Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Contract de Bulgaria , camion de Irlanda , sofer roman ????


varzaru valentin

Postări Recomandate

  • Members

Am o nelamurire , daca ma poate ajuta cineva cu date concrete...

Camion inregistrat la o firma in Irlanda , soferul , cetatean roman, contractul de munca se face in Bulgaria .

Din cate stiu eu , nu e deloc corect .Poate cineva sa-mi spuna un articol de lege care reglementeaza asa ceva ?

Va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Eu sunt cetățean român, am fost angajat la o firmă în Slovacia și conduceam un camion înmatriculat în Portugalia (iar remorca era înmatriculată în Belgia). Este perfect legal, s-a întâmplat când lucram la Van de Poel. În cazul tău o firmă din Bulgaria angajează șoferi români și operează camioanele unei firme din Irlanda.

Legal, bănuiesc că legislația din domeniul muncii este cea care reglementează aspectele acestea, evident, cea specifică țării în care ești angajat. În plus, Reg. C.E. 561/2006 mai conține și el ceva reglementări specifice care se aplică uniform la nivelul U.E.

[...]Din cate stiu eu , nu e deloc corect .[...]

De unde știi că nu este corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aisi tu dreptate, dar ... am avut colegi romani cu contract de Slovacia, conduceau camion al unei firme din Luxemburg, iar in Franta au dat cate 700 euro amenda, pt ca nu aveau nu stiu ce acte intre el si firma din Luxemburg, la face si Inspectia muncii in UK.

Cat priveste remorcile nu asta e o problema.

Am citit acel 561/2006 nu specifica nimic legat de aceasta problema , apropo vezi ca s-au facut ceva modificari la regulament, incepand cu iunie 2013.

Daca e vreun coleg care din nefericire a avut asemenea belele , sa ne lamureasca, daca vrea .

Drumuri bune la toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
  • Members

Raspunsul meu la acest subiect vine cam tarziu, dar poate inca mai sunt persoane interesate sa-l afle.

In Romania aceasta problema este reglementata de Ordonanta nr. 27/2011. La articolul 27 alineatul 4 se precizeaza ca in cazul in care se face transport international, transportatorul poate folosi ca soferi cetateni romani, cetateni din UE sau din afara UE cu drept de munca in Romania angajati sau pusi la dispozitie. La alineatul 5 al aceluiasi articol se precizeaza ca in cazul in care se face transport national se pot folosi soferi in conditiile de mai sus, dar doar angajati.

Concluzia ar fi ca si celelalte tari sa aiba legi similare, iar asta inseamna ca e legal daca faci transport international. Cu alte cuvinte chiar daca camionul e de Irlanda intri sub incidenta cabotajului si trebuie sa respecti regulile cabotajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.