Members MariusTm Postat Iulie 20, 2013 Members Share Postat Iulie 20, 2013 Vreau sa-mi deschid firma mea de transport ca sa fiu mai exact vreau sa-mi iau un iveco daily 35c12 nelamuririle mele sunt : Ce-ar fi mai bine sa-mi fac PFA sau SRL ? intreb asta pentru ca mai mult ca sigur am sa dau un avans pe masina iar restul in leasing si aici nu-mi sunt clare lucrurile . Pentru ca nu-mi trebuie licenta de transport ( cel putin momentan din ce abereaza astia ) trebuie sa am un angajat sau eu sa fac curs de Coordonator de Transport ? e obligatoriu sau nu am nevoie de coordonator ? Astept orice raspuns de la cineva care stie , multumesc anticipat . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Iulie 21, 2013 Moderators Share Postat Iulie 21, 2013 Dacă mașina e omologată pentru M.T.M.A. de max. 3,5t nu ai nevoie de licență de transport și implicit nici de o persoană desemnată să conducă permanent și efectiv activitatea de transport. Atenție însă, dacă transporți mărfuri A.D.R. ai nevoie de atestat (nu și de consilier de siguranță). Diferența între P.F.A. și S.R.L. este că fiind autorizat doar ca P.F.A. nu poți angaja pe nimeni, trebuie să fii calificat pentru obiectul de activitate desfășurat, ai un impozit minim de plătit dacă nu ai activitate, nu poți suspenda temporar activitatea iar cifra de afaceri anuală trebuie să fie sub o anumită sumă (atenție mare la acest aspect, depășirea sumei respective duce la schimbarea încadrării persoanei juridice, dar schimbarea se face pe banii tăi, într-un anumit interval de timp și plătești și o taxă extra). Personal, recomand S.R.L., plătitoare de T.V.A.. Dacă mașina în schimb este omologată pentru 5t, atunci ai nevoie de licență, ai nevoie de coordonator transporturi (care poți fi tu, indiferent de forma de organizare) plus celelalte documente (atestat marfă, cartelă taho, etc, etc). Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Iulie 21, 2013 Administrators Share Postat Iulie 21, 2013 colegul cri5tian iar o sa zica ca am ceva cu el ! Daca tot vrei sa faci asta, citeste cu atentie : ORDONANTA DE URGENTA nr. 11 din 27 februarie 2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2011privind transporturile rutiere EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 5 martie 2013 Data intrării in vigoare: 05 Martie 2013 si cauta si normele de aplicare, care la ora actuala sunt in dezbatere publica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Iulie 21, 2013 Moderators Share Postat Iulie 21, 2013 si cauta si normele de aplicare, care la ora actuala sunt in dezbatere publica. Degeaba există legea dacă nu se știe cum trebuie aplicată pentru autorizare și ulterior pentru control. În momentul de față, ÎNCĂ, e valabil ce am spus eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members MariusTm Postat Iulie 21, 2013 Autor Members Share Postat Iulie 21, 2013 da domnilor multumesc de clarificari atata cat se poate , stiam de legea aia prapadita care nu se stie daca o aplica si cum oricum curand trebuie sa ma decid in functie de ce vor face astia cu licentierea celor de 3,5t la banii de iveco daily gasesc mercedes atego in stare ff buna daca tot vor licente si ptr 3,5 t , atestate si card taho am doar cursul de coordonator mi-ar lipsii dar il rezolv si pe ala nu-i un hop. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members laurr29 Postat August 12, 2013 Members Share Postat August 12, 2013 Salutare!Ma gandeam(si inca ma gandesc)la o activitate de transport peste 3,5t.Firma o am(parcata,ce-i drept),trebuie sa-i schimb doar codul caen.Cand colo?Ce sa vezi?Din 2013 cei ce incaseaza sub 65000euro intra ca microintreprindere si sunt impozitati cu 3%din VENIT.La o firma oarecare care are adaos de 50_100% merge,dar la transporturi unde ai cheltuieli f mari si unde concurenta acerba te obliga sa stai pe piata cu preturi mici,vi se pare corect sa fim impozitati cu 3%din venit?Asta ce inseamna?Ca tu,stat,imi iei impozit INAINTE ca eu sa-mi scad cheltuielile(motorina,vigneta,rca,cmr)?Pai nu mai intai mai lasi sa-mi scad astea,ca mai apoi sa ma impozitezi?M-am gandit ca poate logica lor o fi si benefica avand in vedere ca astfel or sa dispara aia care merg cu 1leu pe km/20t(nush,zic si eu).Dar nu!Pt ca sunt 'salaii',care au multe capuri si care incaseaza (a incasa nu e totuna cu profit) peste 65mii euro pe an si care sunt incadrati la 16%din profit(si acolo baga baietii cheltuieli si dau ciu-ciu la stat).Cum se face ca tot ala oropsitul trebuie sa duca magareatza,in tara asta?Daca cunoasteti solutii de profitabilitate a activitatii de transport,spuneti-mi...pt ca-mie imi da cu virgula.Drumuri bune.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mikismekeras Postat August 28, 2013 Members Share Postat August 28, 2013 Iti poti face un i.i. cu activitate de transport asa am si eu si poti avea pana la 9 angajati.dca vrei mai multe inf intreaba-ma.Aici esti pe un forum.Daca mai descopar un singur mesaj in care ai folosit prescurtari vei primi ban pentru minim 2 saptamani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.