Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Transportatorii de marfuri au decis sa opreasca activitatea!


CALIN

Postări Recomandate

  • Administrators

Satui sa tot astepte respectarea angajamentelor Ministerului de Transport in ceea ce priveste imbunatatirea contextului legislativ in care isi desfasoara activitatea, transportatorii din toata tara sunt decisi ca incepand din data de 9 decembrie sa inceteze activitatea specifica.

In data de 29 noiembrie reprezentanti ai transportatorilor de marfuri din intreaga tara impreuna cu delegatii ale patronatelor din transportul rutier au decis in cadrul unei reuniuni desfasurate langa Sibiu sa transmita un semnal ferm Guvernului Romaniei si ministerului de resort in contextul in care au epuizat toate caile diplomatice pentru a determina autoritatile sa accepte dialogul constructiv sa isi respecte angajamentele din primavara acetui an.

Actualul Ministru al transporturilor nu a raspuns la nici una din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluarii mandatului, intelegand sa se intalneasca, dupa modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiati” ai ministerului cu care dealtfel, in ultimele saptamani, se „aranjeaza” pe sest legislatia.

In tot acest context, transportatorii rutieri de marfuri mai primesc inca o lovitura de la Guvern prin scumpirea carburantilor odata prin cresterea accizei si totdata prin noua taxa de 7 centi + TVA, abuziv introdusa in carburanti.

Transportatorii autohtoni nu pot intelege si nici nu pot accepta explicatiile lipsite de logica prin care Guvernul incearca sa justifice abuzul comis. Astfel „amortizarea” celor 7 centi pe fondul presupuselor predictii privind scaderea cotatiei internationale a barilului este o aberatie si un non sens atata timp cat, intr-o asemenea situatie, in tarile europene pretul carburantilor va fi mai mic decat in Romania, fapt ce arunca si mai mult transportatorii romani in afara competitiei din piata europeana si regionala.

Daca totusi o astfel de masura ar capata sens, este si mai de neinteles rationamentul aceluiasi guvern care crescand efortul transportatorilor autohtoni ce alimenteaza cu carburant in tara noastra, doresc sa construiasca cu prioritate autostrazi in afara fluxurilor si coridoarelor de transport comercial utilizand sumele ce spera a fi colectate din noua taxa.

In acelasi context, autostrazile ce urmeaza a fi construite cu bani astfel colectati, vor fi mai mult ca sigur taxate dupa cum se exprimau in urma cu ceva timp guvernanti actuali.

Pentru toate aceste „noutati” precum si pentru nerespectarea angajamentelor asumate de ministerul de resort in primavara acestui an, transportatorii rutieri de marfuri sunt mai decisi ca niciodata sa renunte la activitati pentru o perioada nedeterminata.

La intalnirea de langa Sibiu desfasurata saptamana trecuta au participat reprezentanti ai transportatorilor din 24 de judete precum si lideri ai Asociatiei Patronale a Transportatorilor din Arad, Federatiei Operatorilor Romani de Transport, Federatiei Transportatorilor Europa, Asociatiei Transportatorilor Rutieri in Constructii, Breslei Marilor Transportatori din Cluj si Asociatiilor transportatorilor rutieri de marfuri din Maramures, Transilvania, Moldova si Constanta, patronate membre al Confederatiei Nationale Rutiere.

Biroul de presa

Augustin Hagiu

0729218111

Confederatia Nationala Rutiera (CNR) este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport respectiv Federatia Transportatorilor Europa.

CNR reprezinta interesele unui numar de peste 7 500 operatori de transport rutier din intreaga tara si este organismul cel mai activ din punct de vedere al implicarii in problemele curente ale breslei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

e bine sa inceapa..sa nu fie o apa de ploaie ca data trecuta..mare tamtam ca fac greva si apoi cu 24 ore inainte ca renunta..

Cit despre ponta...i-a dat basescu neavizare la proiect spunindu-i ca nu este necesara marirea accizei..de aici scandalul care a fost declansat si gafa lui ponta in fata jurnalistilor cind a recunoscut ca banii se duc in alta parte si nu la infrastuctura...

sper sa nu isi fi schimbat presedintele opinia sau sa dea iar o ordonanta de urgenta...ca la asta ne pricepem foarte bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

M-as mira sa fie mai mult decat vorbarie, si m-as bucura enorm sa ma insel. Oricum pentru " desteptul " din fruntea guvernului, suntem o categorie socio - profesionala total neinteresanta. Iarna trecuta, cand in loc sa deszapezeasca inchidea circulatia pentru marfa ( nu pun la socoteala 3.5t ) spunea ca nu il intereseaza daca " nu-l mai voteaza soferii de TIR." Daca soferii - care in 90/% din cazuri, daca nu se invarte roata nu castiga - au ce duce acasa la familie, e secundar. Alegerile se castiga cu bugetarii si taranii. Acum mai pune in carca transporturilor o taxa suplimentara, care indirect se rasfrange si asupra soferilor, si de care nu o sa beneficieze exact cei care o platesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
E greva transportatorilor , nu a soferilor nu merita sustinuti cu nimic, data trecuta au arătat ce caracter au prin punctul 14 . Rusine !!

Cine stie,sa citeasca vede clar lucrurile.Dar ca de fiecare data,Mario,soferul nu va intelege niciodata ca greva lor nu ne ajuta cu nimic pe noi soferii.Din contra!Toate se vor sparge in capul nostru.Oricum se spala varza degeaba.Care transportator isi permite sa piarda contracte sau sa plateasca penalizari pentru faptul ca nu isi onoreaza contractele?Si mai am inca o nelamurire.In Romania firmele platesc soferii in functie de km parcursi zilnic.In cazul in care stau si nu muncesc,cum ma vor plati?Eu voi munci,indiferent daca patronul va fi de acord sau nu.In cazul in care voi fi fortat sa stau,din cauza acestei probleme,imi voi da demisia din firma,pe loc fara alte explicatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asa cum ma si asteptam,membrii Asociatiei din care fac parte (chiar daca nu are prea multi membri) au hotarat in unanimitate sa boicotam actiunile transportatorilor.Vom fi de acord cu revendicarile lor numai atunci cand nu vor mai minti si cand vor plati soferii corespunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Azi a fost sa ma nimeresc sa tranzitez Bucuresti-ul , fapt care a dus sa vad cu ochii mei realitatea din teren, si am ramas profund impresionat de bunul simt si de felul calm al protestului din partea colegilor mei din trafic ( protestatarii) , si nu degeaba a pus acest cuvant in paranteze, pentru ca ,dupa mine acesti simpli oameni,acesti colegi ai mei minunati fara voia lor sunt impinsi la innaintare de catre patronii lor, ei fiind cei afectati si direct implicati!

Imi este greu sa cred ca se va rezolva ceva concret!

Bravo voua colegi care azi a-ti dat dovada de curaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asa cum am spus si mai sus,noi nu am sustinut si nu vom sustine mofturile patronilor.Noi am muncit astazi si am explicat si celorlati colegi care au vrut sa asculte si sa inteleaga ca noi soferii nu avem nici o legatura cu acest asazis protest.Cati patroni au stat in drum azi?Cati au luat amenzi pentru opriri neregulamentare?Astazi toti patronii au fost in birouri si soferii au luat plasa.Au fost iarasi mintiti si manipulati!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Din păcate, în ochii cetăţeanului de rând tot noi, şoferii, suntem cei care protestează. Şi o facem, evident, ca să obţinem avantaje suplimentare faţă de ceilalţi "oameni ai muncii".

Nu râdeţi, că mie mi-au dat lacrimile când m-a sunat azi mama, femeie de 70 de ani, de la ţară, şi care mi-a spus bucuroasă "acum dacă tot protestaţi, poate te văd şi eu mai des pe acasă". Ea atât a înţeles, draga de ea, din ce a văzut la televizor şi a citit în ziare. Că noi vom fi cei copleşiţi de daruri de la guvern, care, uite, de frica noastră a renunţat la accizarea motorinei.

Aşa vede omul simplu această acţiune.

Tot respectul pentru colegii din ţară care participă la protest. Ar fi minunat dacă domnii patroni, care probabil zilele astea nu vă plătesc pentru că nu faceţi km, o să-şi aducă aminte că aţi fost în stradă pentru ei şi o să vă facă o surpriză plăcută de sărbători.

Colegii care sunt pe comunitate au văzut că şi în Franţa, de exemplu, se protestează împotriva ecotaxei. Relativ civilizat. I-am înţeles, i-am respectat pentru că sunt uniţi dar . . . cu ce mă ajută? Dacă se aplică/nu se aplică ecotaxa, noi tot nu vedem bănuţi în plus la salariu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ne plang mamele,ne plang copii si sotiile pentru felul in care suntem exploatati numai o parte a soferilor nu vad realitatea.Ponoasele le tragem tot noi soferii pentru ca unii soferi au trecut de partea necuratilor din nestiinta,din incultura, stricand mai rau imaginea soferilor de camioane care si asa au imaginea terfelita prin mocirla necuviintei si a grosolaniei in limbaj si comportament.Pacat ca soferul roman nu sta sa gandeasca inainte de a vorbi sau a actiona.Aici s-a aplicat zicala:,,soferul nu gandeste pentru ca este invatat sa stea in mizerie pana la gat".Pacat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Despre 2013

Timpul trece indiferent ce facem si ce vrem.Fara sa intrebe.Asa este firesc.

In domeniul transporturilor rutiere anul a fost constant,am putea spune.Cu exceptia sectorului de constructii unde regresul a continuat. Ministerul Transporturilor spune ca ar fi crescut numarul operatorilor de transport licentiati.Nu si numarul de vehicule licentiate,asa ca tot aia este,tot stagnare se numeste.Aparitia noilor operatori de transport este datorita insolventei,falimentului sau disparitiei unei parti dintre transportatori.Practic parcul de vehicule s-a mutat de la unii care nu au mai rezistat in piata la unii care doresc sa patrunda in piata.Este de vazut si daca reusesc,loc nu prea mai este.

Am pierdut,cumulat pe 4 ani aproape 30% din parcul de vehicule licentiate.Este o problema.Guvernantii parca nu inteleg ca sectorul transporturilor rutiere aduce peste 6% din PIB.Imens.Si fara sprijin,fara scutiri de plati sau alte feluri de facilitati.

In segmentul autoritatilor de control atitudinea anului 2013 a fost " fara mila",o atitudine neprofesionista care a exploatat la maxim legislatia croita prost. Prea multe contraventii aplicate fara discernamant,doar sa fie la numar.Greselile politice ale PDL-ului care a lasat sa patrunda in aceste institutii oameni nepregatiti au inceput sa produca victime.Clasa politica actuala sta in tribuna si mananca seminte,nu incearca sa rezolve de parca nu este treaba lor.

ISCTR-ul a ramas fara 40% din incasarile pe care ARR-ul trebuia sa le verse catre ei si bugetul si l-au construit tinand cont de venitul din amenzi preconizat a se incasa.Deci 2014 o sa fie un freamat in a aplica amenzi,altfel nu au bani de salarii.Fix pe dos fata de normal!

ARR-ul a constatat ca nu are venituri suficiente asa ca a fost emis un act normativ prin care aproximativ 100.000 de vehicule urmeaza sa se licentieze,e vorba de segmentul ce are MTMA mai mare ca 2,4 to pana la 3,5 to si 8+1 la persoane.Si atestate pentru conducatorii auto respectivi.Este o gura de aer pentru ARR, este un pumn in gura pentru transporatori.Incepem sa ne invatam.

Intre timp acelasi ARR care se plange de bani emite actele obligatorii (copii conforme,certificate...etc) cu letargia bugetarului plictisit.Adica stai pe aprope ca o sa le primesti odata si odata,nu conteaza ca nu poti lucra...

Politia a descoperit apa calda in acest an, faptul ca pot controla si aplica contraventii la timpii de conducere si repaus.Pe scara larga, ca altfel mai erau prezenti in acest segment dar mai mult pe autostrazi. E o bucurie mare printre ei si se intinde tot mai mult.La transportatori e invers,stresul creste.

Patronatele din transport au incercat cate ceva,prea fara vlaga si prea fara prezenta.Cu exceptia lui Augustin Hagiu ( si a CNR-ului)care a ramas cam singur pe baricade .Sindicate in transport inca nu au fost inventate in Romania.

Domnilor, o analiza corecta a acestui domeniu ar putea duce la concluzia ca Ministerul Transporturilor a declarat razboi transportatorilor, asta daca luam in calcul ideile nastrusnice care sau materializat in 2013 : dotarea cu placute in baza unor prevederi europene care nu obliga acest lucru,licentierea(autorizarea,mai exact) a unui segment de vehicule in plina criza economica, scaderea valabilitatii avizelor medicale si psihologice fara sa avem evenimente care sa conduca la o astfel de masura,tentative de sedinte de atribuire la transportul de persoane,refuzul de a lua masuri in sprijinul transportatorilor ( eliminarea taxei de drum din motorina,eliminarea taxei Bancorex din motorina,scaderea impozitului pe vehicule grele...etc),tentativa de crestere a pretului motorinei...si multe altele.

Cam asta a fost anul 2013...

A ramas speranta.

Drumuri bune

decembrie,24

CECOR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Revin si spun Sabin Gherman a rostit un adevar cand a exclamat, "m-am saturat de Romania."

O sa imi permit sa pun un bucata de citat, dat dealtfel ,de wikipedia.

Era 1998......

„Eu nu vreau să emigrez numai pentru că de 10 ani nu se face nimic. Doar că m-am săturat de România. De sinonimele ei. De eroismele ei, scoase din orice context istoric. [...]

Dacă regret ceva, acum la treizeci de ani, e că m-am născut aici, că fac parte din cei ce au învățat pe la școli că poporul ăsta, boborul, domnilor, a fost într-o erecție continuă în fața istoriei. Care popor? Noi, cei care n-am făcut nici măcar o dată dovada virilității, noi, care în timpul invaziilor ne ridicam poalele în cap și fugeam în păduri, noi, care leșinam prin sălile unde se hotăra istoria, noi, care astăzi ne scremem pentru o bucată de pâine și nu mai știm ce șmechereli să mai inventăm. [...]

Restul il gasiti pe wikipedia

Va rog sa rumegati afirmatiile din acest text. Nu sariti sa dati cu piatra.

Oare ce s-a schimbat intretimp ?

Au trecut 15 ani totusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Aici e forumul soferilor , pana nu renuntati la acel punct 14 din fort sau 19 din cnr ( sau invers ) va rog nu mai faceti propaganda pe aici , asta o zic din punctul de vedere a soferului si a utilizatorului soferii.ro, din pacate pozitia de administrator ma impiedica sa continuii mesajul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Soferii ar trebui sa inteleaga ca din disputa M.T. si Asociatia Transportatorilor soferii nu vor avea de castigat nimic.Vor avea numai de pierdut si financiar dar si uman.Societatea civila nu percepe aceste proteste ca fiind ale patronilor ci ale soferilor.De ce nu inteleg soferii ca sunt manipulati,ca noi nu trebuie sa sustinem politica patronatelor atunci cand se demonstreaza ca sunt facute niste jocuri politice.Cand oare nu sa va mai lasa manipulat soferul roman?Din pacate patronii sunt uniti,practica aceleasi metode de exploatare,iar noi induram totul pentru ca nu suntem in stare sa fim uniti si sa intelegem cum stau lucrurile de fapt.Nimeni nu ne va mai scoate din mocirla in care ne zbatem!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

La multi ani! firmele de transport care au decontat sute de euro diurna pe zi pentru plata soferilor si acum trebuie sa plateasca retroactiv taxe si impozite la stat nu sunt multumite... foarte bine.. nici soferii nu sunt multumiti cu plata /kilometru , si multe altele, . firme mari de transport care au deschis sedii in Ro le-au deschis pentru ca pot insela statul , adica nu platesc taxele si impozitele pe tot profitul, si pentru ca soferi nu au sindicat, pot fi manipulati usor cu ajutorul unor virgule trecute illegal asa zisele regulamente de ordine interioara. sunt firme care deconteaza si 200 eur pe zi pentru fiecare sofer. adica scoate din firma bani fara sa plateasca nici o taxa. ma intreb ce s-ar intampla in cazul in care soferii ar cere firmelor la care au lucrat ( chiar daca nu mai lucrezi la o firma timp de 3 ani dupa incetarea activitati poti sa iti ceri anumite drepturi legale care nu le-ai primit pe durata contactului de munca) bani care i-au decontat pe numele lor... adica daca in contabilitate figureaza ca firma m-a platit cu 3 sau poate 4 mii euro sa faca bine sa mii vireze in cont, daca nu problem.. :ymdevil:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tocmai ceva de acest gen vreau sa declansez eu, cico, apeland la cei care ne pot ajuta in aceasta directie. Si cine sa ne poata ajuta daca nu sindicatele? Vom deschide o categorie unde vreau sa aduc la cunostinta soferilor: cine ne poate ajuta, de ce ne poate ajuta, cum ne poate ajuta si ce trebuie noi sa facem pentru a fi ajutati. Voi reveni cu detalii in cadrul noii sectiuni, "Sindicate"(atunci cand va fi creata), pentru ca da, avem nevoie sa fim reprezentati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Tocmai ceva de acest gen vreau sa declansez eu, cico, apeland la cei care ne pot ajuta in aceasta directie. Si cine sa ne poata ajuta daca nu sindicatele? Vom deschide o categorie unde vreau sa aduc la cunostinta soferilor: cine ne poate ajuta, de ce ne poate ajuta, cum ne poate ajuta si ce trebuie noi sa facem pentru a fi ajutati. Voi reveni cu detalii in cadrul noii sectiuni, "Sindicate"(atunci cand va fi creata), pentru ca da, avem nevoie sa fim reprezentati.

 

 

 Daca nu te reprezinti tu ,cine sa te reprezinte?  Daca tu nu-ti aperi drepturile , cine sa ti le apere?  Daca tu nu stii ce vrei , cine iti va deschide capul?  Daca tu nu ai putinta de a face , cine va face pentru tine ?  Daca tu nu te intelegi , cine sa te inteleaga?

 

   Sa ies in strada alaturi de adversar , sa-i apar interesul , echivaleaza cu sinuciderea vointei mele . Ce cauta sindicalistul ( soferul) intr-o forma de protest ce nu-l priveste , alaturi de interesati ( patron)? Ei cu ale lor .....noi.. tot cu ale lor?  Numai un sindicat exclusivist al soferilor , va putea face ceva pentru soferi . Faptul ca o afiliere cu uniuni puternice ar avea o tarie in plus , nu va rezolva mare branza ! Fiecare breasla le stie pe ale ei .

 Ma tem ca nu se va alcatui un sindicat al soferilor romani, si daca va fi, nu va avea putere . ,, Divide et impera"  si hai la hora cu patronii , nu este solutia indicata.

   Ma bucur ca vrei , ma tem ca nu vei avea rezultate !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.