Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

"Legea cauciucurilor de iarna" sau OG 5/2011


cico_3504

Postări Recomandate

  • Moderators

OG 5 2011 actualizată prin:

Lege nr. 161/2011 - privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier 17 iulie 2011 Monitorul Oficial 503/2011

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

Art. I

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.La articolul 6, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 61, cu următorul cuprins:

„61.anvelope de iarnă – anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54, după caz.“

2.La articolul 102 alineatul (1), punctul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„28.conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;“.

3.La articolul 112 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera h1), cu următorul cuprins:

„h1)autovehiculul nu este dotat, la circulaţia pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, cu anvelope de iarnă, iar autovehiculul de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori nu au montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;“.

4.La articolul 112, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(2)În situaţiile prevăzute la alin. (1) lit. B), c), e), g), h1), k), o), p), r) şi s), la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t), u), v) şi x), o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.“

Legea cauciucurilor/anvelopelor de iarna OG 5 2011 actualizată prin:

Legea 161/2011 - privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier din 11 iulie 2011, Monitorul Oficial 503/2011 ;

Art. II

Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 655 din 22 iulie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.La articolul 56, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 56

(1) Inspecţia, controlul şi supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi a prevederilor normelor şi reglementărilor prevăzute de aceasta se efectuează în trafic şi la sediul operatorilor de transport/întreprinderilor de către inspectorii de trafic şi/sau personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop. Controalele la sediu pot fi efectuate şi de echipaje de inspectori, dintre care cel puţin unul va fi inspector de trafic.“

2.La articolul 561, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„(6)La controlul efectuat în trafic asupra unui vehicul rutier, inspectorii de trafic şi/sau personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop vor verifica şi starea tehnică a vehiculelor rutiere utilizate la operaţiunile de transport rutier, în conformitate cu reglementările specifice în vigoare.“

3.Articolul 57 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 57

(1)La efectuarea controlului la sediul întreprinderilor şi/sau operatorilor de transport rutier, inspectorii de trafic şi/sau personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop au dreptul să pătrundă în timpul programului de lucru atât în spaţiile de lucru, cât şi în vehiculele deţinute de aceştia.

„(2) În cazul controalelor efectuate la sediul operatorilor/întreprinderilor, inspectorii de trafic şi/sau personalul autorităţii competente împuternicit în acest scop au/are dreptul:

a)să solicite furnizarea oricăror informaţii din registre, documente sau baza de date;

b)să verifice registrele şi documentele privind operaţiunile de transport şi de întreţinere a parcului auto de la sedii şi punctele de lucru;

c)să facă copii sau extrase de pe registre ori documente, sub sancţiunea încălcării confidenţialităţii.“

4.La articolul 58, după litera am) se introduc două noi litere, literele an) şi ao), cu următorul cuprins:

„an) efectuarea transportului de mărfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, fără ca autovehiculele să fie dotate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune ori fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate;

„ao)circulaţia autovehiculelor cu lanţuri montate pe roţi, pe porţiunile de drum care nu sunt acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.“

5.La articolul 59 alineatul (1), litera B) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„b)de la 2.500 lei la 4.000 lei, faptele prevăzute la art. 58 lit. ak), al), an) şi ao);“.

51.La articolul 59 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c1), cu următorul cuprins:

„c1)de la 5.000 lei la 8.000 lei, faptele care au avut ca urmare consecinţa prevăzută la art. 622;"

52.La articolul 62, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 62

(1)În cazul utilizării pentru transport a unui vehicul, fără a se putea face dovada că se deţin următoarele documente valabile, după caz: licenţa de transport, copia conformă a acesteia, certificat de transport în cont propriu, copia conformă a acestuia, licenţa de traseu, autorizaţia specială de transport, autorizaţia de transport internaţional sau documentul de transport persoane, prin servicii ocazionale, după caz, ori în cazul depăşirii cu minimum 10% a masei maxime autorizate pentru cel puţin o axă, se suspendă dreptul de utilizare a autovehiculului prin reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare."

53.La articolul 62, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:

„(21)Măsura de suspendare a dreptului de utilizare a autovehiculului se aplică pentru o perioadă de 6 luni şi se realizează prin reţinerea plăcuţelor de înmatriculare şi a certificatului de înmatriculare, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare.“

6.Articolul 621 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 621

(1)În cazul utilizării la transport a unui vehicul rutier care prezintă defecţiuni tehnice majore şi/sau periculoase, se suspendă dreptul de utilizare a vehiculului prin reţinerea plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi prin anularea inspecţiei tehnice periodice, aplicându-se şi sancţiunea contravenţională corespunzătoare de către personalul competent potrivit legii.

(2)Suspendarea dreptului de utilizare a vehiculului prin reţinerea plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi prin anularea inspecţiei tehnice periodice încetează, iar plăcuţele cu numărul de înmatriculare şi certificatul de înmatriculare prevăzute la alin. (1) se restituie, la cerere, după prezentarea dovezii privind efectuarea unei inspecţii tehnice în vederea redobândirii certificatului de înmatriculare în conformitate cu legislaţia în vigoare.“

7.După articolul 621 se introduce un nou articol, articolul 622, cu următorul cuprins:

„Art. 622

(1)În cazul în care săvârşirea faptei prevăzute la art. 58 lit. an) are drept consecinţă blocarea unui sector de drum, odată cu aplicarea sancţiunii contravenţionale personalul prevăzut la art. 60 lit. a) va face menţiune în procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi despre obligaţia operatorului de transport/întreprinderii de a achita costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.

(2)În cazul prevăzut la alin. (1), administratorul drumului întocmeşte devizul cuprinzând costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat şi notifică operatorului de transport/întreprinderii, în termen de 7 zile de la data săvârşirii contravenţiei, obligaţia de a le achita în termen de 15 zile de la data primirii notificării.

(3)Operatorul de transport sau întreprinderea, după caz, poate contesta notificarea conform Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.“

Legea cauciucurilor/anvelopelor de iarna OG 5 2011 actualizată prin:

Legea 161/2011 - privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier din 11 iulie 2011, Monitorul Oficial 503/2011 ;

Art. III

Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.La articolul 45, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

„(5)Pentru situaţiile prevăzute la alin. (4), administratorul drumului întocmeşte un deviz cu contravaloarea daunelor produse şi depune, în termen de 5 zile de la data producerii accidentului rutier, în condiţiile Legii nr. 136/1995 privind asigurările şi reasigurările în România, cu modificările şi completările ulterioare, o cerere de despăgubire la asigurătorul cu care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, răspunzător de producerea accidentului rutier, a încheiat contractul de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule.

(6)În situaţia în care limitele de despăgubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acoperă în totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifică conducătorului auto vinovat de producerea accidentului şi, după caz, operatorului de transport sau întreprinderii obligaţia de a achita, în termen de 15 zile de la data primirii notificării, partea din prejudiciu pentru care asigurătorul nu a acordat despăgubiri.“

2.La articolul 45, după alineatul (6) se introduc două noi alineate, alineatele (7) şi (8), cu următorul cuprins:

„(7)În situaţia în care proprietarul sau utilizatorul vehiculului, răspunzător de producerea accidentului rutier, nu avea încheiat un contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabil la data accidentului, precum şi în situaţia în care accidentul s-a produs ca urmare a nerespectării obligaţiei de a dota autovehiculele cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, administratorul drumului întocmeşte devizul cu contravaloarea daunelor şi notifică conducătorului auto vinovat de producerea accidentului şi, după caz, operatorului de transport sau întreprinderii, în termen de 7 zile de la data săvârşirii contravenţiei, obligaţia de a achita, în termen de 15 zile de la data primirii notificării, costurile aferente reparării sau înlocuirii elementelor de drum degradate/distruse.

(8)Conducătorul auto şi, după caz, operatorul de transport sau întreprinderea pot contesta notificarea prevăzută la alin. (6) şi (7), conform Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.“

3.La articolul 61, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alineatele (3)–(5), cu următorul cuprins:

(3) Pe lângă amenzile contravenţionale aplicate persoanelor fizice şi juridice de către personalul cu atribuţii de inspecţie şi control împuternicit de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulaţia pe drumurile publice cu depăşirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe şi/sau dimensiunilor maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3, contravenientul are obligaţia de a achita în contul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., respectiv al administratorului drumului, cu titlu de tarif de despăgubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5.

(4)Agentul constatator va face menţiune în procesul-verbal de constatare a contravenţiei şi despre contravaloarea despăgubirii şi modul de achitare a acesteia.

(5) Sumele încasate cu titlu de tarif de despăgubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., respectiv administratorului drumului, şi vor fi utilizate în exclusivitate pentru finanţarea lucrărilor de construcţie, modernizare, întreţinere şi reparaţie a drumurilor naţionale, precum şi pentru garantarea şi rambursarea creditelor externe şi interne contractate în acest scop.“

4.Articolul 66 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 66

Anexele nr. 1–5 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă.“

5.După anexa nr. 4 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 5, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă.

Legea cauciucurilor/anvelopelor de iarna OG 5 2011 actualizată prin:

Legea 161/2011 - privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011 pentru aprobarea unor reglementări privind creşterea siguranţei rutiere şi destinaţia sumelor încasate de către personalul împuternicit cu atribuţii de inspecţie şi control în urma aplicării sancţiunilor contravenţionale specifice activităţii de transport rutier din 11 iulie 2011, Monitorul Oficial 503/2011 ;

Art. IV

Prezenta ordonanţă intră în vigoare la 15 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. I şi ale art. II pct. 4 şi 5, care vor intra în vigoare la data de 1 noiembrie 2011.

Detalii: http://legeaz.net/text-integral/og-5-20 ... elor-iarna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

cu completare pentru unele tari EUWinter driving laws across Western Europe

It is important to be aware that in some European countries it is a legal requirement to have winter tyres. Here is some extra information for a few of the most popular European countries for Brit’s to visit. If you have any questions about these or any other countries not featured, tweet us @ContiUK and we’ll come back to you.

Austria

When driving in Austria it is compulsory for a vehicle to be fitted with winter tyres – which have a minimum tread depth of 4mm (1st November – 15th April) and at times outside these dates when there is snow, slush or ice on the roads.

Studded tyres may be used from the 1st October until the 31st May, and special local regulations may extend this period.

For vehicles not using the above during the winter season, a fine up to €5,000 could apply and, also, if the vehicle is involved in an accident without the tyres, the insurance is deemed void.

Speed limit for vehicles with snow chains is 31 mph (50 km/h). Vehicles with studded tyres must not exceed 62mph (100 km/h) on motorways and 49mph (80 km/h) on other roads.

Belgium

Winter tyres are not compulsory but recommended from the 1st October – 30th April. Vehicles can use studded tyres from the 1st November – 31st March with snow chains only permitted when roads have ice or snow.

Speed limit with studded tyres shouldn’t exceed 37mph (60 km/h) and vehicles using these tyres must also display a white disc bordered with red showing the number ‘60’ to alert other drivers.

France

Winter tyres – with a minimum 3.5mm tread depth are recommended when roads are covered with ice or snow. Snow chains – must be fitted to vehicles using snow-covered roads in compliance with the relevant road sign. Maximum speed limit 31 mph (50km/h)

Luxembourg

Tyres on a car must all be of the same type either summer or winter tyres but not mixed.

Studded tyres can be used from 1st December – 31st March. Snow chains can also be used in when roads have ice or snow.

Speed limit during rain or snow is 68 mph (110 km/h.) For vehicles with studded tyres speed limit is 43 mph (70 km/h).

Cyprus

Studded tyres and snow chains can be used when driving on mountain roads during the winter.

Denmark

Studded tyres – which must be on all wheels – can be used from 1st November - 15th April.

Finland, Estonia and Latvia

In Finland, Estonia and Latvia vehicles must be fitted with winter tyres from 1 December to 28/29 February and may be used as early as November until April. Minimum tread depth is 3mm but in poor conditions 5mm.

Studded tyres and snow chains may also be used, studded tyres from November – April on all wheels and snow chains only during bad weather conditions and you must avoid damaging the road surface.

From October – March, speed limits for private vehicles without trailers (may vary, always look out for signs):

• In built-up areas 19 mph (30 km/h)

• Outside built-up areas 37 mph (60 km/h)

• No minimum speed on motorways but please keep a safe speed (no more than 62 mph, 100 km/h), especially during adverse conditions

Germany

It is compulsory to use winter tyres during winter conditions such as snow, ice and slush. Not using these tyres could mean a €40 fine and may not be allowed to continue your journey until appropriate tyres have been fitted.

During bad weather conditions where visibility is poor and when using snow chains, the speed limit is 31 mph (50 km/h).

Studded tyres are prohibited.

Greece

Snow chains may be used from November – March, speed limit is 31 mph (50 km/h).

Italy

The use of winter tyres or snow chains is regulated by local traffic signs from 15th October – 15th April or outside these dates as conditions dictate. Provinces can introduce their own legislation making the use of winter tyres or snow chains compulsory.

Speed limit using snow chains is 31mph (50 km/h).

Norway

It is advised that winter tyres or snow chains are used during the winter season (November – April). Fines could apply to vehicles not fitted with winter tyres on all wheels.

If there is snow or ice covering the roads then winter tyres or any tyres with chains must be used.

If snow chains aren’t on the wheels or in the vehicle during border checks, drivers will have to purchase a set.

Studded tyres fitted on all wheels can be used from November – April but will be charged a fee by Oslo and Bergen, with stickers available for one day, a month or year depending on duration of visit.

Portugal

It is prohibited to drive vehicles fitted with studded or winter tyres.

Snow chains can be used during bad winter weather conditions.

Spain

Snow chains can be used and are recommended during snowy conditions.

Speed limit for vehicles using snow chains is 31 mph (50 km/h).

Studded tyres are prohibited.

Sweden

It is compulsory to use winter tyres in winter road conditions from 1 December – 31st March with a minimum depth of 3mm . Winter conditions include ice, snow or a wet surface combined with temperatures around or below 0 degrees. As weather conditions cannot be predicted the use of winter tyres is strongly advised.

You must also have antifreeze and a shovel to clear snow. Studded tyres on all wheels can be used from October – 15th April but look out for signs as they may be banned on some roads.

Snow chains can also be used if required.

Switzerland

As indicated by road signs it is compulsory to use snow chains during the winter season And these must be fitted to at least 2 driven wheels.Although not compulsory, it is recommended to use winter tyres to be able to travel through the roads during winter weather conditions as fines could apply if vehicles are not properly equipped.

Studded tyres are prohibited on motorways and semi motorways except for certain parts of the A13 and A2.

Turkey

It is recommended to use winter tyres during winter weather conditions and that snow chains are carried.

Studded tyres and snow chains can be used but only where they will not damage the road surface.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

si in romineste pentru europa,pentru cele sub 3,5 tone

Tara Prevederi legale

Albania Nu exista reglementare.

Andorra Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii. Folosirea lanturilor este recomandata in conditii de iarna pe drumurile marcate in acest sens

Austria Anvelope de iarna pe toate rotile sau lanturi pe cel putin doua roti motrice sunt obligatorii intre 1 noiembrie si 15 aprilie si pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna) in afara perioadei mentionate.

Belarus Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii dar sunt recomandabile in sezonul rece.

Belgia Nu exista reglementare.

Bosnia Hertegovina Anvelopele de iarna sunt obligatorii intre 15 noiembrie si 15 aprilie. Se recomanda de asemenea si prezenta lanturilor in vehicul deoarece folosirea lor este obligatorie pe sosele acoperite cu zapada mai adanca de 5 cm.Soferii sunt obligati sa curete zapada de pe vehicule.

Bulgaria Anvelopele de iarna sunt recomandate in sezon. La fel si prezenta lanturilor in masina, folosirea lor este obligatorie acolo unde semnalizarea rutiera o impune.

Cehia Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna).

Croatia In conditii de iarna este obligatorie echiparea de iarna a vehiculului. Aceasta inseamna anvelope de iarna pe toate rotile sau lanturi pe cele motrice.

Danemarca Nu exista reglementare.

Elvetia Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii dar soferii care incurca circulatia in conditii de iarna folosind anvelope de vara pot fi amendati. Pe drumurile marcate in acest sens, prezenta lanturilor in masina este obligatorie.

Estonia Anvelopele de iarna sunt obligatorii de la 1 decembrie pana la 1 martie dar aceasta perioada poate fi extinsa din octombrie pana in aprilie in functie de conditiile meteo.

Finlanda Anvelopele de iarna sunt obligatorii intre 1 decembrie si 28 februarie dar in practica sunt necesare intre noiembrie si martie.

Franta Anvelopele de iarna sunt recomandate pe drumurile acoperite cu zapada si gheata. Folosirea lanturilor este obligatorie atunci cand conditiile si semnalizarea rutiera o impun.

Germania Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna).

Grecia Nu exista reglementare.

Islanda Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumurile acoperite cu zapada sau gheata in perioada 1 noiembrie - 15 aprilie. Aceasta perioada poate fi modificata de la un an la altul in functie de conditiile meteo.

Irlanda Nu exista reglementare.

Italia Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii dar regiunile pot impune folosirea lor sau a lanturilor in functie de conditiile meteo. Din acest motiv se recomanda folosirea anvelopelor de iarna in sezonul rece in zonele alpine.

Letonia Anvelopele de iarna sunt obligatorii in perioada 1 decembrie - 1 martie.

Lituania Anvelopele de iarna sunt obligatorii intre 10 noiembrie si 1 aprilie.

Luxemburg Nu exista reglementare.

Macedonia Intre 15 noiembrie si 15 martie este obligatorie echiparea de iarna constand in anvelope de iarna pe toate rotile sau lanturi pentru rotile motrice.

Malta Nu exista reglementare.

Muntenegru Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii. Lanturile pot fi obligatorii pe unele drumuri atunci cand conditiile o impun.

Marea Britanie Nu exista reglementare.

Norvegia Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna).

Olanda Nu exista reglementare.

Polonia Nu exista reglementare. Anvelopele de iarna sunt totusi recomandate datorita intanirii frecvente a conditiilor de iarna in sezonul rece.

Portugalia Nu exista reglementare.

Romania Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna).

Rusia Nu exista reglementare dar datorita iernilor extreme utilizarea anvelopelor de iarna cramponate este larg raspandita si necesara.

Serbia Anvelopele de iarna sunt obligatorii intre 1 noiembrie si 1 aprilie.

Slovacia Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau noroi inghetat (conditii de iarna).

Slovenia Anvelopele de iarna pe toate rotile sau lanturi pentru cele motrice prezente la bord sunt obligatorii in perioada 15 noiembrie - 15 martie.

Spania Nu exista reglementare.

Suedia Anvelopele de iarna sunt obligatorii pe drumuri acoperite cu zapada, polei sau umede in combinatie cu temperaturi ale aerului apropiate sau sub 0 grade C in perioada 1 decembrie - 31 martie. Politia este autorizata sa decida cand aceste conditii de iarna sunt indeplinite.

Turcia Anvelopele de iarna sunt recomandate in zonele inzapezite.

Ucraina Anvelopele de iarna pe toate rotile sunt obligatorii intre noiembrie si aprilie.

Ungaria Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii. Folosirea lanturilor este obligatorie atunci cand conditiile si semnalizarea rutiera o impun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Legea 161/2011 privind aprobarea OG 5/2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 503 din 14 iulie 2011

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic

Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 5 din 26 ianuarie 2011 pentru aprobarea unor reglementari privind cresterea sigurantei rutiere si destinatia sumelor incasate de catre personalul imputernicit cu atributii de inspectie si control in urma aplicarii sanctiunilor contraventionale specifice activitatii de transport rutier, adoptata in temeiul art. 1 pct. I.10 din Legea nr. 274/2010 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80 din 31 ianuarie 2011, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La articolul I punctul 2, punctul 28 al alineatului (1) al articolului 102 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„28. conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;”.

2. La articolul I punctul 3, litera h^1) a alineatului (1) al articolului 112 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„h^1) autovehiculul nu este dotat, la circulatia pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, cu anvelope de iarna, iar autovehiculul de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si autovehiculul de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, nu sunt echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune ori nu au montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;”.

3. La articolul II punctul 1, alineatul (1) al articolului 56 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 56

(1) Inspectia, controlul si supravegherea modului de respectare a prevederilor prezentei ordonante de urgenta, precum si a prevederilor normelor si reglementarilor prevazute de aceasta se efectueaza in trafic si la sediul operatorilor de transport/intreprinderilor de catre inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop. Controalele la sediu pot fi efectuate si de echipaje de inspectori, dintre care cel putin unul va fi inspector de trafic.”

4. La articolul II punctul 3, alineatul (2) al articolului 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(2) În cazul controalelor efectuate la sediul operatorilor/intreprinderilor, inspectorii de trafic si/sau personalul autoritatii competente imputernicit in acest scop au/are dreptul:

a) sa solicite furnizarea oricaror informatii din registre, documente sau baza de date;

B) sa verifice registrele si documentele privind operatiunile de transport si de intretinere a parcului auto de la sedii si punctele de lucru;

c) sa faca copii sau extrase de pe registre ori documente, sub sanctiunea incalcarii confidentialitatii.”

5. La articolul II punctul 4, litera an) a articolului 58 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„an) efectuarea transportului de marfuri sau de persoane pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca autovehiculele sa fie dotate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune ori fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate;”.

6. La articolul II, dupa punctul 5 se introduc trei noi puncte, punctele 5^1—5^3, cu urmatorul cuprins:

„5^1. La articolul 59 alineatul (1), dupa litera c) se introduce o noua litera, litera c1), cu urmatorul cuprins: «c^1) de la 5.000 lei la 8.000 lei, faptele care au avut ca urmare consecinta prevazuta la art. 62^2;».

5^2. La articolul 62, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«Art. 62

(1) În cazul utilizarii pentru transport a unui vehicul, fara a se putea face dovada ca se detin urmatoarele documente valabile, dupa caz: licenta de transport, copia conforma a acesteia, certificat de transport in cont propriu, copia conforma a acestuia, licenta de traseu, autorizatia speciala de transport, autorizatia de transport international sau documentul de transport persoane, prin servicii ocazionale, dupa caz, ori in cazul depasirii cu minimum 10% a masei maxime autorizate pentru cel putin o axa, se suspenda dreptul de utilizare a autovehiculului prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.»

5^3. La articolul 62, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

«(2^1) Masura de suspendare a dreptului de utilizare a autovehiculului se aplica pentru o perioada de 6 luni si se realizeaza prin retinerea placutelor de inmatriculare si a certificatului de inmatriculare, aplicandu-se si sanctiunea contraventionala corespunzatoare.»”

7. La articolul III punctul 3, alineatele (3) si (5) ale articolului 61 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

„(3) Pe langa amenzile contraventionale aplicate persoanelor fizice si juridice de catre personalul cu atributii de inspectie si control imputernicit de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii pentru nerespectarea prevederilor referitoare la circulatia pe drumurile publice cu depasirea masei totale maxime admise, maselor maxime admise pe axe si/sau dimensiunilor maxime admise prevazute in anexele nr. 2 si 3, contravenientul are obligatia de a achita in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A., respectiv al administratorului drumului, cu titlu de tarif de despagubire, sumele stabilite potrivit anexei nr. 5.

...................................................

(5) Sumele incasate cu titlu de tarif de despagubire, potrivit alin. (3), vor reveni ca venituri proprii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania — S.A., respectiv administratorului drumului, si vor fi utilizate in exclusivitate pentru finantarea lucrarilor de constructie, modernizare, intretinere si reparatie a drumurilor nationale, precum si pentru garantarea si rambursarea creditelor externe si interne contractate in acest scop.”

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.