Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Sindicat: Cerem permise de conducere "separat" pentru şoferi


costi979

Postări Recomandate

  • Members

Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeş, afirmă că şoferii profesionişti rămân "fără pâine" odată cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulaţie şi cere permise de conducere "separat" pentru profesionişti şi amatori.

Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport, Elena Frandeş, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş, că este necesar ca în legislaţie să se opereze o diferenţiere între permisele de conducere pentru şoferii profesionişti şi cei amatori, cum se întâmplă în alte ţări europene, precum Italia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Frandeş a explicat că, în prezent, şoferii profesionişti care se aleg cu suspendarea permisului de conducere pentru o încălcare minoră a unei reguli de circulaţie nu mai pot lucra şi rămân "fără pâine".

"La nivel naţional avem o problemă mare legată de permisele de conducere ale şoferilor profesionişti.

În momentul de faţă, permisul de conducere pentru şoferii amatori este împreună cu permisul de conducere al şoferilor profesionişti. În cazul în care un şofer profesionist venit în ţară încalcă o regulă de circulaţie, automat i se suspendă permisul şi rămâne fără pâine, fără un loc de muncă. De aceea, sugerăm să se facă separat, permis de conducere pentru şoferii amatori şi permis de conducere pentru profesionişti, la fel cum este în Italia. În sensul în care el vine acasă în cele două săptămâni libere şi cu maşina personală a săvârşit o oarecare abatere, i se ia permisul de amatori, dar rămâne cu cel profesionist, să meargă să lucreze. Nu rămâne fără pâine", a arătat Frandeş.

Preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transport a arătat că, dacă se va da curs acestei idei, ar trebui instituite examene mai dificile pentru permisele de conducere ale şoferilor profesionişti.

În acelaşi context, mai mulţi lideri sindicali din domeniul transporturilor din ţară au apreciat că şoferii de TIR din România care fac curse externe sunt discriminaţi faţă de colegii lor de către angajatori în ceea ce priveşte retribuţia, cazarea sau timpii de muncă, unii lucrând în "condiţii inumane". Ei au precizat că speră să se adopte o directivă europeană care să reglementeze aceste aspecte.

Potrivit lui Frandeş, la sindicatul pe care îl reprezintă sunt afiliaţi în jur de 1.000 de şoferi de TIR, angajaţi de firme europene de transport. /ce părere aveți?

Sursa : Mediafax.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Perfect si sunt deacord cu doamna presedinte ELENA FRANDES,politia din Romania este pusa pe capatuiala si stringerea de fonduri iar noi camionagii suntem bagati in aceeasi oala cu amatorii s-au poate face parte din planul de distrugere a transportatorilor si soferilor Romani.Dorim un sindicat puternic cum este in Franta,Italia,Germania,unde soferul este aparat si proteja atit in fata patronilor cit si-n fata celor care vor sa abuzeze de noi.Ce spuneti colegi daca am fi uniti si am avea si noi un sindicat precum ASTRE?iar patronii de la firmele de transport ar copia mentalitatea patronului occidental in relatia cu soferul(soferii) pe care-l(i)are angajati,v-a spun ca lucrurile ar intra in normalitate.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Doamna Elena Frandes e informata foarte bine asupra celor doua saptamani pe care soferii le petrec acasa. Oare e la fel de bine informata si despre cele 2, 4, 6, 12 luni pe care soferii le petrec in cabine de multe ori insalubre? De cand a devenit o normalitate sa dormi cu anii in cabina? Sau despre plata la km? Sau despre celelalte realitati cu care ne confruntam?

De cand in Italia sunt doua carnete? Poate acolo nu sunt pusi pe retinut permise ca la noi dar cand o patesti ai ramas pe jos. Din cate stiu eu.

@ LUCH : lasa si tu un link, nu am gasit nici un sindicat ASTRE in Franta. Te referi la logo-ul ala pe fond albastru si galben cu stele pe care il au multe camioane franceze pe ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

nu cer sa avem doua premise can italia dar unde este sindicatu sa ne putem sa ne inscriem sa tina cu noi soferi macar atit ca in franta nare rost sa mai povestim stim bine cit de puternic este noi sintem mai prejos oare aideti colegi asa osa mai stirpim mafia si mai ales pe ncei rai platnici caru nu dau bani la sofei si ne dau niste salari de mizerie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Felicitari pt doamna ca abordeaza subietul asta dar sa nu ne facem mari sperante ca o sa o impacheteze baieti destepti de la noi si trece de partea lor repede (toata lumea stie ca banii negri din transpoturi sunt foarte multi)

Referitor la colegu de mai sus cu statul baitilor cate 3-5-7-10 luni in cabina nu ai foteaza nimeni (nu sunt prizonieri)fiecare are problema lui sau se complace in mizerie

Daca nu ar accepta nimeni ofertele astea 3-5-7-luni si firma nu ar avea soferi pe masini imediat isi schimba politica si se adapteaza la piata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.