Jump to content
marus

CE CAMION ATI CUMPARA (NOU)

Recommended Posts

Cer scuze moderatorilor pentru repetarile mele de ieri.

Am nevoie de ajutorul tuturor celor care ma pot ajuta in luarea unei decizii cu privire la achizitionarea un cap tractor NOU.

Lucruri cunoscute: sofer pe camion va fi fratele meu, va transporta in medie 10-16 tone, ruta va fi oradea-franta (cam toata franta).

Ma intereseaza un camion cu care sa facem si sa ne ramana bani.

Daca ma puteti ajuta cu sfaturi despre modele, consumuri, preturi ale reviziilor, preturi la anumite reparatii, v-as fi recunoscator.

Nu lucrez in domeniu si doresc parerea mai multor transportatori sau soferi care intretin camioanele.

Astept cu mare interes parerile si exemplele voastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

atata timp cit il vreau nou, nu.

dar probabil nu mai mult de 85 000 euro fara tva.

pretul de achizitie nu ma sperie prea tare, ci costurile de exploatare ma intereseaza, de aceea intreb de consum, revizii, piese.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albastru si cu cel putin.2000cp, 3 axe motoare, astea nu se strica niciodata si au consum cam ca si loganul. Cred ca ar fi nimerit pentru el.

Daca pe forumul asta nu ai gasit raspunsuri la intrebarea ta, e cam greu sa o luam de la capat numai pentru voi.

Mai si cititi si folositi si muschiul gandiriii !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule moderator,

Am citit mii de pareri de pe acest forum.

95 % din aceste pareri sunt bazate pe preferinte de ordin personal. ex. imi place scania pentru ca e frumos sau puternic.

trage foarte bine motorul, e lenes motorul etc.

Aceste pareri, domnule moderator, din fericire pe mine nu ma ajuta. Pe mine ma intereseaza, costuri de exploatare si nu cit de bine trage motorul in panta, pentru ca familia mea si nici a soferului nu traieste cu "cit de bine trage motorul".

Daca crezi ca punind o intrebare sau mai multe la obiect, cu precadere asteptand sa raspunda cei care intretin camioane, care efectiv stiu mult mai exact care este rentabilitatea unui anumit tip de camion, vreau sa iti spun ca nu am de gand sa iti cer scuze, pentru ca nu cred ca o discutie mai elaborata a celor care intretin aceste camione este rau venita.

Domnule moderator nu sunt un imbecil care sa nu isi deau seama ca atunci cind intrebi un sofer pe ce camion vrea el sa lucreze, il va alege pe cel mai frumos, puternic, dotat. Daca vei intreba un proprietar de camion, cu siguranta il va alege pe cel mai economic, pe cel care are costurile de revizii si reparatii cele mai mici. Gresesc cumva?

Ei domnule moderator, eu imi doresc parerile celor din a doua categorie, adica ce camion are costurile de exploatare cele mai mici.

Astept totusi parerile celor care pot sa ma ajute, chiar si daca nu sunt proprietari de camioane, dar stiu totusi cite ceva de fiabilitate, consum, reparatii, revizii etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai impresia ca soferii au timpul necesar si curiozitatea de a consulta fisele contabile ale mijloacelor fixe ?

Cred ca ai gresit forumul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soferii angajati, cu siguranta nu.

Dar toti soferii de pe acest forum sa fie angajati la patron?

Oare nici unul nu are camionul lui?

Un sofer chiar si angajat, tot stie cit consuma camionul pe care lucreaza, tot stie ce s-a stricat la el, si tot are o parere de acel camion, chiar daca nu stie efectiv costul reparatiei, dar stie ce s-a stricat la el intr-o anumita perioada de timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

marus in opinia mea cel mai bun cap tractor pentru tine ar fi MAN,DAF,iveco sau volvo[putin mai scump.Din acestea se detaseaza Man-ul sau Volvo.Volvo va avea intotdeauna service-ul si reparatiile mai scumpe decit Man-ul dar eu personal cred ca este mai bun,sunt colegi care aleg insa Man-ul.Tu esti din Oradea,pierde o zi din timpul tau si da o fuga la un service din cele doua,vei gasi acolo soferi sau patroni care asteapta sa scoata camioanele din service.Poarta cu ei direct o discutie si vei fi mult mai multumit de rezultatul discutiilor.In opinia mea e cel mai rapid si usor mod de rezolvare,insa tu decizi,bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ti,as recomanda un scania V8 cel mai economic si puternic,,e putin mai scump dar si calitativ,iti spun ca la firma unde lucrez avem si volvo iveco scania,in acelasi motor cu volvo scania are un consum de 2 litri in minus fata de volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:ymdevil: Cu cel mult 20 T cargo daca vrei fiabilitate eu as opta pt un scania sau volvo au consum ceva mai mare in comparatie cu un daf euro 6 care are un consum sub 30% daca conduci defensiv de exemplu la firma care lucrez eu.. au dafuri euro 5 si consumul real este undeva de 26-28% tonajul nu depaseste 18T dar revin la volvo si scania cred ca sunt the best la ora actuala fiabilitate consum nu sunt si nu am fost propretar de camion niciodata dar merg pe principiul ''sunt prea sarac sa iau un lucru ieftin' daca intalegi acum este banul tau alegerea ta orcum iti urez succes dar sa nu te inebuneasca succesul pe viitor :ymdevil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avand in vedere faptul ca nu m-am mai ocupat de transport pina acum, ci activind in sectorul economic, pentru mine lucrurile se rezuma mai mult economic. Problema este ca nu stiu daca gresesc sau nu.

Eu i-au in calcul urmatoarele. As opta pentru camionul cel mai economic, pentru ca media minima pe cursa va fi de 4000 km (dus-intors). Daca camionul consuma mai putin cu 3 litri la 100 Km, economia de combustibil este de 120 l pe fiecare cursa. Pe luna ar fi de 480 l, iar pe an ar fi de peste 5000 de litri (adica minim 7000 euro). Acum, eu cum gandesc, nu prea pot sa imi permit sa cumpar un camion care consuma mai mult pentru ca acesti 7000 (minim) ii pierd in fiecare an. Avind in vedere faptul ca eu doresc un camion nou, eu in primul si cel putin in al doilea an, nu voi cheltui decat revizii (aprox. 500-700 Euro) si ceva consumabile (fie 2000 euro). La doi ani e o economie de combustibil de minim 14 000 euro, iar din ce vad eu, ca si costuri ar fi de maxim 4000 euro, fie 5000 de euro. totusi este o diferenta de minim 9000 euro in doi ani.

Problema este oare gindesc bine, sau sunt si alte lucruri pe care eu nu le iau in calcul.

Eu nu voi trasporta nimic de pe bursa, de pe altundeva, am contract dus-intors, doar pentru o firma.

Sincer va spun, eu, cred ca as opta pentru un Mercedes Actros 1842, cu cutie automata. sau pentru daf 430 sau 460 cutie automata. Pentru ca am citit ca aceste doua tipuri de camioane sunt cam cele mai economice. Iar cum ce-a mai mare parte din cheltuiala unui transport este consumul de combustibil, avind in vedere ca vor fi euro 6, ca il va conduce fratele meu, care si el este interesat sa avem o cheltuiala cit mai mica pe cursa, pentru a ne ramane mai multi bani. Si parerea mea (nu stiu daca gresesec), singurul lucru care este determinant (minim 7000 euro pe an) si unde eu pot sa reduc cheltuiala este la combustibil.

Acuma nu stiu daca gandesc bine, daca m-am orientat bine sau daca nu iau in calcul si alte lucruri importante si eu nu le cunosc, va rog daca aveti experienta sa ma ajutati daca doriti. Va sunt foarte recunoscator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

volvo fh 440-460 daca mergi doar cu tonajul asta, model belgian, asta ar fii pe primul loc, plusurile pentru patron sunt de gen consum bun si fiabilitate. pentru frate, cabina mica, faruri proaste, curent in cabina.

daf xf 105.430- consum bun, cat il ai pe garantie stai linistit, dupa aia mai bine-l dai la buyback. pentru frate cabina mare, calduros, faruri bune.

iveco stralis 450- pret achizitie relativ mic, fiabilitate relativa. pentru frate cabina mare, faruri bune, calduros, depinde de noroc dar e posibil sa ploua in el si sa fie curent, dar la fel e si la volvo.

renault premium: pret achizitie mic, componente volvo deci fiabilitate si consum bun, pentru frate dezavantajul cabinei foarte mici.

mercedes actros motor v6 fiabilitate si consum peste medie, pentru frate cabina buna, lumini bune, fara curent si infiltratii.

mercedesurile noi nu cred ca mai au motor v6, cred ca sunt 6 in linie, eu as opta oricand la un mercedes cu km putini si motor v6 sh.

de man nu stiu decat ca le cam cadea injectoarele, dar nu am mers niciodata asa ca nu comentez.

scania e doar poveste...bani multi si fite. daca vrei un camion sa produca nu cred ca scania ar fii pe locul 1, ba din contra nu cred ca ar prinde nici podiumul. nu am mers cu un motor v8 ci cu 2 6 in linie 470hpi si R480.

sper ca nu te-am ametit, dar ca incheiere gandind strict economic ar fii cam asa :

locul 1: mercedes v6

locul 2: volvo

locul 3: renault

daf, iveco, scania...si pe man nu stiu unde sa-l pun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru sfaturile tale. Dar eu vreau sa cumpăr camion nou. Si asa este la actrosul nou motorul este in linie. Dar calculele mele sau felul cum pun problema este corect oare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

asa isi pun toti detinatori de camioane problema...bani bagati vs bani scosi. acum diferenta e intre gradul de omenie al patronului...daca il doare-n .... de sofer o sa cumpere premiumuri si sa lucreze 2 pe cabina...daca e mai omenos poate un megaspace. aici totul tine de preferinte si afinitatile unora asupra unor branduri...la fel e si cu turismele...sunt unii care cunosc bmw-urile dupa e69 , e 72, e xx...pentru mine unu marca bmw nu exista in afara de bmw 750csi, eu sunt fan audi. asa ca daca m-ai intreba de turisme ti-as zice clar audi doar din cauza faptului ca imi place sa fiu stapanul cercurilor. sper ca imi intelegi rationamentul.

ca si incheiere eu te-as indruma catre un volvo, cu toate ca nu-s cel mai mare fan dar foarte multe firme au flote intregi de volvo, asa ca au facut altii calcule innaintea noastra si au vazut cas volvo ar cam fii pe locul 1 din punct de vedere contabil.

o seara placuta

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult ginoxxx, pentru sfaturile si pentru parerile tale. apreciez faptul ca ai avut rabdare.

Astept si parerile altor persoane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai e cineva cu alte pareri, as fi tare bucuros sa ma ajutati in luarea deciziei. Momentan nu stiu daca aleg bine sau nu, mai ales ca eu nu sunt sofer profesionist, si nu eu voi lucra pe el ci fratele meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
volvo fh 440-460 daca mergi doar cu tonajul asta, model belgian, asta ar fii pe primul loc, plusurile pentru patron sunt de gen consum bun si fiabilitate. pentru frate, cabina mica, faruri proaste, curent in cabina.

daf xf 105.430- consum bun, cat il ai pe garantie stai linistit, dupa aia mai bine-l dai la buyback. pentru frate cabina mare, calduros, faruri bune.

iveco stralis 450- pret achizitie relativ mic, fiabilitate relativa. pentru frate cabina mare, faruri bune, calduros, depinde de noroc dar e posibil sa ploua in el si sa fie curent, dar la fel e si la volvo.

renault premium: pret achizitie mic, componente volvo deci fiabilitate si consum bun, pentru frate dezavantajul cabinei foarte mici.

mercedes actros motor v6 fiabilitate si consum peste medie, pentru frate cabina buna, lumini bune, fara curent si infiltratii.

mercedesurile noi nu cred ca mai au motor v6, cred ca sunt 6 in linie, eu as opta oricand la un mercedes cu km putini si motor v6 sh.

de man nu stiu decat ca le cam cadea injectoarele, dar nu am mers niciodata asa ca nu comentez.

scania e doar poveste...bani multi si fite. daca vrei un camion sa produca nu cred ca scania ar fii pe locul 1, ba din contra nu cred ca ar prinde nici podiumul. nu am mers cu un motor v8 ci cu 2 6 in linie 470hpi si R480.

sper ca nu te-am ametit, dar ca incheiere gandind strict economic ar fii cam asa :

locul 1: mercedes v6

locul 2: volvo

locul 3: renault

daf, iveco, scania...si pe man nu stiu unde sa-l pun.

"pentru frate" :-bd:-bd:-bd Tare de tot!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cumpara-l dragul meu. Mercedes e cel mai fain (tu vrei sa te auzi singur )............ In rest ne mai bagnim pe drum si mai vedem adevarul/

Share this post


Link to post
Share on other sites

ori o scanie de 420 ori un iveco de 500. am lucrat pe ambele si am iesit ok la consum si sunt niste carabusi ce tin la tavaleala.asta e parerea mea. dor o parere.succes in afacere si drumuri bune sa ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sxn, ai avut doua intervantii ca moderator, de toata rusinea.

Nu stiu sincer ce te califica sa fii moderator, doar ca ai calculator acasa si ai timp?

Ca sincer altceva tu mie nu mi-ai demonstrat...

Daca erai un mare "zmeu" imi explica-i frumos si iti si multumeam, asa tu mi-ai recomandat unul albastru si ca mercedesul e fain.

Sincer ... esti o rusine pentru acest site, ne-mai vorbind de "moderator".

Oricum tu nu ai ce modera, ai dovedit ca esti prea limitat pentru a modera o discutie.

Asa ca draga SXN, interventiile tale sunt de toata jena.

eu sunt un nestiutor in ale trasportului si in forumul acesta, dar tu in loc sa ma ghidezi si sa ma ajuti... tu.... esti o rusine ce mai imi pierd timpul cu unul ca tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cunosc preturile la camioane noi,o diferenta de 10-20.000 E nu e chiar neglijabila cand e vorba de calcule strict economice in conditiile in care preturile la transport sunt jos de tot.

Personal as alege Volvo sau Mercedes,sunt economice si fiabile ,de generatie noua,isi pastreaza cel mai bine valoarea la revanzare dar si pretul de achizitie e mai mare si nici discount considerabilnu cred ca ofera.In schimb ai obtine un pret bun la modelul anterior de Volvo.Deci intai fa cereri de oferta la toti dealerii.Totusi strict economic cred ca vei iesi in avantaj cu Renault Premium.

Ca si putere sunt de ajuns 440-450Cp,neaparat cu 2 rezervoare si capacitate de min 1000L.Ai nevoie de configuratie mega?ce fel de semiremorca vei tracta?Se vor face curse in 2 soferi incat sa fie neaparat nevoie de o cabina mare sau si fratele e dispus sa renunte un pic la comfort?

Nu ai precizat cam cat timp ai vrea sa-l exploatezi,daca e vorba de peste 5 ani recomand sa nu alegi altceva.

Din cate stiu piesele cele mai ieftine sunt la Man si Iveco,le-am condus 2 ani pe fiecare si au fost o dezamagire pentru mine.

Am vazut multe firme cu flote mixte de sute de camioane,daca ar exista o reteta pentru cel mai bun si economic cu siguranta s-ar baza doar pe o singura marca,cand e vorba de 1 singur camion ai nevoie si de un pic de noroc.

Ps.Din pacate forumul asta are mai multi moderatori decat useri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe noi nu poate decit sa ne bucure daca suntem mai multi..... dar continuam la tema acestui subiect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.