)

Durata calatoriei a fost aproape 4 ore. Vaporul avea camere de dormit. Chiar am si dormit....dupa o masa buna (au mancarea foarte buna, dupa parerea mea) si un dus caldut.

Inainte de coborare, i-am dat iar intrare ferrybot pentru camion, sa se vada unde am urcat si unde am coborat de pe vapor.

Dupa coborare, am condus cam 10-15 minute (a doua miscare continua), am gasit parcare si m-am oprit cu o amplitudine de 15 ore si jumatate.  Nu am mai inchis programul inca o data. L-am pornit dimineata, dupa 9 ore, pe UK. (3 ore si cv, aproape 4 pe vapor si cu 9 in opinia mea constituie pauza de 3+9, care inlocuieste pauza de 11 si care, poate fi facuta zilnic, din cate stiu eu)

Am scos totusi un bon de la tahograf, am scris pe spate nume prenume, data si ca vaporu avea camere de dormit. Am atasat si biletul de la vapor si l-am arhivat in portofel.

Trebuie sa-mi fac oare griji pentru ceva? Sau am procedat legal? Intreb pentru ca am auzit nenumarate cazuri de la colegi prin parcare si, fiindca nu am experienta prea vasta in acest domeniu de calatorie, (eu vad mai mult asfalt decat apa), am decis sa va intreb pe voi, profesionistii.

Va multumesc anticipat pentru rabdare si pentru raspuns.

Drumuri bune sa aveti in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

La trecerea cu vaporul nu poți face 3+9.

Trebuie sa te oprești in 12h maxim ça sa îți mai rămână o ora la dispoziție pentru mișcarea mașinii.

Iar odihna de 11 ore o poți întrerupe de 2 ori, cumulat sa nu depășească o ora. Astfel, ai 12+1+11. 24 ore. 

Asa se procedează. Dacă tu te-ai oprit la 12h30, îți mai rămân doar 30 minute pentru mișcarea mașinii.

La trecerea cu vaporul trebuie odihna normala de 11h iar toată munca ta pe ziua aia sa nu depășească 13h, asta include și mișcările mașinii pentru urcat și coborât.

Odihna zilnica normala de 3+9 nu se accepta. 

Editat de Phraeudian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Se pare ca mai nou poți face și 3+9, scuze. 

Trebuie doar sa ai grija ca tot ce faci în ziua aia, inclusiv mișcările de urcat și coborât care sa nu depășească 1 ora ambele cumulate, împreună cu odihna de 11h sau 3+9 sa se încadreze in 24h, înțelegi tu. 

Eu cred ca tu, dacă ai sărit de 15h impreuna cu mișcările de urcat și coborât, după cum ai scris, ești cam în afara legii, deoarece odihna ta de 9 ore s-a terminat la 24h30m?

Trebuie sa ai grija ca ora aia de urcat și coborât nu se adaugă la 15h, este inclusa în cele 15h, ok? 

De pe gov.uk citez:

Journeys involving ferry or train transport

Where a driver accompanies a vehicle that is being transported by ferry or train, the daily rest requirements are more flexible.

A regular daily rest period, that is one of 11 hours duration or 12 hours if split, may be interrupted no more than twice, but the total interruption must not exceed 1 hour in total. This allows for a vehicle to be driven onto a ferry and off again at the end of the crossing. Where the rest period is interrupted in this way, the total accumulated rest period must still be at least 11 hours or 12 hours if split. A bunk or couchette must be available during the rest periods.

Drivers who are engaged on multi-manning can also interrupt a rest period however they may only do so where the rest period in the 30 hour spreadover is a regular daily rest of at least 11 hours or 12 hours if it is a split daily rest.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

uitate pe nota de orientare 6 LiloGalante,...tu te-ai incadrat corect la cele doua miscari pe ferry,in maxim 1 ora cumulat, este acceptata si formula de 3+9 ca un repaus zilnic normal de 11 ore..insa...ai gresit cu depasirea unei zile de munca..Acolo maximul este de 15 ore..si tu ai facut 15,30...Probabil cei care au facut mai multe traversari cu ferry si au fost ulterior controlati iti vor putea spune mai multe,Nu stiu daca pe spatele printului ai mai scris si altceva in afara de datele tale,motivul pentru care ai depasit cele 15 ore de pe ziua de munca respectiva,acolo avem o alta derogare la articolul 12/561..uitate si pe nota de orientare 1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Ai procedat aproape bine colegule. Nu mai comutați tahograful pe "Ferry" cat timp nu sunteți îmbarcați. Se poate întâmpla să nu vă îmbarcați și să fiți nevoiți să mergeți în alt port ( eu am pățit) . Cum justifici "Ferry " in cazul asta? In 2,5 ani nu am avut nici o abatere legata de trecerea cu vaporul, fiind controlat de nenumărate ori, și așa au spus autoritățile din F , UK și E

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.