Jump to content

Contract de Bulgaria , camion de Irlanda , sofer roman ????


Recommended Posts

  • Members

Am o nelamurire , daca ma poate ajuta cineva cu date concrete...

Camion inregistrat la o firma in Irlanda , soferul , cetatean roman, contractul de munca se face in Bulgaria .

Din cate stiu eu , nu e deloc corect .Poate cineva sa-mi spuna un articol de lege care reglementeaza asa ceva ?

Va multumesc

Link to post
Share on other sites
  • Members

Eu sunt cetățean român, am fost angajat la o firmă în Slovacia și conduceam un camion înmatriculat în Portugalia (iar remorca era înmatriculată în Belgia). Este perfect legal, s-a întâmplat când lucram la Van de Poel. În cazul tău o firmă din Bulgaria angajează șoferi români și operează camioanele unei firme din Irlanda.

Legal, bănuiesc că legislația din domeniul muncii este cea care reglementează aspectele acestea, evident, cea specifică țării în care ești angajat. În plus, Reg. C.E. 561/2006 mai conține și el ceva reglementări specifice care se aplică uniform la nivelul U.E.

[...]Din cate stiu eu , nu e deloc corect .[...]

De unde știi că nu este corect?

Link to post
Share on other sites
  • Members

Aisi tu dreptate, dar ... am avut colegi romani cu contract de Slovacia, conduceau camion al unei firme din Luxemburg, iar in Franta au dat cate 700 euro amenda, pt ca nu aveau nu stiu ce acte intre el si firma din Luxemburg, la face si Inspectia muncii in UK.

Cat priveste remorcile nu asta e o problema.

Am citit acel 561/2006 nu specifica nimic legat de aceasta problema , apropo vezi ca s-au facut ceva modificari la regulament, incepand cu iunie 2013.

Daca e vreun coleg care din nefericire a avut asemenea belele , sa ne lamureasca, daca vrea .

Drumuri bune la toti.

Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...
  • Members

Raspunsul meu la acest subiect vine cam tarziu, dar poate inca mai sunt persoane interesate sa-l afle.

In Romania aceasta problema este reglementata de Ordonanta nr. 27/2011. La articolul 27 alineatul 4 se precizeaza ca in cazul in care se face transport international, transportatorul poate folosi ca soferi cetateni romani, cetateni din UE sau din afara UE cu drept de munca in Romania angajati sau pusi la dispozitie. La alineatul 5 al aceluiasi articol se precizeaza ca in cazul in care se face transport national se pot folosi soferi in conditiile de mai sus, dar doar angajati.

Concluzia ar fi ca si celelalte tari sa aiba legi similare, iar asta inseamna ca e legal daca faci transport international. Cu alte cuvinte chiar daca camionul e de Irlanda intri sub incidenta cabotajului si trebuie sa respecti regulile cabotajului.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.