Members Phraeudian Postat Septembrie 5, 2015 Members Share Postat Septembrie 5, 2015 La solicitarea lui Gongy... http://imageshack.com/a/img538/5561/h6B9IE.jpghttp://imageshack.com/a/img673/4425/M8677D.jpghttp://imageshack.com/a/img537/3035/OWjmhH.jpg Precizari: inainte de 26.Aug am avut pauza saptamanala redusa de 34h, datoria de 11 ore a fost platita in pauza saptamanala urmatoare, cand am facut 60h (45h + 11h datoria + 4h extra). De regula pauzele mele saptamanale sunt aprox. 35h/60h/36h/59h, astfel incat reducerea o compensez in mod natural in saptamana imediat urmatoare. Iar tot pentru Gongy si pentru Giani Grecu: in UK, poti lucra shift de cat de lung vrei tu (poate fi si 15 ore) fara pauza de 45 minute, dar cu urmatoarele conditii: -nu depasesti 4h30 de condus efectiv, deoarece daca depasesti trebuie pauza de 45m; -nu depasesti 6h de munca efectiva (condus + ciocane), deoarece patratul nu este munca. Daca depasesti 6h de munca efectiva, trebuie pauza 30 minute. In baza a ce anume? Raspunsul aici: Working Time Regulations for mobile workers : https://www.gov.uk/government/publications/working-time-regulations-for-mobile-workers Citez: Working between 6 and 9 hours per day requires breaks totalling 30 minutes. If more that 9 hours is worked then breaks must total 45 minutes. Breaks must be of at least 15 minutes duration. Break requirements under the Regulations, are in addition to those under the EU drivers’ hours rules. What counts as work? In general any activities carried out in connection with the transport operation count as work, for example, driving, loading/ unloading, walk round checks etc count as work. There are a number of periods of time that do not count as work, for example, travelling between home and your normal place of work, lunch or other breaks and periods of availability. Deoarece in UK , patratul, adica P.o.A, nu se contorizeaza ca munca. Este platit, dar nu este contorizat ca munca. Astfel, facand "patrat", iti poti mentine media de ore lucrate saptamanal la sub 48 (pentru 17 saptamani consecutive). Din acest motiv eu fac "patrat" la greu. Dupa cum spuneam, se intampla uneori sa am shift de 12 ore dintre care 4 ore condus si 1 ora ciocane, restul de 7 ore fiind "patrat". Astfel, nu fac nicio pauza deoarece nu am depasit nici 4h30 de condus si nici 6 ore de munca efectiva. Bineinteles, scopul meu este sa nu fac pauze aiurea, deoarece prima pauza de 45m imi este dedusa din numarul total de ore la plata. Toate disputele referitoare la ce am scris aici se datoreaza faptului ca in alte tari din EU, "patratul" este inclus tot la munca. De exemplu: in Germania. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 5, 2015 Administrators Share Postat Septembrie 5, 2015 in toata UE este la fel nu doar in germania, dar este greu cu soferia asta pentru unii. (doar ca diagrama sau tichetul tahograf trebuie sa reflecte fidel realitatea din ziua respectiva , nu sa arate ce vrea soferul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Septembrie 5, 2015 Members Share Postat Septembrie 5, 2015 (editat) Stii cum e treaba asta cu "trebuie sa respecte fidel realitatea din ziua respectiva"? Iti spun eu cum e: faptul ca sunt limitat prin lege la o medie de 48h de munca efectiva (condus+ciocane) la 17 saptamani consecutive, ma determina/constrange uneori sa fac "patrat" in timp ce duc sau iau actele de la birou (de exemplu), pentru a imi tine media sub limita de 48. Asta deoarece eu lucrez pentru mine, pentru familia mea si pentru viitorul copiilor mei, nicidecum pentru Police! Stii tu ce zic! Editat Septembrie 5, 2015 de Phraeudian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Septembrie 5, 2015 Members Share Postat Septembrie 5, 2015 Gongy, legal sau nu, sa stii de la mine ca toti soferii din UK fac la fel. Exact la fel. Deci pana la ultimul, toti fac la fel. Iar cico iti poate confirma asta, pentru ca si el stie despre ce e vorba aici. Din punctul tau de vedere, toti sunt in ilegalitate. Nu spun ca nu e asa, ci spun doar ca asa se procedeaza in practica. Scurt. 3-0 scor final pentru oaspeti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 5, 2015 Administrators Share Postat Septembrie 5, 2015 dupa parerea ta de posesor de hartii, daca toti fac asa acolo asta inseamna ca este legal ? si va mai si laudati cu faptul ca voi stiti sa fentati legea, bvo -si "documentul" ala care nu te lasa sa muncesti ca un "bou" in UE este Dir,15 din 2002 care zice la final ; Articolul 14 Dispozitii finale 1. Statele membre adopta dispozitiile legale, de reglementare si administrative necesare aducerii la indeplinire a prezentei directive pana la 23 martie 2005 sau se asigura pana la acea data ca partenerii sociali au stabilit masurile necesare pe baza de acord, statele membre fiind obligate sa intreprinda toate demersurile care sa le permita oricand sa garanteze rezultatele cerute de prezenta directiva. ...... 3. Statele membre vegheaza ca expeditorii, transportatorii, antreprenorii principali, subantreprenorii si intreprinderile care angajeaza lucratori mobili sa respecte dispozitiile corespunzatoare din prezenta directiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Phraeudian Postat Septembrie 5, 2015 Members Share Postat Septembrie 5, 2015 Discutia a plecat de la ceva si s-a ajuns la altceva. Hai sa lamurim o treaba. In primul rand, nu se lauda nimeni cu nimic. In al doilea rand, atat eu...cat si restul...incercam sa ramanem cat mai legali. Asta implica si butonarea tahografului astfel incat sa reflecte cat mai fidel ceea ce se petrece la un moment dat. Numai ca eu am detaliat cum procedez pentru a ma incadra in directiva, si aici urmeaza sa scriu in cuvinte ceea ce trebuie sa inteleaga cei care au citit postarile mele anterioare: ciocanele eu le folosesc exclusiv si in mod unic pentru a inregistra munca efectiva, adica: verificari zilnice ale camionului, pus o chinga, tras o prelata, cuplat o remorca, deschis/inchis usile la remorca... Restul, de exemplu stat la rampa, niciodata pe ciocane, deoarece nu descarc eu remorca, ci astept. Cum de obicei eu astept la cantina, folosesc deci patrat. Sunt sigur ca sunt multi, chiar foarte multi colegi aici pe forum care folosesc excesiv ciocane, chiar si atunci cand stau la rampa cu orele sau cand asteapta la rand sa intre la o firma. Astfel, cu 9 ore de condus pe zi si cu 3 ore de ciocane, pentru 5/6 zile pe saptamana, nu se vor incadra niciodata in media de 48 ore la 17 saptamani, precizata in Directiva. Sunt absolut sigur ca in afara de acel 561, nu multi stiau ceea ce am scris mai sus. Acum, Gongy, tare ti-as cere tichetele sau descarcarile cardului tau pe ultimele 17 saptamani, dar stiu ca esti mult prea ocupat cu acest forum, de aceea o sa merg pe incredere si astept sa imi spui daca pe ultimele tale 17 saptamani, media de ore la condus+ciocane depaseste sau nu 48. Sunt sigur ca la multa lume depaseste, mai ales la cei care baga 90 ore volan la 2 saptamani si care cu siguranta au cel putin 1 ora ciocane zilnic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 5, 2015 Administrators Share Postat Septembrie 5, 2015 Stii cum e treaba asta cu "trebuie sa respecte fidel realitatea din ziua respectiva"? Iti spun eu cum e: faptul ca sunt limitat prin lege la o medie de 48h de munca efectiva (condus+ciocane) la 17 saptamani consecutive, ma determina/constrange uneori sa fac "patrat" in timp ce duc sau iau actele de la birou (de exemplu), pentru a imi tine media sub limita de 48. Asta deoarece eu lucrez pentru mine, pentru familia mea si pentru viitorul copiilor mei, nicidecum pentru Police! Stii tu ce zic! uite ce ai scris aici ! eu nu sunt de acord cu m a n i p u l a r e a tahografului sub nici o forma, asa ca nu mai incerca sa ma convingi ca lucrezi legal. citez iar din Directiva 15: "Durata medie a saptamanii de lucru nu poate depasi 48 de ore. Durata maxima a saptamanii de lucru poate fi prelungita la 60 de ore numai daca media de 48 de ore pe saptamana nu este depasita pe parcursul a patru luni." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 5, 2015 Administrators Share Postat Septembrie 5, 2015 Nu e singurul profesionist , mai sunt si eu pe aici :D 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 6, 2015 Administrators Share Postat Septembrie 6, 2015 " Soferia este un mod de viata, nu doar o meserie. Tot timpul trebuie sa inveti, absolvirea scolii de soferi iti da dreptul de a conduce o anumita categorie de vehicule si iti explica regulile. Deprinderile, reflexele, profesionalismul se formeaza in timp, si dupa 20 de ani sau mai multi de la terminarea scolii, tot mai ai de invatat. Cei care fac cu pasiune aceasta activitate trec usor peste anii petrecuti in custile de otel, peste mesele luate langa roata camionului, peste singuratatea curselor lungi." ...... CECOR 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Florin Tanase Postat Septembrie 6, 2015 Members Share Postat Septembrie 6, 2015 da, foarte educativ, il vizionez aproape zilnic pana il invat ca pe tatal nostru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members alexxx18cj Postat Februarie 26, 2017 Members Share Postat Februarie 26, 2017 (editat) Colegi,am procedat corect sau nu?Mai exact programul de lucru se poate intinde pe doua zile fizice? Editat Februarie 26, 2017 de alexxx18cj Greseala de scriere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ROUMAN Postat Februarie 26, 2017 Members Share Postat Februarie 26, 2017 Acum 3 ore, alexxx18cj a spus: Colegi,am procedat corect sau nu?Mai exact programul de lucru se poate intinde pe doua zile fizice? Buna gluma. Sa nu o mai faci. Ar trebui sa stii aceste "chichite". Ziua de munca, a unui sofer profesionist, poate incepe oricand, cu conditia sa inceapa dupa efectuarea unui repaus zilnic sau saptamanal. PS Lectureaza http://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/modes/road/social_provisions/doc/trace_explanatory_text_ro.pdf Acum 3 ore, alexxx18cj a spus: Colegi,am procedat corect sau nu?Mai exact programul de lucru se poate intinde pe doua zile fizice? PS2 Ai aici mai multe subiecte, la litera de lege. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Februarie 26, 2017 Moderators Share Postat Februarie 26, 2017 De ce e gluma si de ce sa nu o mai faca..? Sau am inteles eu gresit comentariul tau..posibil.. Nu stim ce a facut inainte de ora 0,00 a zilei de 24 .02.2017...dar intre 0,00 si 14,07 are repaos...zilnic conform timpului care reiese...Daca inceputul activitatii a fost la ora 14,00 atunci arcul de 24 ore se termina pe data de 25.02.2017..la orele 14,00 incluzind un alt repaos zilnic..normal (11 ore ) sau redus (9ore). El s-a oprit la ora 01,55 pe data de 25.02.2017 si a luat un alt repaos zilnic redus de 9 ore..Dupa aceea incepe o alta zi de munca...Deci nimic anormal..si atunci cind spui ''Sa nu o mai faci'' la ce te referi..? E ceva gresit..? ps. alexxx18cj daca respecti timpii de conducere si de odihna poti intinde activitatea pe 2 zile calendaristice insa fii atent la saptamina sa nu depasesti timpii..calculati intre luni 0,00 si duminica 24,00 ps2... personal cred ca e gresit faptul ca inceperea unei zile de munca nu arata minim 15minute ciocanele..pentru a verifica autovehiculul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ROUMAN Postat Februarie 26, 2017 Members Share Postat Februarie 26, 2017 Acum 13 minute, cico_3504 a spus: De ce e gluma si de ce sa nu o mai faca..? Sau am inteles eu gresit comentariul tau..posibil.. Posibil sa fi inteles gresit. M-am referit la ceea ce a spus, citez : " Mai exact programul de lucru se poate intinde pe doua zile fizice?". Lucru, pe care, ma astept ca un sofer profesionist sa-l cunoasca din scoala, acela ca: " ziua de munca a unui conducator auto poate incepe pe parcursul unei zile si sa se termine pe parcursul urmatoarei zile" astfel cum poate fi gresit inteleasa si saptamana de lucru cu cea definita drept saptamana calendaristica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Februarie 27, 2017 Moderators Share Postat Februarie 27, 2017 ok,inseamna ca am inteles eu gresit..crezusem ca ii spuneai ca nu are voie ...din scoala fii sigur ca nu ramine cu nimic in memorie...nici dupa acel curs de atestare profesionala..de aceea apar aici tot felul de intrebari hilare pentru unul cu experienta...dar sunt incepatori..si incercam sa ii ajutam sa inteleaga..pentru a se forma corect si la rindul lor sa ii ajute corect si legal pe altii.. 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 27, 2017 Administrators Share Postat Februarie 27, 2017 Da ce ziceti de inceput repaus zilnic la 01.55 cand el de fapt introduce simbol tara sfarsit perioada de serviciu la 02 09 iar la 11.00 incepe o noua zi de munca de munca si introduce simbol tara inceput perioada de serviciu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.