Jump to content
Sign in to follow this  
Mario Bandit

Pas cu pas catre tahografele inteligente !!

Ce vor face soferii in viitor ?  

77 members have voted

  1. 1. Ce vor face soferii in viitor ?

    • 2 ) recalificare ( se vor lasa de meserie )
      8
    • 1 ) vor lucra corect si legal
      66
    • 3 ) nu stiu , nu ma intereseaza
      4


Recommended Posts

Parlamentul European reunit în sesiune plenară la Strasbourg a votat raportul eurodeputatei PSD Adriana Țicău, privind revizuirea regulamentului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier (tahografele digitale). Tahograful este folosit în transportul rutier pentru monitorizarea respectării normelor privind timpul de conducere și perioadele de repaus, în vederea asigurării siguranței rutiere, a condițiilor de lucru decente pentru conducătorii auto și a concurenței echitabile între întreprinderile de transport. Scopul regulamentului propus, care îl va înlocui pe cel actual datând din anul 1985, este reducerea posibilităților de a manipula tahograful, aplicarea mai eficientă a normelor sociale și reducerea sarcinii administrative prin valorificarea deplină a noilor tehnologii și introducerea unei serii de noi măsuri de reglementare.

Adriana Țicău, raportor al Parlamentului European pentru acest regulament a subliniat că “noul regulament reprezintă un echilibru între siguranța rutieră și îmbunătățirea condițiilor de muncă, pe de o parte, și respectarea vieții private si a datelor șoferilor pe de altă parte”.

„Parlamentul a sprijinit introducerea tahografului inteligent deoarece acesta va contribui la îmbunătățirea punerii în aplicare a legislației, a conditiilor de lucru ale soferilor, la cresterea sigurantei rutiere și va fi un mijloc de reducere, pe termen mediu și lung, a nivelului sarcinii administrative legate de obligațiile privind tahografele pentru societățile de transport. Vrem ca tahograful inteligent sa fie eficient, însă la un preț accesibil.

Tahograful inteligent va fi introdus pe piata la 36 de luni după intrarea în vigoare a specificațiilor tehnice si va include două noi funcții: comunicarea de la distanță, utilizată pentru a efectua controale, și înregistrarea datelor de localizare”, precizează Adriana Ţicău în comunicatul remis redacţiei.

Parlamentul European a introdus câteva modificări semnificative la propunerea de regulament prezentata de către Comisia Europeana, printre care: utilizarea de norme si specificații tehnice deschise, utilizarea doar a conexiunilor la un serviciu gratuit de poziționare prin satelit, introducerea de noi garanții legate de protecția datelor și confidențialitate, instruirea ofițerilor de control si dotarea acestora cu echipamente de comunicare la distanță înaintea unui termen stabilit, clarificarea dispozitiilor privind obligațiile și răspunderea companiilor etc.

De asemenea, în textul regulamentului au fost incluse noi dispoziții privind funcțiile tahografelor, datele care urmează să fie înregistrate, avertismentele și afișarea informațiilor destinate conducătorului auto. În ceea ce privește înregistrarea datelor de localizare, au fost introduse mai multe puncte decât începutul și sfârșitul perioadei zilnice de muncă, pentru o mai bună aplicare a controalelor. Înregistrarea se realizează automat după trei ore de condus continuu.

“Subliniez ca, in interesul unui proces clar, eficient, proporțional si uniform de punere in aplicare a normelor de securitate sociala in transportul rutier, este esențial ca autoritățile statelor membre sa aplice in mod uniform regulile. De asemenea, textul acordului votat specifica faptul ca, in niciun caz, comunicarea la distanta in scopuri de control sa nu poata duce la aplicarea automata de amenzi sau de sanctiuni pentru conducatorul auto sau intreprinderea de transport”, a declarat Adriana Ticau.

Prin propunerea legislativa privind tahografele digitale, Comisia Europeana a propus si modificarea regulamentului 561/2006 privind legislația sociala in domeniul transportului rutier. Principala modificare propusa de Comisie se refera la extinderea excepțiilor acordate de statele membre pentru serviciile poștale universale, pentru vehiculele propulsate de gaze naturale, gaze lichefiate sau de electricitate si pentru vehiculele utilizate pentru transportul de animale vii de la o raza 50km la o raza de 100km de la sediul întreprinderii.

“Principala preocupare a Parlamentului a fost aceea de a se asigura că legislația se aplică doar „conducătorilor auto profesioniști”. Astfel, textul convenit nu impune obligativitatea utilizării tahografelor pentru vehiculele mai mici de 7,5 t utilizate pentru transportul de materiale, echipamente sau mașini utilizate de conducătorul auto în exercitarea profesiei sale și care sunt utilizate numai pe o rază de 100 km de la sediul întreprinderii și cu condiția ca principala activitate a conducătorului auto să nu fie cea de conducere a vehiculului (deci conducători auto care nu sunt profesioniști).Referitor la derogările naționale menționate la articolul 13 din Regulamentul 561/2006, textul convenit urmează propunerea Comisiei de a crește raza de la valoarea actuală de 50 km la 100 km în unele cazuri”, a declarat Adriana Ticau.

sursa : http://www.ziuacargo.ro/stiri/siguranta ... -soferilor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deci in doua cuvinte:ne-am scos,ii bine ca lucrez la transport animale!

Ai mai cistigat 50 km :D... si pentru vehiculele utilizate pentru transportul de animale vii de la o raza de 50km la o raza de 100km de la sediul întreprinderii.

Sigur te-ai scos >:D

Cu cat mai repede va intra in vigoare cu atat mai bine ptr. noi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noi reglementari referitoare la tahograful digital (15-01-2014)

Parlamentul European reunit in sesiune plenara la Strasbourg a votat raportul eurodeputatei PSD Adriana Ticau, privind revizuirea regulamentului privind aparatura de înregistrare în transportul rutier (tahografele digitale).

Tahograful este folosit în transportul rutier pentru monitorizarea respectarii normelor privind timpul de conducere si perioadele de repaus, în vederea asigurarii sigurantei rutiere, a conditiilor de lucru decente pentru conducatorii auto si a concurentei echitabile între întreprinderile de transport.

Scopul regulamentului propus, care îl va înlocui pe cel actual datând din anul 1985, este reducerea posibilitatilor de a manipula tahograful, aplicarea mai eficienta a normelor sociale si reducerea sarcinii administrative prin valorificarea deplina a noilor tehnologii si introducerea unei serii de noi masuri de reglementare.

Adriana Ticau, raportor al Parlamentului European pentru acest regulament a subliniat ca "noul regulament reprezinta un echilibru între siguranta rutiera si îmbunatatirea conditiilor de munca, pe de o parte, si respectarea vietii private si a datelor soferilor pe de alta parte. Parlamentul a sprijinit introducerea tahografului inteligent, deoarece acesta va contribui la îmbunatatirea punerii în aplicare a legislatiei, a conditiilor de lucru ale soferilor, la cresterea sigurantei rutiere si va fi un mijloc de reducere, pe termen mediu si lung, a nivelului sarcinii administrative legate de obligatiile privind tahografele pentru societatile de transport. Vrem ca tahograful inteligent sa fie eficient, însa la un pret accesibil. Tahograful inteligent va fi introdus pe piata la 36 de luni dupa intrarea în vigoare a specificatiilor tehnice si va include doua noi functii: comunicarea de la distanta, utilizata pentru a efectua controale, si înregistrarea datelor de localizare"

Share this post


Link to post
Share on other sites

În ceea ce privește înregistrarea datelor de localizare, au fost introduse mai multe puncte decât începutul și sfârșitul perioadei zilnice de muncă, pentru o mai bună aplicare a controalelor. Înregistrarea se realizează automat după trei ore de condus continu.

parca vad ca se va conduce doar cate 2,5 ore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea : se vor da pachete de legi care vor strange surubul , care vor obliga . Pe de alta parte, Big Brother va veghea la respectarea legii. Sa luam in seama numai Germania ... camere peste camere din 50 m in 50 m , chiar si pe cele mai dosnice poteci sa nu mai vorbim de incintele firmelor, politie si BAG la fiecare 2 parcari , aparate taxare toll colect automate ( te ghicesc prin satelit),  camioanele ( marea majoritate ) au GPS de urmarire ....politica la nivel de UE ( a se vedea treaba  cu salariul impus).........inca nu le-a iesit , dar nu mai e mult pana ce.  Nici Franta nu e departe de Germania , dealtfel nici Austria .  Ce va zice Bruxelles-ul aia va fi si se va respecta , chiar daca vor mai face Estul oarece plangeri spumigene. Tahografele banuiesc ca vor fi conectate direct la sistem si nu mare e mirarea daca nu va fi omologat un sistem informatic care va ,,spune " ce cari , de unde pana unde , tonaj , ADR eventual etc.etc.   Flotele vor fi urmarite pas cu pas si ceas de ceas , si nu de catre patroni , de casa de expeditie sau nu stiu de catre ce alt interesat, ci de catre sistem . In astfel de situatii soferii nu vor mai lucra ca pana acum , simplu!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.