Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Licenta transport pentru masini intre 2.4 T si 3.5 T


Danny

Postări Recomandate

  • Administrators

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 11/2013, pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere s-a introdus obligativitatea licențierii întreprinderilor pentru a putea efectua transport cu vehicule rutiere a căror masă totală maximă autorizată este cuprinsă între 2,4 tone și 3,5 tone, care efectuează transport rutier național de marfă.

Totodată, obligația licențierii revine și întreprinderilor care doresc să efectueze transport rutier național contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcție și echipate pentru transportul de persoane.

Aceeași obligație de licențiere revine și intreprinderilor care doresc a efectua transport rutier național contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate.

Urmează ca modalitatea de licențiere pentru transporturile menționate mai sus să fie stabilită prin norme metodologice.

Remarcăm faptul că „licențierea” se aplică doar în cazul transporturilor naționale, deci, în cazul transporturilor internaționale nu este necesară licențierea. Avocatul George Iacob-Anca de la Societatea Civilă de Avocați consideră nefirească această licențiere atât timp cât la nivelul Uniunii Europene nu există o astfel de reglementare

Sursa: http://www.revistamiscarea.ro/licenta-o ... 4-35-tone/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

ORDONANTA DE URGENTA Nr. 11 din 27 februarie 2013

pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere

EMITENT: GUVERNUL ROMâNIEI

PUBLICATA îN: MONITORUL OFICIAL NR. 122 din 5 martie 2013

Având în vedere faptul ca România se confrunta în ultima perioada cu o serie de evenimente rutiere cu consecinte extrem de grave, în care sunt implicate autovehicule construite si echipate pentru transportul a 9 persoane, inclusiv conducatorul auto, care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane, vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata este cuprinsa între 2,4 tone si 3,5 tone, care efectueaza transport rutier national de marfa, precum si vehicule care efectueaza transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate, fara ca aceste operatiuni de transport sa fie autorizate,

întrucât în urma acestor evenimente a crescut numarul constatarilor autoritatilor abilitate si sesizarilor partenerilor sociali în privinta existentei unor practici ilicite în activitatile de transport rutier de persoane,

tinând seama de faptul ca se constata o crestere alarmanta a transporturilor cu vehicule rutiere destinate transportului de vehicule avariate sau defecte, vehicule care nu corespund din punct de vedere tehnic, nefiind omologate si agreate în acest sens, iar conducatorii auto ai acestora nu au o pregatire specifica, astfel încât se pune în pericol siguranta rutiera,

luând în considerare faptul ca atât în cazul transportului rutier contra cost, cât si în cazul transportului rutier în cont propriu cu vehicule rutiere de tipul celor mentionate mai sus nu exista în prezent reglementari de natura sa permita autoritatilor competente o monitorizare eficienta a acestor transporturi si luarea unor masuri preventive sau coercitive, dupa caz,

tinând seama de faptul ca aceste elemente constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amânata si vizeaza direct legalitatea transportului si siguranta rutiera, fiind necesare masuri care sa conduca la reglementarea imediata a conditiilor de autorizare si efectuare a acestor transporturi rutiere nationale,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia României, republicata,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. I

Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 625 din 2 septembrie 2011, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 11 se introduce un nou articol, articolul 11^1, cu urmatorul cuprins:

ART. 11^1

(1) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsa între 2,4 tone si 3,5 tone, întreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(2) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, întreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(3) Pentru a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta.

(4) Modalitatea de autorizare, precum si conditiile care trebuie îndeplinite pentru autorizarea transporturilor prevazute la alin. (1) - (3) se stabilesc de catre autoritatea competenta prin norme.

2. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

ART. 18

Prevederile privind accesul la transportul rutier în cont propriu se aplica întreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca/semiremorca, depaseste 2,4 tone, cu autovehicule având cel putin 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane, respectiv întreprinderilor care efectueaza operatiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere care se deplaseaza fara încarcatura.

3. La articolul 19, litera a) se abroga.

4. La articolul 19, literele B) si l) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

B) transportul de marfuri efectuat cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorca/semiremorca, nu depaseste 2,4 tone;

..........................................................................

l) transportul de persoane efectuat cu autovehicule având mai putin de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru acest scop; .

5. La articolul 24, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

(6) Transporturile prevazute la art. 11^1 alin. (1) - (3) se efectueaza în conditiile stabilite de catre autoritatea competenta prin norme.

6. Articolul 35 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

ART. 35

(1) Transportul rutier contra cost de persoane cu autobuze se poate realiza prin:

a) servicii regulate;

B) servicii regulate speciale;

c) servicii ocazionale.

(2) Transportul rutier national contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru acest scop, se poate realiza prin:

a) servicii regulate speciale;

B) servicii ocazionale.

7. La articolul 40, alineatele (1) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

ART. 40

(1) Transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal/case de bilete si cititor de carduri cu posibilitatea de a transmite date on-line.

..........................................................................

(4) Modul de utilizare, precum si conditiile pe care trebuie sa le îndeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale/casele de bilete si cititoarele de carduri vor fi reglementate prin norme metodologice, aprobate prin hotarâre a Guvernului.

8. La articolul 41, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(3) Modelul biletelor, abonamentelor si legitimatiilor speciale se stabileste de Ministerul Transporturilor prin ordin al ministrului transporturilor, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.

9. La articolul 41, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu urmatorul cuprins:

(5) Transportul rutier în trafic judetean/interjudetean al elevilor prevazuti la art. 84 alin. (1) - (3) din Legea educatiei nationale nr. 1/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se efectueaza de catre operatorii de transport rutier.

10. Articolul 80 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

ART. 80

Biletul de calatorie/Abonamentul reprezinta contractul de transport în cazul serviciilor regulate, încheiat între prestator-operator de transport si beneficiar-calator, prin care operatorul de transport rutier se obliga sa efectueze transportul în conditii de siguranta si confort, iar beneficiarul se obliga sa achite contravaloarea sa, care include si asigurarea persoanelor si a bagajelor, precum si riscurile ce pot decurge din efectuarea transportului rutier.

ART. II

în termen de cel mult 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor va actualiza Normele metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea si efectuarea transporturilor rutiere si a activitatilor conexe acestora stabilite prin Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor si infrastructurii nr. 980/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 854 din 2 decembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare.

ART. III

Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 625 din 2 septembrie 2011, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU

VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:

Ministrul transporturilor,

Relu Fenechiu

Viceprim-ministru,

ministrul finantelor publice,

Daniel Chitoiu

Ministrul afacerilor interne,

Radu Stroe

Viceprim-ministru,

ministrul dezvoltarii regionale

si administratiei publice,

Nicolae-Liviu Dragnea

Ministrul educatiei nationale,

Remus Pricopie

Ministrul delegat pentru învatamânt superior,

cercetare stiintifica si

dezvoltare tehnologica,

Mihnea Cosmin Costoiu

Bucuresti, 27 februarie 2013.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sunt curios....oare mai exista undeva in alta tara membra UE aceste norme??? Intreb pentru ca pur si simplu nu stiu daca astfel de reguli mai sunt valabile pe undeva??. Oricum total deplasat si anormal. Azi maine ramane sa ne dotam si turismele cu tahografe digitale si bicicletele cu diagrama. Ridicooool!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Deocamdata s-a amanat.Motivul este ca in comunitatea europeana nu exista asa ceva pt 3.5 t.Oricum exista o scapare de licenta.Licenta este valabila doar pt romania.De ex daca car ceva de la Buc la Sibiu trebuie licenta .Daca duc ceva de la buc in germania nu trebuie licenta completez cmr.Atunci pt Sibiu completez un cmr.Ma opreste arat cmr-ul fac transport international.Oricum deocamdata nu se face nimic cu licenta pt ca nu este aliniata cu cerintele EU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Sunt curios....oare mai exista undeva in alta tara membra UE aceste norme??? Intreb pentru ca pur si simplu nu stiu daca astfel de reguli mai sunt valabile pe undeva??. Oricum total deplasat si anormal. Azi maine ramane sa ne dotam si turismele cu tahografe digitale si bicicletele cu diagrama. Ridicooool!
Deocamdata s-a amanat.Motivul este ca in comunitatea europeana nu exista asa cevapt 3.5 t.Oricum exista o scapare de licenta.Licenta este valabila doar pt romania.De ex daca car ceva de la Buc la Sibiu trebuie licenta .Daca duc ceva de la buc in germania nu trebuie licenta completez cmr.Atunci pt Sibiu completez un cmr.Ma opreste arat cmr-ul fac transport international.Oricum deocamdata nu se face nimic cu licenta pt ca nu este aliniata cu cerintele EU

Aici va inselati putin... In Belgia exista lege interna prin care orice transport de marfa mai mare de 450 kg se poate efectua numai cu licenta. Nu cunosc numarul legii insa am avut de-a face cu politia belgiana pe tema asta si am vazut textul legii cu ochii mei in august 2012. Licenta respectiva are culoare albastra, lucru specificat de catre politist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Sunt curios....oare mai exista undeva in alta tara membra UE aceste norme??? Intreb pentru ca pur si simplu nu stiu daca astfel de reguli mai sunt valabile pe undeva??. Oricum total deplasat si anormal. Azi maine ramane sa ne dotam si turismele cu tahografe digitale si bicicletele cu diagrama. Ridicooool!

Salutari si un an bun la toti colegii , colegul Mario are dreptate in Spania este nevoie de licenta de transport pt 3,5 tone si pentru un 4×4 care urca cu cei care lucreaza la defrisari in munte sau un autoturism pe firma etc este nevoie de licenta ( tarjeta transporte) drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members
Este adevarat ca de la 01.ian ca sa transporti marfa cu o duba iti trebuie licenta de transport? Ca daca e adevarat inseamna ca vor cere si soferilor atestate,nu?

Deocamdata se discuta la nivelul ministerului transportului.Dar probabil asa va fi in curad.Acest lucru exista deja in Belgia si Spania

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Domnul Antonie continui cu sfidarea forumului ? Sau e mai plăcut mura in gura ? Timpul costa bani ? Si al nostru , si al utilizatorilor care au format subiectele in timp . Te rog nu mai deschide subiecte aiurea . Nu negociez !!

Intre timp Spania a renuntat la licentele transportului usor de marfa .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

A devenit oficial

Astazi s-a publicat in Monitorul Oficial numarul 525 Legea 109 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr 11/2013 pentru modificarea si completarea OG 27/2011 privind transporturile rutiere si constatam abrogarea articolelor normative care obligau autorizarea vehiculelor utilizate la transportul rutier naţional de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, cat si la transportul rutier naţional de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcţie şi echipate pentru transportul de persoane.

Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.Cele care efectueaza acest tip de operatiune in cont propriu, nu trebuie sa fie autorizate.

15 iulie 2014,ora 15:20

CECOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members

Te rog sa citesti cu atentie actele legislative.O sa observi ca Legea 109/2014 a aprobat cu modificari si completari OG 11/2013. Am sa fac referire doar la modificarea art 1, punctul 1, unde a ramas sa se autorizeze DOAR transportul public de vehicule defecte/avariate.Iar la art 1, puntul 2 a fost abrogat. Clar! Deci, sa fiu mai clar, NU SE MAI AUTORIZEAZA DECAT transportul public de vehicule defecte/avariate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.