Jump to content

Transformare ADR


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Members

Salut, vrei sa transformi tractorul in ADR pentru cisterna sau pentru transport marfa ambalata in ADR? Pentru cisterna trebuie sa aiba retarder/intarder/voith, ABS si sa poti sa decuplezi curentul din cabina. Partea intrerupatorul de curent e cea mai usoara...,

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Members

Sună la R.A.R. și cere normativele privind agreerea tip A.D.R.... ai nevoie de instalație electrică cu protecție la incendiu, întrerupător de baterii în cabină, girofaruri omologate etc, etc. Până și taho trebuie să fie agreat A.D.R. !!!

Problema ar fi CINE o să-ți facă ție toate modificările astea?!?

Link to post
Share on other sites
  • Members

Pentru transport marfa ambalata in regim Adr camionul trebuie sa fie dotat cu niste chestii, nu modificat. eu am inceput sa transport marfa in Adr anul trecut, trebuie sa precizez ca lucrez in Italia, dar cred ca si in Romania ca si in Italia se aplica aceeasi normativa Adr.

Ca sa fii in regula trebuie sa ai 2 extinctoare de 6 kg, unu pe cabina si unu pe remorca, tablitele ale portocalii, si geanta Adr, care trebuie sa contina materiale de protectie Adr pentru fiecare sofer la bord: manusi de cauciuc, ochelari de protectie, lanterna, un pres de cauciuc cu care sa acoperi gura de canal, 2 triunghiuri reflectorizante sau conuri, lopata, galeata, etc.

In plus trebuie sa mai ai la bord si instructiunile scrise conform Adr, care sunt 4 pagini. iti las un link cu instructiunile Adr in romana.

http://www.unece.org/fileadmin/DAM/tran ... a_2011.pdf

Dupa ce ai facut toate astea esti liber sa incarci marfa ambalata in regim Adr. Nu e nevoie sa modifici camionul daca nu lucrezi cu cisterna. O zi buna tuturor.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Members
Sună la R.A.R. și cere normativele privind agreerea tip A.D.R.... ai nevoie de instalație electrică cu protecție la incendiu, întrerupător de baterii în cabină, girofaruri omologate etc, etc. Până și taho trebuie să fie agreat A.D.R. !!!

Problema ar fi CINE o să-ți facă ție toate modificările astea?!?

cri5tianeeeeeee....ia baga frate un citat dintro lege inventata de tine unde scrie ca taho trebuie omologat ADR.....

Link to post
Share on other sites
  • Members
cri5tianeeeeeee....ia baga frate un citat dintro lege inventata de tine unde scrie ca taho trebuie omologat ADR.....

Despre ce lege inventată de mine vorbești tu acolo?!? I-am recomandat omului clar și răspicat să sune la R.A.R. să ceară informații, n-am inventat nimic... Exemplele înșirate acolo sunt doar o parte din norme și probabil că se aplică diferențiat, după cum zic ceilalți interlocutori, habar nu am...

Care e faza de fapt? Nu te-a mai înjurat nimeni de mult și încerci să mă provoci iar?!? Sau n-ai văzut/auzit niciodată de tahograf A.D.R.?!? (asta chiar ar fi una, tu marele șofer și atoateștiutor să nu știi că există tahografe omologate special pentru A.D.R.).

Vrei să-ți spun în ce constă omologarea?!?

Link to post
Share on other sites
  • Members

Răspuns pentru dan1976, deoarece în urma discuției de pe cafenea, dumnealui tot nu crede că există tahografe omologate special pentru transporturile A.D.R.

Tahografele omologate pentru transporturile A.D.R. au, în plus de cele obișnuite, un limitator al consumului de curent iar instalația electrică (cablurile) este protejată cu înveliș special, omologat A.D.R. (protecție la incendiu mărită printre altele). Aceste tahografe se disting prin simbolul A.D.R. marcat pe partea frontală.

Link to post
Share on other sites
  • Members
Păi ăla e simbolul A.D.R.

Untitled.jpg

Și oricum, explicația era pentru altcineva, care nici măcar atât nu știe.

Transport marfuri periculoase - ADR

Editia ADR 2013 în limba română – text consolidat si revizuit

Acord ADR 2013 - vol. I in romana

Acord ADR 2013 - vol. II in romana

Volumul 2 pagina 531 capitolul 8 reglementeaza constructia si echiparea vehiculelor pentru transporturi ADR.Fratele cri5tian a citit acest material in mod sigur fiindui necesar la obtinerea atestatului ADR.Rog pe aceasta cale sa ne specifice si noua o pagina din acest material unde scrie clar despre tahograful omologat ADR necesar transportului de marfuri periculoase.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Mai mult ca sigur că normele de agreere tehnică folosite de R.A.R. nu sunt concepute după niște amărâte de manuale adaptate de către prof. Marin Lepădatu și distribuite în cadrul cursurilor organizate de I.F.P.T.R. (unde d-nul prof. Lepădatu dealtfel este și angajat).

Cum cei de la R.A.R. m-au invitat la sediul lor (cu programare dinainte evident) pentru orice informație aș avea nevoie, iar eu n-am avut efectiv chef să bat 100 de km doar ca să-ți răspund ție, încerc totuși să te fac să pricepi și tu ceva despre lumea asta a camioanelor... printr-o metodă de simplă deducție: dacă producătorul de aparate tahografice, respectiv Siemens-VDO, produce două modele, aparent identice, de aparate, iar diferența dintre ele este menționată ca fiind ''for A.D.R. use/ for non-A.D.R. use'', ție ce-ți spune treaba asta?

De ce ar monta un limitator de consum de curent, ar îmbrăca cablurile în înveliș special și ar desena un simbol pe partea frontală, dacă NU ar fi nevoie de aceste dotări? Diferențele constructive se văd chiar și în specificațiile tehnice ale fiecărui model. Aparatul ca aparatul, dar mai are și un senzor (tot electronic și ăla) care e montat în majoritatea cazurilor în spațiu deschis (știi tu unde, se ajunge ușor cu mâna), aproape de zona de marfă și care e musai să fie legat cu niște cabluri electrice de aparatul din cabină...

Tu ai auzit vreodată în viața ta de interferențe electrice/electronice? Ai măcar o vagă idee despre potențialul dăunător al acestora?

...

P.S. Deja monopolizăm subiectul altui coleg așa că o să mă opresc aici. Dacă ești convins că vorbesc aiurea, sună-ți prietenii de la R.A.R. și roagă-i să-ți trimită normativele și reglementările despre agreerea A.D.R., poate te ai mai bine cu ei și n-o să te pună să-i vizitezi la sediu. În felul ăsta îl ajuți pe inițiatorul topicului și arăți lumii că tu ești miezul. În rest, n-ai decât să-mi urmărești în continuare postările prin topicuri... eu unul ție nu-ți mai răspund.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Respectele mele pentru cunostintele in domeniu ale fratelui meu Cri5tian.Constat cu uimire ca ale sale cunostinte in domeniul acesta ii permit sa ia in deradere Acordul ADR.Deci fratele meu Cri5tian este mai presus de lege si cum spuneam mai sus el inventeaza legi.Rog cu deosebita umilinta pe fratele meu sa nu uite in legile sale sa treaca si obligativitatea ca si cheia de roti sa fie omologata ADR.Nu de alta..da poate nu ai voie sa strangi roti la o masina incarcata cu ADR cu o cheie de roti neomologata ADR.

Link to post
Share on other sites
  • Members
Salut. Stie cineva cine anume poate transforma un cap tractor normal intr-unul ADR?

Colegutu...nu ai ce transforma la un tractor pentru a putea cara ADR.Camioanele sunt prevazute din fabrica cu dotari care le permit sa transporte ADR colete.Camionul care are dotari pentru ADR colete este prevazut cu un contact general pentru intreruperea curentului, plasat pe sasiul masinii in apropierea cabinei,izolatie mai buna la instalatia electrica a masinii si o multime de alte chichite din astea tip gadget . Amaratul ala de contact general face diferenta intre camioanele care sunt prevazute cu pachet ADR din fabrica si cele care nu sunt prevazute cu ADR pachet din fabrica.Acum cand comanzi un camion trebuie sa specifici daca il doresti cu pachet ADR sau nu.Dar se poate face transport ADR fara nici un fel de problema si cu un camion din anul 1990 cand nu exista pachete ADR la fabricarea camioanelor.Singura obligativitate este sa ai un contact general pentru intreruperea curentului.Girofarele care le pomenea atoatestiutorul cri5tian sunt obligatorii la transporturile ADR doar pe teritoriul Romanie si sunt cerute de Codul Rutier nicidecum de Conventia ADR .Si nu iti trebuie girofare omologate ADR.E bun orice girofar care e portocaliu si functioneaza...trebe 2 bre.Tahograful masinii nu trebuie omologat cum a zis atoatestiutorul si marele cunoscator Cri5tian.Asa cum legea a prevazut obligativitatea echipariii camioaneleor noi cu tahografe digitale doar la camioanele fabricate dupa 1 ianuarie 2003 asa si camioanele care vin mai nou din fabrica cu pachet ADR au niste tahografe cu protectie sporita la explozie si neste chestii din astea mai smekere cu fire in plus si alte prostii.Legea nu cere obligatoriu tahograf cu protectie ADR.Deci...in concluzie....spune ce camion ai....spune ce vrei sa faci cu el(ce fel de transport ADR) si exista sanse foarte mari ca sa ai un camion echipat din fabrica cu pachet ADR pe el si tu sa nu stii.Drumuri bune sa ai colegu.....

Link to post
Share on other sites
  • Members

Azi am fost la Deva să-mi recuperez permisul și m-am băgat și la R.A.R. Redau mai jos ceea ce mi-a spus d-nul ing. Pleșa, urmând să atașez și răspunsul oficial, atunci când îl voi primi:

''Pe noi (referindu-se la instituția R.A.R.) nu ne interesează în ce an a fost fabricat camionul și câte întrerupătoare și girofaruri are. Eu am în baza de date detaliile constructive declarate de producător și când mașina ajunge aici, eu doar caut acele detalii. Dacă nu le găsesc pe mașină îi bai, dacă le găsesc e totul ok. [...] Agreerea se face pentru una, sau mai multe clase A.D.R., în funcție de dotările incluse de producător și existente la momentul verificărilor. Se poate ca o mașină să fie pregătită din fabrică pentru anumite clase, dar când ajunge mașina aici lipsesc componente sau nu sunt în regulă și atunci dăm ok-ul numai pentru ce este în regulă. [...] Dacă producătorul a specificat folosirea unui taho A.D.R. dar mașina ajunge la noi fără, nu va primi ok-ul pentru clasele specificate de producător O mașină neechipată A.D.R. de către producător, dar pentru care există specificațiile se poate agrea, dar montajul echipamentelor suplimentare trebuie făcut de un reprezentant autorizat al producătorului și trebuie să văd hârtiile. Dacă nu este echipată și producătorul nu a prevăzut astfel de specificații trebuie făcută omologare individuală dar e o procedură anevoioasă și nu prea se merită, mai ales la bani. [...] Echipamentele suplimentare diferă de la caz la caz, în funcție de clasele pentru care se cere agreerea. [...]''

Una peste alta, omul a fost amabil ținând cont că discuția a avut loc în timp ce mă țineam după el prin toată hala, într-o parte și-n alta. Mâine voi compune un email către departamentul de relații publice iar ei îmi vor trimite răspunsul.

P.S. De ce să te oprești 30 de minute să întrebi exact ce și cum, când e mai simplu să vorbești din auzite...

O să revin cu răspunsul lor.

Link to post
Share on other sites
  • 6 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.