Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Vreau sa-mi deschid firma mea de transport


MariusTm

Postări Recomandate

  • Members

Vreau sa-mi deschid firma mea de transport ca sa fiu mai exact vreau sa-mi iau un iveco daily 35c12 nelamuririle mele sunt :

Ce-ar fi mai bine sa-mi fac PFA sau SRL ? intreb asta pentru ca mai mult ca sigur am sa dau un avans pe masina iar restul in leasing si aici nu-mi sunt clare lucrurile .

Pentru ca nu-mi trebuie licenta de transport ( cel putin momentan din ce abereaza astia ) trebuie sa am un angajat sau eu sa fac curs de Coordonator de Transport ? e obligatoriu sau nu am nevoie de coordonator ?

Astept orice raspuns de la cineva care stie , multumesc anticipat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Dacă mașina e omologată pentru M.T.M.A. de max. 3,5t nu ai nevoie de licență de transport și implicit nici de o persoană desemnată să conducă permanent și efectiv activitatea de transport. Atenție însă, dacă transporți mărfuri A.D.R. ai nevoie de atestat (nu și de consilier de siguranță).

Diferența între P.F.A. și S.R.L. este că fiind autorizat doar ca P.F.A. nu poți angaja pe nimeni, trebuie să fii calificat pentru obiectul de activitate desfășurat, ai un impozit minim de plătit dacă nu ai activitate, nu poți suspenda temporar activitatea iar cifra de afaceri anuală trebuie să fie sub o anumită sumă (atenție mare la acest aspect, depășirea sumei respective duce la schimbarea încadrării persoanei juridice, dar schimbarea se face pe banii tăi, într-un anumit interval de timp și plătești și o taxă extra). Personal, recomand S.R.L., plătitoare de T.V.A..

Dacă mașina în schimb este omologată pentru 5t, atunci ai nevoie de licență, ai nevoie de coordonator transporturi (care poți fi tu, indiferent de forma de organizare) plus celelalte documente (atestat marfă, cartelă taho, etc, etc).

Baftă!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

colegul cri5tian iar o sa zica ca am ceva cu el !

Daca tot vrei sa faci asta, citeste cu atentie :

ORDONANTA DE URGENTA nr. 11 din 27 februarie 2013 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2011privind transporturile rutiere EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 122 din 5 martie 2013 Data intrării in vigoare: 05 Martie 2013

si cauta si normele de aplicare, care la ora actuala sunt in dezbatere publica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
si cauta si normele de aplicare, care la ora actuala sunt in dezbatere publica.

Degeaba există legea dacă nu se știe cum trebuie aplicată pentru autorizare și ulterior pentru control. În momentul de față, ÎNCĂ, e valabil ce am spus eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da domnilor multumesc de clarificari atata cat se poate , stiam de legea aia prapadita care nu se stie daca o aplica si cum oricum curand trebuie sa ma decid in functie de ce vor face astia cu licentierea celor de 3,5t la banii de iveco daily gasesc mercedes atego in stare ff buna daca tot vor licente si ptr 3,5 t , atestate si card taho am doar cursul de coordonator mi-ar lipsii dar il rezolv si pe ala nu-i un hop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Salutare!Ma gandeam(si inca ma gandesc)la o activitate de transport peste 3,5t.Firma o am(parcata,ce-i drept),trebuie sa-i schimb doar codul caen.Cand colo?Ce sa vezi?Din 2013 cei ce incaseaza sub 65000euro intra ca microintreprindere si sunt impozitati cu 3%din VENIT.La o firma oarecare care are adaos de 50_100% merge,dar la transporturi unde ai cheltuieli f mari si unde concurenta acerba te obliga sa stai pe piata cu preturi mici,vi se pare corect sa fim impozitati cu 3%din venit?Asta ce inseamna?Ca tu,stat,imi iei impozit INAINTE ca eu sa-mi scad cheltuielile(motorina,vigneta,rca,cmr)?Pai nu mai intai mai lasi sa-mi scad astea,ca mai apoi sa ma impozitezi?M-am gandit ca poate logica lor o fi si benefica avand in vedere ca astfel or sa dispara aia care merg cu 1leu pe km/20t(nush,zic si eu).Dar nu!Pt ca sunt 'salaii',care au multe capuri si care incaseaza (a incasa nu e totuna cu profit) peste 65mii euro pe an si care sunt incadrati la 16%din profit(si acolo baga baietii cheltuieli si dau ciu-ciu la stat).Cum se face ca tot ala oropsitul trebuie sa duca magareatza,in tara asta?Daca cunoasteti solutii de profitabilitate a activitatii de transport,spuneti-mi...pt ca-mie imi da cu virgula.Drumuri bune..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.