Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Cine e ala? Eu sunt ala. Saluuuut!


Postări Recomandate

  • Members

  Salutari!

  Tir Express -user name ca tribut de multumire pentru amintirile frumoase de la Chieti Scalo. Ma inclin pentru Marco si Giustino.

  Nume : Robert Lihet. Varsta 35. Permis din 93. 6 ani prin Europa, 1 an in Nord America. In prezent, locuiesc in Montreal, Quebec, Canada. Lucrez long distance. Adica, merg oriunde pe continentul Nord American. In prezent conduc un Volvo VNL.

  Alte camioane pe care le-am calarit : Raba, Iveco, Scania, MAN (dragostea mea) Volvo, Daf, Mercedes, Peterbilt, International, Freightliner, Volvo. Remorci :refer, prelata, cisterna, dry van, flatbed.

  Tari in care am lucrat : Romania, Franta, Suedia, Italia, Canada. Tari vizitate : Toata Europa, cateva tari din Asia si in Nord America mai am de vazut vreo 3 state din US si doua din Canada.

  Pasionat de : Camioaneeeeee, camioane, camioane!!! Raliuri, muzica (Parazitii, Tiesto, Max Pezzali, Margineanu, Phoenix, Pantera, cam orice after hours, clasica), grafica 3D sau 2 D, caini, al doilea razboi mondial. Citesc atunci cand am timp, ma joc pe calculator cand nu am incarcare.

  Studii: 21 de ani de scoala si ajunge. Dar sunt dispus sa invat orice despre camioane.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Salut Robert,esti tot la Intermark sau ai schimbat compania?Te intreb pentru ca stiu ca Intermark nu prea mai au Volvo,am vazut ca au trecut pe Freightliner si International Pro-Star!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Multumesc pentru urari si primirea cu paine si sare.

-Despre blog... ar fi o idee. Pentru ca nu mi-ar displacea deloc. Am si pasiunea scrisului, am fost jurnalist cativa ani si facultatea este de stiintele comunicarii si jurnalism. Dar am jurat ca nu mai scriu in presa. Insa, un blog e altceva.

- Salut, Dane! Long time, no see! Nu am mai intrat pe anumite site-uri din anumite motive. Ei au parerile lor, eu pe ale mele si de obicei nu renunt la ale mele pana nu mi se dovedeste ca sunt gresite. Dupa doi ani, le mai am pe ale mele.

  Nu mai lucrez la intermark din august anul trecut. Am plecat la Orsa Maggiore si de vreo doua luni sunt la Nishan. Sunt Ok cu Nishan. Am un Volvo aproape nou, motor Cumins. Imi place motorul, trage bine. Cam galagios si cam dur fata de motorul Volvo dar bun si bronzul. Insa... are suspensie Hendrickson. M-a terminat cu nervii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu pot sa echilibrez camionul... Cu fifthwheel-ul dat in spate de tot, si axele de la remorca date aproape de tot in spate, la o incarcatura de 37000 libs sunt overweight pe axa viratoare. Acum e la Volvo in Pointe Claire dar am o presimtire ca aia habar nu au ce sa faca si si drept urmare vor spune ca nu e nici o problema si ca e totul in regula, camionul se echilibreaza perfect. Cum a zis dobitocul ala de inginer de la Globocam cand i-am spus ca am probleme cu injectia si ca daca nu face ceva se duce dreacu motorul. "aaaa, merge perfect". Dupa 1700 de mile a crapat motorul. Inginer... are el inelul de inginer pe deget? Are! Stie ceva!? Habar nu are ce face, dar eu daca ma duc sa ma angajez mecanic la ei... nu am DEP. Si nici nu o sa am vreodata. Ca nu vreau

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Salut,te-ai luat dupa mine cu fiftwheel-ul dat la maxim in spate? ;DEu imi permit ca trag containere,nu am cum sa fiu over ca merg ori in bi-tren,ori pe 3,4 axe deci nu prea am cum sa fiu over!Cand merg cu van-uri imi avansez si eu seleta!Cum e la Nishan?Nu stiu mare lucru despre ei,le-am vazut camioanele si doar atat......La Orsa maggiore am avut un prieten care a lucrat acum cativa ani...unul Mircea,branza buna in burduf de caine.......Tragea ca un caine cate 6 luni si dupa aceea pleca in vacanta......tot 6 luni......din cauza asta nu a reusit sa ramana la nici o companie......acuma am inteles ca trage pentru o companie din Manitoba(winnipeg motor freight).Ce cautai cu Volvo la Globocam?Aia sunt cica specialisti in Freightliner,Western Star,sterling,si mercedes! ;DSincer,la Volvo nu stiu care garaj ar fi mai bun.....Eu personal cand am probleme mari la camionul meu ma duc la un garaj din boucherville,ii spune service routier L.S!ei de fapt sunt o companie de towing(remorcari).Dar au si un garaj si cativa mecanici foarte priceputi!si preturi rezonabile(60$/h,dar eu pentru ca sun client vechi am tarif de 50$!)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut, Dan! Stai bre, asa.... ca nu-i asa! La Globocam m-am dus cand eram la Orsa, cu un Century, mir-as-ar lumea de el! Motor Mercedes. Si la Nishan e un roman care face naveta Canada-Romania. Cred ca are abonament pe linia asta. A dat coltul ierbii, ar trebui sa apara si el.

  Despre 5thwheel pot sa iti spun ca nu am altfel cum, pentru ca la greutatea amintita, eram cu aproape 13000 lbs pe axa viratoare. Acum e (inca) la Volvo. De ieri de la 16,00 ma tot ameninta ca imi dau camionul. E aproape 10,00 si.. nimic. Normal, ca ei stau pe bani, eu stau pe degeaba. Insa... ce sa zic!? Cand ii aud pe unii  cu "volvo nu e bun, e fitza de Europa" ma bufneste rasul. Camionul meu nu mai are decat cabina de Volvo, restul e tot 100% american. Suspensia care imi face figurile astea e hendrickson. Am avut suspensie Volvo, si desi era cu foi de arc pe fata era muuuult mai soft decat asta care are perne pe axa viratoare. Si nu se echilibreaza nici de draci. Zic ei ca au rezolvat. Tare mi-e teama ca inca se uita la el ca broasca in teava la ora asta. Ma luasera si astia cu "nu e nici o problema, dom'le!" Si mi-am dat geaca la o parte si le-am aratat gun-ul de la brau... S-au razgandit brusc. Le-am aratat si munitia... le-a trecut de tot. Gun-ul este o amarata de ruleta, iar munitia o foaie de hartie cu cotele de la suspensia Hendrickson  ;D  Asadar, vezi tu... Cine nu stie, zice ca asa trebuie sa fie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Insa... acum ma bate capul la altceva. Vreau sa ma fac O/O si m-am gandit sa imi iau un Volvo uzat de la Arrow si sa ma duc cu el al o companie 100% de owner operators. Ca asa... la a cincea roata de la caruta intr-o firma care are camioanele ei... am cam vazut ce se intampla. Ti-o trag de n-ai aer. Ca si companie de brokeraj m-am gandit la Land Star. Am vazut ca misuna peste tot in US. Insa, totul este in faza de proiect. Pana nu imi da bine acel cents/mile ( cat ma costa sa rulez camionul pe fiecare mila)  nu ma bag la nimic. Asadar, mult studiu inainte de deveni O/O. Pentru ca nu mi se pare deloc o gluma chestia asta. Am vazut multi care si-au luat camion si in doua luni l-au dat inapoi. Nu vreau sa ajung in situatia asta.

  Mai stii ceva companii de unde sa imi iau un Volvo sau un Prostar (second hand) sau de owner operators? Ai auzit de ceva, pe undeva, cumva??? Ca asa... umbla multe vorbe prin targ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Depinde ce vrei sa faci!La containere,in momentul de fata cea mai tare companie este C.N!insa si pretind multe!camion de maxim 5 ani de zile pe care sa-l vopsesti in culorile lor,sa accepti cand pleci in vacanta sa puna ei sofer de schimb pe camionul tau(bine,iti platesc chirie)ca sa nu stea camionul si asa mai departe!Dar se intra greu la ei!Ori astepti sa iasa vreun broker la pensie si poti intra cu camionul tau,ori pur si simplu cumperi un camion de la un broker de-al lor care vrea sa vanda!A doua varianta este buna doar ca truck-urile sunt supra evaluate ca le vand baietii cu loc!In rest,nu prea stiu ce sfaturi sa-ti dau,nu te mai uita dupa cat platesc unii si altii la mila!Plata la mila este un factor de luat in seama dar nu este singurul,conteaza si ce voiaje faci,cu ce greutate,unde,cu ce frecventa,timpii de asteptare,daca sunt platiti timpii de asteptare sau nu,daca sunt platite sau nu trecerile de frontiera,daca ti se platesc sau nu placile,asigurarea,etc,daca motorina este capata sau nu(adica subventionata sau nu de companie,de exemplu ,la CN,brokerii platesc tot timpul 37centi/litru,asta este contractul lor)si multe alte "amanunte"de genul asta!In functie de toate aceste "amanunte",1,3c/mila poate sa fie foarte avantajos cum si 2$/mila poate sa fie faliment!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

      Inca un sfat!daca-ti cumperi camion de la Arrows(sunt cei mai mari vanzatori de Volvo)nu te arunca la un truck la 30000$!Toate alea sunt camioane de flota,(Yanke,Bison,Challenger),care deja din start nu aveau decat minimul de echipamente de serie si care pe de-asupra au mai fost si calarite de de mai multi soferi,care este posibil sa-si fi bagat picioarele in camioane ca doar nu erau ale lor!Mai bine dau ceva mai mult dar ei un fost camion de broker(cu un motor ceva mai mare,cu otransmisie mai buna,etc).Oricum,parerea mea este ca Volvo nu este un camion de broker!Este un camion bun ca sofer de companie,ca sa beneficiezi de comfort,izolare fonica,optiuni,etc.DAR nu pentru un broker care trebuie sa plateasca din buzunar pentru orice reparatie!In nici un caz un Volvo second-hand,cu atat mai putin daca a fost camion de companie!vorba aia,ei au "cumparat"profitul si acum iti vand tie problemele!Aaa,cand esti broker de ceva ani,ai facut ceva banutti si vrei sa te rasfeti poate fi O.K un Volvo nou-nout!Dar primul camion trebuie sa fie un Work-horse,un cal de bataie,ieftin la intretinere,usor de reparat(chiar de sofer)un camion care sa crape foarte greu! Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Da, multumesc pentru sfaturi. Intr-adevar, pentru multi, la prima vedere Volvo nu e un camion de broker. La inceput am crezut si eu chestia asta. Dar, pe urma am mai discutat cu alti O/O si am vrut sa vad de ce nu e camion de broker. Dupa aceea, am luat cat de multa documentatie am putut despre Volvo. Volvo e un camion, ca sa zic asa... mai soferesc. Sincer, nu e pentru oricine. Conteaza foarte mult cum il conduci si cum il intretii. Insa, ca sa faci chestiile astea doua, trebuie sa stii si cum. Si sa ai si vointa. Si sa iti si placa. Lucruri care, dupa cum bine stii, cam lipsesc pe la multi soferi de pe aici. Atat timp cat se invarte roata, inseamna ca merge camionul. Daca vrei, iti pun la dispozitie documentatia Volvo pentru dealeri. Din ce am vazut in Mtl, nu respecta decat pe jumatate ceea ce spune Volvo. Adauga la asta un sofer cam paralel cu camionageala si vezi ce iese. Mai pe scurt obrazul subtire cu cheltuiala se tine. Cheltuaiala, ma refer la cunostiintele soferesti. Ca exemplu. Sunt 5 camioane inseriate cu al meu, aceeasi generatie, iesite la rand de pe banda. Si eu, am ajuns sa fiu oaia neagra. De ce? Pentru ca nu vreau sa merg cu 5th wheel-ul dat de tot in spate. De ce? Nu e safe, stii ca pierzi din precizia directiei. Camionul e bumpy, si fiind asa : amortizoare, conectori electrici, consum de carburant, bucsaraie si  multe altele care se uzeaza prematur. Sa nu mai vorbesc de transmisie care merge tensionata si durata ei de viata scade la jumatate.

In urmatoarea postare, iti spun de ce Volvo sau Prostar si nu altceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Sa luam pe rand alte camioane.

Kenworth - majoritatea au motoare Cat. Gurmande si super-galagioase. Am mers cu al lui Gabi si mi-au vuit urechile o jumatate de ora dupa ce m-am dat jos. Multe unghuiri moarte in fata si lateral, destul de bumpy camionul.

Peterbilt. Tot  motoare Cat. M-ar tenta totusi modelele cu cabina lata, mai recente. Insa sunt scumpe. Modelele "clasic" nu imi plac pentru ca sunt prea rudimentare, frane... cam subtire, si cabina care e mai mica de cat Volvo-ul meu 850... parca ma strange de umeri. Deci, pas ...

Mack, nici nu se pune problema.

International, stii foarte bine. Ai si tu asa ceva. N-are aia, n-are aia. De fapt nu are mai nimic. Si e bumpy si galagios.

Insa, daca vorbim de Prostar... alta rata, in alta traista. Imi place mult. Insa... ai dreacu le pazesc. E inca scump Prostar la mana a doua.

Freightliner... nici sa nu aud. Am mers o gramada cu tot felul de modele, cutii si motoare. Aveam un Century din 2009 si intra vantul in el de parca era strecuratoare. Stii cum ii zic americanii... Freigtshacker. Iar probleme... cu toptanul. Sincer, nu inteleg cum spun despre Volvo ca nu e fiabil cand Freight-ul e aproape ca Raba. Tot timpul e ceva stricat la el. Cred ca e mai repede o idee preconceputa, decat realitate.

Westernstar... n-am condus, n-am mers nici macar ca pasager, insa nu am auzit sa il laude careva. Deci, nu ma bag.

  Si in urmatoarea postare o sa iti spun de ce Volvo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Despre Volvo.

Vizibiltatea este foarte buna. Suspensia e super, in comparatie cu alte camioane americane. Franele sunt (poate doar mi se pare mie) mai eficiente decat la alte camioane. Jackob Brake-ul, daca stii sa lucrezi cu el, e exact ce iti trebuie. Ma refer la motorul Volvo. Interiorul, arata a autovehicul de secolul 21. Stiu ca tie iti plac alea vechi dar eu prefer afisajul electronic. Este mult mai vizibil, la indemana si mult mai precis. Sleeper-ul este cel mai bun din cate am vazut la un camion american. De departe. Foarte bine izoltat, ergonomic, iti face placere si iti da o senzatie de odihna. Aerodinamica, dupa parerea mea... doar T200 si Prostar mai beneficiaza de asa ceva. Directia... e de departe cea mai buna dintre camioanele americane. Foarte precisa iar tinuta pe drum este relaxanta. Nu trebuie sa dai din covrig tot timpul cum e la alte americane. Un lucru la care tin foarte mult, Volvo este silentios. Si un alt aspect important, consumul de carburant. Nu stiu daca mai e vreun alt camion care sa scoata consumul asta. Poate Prostar, dar nu am facut curse lungi cu el ca sa imi dau seama. Accesul in cabina este facil. Ca sa nu mai vorbesc de securiatea pasiva si activa a camionului care este mult peste orice alt brand american. Schimbarea vitezelor. Doar la Prostar am mai intalnit asa ceva. Asadar, manevrabilitate ca la Volvo, nu cred ca gasesti la alt camion american. Peste toate astea, tot felul de prajiturele in cabina care fac din long distance un voiaj de placere. Pentru ca eu vreau sa fac long distance. Nu cred ca o sa ma vezi pe mine pe city.

  Ca sa nu mai vorbim de design. Mi se pare cel mai frumos camion. La concurenta cu Prostar si Lone Star. Doamne, cand lucram pe Freight si veneam la camion... ma apuca greata si mi se taia cheful de cursa. Avand in vedere ca vreau long distance, toate cele de mai sus conteaza. Cu Volvo fac 1200 de mile fara oprire, cu Freight-ul dupa 10 ore incepea sa ma traga de pleoape. E o diferenta. La mine safety e o chestie serioasa si nu numai un slogan bun de vanturat prin presa si publicitate. Iar, peste toate... Volvo for life. Am masina personala Volvo si iar camionul, tot Volvo. Dupa ce ai condus un turism Volvo cateva luni, nu iti mai trebuie alta masina. Poate un Saab, cum am eu ...  ;D

  Si, ca o concluzie. Daca esti sofer, pasionat de camioane, ai cunostiinte de mecanica, te preocupa intretinerea camionului si nu ai in cap " merge si asa", Volvo este camionul ideal pentru broker. Poate nu ma crezi dar Volvo are un concept diferit, mai de fitze, adica mai european. Si anume, este mult mai ieftin sa faci mantenanta decat sa repari. pe principiul asta e construit Volvo. De aia vezi truckeri frumos imbracati, curati tot timpul, vorbesc frumos si au un tot timpul un zamabet pe fata. Mereu gata sa te ajute cu un sfat sau chair sa puna mana. In proportie de 80% aia sunt O/O de Volvo.

Acum... sa ma scuzi daca parerile mele nu converg cu ale tale dar traim intr-o tara libera (nu-i asa!?) si fiecare are dreptul la o opinie personala. Cu riscul de a ma injura lumea pe aici, mai am doua subiecte de discutat cu tine, pentru ca vreau sa stiu parerea ta. Dar si la postarile astea, daca ai de comentat, astept cu interes si placere. Ma intereseaza opiniile altora. Ca nu sunt eu cel mai destept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Asadar, Dane, parerea mea este asta. Volvo e bun atat timp cat mergi cum trebuie cu el. Stii si tu bine cati sunt care schimba cu ambreiajul, dau in frane de le ia naiba, viraje de zici ca se rastoarna... Adica, ei cam confunda autoturismul cu camionul. De intretinut camionul... stii conceptul pe aici. Pana nu se rupe in doua pe autostrada, inseamna ca merge perfect. Si la masina mea personala, toti pe aici.... "Aaaa, esti burgez, Volvo... e scump de intretinut". Aiurea... e chiar foarte ieftin. Eu imi repar singur masina si imi voi repara si camionul. Cum ziceai tu la CN sa las camionul si sa puna ei sofer pe camionul meu... Pfuai!!! Doar sa se apropie de el si i-am zburat capul! Pai tu iti dai seama ce sofer pun aia!? Si ce ce omorul dracu ii da la camion!? Tu iti dai seama ce se intampla sa vin din concediu si sa il vad pe ala ca omoara camionul in trafic!!!??? Acolo moare! Nici nu isi da seama ce l-a lovit.

  Si ca tot venii vorba de companii de brokeraj. Ideea mea este urmatoarea :

  Vreau o companie 100% O/O. M-am gandit la Landstar. E mare, am discutat cu mai multi soferi si erau multumiti. Iar o chestie care imi place tare, este ca iti alegi tu cursele pe serverul lor. Au o pagina de loadboard si esti propriul tau manager. Imi place tare ideea asta. Am vazut ca au contracte serioase cu companii mari. Am fost acum la un terminal Home Depot in Georgia, la granita cu Florida... Cred ca erau cel putin 40-50 de remorci Landstar acolo si nu stateau degeaba. Le invarteau shunterii pe acolo, de numa, numa si nu am stat decat doua ore. O lata chestie este ca ai plate-uri de Ilinois, ceea ce inseamna ca poti incarca si descarca in US. Asadar, chef de munca si cap sa ai, ca banii vin. O alta chestie care ma coafeaza este ca Landstar are agreement cu Arrow. By the way, Arrow este divizia de second hand al lui Volvo. Si am vazut cu ochii mei cum pregatesc camioanele de vanzare. Ai putea spune ca fac refurbishing. Iti dau garantie si ai discount-uri la piese. Nu e putin lucru cand esti la inceput. Mai mi-a dat cineva o persoana de contact la Centre de Camion Gamache. Nu stiu prea multe despre ei dar contabila mea i-a laudat de numa, numa. O sa dau un tel la ei si poate o sa ma duc pana acolo. Uite idee! Ce zici, bem o bere impreuna pe langa Centre de Camion Gamache. Mergem, ne uitam pe la camioane si dupa aia bem o bere. Eu plateste!

  O  alta companie de brokeraj ar fi Day&Ross. Am inteles ca sunt foarte busy insa deocamdata nu stiu foarte multe despre ei. Stiu ca sunt mari rau... Au prin toate tarile lumii cate un business dar ... sincer, nuprea i-am vazut prin US. Prin Canada am vazut destui. Nu prea ma coafeaza ideea de a face Canada. Nu pentru conditiile de drum. Sunt mai mult decat obisnuit. Dar pierzi timp pe Canada si automat, se taie la bani.

  Mai ai idee de companii de 100% O/O? Si poate stii si pe careva care lucreaza la ei.  Ca asa... publicitatea suna bine. Realitatea e mai cruda. Asadar, sa o punem pe gratar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru Tudor.

Salut si bine ai venit! 5th wheel este cupla de remorcare. La camioanele americane poti muta cupla cat si axele de la remorca, pentru a nu depasi greutatea pe axe. Asta, pentru majoritatea soferilor de pe aici. Eu (si nu numai eu, si old school truckers), chiar daca nu depsesc pe vreo axa, ma cantaresc si dupa aceea incerc sa ehilibrez greutatea pe camion(repartizarea ei pe axe) cat mai egal (ca sa zic asa) cu putinta. Asta pentru ca reduce uzura camionului a pneurilor, franelor, transmisiei si asigura o tinuta buna de drum.

  Greutatea admisa pe axe in US este : axa viratoare -12000 lbs (livre), tandem tractor 34000, tandem remorca 34000. Asta duce la o greutate maxima autorizata de 80000 lbs.

  Si nu iti mai cere scuze! De ce naiba mai intram pe site-ul asta, daca nu sa intrebam, sa cunoastem si sa ne cunoastem pe noi insine si pe ceilalti, sa capatam informatie!!?? Asadar, daca mai ai intrebari, baga-le incarcator si trage rafala la foc automat!  :)

  Dane, apropo de fifthwheel, zii acuma pe bune... Cati soferi ai vazut ca nu siu sa mute 5thwheel-ul? Eu am vazut destui. Si sincer, incep din ce in ce sa ma intreb mai des, cat de sigur sunt in trafic cu asemenea parteneri de drum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pentru mine... ar merge. dar nu si pentru ei. Uite aici link-ul despre ce spun altii ce inseamna sa iti iei camion european in Nord America

http://www.volvotruckscommunity.com/forum/topics/fh16-in-us?commentId=2092309%3AComment%3A15982&xg_source=msg_com_forum

Cam asta e democratia, libertatea si economia de piata in Nord America... Fug de concurenta ca dracul de tamaie. pentru si ei stiu ca sunt in urma si sunt cei mai slabi. Dar n-ar recunoaste nici in ruptul capului. Si am inteles ca se gaseste si Scania pe aici. Dar un camion care il opresti la jumatate din spatiul de oprire fata de un camion american, are directie de 3 ori mai precisa, asistenta de derapaj si tot felul de siteme de securitate, super confort... nu e bun. Ca sa nu mai vorbim de consum si putere, care sunt net superioare. Dar ... daca ar da liber la camioanele europene ar pati acelasi lucru cu industria de camioane cum au patit cu industria de autoturisme. Faliment total!

  Bine... daca stai de vorba cu ei, o sa iti spuna ca alea sunt bune numai pentru Europa. Aici sunt alte conditii, mai grele... Apropo, au in cap ideea ca ei aici, pun mai multa greutate pe camion decat in Europa. Cand le-am spus ca in Italia am pus in mod curent 30 de tone pe camion... se uitau la mine neincrezatori. Ei pun aici maxim 22 tone  :) Vorbesc de transporturile obisnuite si nu agabaritice sau speciale. Bine... adevarul este ca am pus pe camion 42 si ceva si am facut Verona - Pescara, pe Autostrada Mortii. Adica numai incarcatura mea era mai grea dect greutatea lor toatala  :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

TirExpress, te-ai gandit ca poate americani sunt mai nationalisti si poate tin la produsul lor,poate de aia nu prefera Volvo, sau si daca cumpara Volvo aleg anumite piese americane,motor,cutie de viteze..etc. Fenomenul asta ii si prin europa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Da, sunt foarte nationalisti. Din gura. In schimb, strada e plina de masini japoneze si koreene. Destul de multe europene. Pe de alta parte, industria constructoare de automobile americana, e in faliment. Pentru ca nu vinde. De ce nu vinde? Pentru ca nu ofera produse competitive. De altfel, sun t indoctrinati pe orice cale cu ideea ca ei sunt cei mai destepti din lume, cei mai buni, cei mai performanti si ca ce nu american, nu e bun. Insa, omul cand trebuie sa scoata bani din buzunar... se uita totusi ce cumpara. Evident, aia pe care ii duce cat de cat capul. Restul... flutura steguletul si traiesc in continuare intr-o dulce beatitudine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.