Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Canada...


savimbi

Postări Recomandate

  • Members

Imi cer scuze dar nu am stiut ce titlu sa dau acestui topic. In fine, nu asta cred ca e problema. Incerc sa sparg eu gheata, mentionind citeva activitati cotidiene specifice acestui continent.

Orice ce plecare in cursa este precedata de o verificare tehnica, in care verifici (normal) starea tehnica a camionului cit si al trailerului. Defectiunile posibile pot fi majore sau minore. La o defectiune majora nu poti pleca in cursa, la o defectiune minora ai la dispozitie 48 ore pentru remedierea ei. Aceasta verificare se realizeaza si pe parcursul cursei propriu-zise, legea spune ca trebuie sa o faci o data la 24 ore, insa uzual toti o "facem" dupa ce ne trezim din somn, inainte de a ne porni la drum din nou. Normal nu prea o face nimeni ca la carte, te uiti asa ochiometric sa vezi daca nu ai ceva scurgeri pe sub motor, arunci o privire pe la remorca si gata.

Greutatea: greutatea este reglementata foarte strict pe acest continent, in acest sens in SUA si Canada sunt puncte fixe de verificare a greutatii, de fapt fiecare stat in parte are asa ceva. Aceste "scale" in denumirea populara sunt accesibile prin prisma faptului ca ele se regasesc pe toate atlasurile rutiere specifice camionagiilor. Unele pot fi ocolite. altele nu. Insa, in general, toata lumea respecta greutatea fiindca nimeni nu are chef de amenzi. In cazul in care totusi ai greutatea depasita, ai posibilitatea de a muta rotile de la remorca mai in fata sau mai in spate, dupa caz, sau muti "seleta". O "gaura" de la trailer inseamna 250 lb, una de la seleta 500 lb.

scan0011-1.jpg

In cazul in care te gasesc baietii "buni" din balanta cu greutatea depasita, ai 2 variante. Te pun sa muti rotile cum am precizat pina obtii valorile normale sau te trag pe dreapta si nu pleci pina nu scapi de greutate. Asta inseamna ca va trebui ca o alta masina sa mai preia din surplusul tau ceea ce poate destul de dificil uneori din cauza lipsei mijloacelor specifice. (motostivuitor, etc)

Inca ceva. Cei din scale au dreptul ati efectua controlul tehnic al masinii, caz in care se poate lasa cu amenzi sau cu felicitari, depinde de caz.

Mai multe, in curind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
Vizitator Anonymous

  Corect,pentru 2 axe!In functie de no.de axe greutatea creste!de ex.,in bi tren,la containere pe canada pot sa ajung pana la 120000 livre,sarcina utila si sa fiu legal!asta inseamna cca60T sarcina utila!la care se adauga greutatea camionului(cca10T)+cele 2 sasie!Maine am sa incerc sa fac niste poze!Am ceea ce se cheama un voiaj de "puturos"!Ma duc la Varennes(cca jumatate de ora de drum de Montreal)cu un bi-tren cisterne goale ca sa incarc inflamabile!incarcarea imi ia(pentru cele 2 cisterne)cca6 ore!la care se mai adauga 1 ora pauza(n-am de ales,angajatii isi iau pauza acolo de la 11:30 la 12:30).La care se mai adauga timpul pentru facut actele,cantaritul,etc.Las cele 2 containere-cisterna la portul din Montreal(inca o ora jumatate cu deturul pentru materii periculoase,nu am voie sa merg pe 132 si prin tunelul Lafontaine,trebuie sa ocolesc pe autostrada 30 si sa trec podul Cartier)asa ca voiajul asta imi ia toata ziua!Iar ca bani,cu sporurile de cisterna si "materii dangeroase"castig ca si cum as conduce o zi intreaga pe highway!Nu-i frumoasa viata de truck-er?Noroc ca am filme cu mine pe camion!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Stati linistiti fratilor din America si Canada , aici in Romania la o anumita fabrica de ciment stai cate 3-4 zile la rand ca sa incarci camionul, atata-i coada  ;D.Si unde mai pui ca trebuie sa ai si bocanci cu caramb metalic si casca de protectie ( cik aia nu ofera la intrare pt toata lumea ) si unde mai pui ca mai si inghiti numai praf de ciment si se depune peste tot de faci 3 zile curat in cabina  ;D ( asta o stiu de la fostii mei colegi de la fosta mea firma)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Ei,chestia cu bocancii de securitate,casca,vesta reflectorizanta si ochelarii de protectie cred ca e acuma peste tot in lumea asta!Si eu le am tot timpul pe camion,daca ma invata cineva cum sa pun poze(sa le micsorez de fapt ca ale mele sunt prea mari)o sa vedeti ca in poze stau tot timpul cu vesta(si bocancii de protectie)pe mine!A propos,am mai facut zilele trecute niste poze cu camionul meu,eram cu consoarta la incarcat la un client si ne plictiseam si am zis sa mai pozam bestia!Dar cum spuneam,pozele mele sunt prea mari si nu stiu cum sa le mic sorez!si o sa mai fac poze si din vacanta,peste 2 saptamani tragem o fuga pana in cuba sa stam un pic la soare!Aaa,si mai am si ceva poze mai vechi,cand faceam voiaje lungi(California,arizona,New Mexico,Alaska,Columbia Britanica,Texas,Labrador,etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • VIP

Iti arat eu cum  sa pui poze . intri aici http://imageshack.us/ bifezi acolo unde scrie ''resize image'' si ''remove size/resolution bar from thumbnai'' selectezi rezolutia la 800x600 si ii dai browse selectezi imaginile si ii dai start upload ,dupa ce se incarca o sa iti apara imaginile care le-ai incarcat si in dreapta jos scrie direct link chiar jos ii dai clik si dai copy ,intri pe pagina la galeria ta(o sa iti facem galerie ;) ) si ii dai paste dupa care (urmeaza partea cea mai naspa) trebuie sa scri la fiecare poza si%20la%20sfarsitul%20ei ...nu ii greu pana ce faci o data sper ca ti-am fost deajutor ..intra si aici si da o privire pote intelegi mai bine  http://soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Corect,pentru 2 axe!In functie de no.de axe greutatea creste!de ex.,in bi tren,la containere pe canada pot sa ajung pana la 120000 livre,sarcina utila si sa fiu legal!asta inseamna cca60T sarcina utila!la care se adauga greutatea camionului(cca10T)+cele 2 sasie!Maine am sa incerc sa fac niste poze!Am ceea ce se cheama un voiaj de "puturos"!Ma duc la Varennes(cca jumatate de ora de drum de Montreal)cu un bi-tren cisterne goale ca sa incarc inflamabile!incarcarea imi ia(pentru cele 2 cisterne)cca6 ore!la care se mai adauga 1 ora pauza(n-am de ales,angajatii isi iau pauza acolo de la 11:30 la 12:30).La care se mai adauga timpul pentru facut actele,cantaritul,etc.Las cele 2 containere-cisterna la portul din Montreal(inca o ora jumatate cu deturul pentru materii periculoase,nu am voie sa merg pe 132 si prin tunelul Lafontaine,trebuie sa ocolesc pe autostrada 30 si sa trec podul Cartier)asa ca voiajul asta imi ia toata ziua!Iar ca bani,cu sporurile de cisterna si "materii dangeroase"castig ca si cum as conduce o zi intreaga pe highway!Nu-i frumoasa viata de truck-er?Noroc ca am filme cu mine pe camion!

Dar ai stat vreodata sa astepti o saptamana pana sa incarci, la poarta fabricii ( si asta nu din cauza ca ai vrut tu sa faci o pauza )?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Eu am asteptat,o data in Yuma,Arizona 12 0re la incarcat de zarzavaturi proaspete dar acolo se mai intampla,mai ales cand vin multe camioane sa incarce deoarece mexicanii culeg legumele proaspat,de pe camp,cateodata se intampla sa aiba mai multe camioane de incarcat decat pot ei sa culeaga!Si am mai asteptat o data sa incarc faina in Rosetown Saskatchewan(atunci,Savimbi,cand am facut voiajul impreuna,tu te-ai dus la Calgary,Alberta si eu am plecat in Saskatchewan).Dar atunci am ajuns la client la 4 dupa-amiaza,ora locala,ei inchideau la 5 si nu m-au mai incarcat decat a 2 a zi de dimineata!Dar atunci oricum nu mai aveam ore de condus,si daca ma incarcau trebuia sa ma culc in primul truck-stop!Si am mai asteptat o data in Henrietta,New York cca 16 ore dar nu din cauza clientului care trebuia sa ma descarce ci din cauza clientului din Moncton,New Brunswick care ma incarcase aiurea!Clientul din NY cand a incercat sa intre cu liftul si-a dat seama ca ori nenoroceste marfa(ceea ce nu vroia),ori nenoroceste cu furcile peretii remorcii!Asa ca am sunat dispecerul sa vad  ce facem,bineinteles ca nici el nu vroia sa distrug remorca(mai era si noua pe deasupra),el a sunat la clientul din Moncton si una peste alta parlamentarile au durat 16 ore ca sa-mi zica sa ma intorc inbond cu marfa inapoi la client in New Brunswick si sa descarce el pe raspunderea lui!Eu oricum am fost platit pentru voiaj +lay-over pentru cele 16 ore!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

As vrea sa-mi raspundeti la urmatoarele intrebari (cei care sunt din Canada sau America):

1. Voi cum mergeti , aveti propriul vostru camion sau lucrati la vreo firma ?

2. Daca aveti propriul camion, trebuie neaparat sa aveti si remorca( pt ca am auzit ca acolo si asa nu tractezi remorca ta ,doar o lasi la descarcat si iei alta gata incarcata si pleci ) ?

Parca auzisem ca pentru treaba cu schimbatul remorcilor trebuie sa fi inscris in nu stiu ce asociatie ( cred ca a transportatorilor de acolo din America sau Canada), la care cotizezi o suma lunara sau anuala pt faptul k primesti incarcari. Va trog sa ne spuneti voi cum este mai exact , ca pe aici circula tot felul de variante.

3. Sunt mari taxele care trebuie sa le platiti ? ( la stat , la firma care va da incarcarile , etc.)

4. Daca nu trageti remorca voastra , cine suporta cheltuielile cu intretinerea remorcilor ? ( vopsit, revizii tehnice , piesele stricate si schimbate, etc. )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Salut,eu lucrez ca broker sau owner operator!Adica tractorul este al meu dar trag remorcile companiei cu care am contractul!Compania pentru care trag se cheama Robert,este cea mai mare din Quebec(dupa Transforce dar aia nu se pune ca e un conglomerat de vreo 30 de companii)si compania mea are cca 4000 de camioane(de companie si brokeri ca mine)si vreo 25 de terminale in Quebec,Ontario,New York si Michigan!Eu platesc motorina,reparatiile(la camion,la remorci platesc ei),placile(numarul de inmatriculare),nir-ul si iftele(astea sunt inscrierile la registrul exploatantilor de vehicole grele si conventia pan americana cu privire la taxele pe carburanti)dar ei platesc asigurarile si pre-pass-urile si toll-urile(autostrazile si podurile cu plata).Daca am probleme pe drum imi trimit ei remorcarea lor!De altfel,pot sa-mi si fac reparatiile la garajele lor si imi trag banii in rate dupa aia,la salariu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Hai sa ma bag si eu in seama....deci, eu lucrez sofer angajat la companie, Dan (Kenworth) are camionul lui propriu si personal  ;) ( i se spune broker). Diferenta in bani este semnificativa, de exemplu, eu ca sofer pot primi, sa zicem undeva intre 36 - 42 centi/mila, Dan poate primi de la 1,45 dolari in sus  ;D.

Pe mine nu ma intereseaza nimic, nu ma doare capul cit consuma camionul, cind se strica, cit costa placa de inmatriculare sau asigurarea....pe Dan, da.

Ei, acum sunt companii care prefera sa plateasca brokerii mai mult dar toate cheltuielile cad in seama lui ( motorina, placa, asigurare, etc) sau prefera sa plateasca mai putin pe brokeri da suporta ei cheltuielile si mai ales platesc si o parte din pretul motorinei.

In momentul in care esti broker, cum este Dan la Robert Transport, el va cara numai remorcile acestei companii sau cele indicate de dispecer. Se mai intimpla ca un camion de la o companie sa execute o cursa cu remorca altei companii. Asta tine de "relatiile" dintre companii. Chiar noi, uneori mergem cu remorci de la Robert.

Cheltuielile cu intretinerea remorcilor, cade in sarcina companiei angajatoare......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  La mine felul de plata este foarte complicat!Sunt platit pentru tot ce fac,dar trebuie sa imi calculez zilnic toate activitatile si cand imi vine foaia de plata sa compar calculele mele cu ce au platit ei!Cateodata(foarte rar)mai apar greseli de calcul!Acuma,eu sunt platit pentru pin-depin(agatat/dezgatat de remorca)10$,pentru sasiu electric(la containere)5$,daca fac un voiaj frame(sasiu,la containere)7,5$,daca iau sau las un container(la port sau calea ferata)40$,daca ma duc la incarcat sau livrare 30$,daca am "materii dangeroase"am prima de 25$,pentru deszapezit container sau remorca(iarna)am 15 $,pentru maturat in remorca 10$,daca ma duc cu o remorca de-a lor stricata la garaj am 15$,daca iau 2 containere (bi-tren)la port sau calea ferata am 60$(40 pentru primul si 20 pentru al 2lea).La toate astea se adauga milajul(plata la milaj)si orele de asteptare!Plata la milaj fluctueaza in functie de pretul motorinei,acuma de exemplu(saptamana asta)a fost 1,2$(1$ si 20 centi/mila),asta daca merg gol sau usor!Daca merg greu se aplica un fuel surcharge,cu care pot sa ajung,daca merg cu un bi-tren de 100 000 livre de exemplu,la 2 $/mila!La care se adauga plata la ora,anul trecut era 25$/ora de asteptare,acuma,din cauza crizei zic ei,a scazut la 22$/ora!In medie castigul brut pe zi este intre 500-600$dar din care trebuie sa platesc motorina,reparatiile placile,etc!Curat raman cam cu 300$/zi!Asta da un salariu pe la 5-6000$/luna!Daca as avea rate la camion as ramane cu vreo 3-4000$/luna!Deobicei cand iti cumperi camion nou,in rate,faci long-distance unde se munceste mai mult dar se si castiga mai multi bani(daca tragi tare pe la 10000$/luna).Cand Camionul este platit si nu mai ai rate dar nu vrei sa tragi ca nebunul pe highway, poti sa te treci pe local,castigi ceva mai putin(5-6000$/luna)dar esti in fiecare seara acasa,ai week-end-urile toate acasa,etc!Am uitat sa spun,pe local,pe mine motorina ma costa cca 1500$/luna!Fac in medie 200-250km/zi!Reparatiile ma costa cca500$/luna!(sunt luni in care bag 1000-2000$)si luni in care nu bag nimic!De altfel,eu de cele mai multe ori fac reparatiile la Robert,in rate,imi trag ei 500$la salariu!Placa ma costa 250$/luna iar IFTA si NIR se platesc o data pe an,nu sunt scumpe,75$una si 60si ceva de $ cealalta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Acuma,si aici ai rendez-vous de respectat,si aici mai sunt clienti care vor marfa livrata "ieri",cand esti incepator te stresezi,vrei sa fie totul perfect,sa multumesti pe toata lumea!Cu timpul si cu experienta inveti sa nu te mai stresezi!Eu de exemplu,iau un voiaj,vad la ce ora trebuie sa-l livrez,imi dau seama ca e imposibil respectand legile(viteza,timp de conducere,etc)imi sun dispecerul si il intreb daca imi da escorta de motociclisti in fata!Bineinteles ca el zice ca nu si atunci ii zic sa sune clientul si sa modifice ora de livrare!Dispecerii mei stiu sa nu ma sune  niciodata in timp ce conduc pentru ca nu le raspund!Este ilegal sa vorbesti la tel.fara hands free(maini libere)si eu nu mi-am cumparat asa ceva tocmai ca sa nu fiu batut la cap cand conduc!Din moment ce le-am dat mesaj pe Blackberry (un fel de satelit)ca am plecat de la clientul A si inca nu au primit mesaj ca am ajuns la clientul B inseamna logic,ca sunt pe drum intre cei 2 clienti si deci conduc ca nu are altcineva cine sa-mi conduca truck-ul si in concluzie nu au de ce sa ma sune la tel.si sa ma streseze cand ajung la client ca oricum nu le raspund,eu sunt un sofer "model"nu vreau sa iau amenzi si puncte de inaptitudine pentru vorbit la tel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Numarul de inmatriculare cit si permisul de conducere se primesc o singura data "pe viata" numai ca se platesc anual.... >:( >:( >:(mai ales permisul se plateste in functie cit de "curat" ai fost la volan. Daca ai puncte, valoarea permisului creste...si cum am 2 puncte, jeep-ul l-am trecut pe nevasta  :D :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Placa in sine ramane pe camion(sau pe masina),tu iti platesti doar dreptul de a mai circula cu vehicolul respectiv!Bineinteles,daca e deteriorata si vrei s-o schimbi iti dau alta!Ideea este ca,in Quebec,tu iti platesti placile la SAAQ,Societe de L'Assurance Automobile du Quebec,care,cum ii spune si numele,este si o asigurare!Deci tu cand ti-ai platit dreptul de a circula(adica placa si permisul de conducere).ai si o anumita asigurare!bine,tu mai ai obligatia sa mai platesti si o asigurare suplimentara pentru masina sau  camion dar acele asigurari acopera daune materiale(masina stricata,tabla indoita,marfa deteriorata sau pagube corporale cauzate altor participanti la trafic)dar cand este vorba de spitalizarea ta,repatrierea ta in cazul unui accident grav samd Assurance Automobile plateste mare parte din cheltuieli!Exista si placi permanente,pe care le platesti o singura data in viata,si anume pe remorci si semi-remorci!remorca sau semiremorca au doar asigurare pentru bunurile transportate(ca doar nu transporti pasageri clandestini in ele)si deci placa o platesti o singura data la SAAQ cand o inmatriculezi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Oricum,despre placi se poate discuta 100de ani!In Quebec placile de remorca incep cu litera R(de la remorca).Ele sunt permanente!In unele state pe placa si scrie permanent trailer sau semi-permanent ca sa se stie ca acea placa este de remorca,este permanenta,se plateste o singura data in viata si deci nu poti sa o instalezi pe alt gen de vehicol rutier!La camioane(cap tractor)in quebec placa incepe cu litera L!Litera L +cifre(in cazul meu L439304).Pe langa asta,eu mai am si 2 abtibilduri pe placa,amandoua in partea dreapta a placii,unul in coltul de sus si unul in coltul de jos!Pe cel din coltul de sus scrie PRP,asta este prescurtarea de la proportioned,adica eu sunt membru IRP deci am dreptul sa intru cu camionul meu si in alte provincii(sau State),am placa platita si pentru alte provincii sau state si placa mea costa deci proportional in functie de milajul pe care il fac in alte provincii sau state(in functie de legile locale,unele provincii sau state costa mai scump sau mai ieftin).Cei care fac doar quebecul nu au pe placa mentiunea PRP!In josul placii mai am in abtibild verde pe care scrie cifra 6!Asta inseamna ca am dreptul sa conduc vehicole de 6axe si peste!Asta este maximul!La unii scrie 5 sau 4,aia platesc mai putin pe placa DAR nu au voie sa traga decat 4 sau 5 axe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.