Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Peterbilt 387 vs Volvo VN 670


apostol

Care credeti ca este mai bun?  

40 membri au votat

  1. 1. Care credeti ca este mai bun?

    • Peterbilt 387
      13
    • Volvo VN 670
      32


Postări Recomandate

  • Members

Am facut vreo 6 saptamani Canada coast to coast cu un Pete 379 dar era car carrier. Am lucrat pe Volvo 3 luni. Si sunt fun Volvo.

  Din punct de vedere :directie, suspensie, comfort, zgomot, ergonomia sleeper-ului, vizibilitate, frane, consum carburant, estetica mi se pare net superior Volvo. Vorbind de estetica, depinde de gusturile fiecaruia. Pete este simbolul trucker-ului american, camion cu aspect macho. Volvo, este mai futuristic, design modern. Pana la urma, important este sa ii placa celui care il conduce. De exemplu, mie nu imi plac esapamentele acelea de parca sunt conducte de apa calda. Fac zgomot si ingreuneaza camionul. Altii... sunt morti dupa ele.

  In general, Pete-ul dispune de o suspensie destul de buna in comparatie cu alte camioane. Ca si Volvo, isi fac singuri suspensia. Ce nu mi-a placut la Pete : pedala de acceleratie in podea ( iar o chestie de gustul fiecaruia) franele... cam slabute, pedala de ambreiaj si aia, tot din podea, unele ceasuri de bord nu sunt vizibile, trebuie sa te dai in toate directiile ca sa le vezi. Si are destule. Iar vizibilitatea... cam lasa de dorit, mai ales ca aici viteza de croaziera este 105km/h. Iar o chestie de gust propriu si personal, toata tabla e asamblata in nituri. De cate ori veneam la camion parca ma imbarcam pe un U-Boot din al IIlea razboi. O chestie care m-a deranjat foarte tare este spatiul foarte mic al cabinei, cam cat o Dacia. Accesul in sleeper, mai ales daca ai si scaune cu cotiere... e destul de greoi. Bine... nu te plimbi prin cabina, toata ziua buna ziua dar ... un pic de comfort n-a omorat pe nimeni.

  Ce mi-a placut la Pete. Eu am condus unul cu motor CAT twin turbo. Turbinele sunt la nivelul bordului iar izolatia nu este dintre cele mai reusite. Dar compenseaza acest neajuns prin puterea motorului. Are o hergehelie destul de vioaie. Motorul Volvo este un Silent hunter, consuma mai putin, nu urla nicidecum precum CAT-ul, iar in viteza a saptea tine toata panta dar este mai puturos. Iar Pete, mi-a placut ca nu este prea inalt si asta il ajuta si la tinuta de drum, insa parca nu are stabilitatea lui Volvo. Farurile, sunt mult mai bune decat la Volvo. Daca iti place sa fii macho... gasesti o gramada de accesorii pentru el. bani sa ai. Pentru Volvo... mai rarutz. Un alt avantaj este service-ul. Gasesti service CAT peste tot, e un motor destul de simplu. Bucsaraia nu este prea complicata si daca poti sa faci diferenta intre o cheie de 13 si un ciocan, ai sanse sa il repari pe drum. La Volvo, ori te pricepi... ori te uiti la el ca ciroba rece la lautarul mort pe masa. Daca este camionul tau personal, Pete e iar un avantaj. Pete isi pastreaza valoarea de vanzare mai mult decat Volvo. Insa Volvo iti ofera o excursie iar Pete te face sa te simti macho cateva ore, pana te saturi de zgomot si schimbatul vitezelor destul de pretentios, lipsa de precizie in dozarea franelor. Pe mine ma unge pe suflet cum schimba Volvo.

  Cred ca v-am lamurit bustean! Insa, asta este ce stiu eu, este o opinie personala pe care am decis sa o exprim liber, fiindca am acest drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Vizitator Anonymous

  In mare sunt de acord cu Tir express!peterbilt,din punctul meu de vedere,mai camion,fiabil,usor de intretinut,ce-i drept mai zgomotos si putin mai greu de condus din cauza wheel-base-ului  si a capotei motor!Ca tinuta de drum personal imi place mai mult decat volvo,mi se pare mai stabil in curbe decat volvo care intra in balans!volvo,mai silentios,foarte manevrabil,comfortabil,pe scurt o masina mai de domnisoara!Multa electronica(care pe mine nu ma impresioneaza),intretinere destul de costisitoare!Una peste alta intre cele doua aleg fara nici o ezitare Peterbilt!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Senzatia de "mai putin stabil in curbe" am mai auzit-o. Si o sa iti explic ce se intampla, pentru ca aceeasi senzatie am avut-o si eu cand am trecut de la RABA la MAN TGA. Nu este cu nota ironica, pur si simplu asa a fost. Poti sa te superi dar asta e realitatea. Radea colegul meu de mine, care mergea in spate, de se tavalea. Nu m-am suparat, nu aveam de ce. Ce se intampla ? E vorba de suspensia sasiului si, in special, a cabinei. E mai elastica, mai "lunga" daca ma intelegi. Asta iti da senzatia ca se inclina camionul. De fapt, el saracul merge drept, doar cabina se inclina. Mai multi baieti de pe aici mi-au spus ca nu le place chestia asta la Volvo. Daca o sa mergi cu un camion european, sunt sigur ca o sa spui ca nu are stabilitate deloc :) . Si am observat chestia asta si la autocare. In plus, depinde ce spec-uri avea Volvo respectiv. Daca avea Hendrickson cum are al meu... te inteleg. Dupa cinci zile de stat la Volvo, mi-am bagat picioarele si mi-am reglat air ride-ul singur. Acum am si eu directie (inainte era mai rau ca Freightshaker) si nu mai e asa bumpy. Plus ca sunt ok cu greutatea pe axe. Daca iti spun ce avea suspensia o sa zici iar ca ma dau mare.

  Ce nu imi place la Peterbilt. Vorbesc de 379 pentru ca 387, doar asa... un pic prin oras, nu am mers long distance cu el. Pana la urma, si cu Raba e ok sa faci city. Apropo, ce nu mi-a placut la 387 a fost bordul inalt si pozitia la volan. Ai de ales, ori sa stai mai in fata (mai putin confortabil) ori dai mai in spate dar iti maresti unghiurile moarte.

  Asadar, ce nu imi place la 379...

  directia- nu e asa precisa ca la Volvo sau Cascadia (amandoua sunt cu pinion rack, la fel ca europenele) si unghiul de virare e mic, nu vireaza indeajuns. Cam naspetu in spatii mici. Am avut situatii in care de abia am reusit sa ma incadrez cu Volvo si mi-am pus serios intrebarea ce as fi facut cu un 379.

  unghiuri moarte- si in lateral si in fata. Vad multi soferi de 379 care deschid usa cand dau cu spatele, si tin ambreiajul cu piciorul drept. Eu nu prea am avut probleme de genul asta. Dar al meu era car carrier.

  Zgomotul - dar am inteles ca daca te deranjeaza prea tare il poti atenua, mai faci niste modificari la izolatie. Zgomotul se datoreaza si tevilor de esapament care sunt langa usa, aproape de sofer. Dar si alea se pot muta in spatele cabinei. Am vazut o modificare asa. Nu arata rau.

  E mai usor de reparat, la prima vedere dar si la Pete piesele sunt scumpe. Am comparat niste preturi si nu mi s-a parut prea departe de Volvo. Preturile la service (in cazul in care ai nevoie) sunt cam la fel.

  Sleeper-ul mai mic, mai putin confortabil. Dar nu ma deranjeaza prea tare ca nu sunt somnabul sa umblu prin cabina, in somn. Sau... mai stii!?

  Aerodinamica. Nu prea are tendinte aerodinamice. Insa, aici e foarte mult de discutat. Aerodinamica este buna atat timp cat stii ce sa faci cu ea. Si cum sa o realizezi. Conteaza la consum dar cel mai important este stilul de condus. Un sofer bun scoate un consum mult mic cu un clasic decat un sofer slab cu aerodinamic. Am probat chestia asta.

  Niturile alea care nu dau deloc un aspect placut dar marele avantaj este ca are tabla de aluminiu in proportie de 90%.

  Usile, mici, acces in/out destul de greoi.

  Inaltimea. Este apreciabil mai jos postul de pilotaj decat la Volvo sau ma rog, un aerodinamic. Conteaza!

  Comenzile. Nu imi place ca trebuie sa iei mana de pe volan pentru orice vrei sa faci si sa te apleci spre bord, unde ai toate comenzile. Totul e pe bord, faruri si stergatoare, inclusiv. Jacob brake-ul il poti muta pe schimbator. Asta care il am in atentie are pe schimbator. E o mare uimire si curiozitate in acelasi timp pentru mine de ce constructorii de camione nu pun on/off-ul de la Jako pe schimbator. Am intrebat in stanga si in dreapta si raspunsul a fost invariabil acelasi. Dat din umeri. De fapt, unii soferi nici nu se gandisera la solutia asta si au gasit-o al naibii de interesanta.

  Diferentiallul, cele mai multe le gasesti cu ratio 3,70 si mai sus.

  Oglinzile. Cam tremura. Ma deranjeaza si nu prea am auzit pe nimeni care sa gaseasca solutie la asta.

  Ce ma nemultumeste destul de tare, gap-ul dintre cabina si remorca. Vorbesc de dry van. E prea mare si aia iti rupe consumul. Dar cu paravant model nou si cu air tab-uri se amelioreaza. Cred, nu sunt sigur. Trebuie sa fac niste probe.

  Ce imi place. Vorbesc acum de un 2000-2003. Asa cum am mai spus-o, daca as avea bani mi-as lua un glider kitt si l-as construi asa cum vreau eu. Sunt sigur ca ar iesi o nebunie de camion. Cum ii turcu', si pistolu'.

  Motoare fiabile. Am vazut CAT-uri 1,2 mil la bord si chiar daca nu ma crede nimeni mi-au placut mai mult decat Cumins-ul meu ISX din 2008. De fapt, sa il ia dracu' ca nu imi place deloc. Zgomot, zgomot.... dar da-mi ceva in schimb. Alte motoare preferate ar fi Cumins N14, va rog, daca se poate Celect Plus. Si S60 de la Detroit. Dar modelele pre-EGR. Toate motoarele astea bat la fund orice motor american de dupa 2005 si la consum si la fiabiliate. Dar cica sunt poluante. Sa vezi ce era dupa mine la Port Hope cand mi s-a infundat DPF-ul ! Ceata totala! Si sa vezi cu Columbia cum mergeam in economie ca sa scot un amarat de 5,3.galon. Sau cu Freightsheker cu 20 mii de lbs si consum 4,8 mile la galon. Parca eram cu Tatra.

  Stabilitea pe vreme de furtuna. Si slava Domnului! Ai parte pe aici de asa ceva. Eu, de exemplu, iarna asta nu am ratat una. Acum, vara, vad ca stau departe de tornade. Macar atat!

  Fiabiliatatea, in general.

  Suspensia. Bate la fund orice aerodinamic. E adevarat, depinde si de spec-uri.

  Fiind vorba de un camion mai vechi din 2000, calitatea materialelor. Incomparbila cu orice camion nou. La astea noi, trebuie sa zici saru' mana ca ti-au pus cabina si nu ti-au trimis-o acasa, sa o asamblezi tu ca pe LEGO.

  Asamblarea si piesele. Facut solid, bun de tavaleala. Fata de alte marci, e construit cu caliatea in vedere si nu economie, hai sa le luam banii la fraieri.

  Si... asa, pe de o parte, aspectul. E ceva atractiv la el, nu neaparat ca arata macho dar parca arata a camion. Lucru pe care nu as putea sa il spun despre un Eagle sau un Century.

  Si probabil ca mai sunt si altele. Dar nu mi le aduc acum aminte.

 

Una peste alta, daca ar fi sa construiesc eu un camion, mi-as lua un glider de 379, cu motor Scania V8, frane de DAF XF, cutie ZFX, faruri de Scania cu xenon, scaune Euro, as pastra un diferential Eaton, sasiu Pete, directie Volvo iar restul m-as multumi cu ce gasesc aici pe piata. Bine, as mai lua tot felul gadget-uri de la europene. Si l-as vopsi cu Standox, rosu si sa scrie Tir Express pe el.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  In mare parte sunt de acord cu tine!In ceea ce priveste motoarele,ai dreptate,ce s-a facut pana in 2005 era bun,motoarele noi,anti-poluante,au o gramada de probleme!CAT rules dar ai dreptate,nici N 14 de la cumins nu-i deloc de lepadat,am un coleg care are un N14,a facut 2 200 000 km cu el,fara sa umble la motor,la 2 200 i-a facut motorul,acum are 2 500000km si a pariat ca sare de 3 mil!Si il cred!oricum,nu as da un N14 pe un ISX!Nici detroit nu-s motoare rele,sunt bune la tavaleala,nu prea te inseli cand cumperi detroit!In ceea ce priveste balansul la Volvo,unii s-ar putea sa se obisnuiasca cu el,eu unul n-am fost in stare,nu am mers foarte mult pe Volvo,vreo 4 voiaje Montreal-California(cca 10 000KM fiecare,total 40K),vreo 5 voiaje in vestul canadian(inca vreo 50k)si ceva voiaje in mid-west,sa zicem inca 30K!Deci in total am facut cca 120.000Km pe Volvo si inca urasc balansul!Probabil ca nu sunt facut sa conduc Volvo!Si inca un amanunt important:urasc bordul,afisajul electronic,mie imi trebuie ceasuri simple,pe care sa le pot urmari in permanenta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
  • Members

La Volvo, stabiliatea depinde de foarte multe. Depinde ce suspensie ai la roti. Hendrickson sau Volvo. Fara suparare dar suspensia Volvo bate la fund hendrickson. Conteaza modelul de volvo. Am un 770, difera enorm fata de 670. In primul rand, cabina are de doua ori mai multe perne si de doua ori mai multe amortizoare. Si aici, ajungem la un aspect foarte important. Daca amortizoarele alea sunt obosite, se balangane cabina aia ca o telecabina.

  In privinta motoarelor, depinde de sofer si mecanic. Tine foarte putin de marca. Motorul meu, un VED 12 seria C, din 2000, are 1,5 mil de MILE. Merge de rupe. poate nu o sa ma crezi dar i-am innebunit pe doi ontarieni cu 379. Erau mai lejeri ca mine, ii luam la vale. Dar... ii luam si la deal. apropo de canadieni. Au fost atat de ofticati incat unul dintre ei a incercat de doua ori sa ma scoata de pe sosea. Si-a ales gresit persoana. I-am demonstrat simplu si rapid ca il bag in sant in secunda doi. Celalalt a fost gentleman, a recunoscut sportiv si si-a vazut de treaba.

  Dupa mine, mai era un albertan. Mi-a zis pe CB ca daca ar fi fost in locul meu, chiar l-ar fi bagat in sant pe ala.

  mai conteaza si alignmentul. Se schimba tinuta de drum considerabil. Am auzit soferi care se plang de faruri, ba chiar ca la Volvo nu se pot regla farurile. am faruri de sparg. Le-am polishat si ajustat, mi-am pus becurile de care au nevoie. La faza mare, se face ziua.

  O alta chestie foarte importanta este cum balansezi greutatea pe camion. Eu ajustez axele si 5th wheel-ul si cand am 10000 lbs pe camion. Conteaza la economia de combustibil. Apropo de consum, greutate medie pe camion- 30000 de lbs, 55000 mile, consum.... 8,1 mpg. Si mai am de facut multe la el. Ideea este ca daca mai bag vreo 2000$ ajung pe la un 9mpg. Si poate si mai mult daca merg cu nebunia mai departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Robert,tu chiar vrei sa credem ca un motor de 12 litri,in care nu s-a umblat niciodata,la 2 milioane jumate de km.scoate un consum mai bun decat cel dat de Volvo?Sau povestea cu ontarienii?Daca tot zburai pe langa ei,cum de ai apucat sa-i depasesti si-n urcare si-n coborare?Eu de obicei depasesc o data si bine!Si daca tu aveai 30000livre,de unde stii ca aia erau mai usori,cat cantareau aia,10000livre(sub 5T),ce transportau aia,fulgi de pinguin?Si de unde stii cat cantareau,le-ai vazut BL(actele la marfa) cand ii depaseai?Si vrei sa spui ca aia 2,goi(sau foarte usori)nu reuseau dom'le sa se tina dupa tine la 105km/h la cat sunt limitate camioanele in Qc si On prin lege?Sau camionul tau nu este limitat si tu zbori ca haiducii lui 7 cai cu 130?dar atunci cum ramane cu consumul?Sau poate ontarienii lucrau in companii limitate mai jos decat prevede legea?Dar atunci cum ramane cu scosul in decor?Ca eu de fiecare data cand depasesc cate un camion limitat mai jos ca mine(gen Rona,Guilbault,VA,etc)nu am niciodata probleme,soferii sun constienti ca sunt mai lenti decat marea majoritate si sunt politicosi,fac loc in depasire si nu mi s-a intamplat niciodata sa vrea careva sa ma arunce in sant...Din punctul meu de vedere,povestea ta este SF,dar poate altii te cred!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

    Robert,tu chiar vrei sa credem ca un motor de 12 litri,in care nu s-a umblat niciodata,la 2 milioane jumate de km.scoate un consum mai bun decat cel dat de Volvo?Sau povestea cu ontarienii?Daca tot zburai pe langa ei,cum de ai apucat sa-i depasesti si-n urcare si-n coborare?Eu de obicei depasesc o data si bine!Si daca tu aveai 30000livre,de unde stii ca aia erau mai usori,cat cantareau aia,10000livre(sub 5T),ce transportau aia,fulgi de pinguin?Si de unde stii cat cantareau,le-ai vazut BL(actele la marfa) cand ii depaseai?Si vrei sa spui ca aia 2,goi(sau foarte usori)nu reuseau dom'le sa se tina dupa tine la 105km/h la cat sunt limitate camioanele in Qc si On prin lege?Sau camionul tau nu este limitat si tu zbori ca haiducii lui 7 cai cu 130?dar atunci cum ramane cu consumul?Sau poate ontarienii lucrau in companii limitate mai jos decat prevede legea?Dar atunci cum ramane cu scosul in decor?Ca eu de fiecare data cand depasesc cate un camion limitat mai jos ca mine(gen Rona,Guilbault,VA,etc)nu am niciodata probleme,soferii sun constienti ca sunt mai lenti decat marea majoritate si sunt politicosi,fac loc in depasire si nu mi s-a intamplat niciodata sa vrea careva sa ma arunce in sant...Din punctul meu de vedere,povestea ta este SF,dar poate altii te cred!

  1) motorul a beneficiat de ceva reparatii, dar nu majore la 800 mii mile

  2) Iti pun la dispozitie cand vrei tu, log book, chitante de motorina si orice vrei. Acest consum l-am obtinut dupa : tune up, injectoare, caps, o-ring schimbate, ajustare engine brake, schimbat senzori pompa si turbo, verificat tot sistemul turbo si alte mici ajustari,  si mai ales... condus asa cum trebuie. poate o sa ai curiozitatea sa te uiti pe ate forumuri si o sa vezi ca nu sunt singurul cu acest consum.

3) Ontarienii m-au blocat de mai multe ori pe drum, asa ajungeam sa ii depasesc. nu sunt genul care sa tai fata cuiva si aveau posibilitatea, fiind doi, sa ma blocheze. Intr-un final am reusit sa scap de ei. Daca citeai mai atent vedeai ca "ontarienii" erau unul singur magar, celalalt chiar a fost gentleman. Problemele le-am avut cu cel care era primul si care a facut toate magariile posibile. Stii foarte bine cum devine treaba dar ai invatat de la quebeci sa faci pe prostul. vezi ca exista un risc in chestia asta.

  4) Ai vazut care este average-ul meu la load-uri??? Crede-ma ca scade pe zi ce trece. Aseara am venit din Virginia cu 3000 de pounds (1,5 tone), 7 paleti. Vrei sa iti dau sa vb cu doi soferi de la Normandin, quebeci (deci de incredere pentru tine) sa te convingi??? Stiu ca eu sunt un prost ca m-am dus la Landstar si tu esti destept ca esti la Robert Transport. Dar... saptamana asta m-am dus in jos pe 2,79/mila (5000 de pounds) si m-am intors pe 4,50/mila (3000 de pounds) Eu pun pe camion in sase luni de zile greutatatea care o pui tu in 4 zile. Asadar, este posibil sa ai si load-uri usoare. Tin evidenta la tot, este un fisier Excel si il pot pune la dispozitie sa vezi toate astea. Mile, motorina, cheltuieli, curse, load-uri, tot, tot, tot. Stiu exact cat consuma camionul, stiu pe fiecare saptamana CPM-ul si orice am nevoie ca sa spun ca sunt in trucking business. Ce vrei!? Metehne de sofer european." Figurist"!!!

  Pe mine ma bucura ca creste pretul motorinei. Creste si fuel surcharge-ul. La momentul actual, eu castig din fuel surcharge. FS este la 7 mile/galon in medie. Eu scot cam 8mpg. Asadar, sunt in castig, fie si numai din FS. Vrei sa iti arat ce fuel surcharge am avut la ultima cursa??? La 720 mile, am avut.... 749, 20 $.

  Daca nu ai fi un quebecos asa mandru... poate ai avea mai multe de castigat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Unul la mana nu mai sunt de mult la Robert,2 la mana tot nu mi-ai explicat cum de esti atat de sigur ca ontarienii erau mai usori decat tine(care oricum erai foarte usor)si trei la mana nu ne-ai spus cu ce viteza mergeai tu de te incomodau ontarienii aia,ca banuiesc ca nu scoti consumul asta de basm la peste suta la ora!Si cum de te-au "blocat de mai multe ori pe drum"daca tu ii depaseai si la deal si la vale?Nu am spus niciodata ca Landstar ar fi o companie proasta,tot ce ti-am spus este ca daca landstar este o companie americana asta nu inseamna ca broker-ii canadieni au dreptul sa faca interstate ,asa cum sustineai tu pe alt forum,sper ca nu mai sustii prostia aia!Si ce legatura are Normandin in toata povestea ta cu ontarienii si cu fuel-surcharge-ul de la Landstar?Normandin este o companie care are 100%soferi angajati si nici decum brokeri,asa ca soferii habar n-au ce-i ala fuel surcharge!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Scuza-ma VT dar nu facem decat un schimb de opinii cu argumente pro sau contra. De altfel, cred ca este un mod destul de bun sa ne imbunatatim fiecare performantele profesionale. Daca am fi de acord la orice, ce s-ar alege!? Un fel de congresul al 13 lea.

  Kenworth, poate ne intalnim si iti arat si cum e cu Fuel Surcharge. Nu numai ca exista, dar se modifica la saptmana. Ba mai mult, in functie de zona. LSTR a impartit North America in 3 zone. De exmplu, saptamana asta avem 0,47 centi la mila. Si conteaza foarte mult, pentru ca LSTR isi opreste comisionul din line haul. Nu se atinge de fuel surcharge. Daca vrei ma risc sa pun un setlement, ca scrie tot acolo.

  Viteza mea medie este 55-57 mph. Stii cati am auzit ca se plang de consumul la VOLVO!? Stii cati am vazut care stiu sa conduca un Volvo!?

  Nu stiu unde am sustinut ideea cu interstate... dar ma rog.

Fii mai atent cand citesti, eu iti spuneam de soferii de la Normandin, referitor la cursa. 

Si apropo de motor, tocmai am un oil sample. Vrei sa il vezi??? Camionul are acum 1674000 mile. Si "ma repet" (ca sa citez clasici in viata) pot sa iti pun la dispozitie inregistrarile mele. Si vezi tu acolo, ce si cum.

  Ontarienii erau mai usor ca mine pentru ca eu o luam la vale mai repede (dupa 105 kmh) dar blocau amandoua benzile.

  Retine ca nu am spus ca asta e o regula generala (ceea ce a u facut ontarienii) doar s-a intamplat. Cel putin de cand sunt la LSTR am observat ca ma  bucur de respect din partea altor soferi. Ca mai dau si de cate un tractorist... asta e altceva.

  Si unde te-ai dus, la ce companie?

  Apropo de consum de basm, pot sa iti arat camioane care cara mai greu decat mine si care au consum mai bun. Si vreau si eu sa ajung la acel consum de "alt basm". Scania mea cara 25 tone in mod frecvent. Minim 25 de tone Ca am pus si 42, e altceva. Aveam 29-30% consum. fa tu calculul si o sa vezi ca 8 mpg nu e chiar basm. Insa, pe mine nu o sa ma vezi ca omor camionul la panta ca vreau sa fiu king of the hill. ma lasa rece orgoliul asta stupid. Nu o sa ma vezi ca fac racing de la un semafor la altul sau cand plec din truck stop. Mai tii minte cand faceai misto de mine cu condusul ZEN??? Idling-ul este inexistent. Las motorul sa mearga doar pentru racire turbo sau maxim 30 min pentru incarcat bateriile. cand e vant din fata o las mai moale si multe alte chestii care in North America sunt notiuni abstracte.  Lasa, tu fa misto si da-te rotund. Intre timp, eu mai bag niste bani in buzunar. Asa am invatat din Europa. Acolo este o vorba si colegii de aici pot sa iti confirme. " Ce sa fac? Sa arunc ciorba prin esapament?" O sa iti explice ei ce inseamna asta.

  In Romania, daca nu ma incadram in consumul dat de firma, plateam motorina. Asadar, figuristii aia din Europa au facut scoala buna cu mine. Acum, ma ajuta, si fac bani pe chestia asta. Camionul meu are doua webasto, unul pentru sleeper si unul pentru motor. Asta iarna nu am dormit nici macr o noapte cu motorul pornit. Si daca nu te-ai da asa rotund poate ca ti-as mai spune si alte secrete. Din pacate, pentru tine, ai capatat mentalitatea de aici : daca eu nu pot, nimeni nu poate. daca eu nu stiu, inseamna ca nu exista. Nu iti spun toate astea cu rautate, ba dinpotriva. Daca as fi fost rau, te-as fi lasat in pace si m-ar fi amuzat cum pierzi tu bani.

  Daca as putea as lucra o zi locul ta, sa vad ce consum scot eu fata de tine. Nu din orgoliu, pur si simplu ma roade curiozitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu zic sa iti iei o SCANIA T LongLine V8 Cu motorul asta nou de 730 hp .....ar muri toti soferii din america cand ai trece cu unu de ala pe langa ei.  8) 8) ::) ::)::);D ;D ;D

b2iiJ.jpg

b2kNS.jpg

b2ni0.jpg

  Gugaleste un pic si cauta Abreu truck service. Au acolo si niste race. este un portughez pe care l-am cunoscut personal si enervantu' naibii are o Scania 999. O poti vedea acolo si cam ce le face la americane in racing.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Abreu are mai multe scanii!O are pe aia galbena,cu un sleeper destul de neobisnuit,cu ferestre laterale,o are pe aia de curse,alba cu roz si cu un diavol tazmanian desenat pe ea si am inteles ca mai are cateva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Robert,eu nu ma dau rotund!Si recunosc ca nu am cum sa scot consumul tau!Pentru ca merg in b-tren cu cate 65000livre pe fiecare remorca!adica cu cca 60Tdoar payload,daca adaugi si tare-ul,greutatea "scheletelor" +tractorul ajungi pe la 80T!Dar,eu facturez 75$pentru fiecare container!+fuel surcharge!In total ies pe la 180$!de la Sainte Catherine(Qc)pana in portul montreal!Adica pentru 50 de KM!La intoarcere vin cu cutii goale!Facturez tot 75$ pe cutie dar nu mai iau fuel surcharge!turul complet(dus intors,100km,50km plin 50km gol)imi da 330$!turul complet imi ia 4-5 ore!in unele zile fac 2 ture,in altele 3!E drept ca imi chinui camionul(la dus,nu la intors)dar asta e,eu zic ca banii justifica uzura materialului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

probabil ca daca nu postati azi imi scapa subiectul si sincer imi parea rau.Am citit cu placere toate postarile voastre si cred ca amindoi aveti multa experienta.Mie imi lipseste cea cu americanele,nu leam condus doar leam privit pe la trukfesturi in uk,de aceea nici nu am raspuns sondajului,despre kenworth imi facusem deja o parere citind postarile lui mai vechi de aici,pe tine tirexpres team descoperit acum,sunteti 2 baieti de treaba,am inteles ca va si cunoasteti cit de cit si e un pic de moment mai vechi vare va face sa mai schimbati opinii contra,hahah

ce pot sa va zic decit drumuri bune si mult succes in continuare,bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

Cam este timpul sa intervin.....fratilor daca aveti ceva de impartit, organizati-va o duminica in parc .....deja devine deranjanta discutia !!!

Voi stiti inca sa cititi in romaneste !

Sau trebuie sa scriu un aviz si in engleza ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

VT880 -

 

nu stiu ce te deranjeaza atat!

  Te intreb foarte serios daca s-a plans cineva (in afara de tine) de discutia asta?

  Din pacate, nu prea stiu sa discut in parcare, despre ce imi face patronul dar in fata patronului singurele cuvinte pe care sa le stiu "da, sefu!" "sa traiti, sefu!". nu stiu sa injur pe statie vamesii unguri, nu stiu sa injur BAG-ulin timp ce cauciucurile mele sunt la sarma.  Nu stiu sa discut politica, pentru ca nu vreau. Nu stiu sa ma plang despre firma cutare sau cutare, inainte de a ma analiza pe mine insumi. Nu stiu sa ma plang de italieni in timp ce eu nu leg doua boabe in italiana.

  Si atunci? Ce imi ramane? Sa discut despre meseria mea si mica afacere pe care o am. In ce mod? Evident, cu argumente pro si contra. De ce ? pentru a mai invata ceva iar fiecare informatie pe care o primesc, mai intai o mestec. Si uite asa, se nasc discutii de genul asta.

  Sunt aiurea, nu-i asa? Hai sa ne uitam pe site-ul asta sa vedem cate topicuri de genul "cum iti imbunatatesti profesia" "idei despre cum sa ai mai mult succes daca ai camionul tau", " Cum poti sa iti faci viata de sofer mai usoara", "ce faci pe drum pentru sanatatea ta". Iti spun eu. Nici macar unul. Iar discutia noastra, cam asta face. Ca pare ca ies scantei, e foarte bine. Si motorul tau ca sa te duca de colo pana colo, arde niste motorina.

  Despre parc, nu stiu cum sa iti explic, dar noi mai lucram si duminica, mai sunt zile nasoale... si atunci mai "abuzam" de cate un forum de camionagii. Cred ca de asta ne si "omoram' pe aici.

  Daca te-am deranjat, imi cer scuze. Dar asta imi e educatia, din cauza ca nu am facut scoala la Stefan Gheorghiu. Si am si chiulit de la sedintele de partid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  Robert,eu nu ma dau rotund!Si recunosc ca nu am cum sa scot consumul tau!Pentru ca merg in b-tren cu cate 65000livre pe fiecare remorca!adica cu cca 60Tdoar payload,daca adaugi si tare-ul,greutatea "scheletelor" +tractorul ajungi pe la 80T!Dar,eu facturez 75$pentru fiecare container!+fuel surcharge!In total ies pe la 180$!de la Sainte Catherine(Qc)pana in portul montreal!Adica pentru 50 de KM!La intoarcere vin cu cutii goale!Facturez tot 75$ pe cutie dar nu mai iau fuel surcharge!turul complet(dus intors,100km,50km plin 50km gol)imi da 330$!turul complet imi ia 4-5 ore!in unele zile fac 2 ture,in altele 3!E drept ca imi chinui camionul(la dus,nu la intors)dar asta e,eu zic ca banii justifica uzura materialului!

  da' tot n-ai zis la ce firma te-ai dus! Nu stiu ce sa zic, nu stiu daca mi-as bate camionul asa pentru banii astia. Dar ma rog, fiecare cu afacerea lui. Sincer, cred ca ai putea sa faci banii astia si fara sa chinui camionul in halul ala. Din ce imi zici tu, 4.5 mpg e un consum extraordinar la tine. Cati litri consumi la un tur, dus-intors? ca ma gandesc ca tu si daca ai avea payload-urile mele tot nu ai iesi la consum, ca ai container (mai rupe si ala un 0.5 la mila) mergi mult prin oras, in Quebec (unde oriunde te indrepti tot impotriva vantului mergi) si banuiesc ca mai ai si idling o gramada. Cam care e CPM-ul tau? Eu acum, dupa toate reparatiile ( injectoare complet, pompa motorina, senzor boost, sensor feed pressure, control arm toate, king pin-uri complete, alignment, 2 webasto, tune up, sedinte la Volvo dealeri, amortizoare toate 6, plus o gramada de rahaturi de la cofee maker la RandMcnally 710) sunt pe la 1.23/mila. Stiu, e enorm dar vreau sa am camionul asa cum trebuie si pe de alta parte dau 625 $/luna pe el. Si a fost mai mult dar a mai scazut in ultima vreme, vazand cu ochii. si asta de la motorina.

  Ia zi, ai ceva device-uri de economie de carburant pe camion? Tot International Eagle ai? Cred ca ti-ai dat seama pana acum ca eu sunt obsedat de consum. Motivul este ca motorina reprezinta cel mai mare cost din business-ul asta, cam 40%. bine... eu din cauza ca am ales camionul cu pasiunea si nu cu cunostiintele mecanice, mai am si reparatii. Dar au meritat. De fapt ... a fost si banca care nu mi-a dat credit pentru un 379 din 2003 dar mi-a dat pentru Volvo-ul asta din 2000. Stai linistit, ca nici eu nu am inteles nimic. Ideea a fost ca o sa fac long haul, California, Texas, alea, alea... Dar dupa cateva luni mi-am dat seama ca imi merge mult mai bine daca raman pe coasta de est si ar fi mai bun un 379 cu un CAT pus la punct. Am facut o cursa cu unul si mi-a dat vreo 7,4 mpg dar fara sa ma omor prea tare, doar asa... sa vad cum e. Ca nu plateam eu motorina.

  Vezi ce zici si cum zici, ca iar ne-o luam pe carca! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Salut baieti , am urmarit de la inceput subiectul acesta si imi starneste curiozitate , va rog sa explicati mai bine toti termeni  folostii si cum se calculeaza .  multumesc !!!

ps : va rog sa nu trasformati subiectul in ,, cine e mai cocos , ca celalant,, !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

  OK, Mario. De aia am si scris multi termeni in engleza, sau cel putin, in termenii locali. Si eu, cand eram in Europa eram tare curios cam ce este pe aici, cum se face si cum se mananca. Cel mai bine este sa intrebi, ce e aia sau aia. Daca ma contrazic cu cineva este pentru ca imi place sa vad si ce cred altii, poate au idei mai bune. Astfel, reusesc sa imi imbunatatesc si eu bottom line. Adica, rezultatele pe care le am. Banuiesc ca unul dintre termeni este MPG = miles per galon. Cate mile face vehiculul cu un galon de carburant. Consumul meu, tradus in romaneste ar fi 8.1 mpg=28%. Sau cel putin asa imi "traduce" bordul camionului. Realitatea este ca sunt undeva pe la 26%, pe hartie. Cred ca o sa deschid un topic de genul "fuel mileage/consum motorina" poate altii au idei mai bune ca ale mele.

  Americanii folosesc sistemul SAE iar canadienii cel metric, adica cel european. Eu, pentru ca lucrez la companie US si merg mult in State, folosesc SAE. M-am obisnuit asa.

  Idling = mersul motorului in gol, adica atunci cand stai cu motorul pornit.

  CPM, cost per mile = cat te costa sa rulezi camionul pe fiecare mila. Si pui toate costurile, asigurari, motorina, reparatii, telefoane, comisioane, etc.

  Daca mai ai nelamuriri, intreaba. Cateodata nu dau pe aici doua-trei saptamani. Asta nu inseamna ca nu o sa raspund. Depinde cat sunt de busy (cat de ocupat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • EX Staff

VT880 -

 

nu stiu ce te deranjeaza atat!

 

Robert,nu m-a deranjeaza chiar deloc,stii bine ca nu m-a intereseaza " frecusurile " dintre voi,tu si Ken,insa ati devenit patetici.....ca aia micii in parc .....am crezut ca tu esti cu capul pe umeri si ai sa pui punct acestei dezbateri puerile !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Robert,nu m-a deranjeaza chiar deloc,stii bine ca nu m-a intereseaza " frecusurile " dintre voi,tu si Ken,insa ati devenit patetici.....ca aia micii in parc .....am crezut ca tu esti cu capul pe umeri si ai sa pui punct acestei dezbateri puerile !

  OK, este punctul tau de vedere si il respect. O sa incercam sa ne exprimam altfel. Nu stiu in ce masura o sa reusesc, dar cel putin, incerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.