Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Voi cum ati "intrat in paine"?


FeriP

Postări Recomandate

  • Members

Salut colegii!

Stau si ma gandesc de ceva vreme tot mai des la inceputurile mele in ale soferiei, poate si pentru ca se apropie cu pasi rapizi varsta pensionarii, si ma gandeam sa fac un topic unde sa povestim fiecare cum am inceput sa ne facem meseria, ce ziceti?

Poate ii mai inspiram putin pe tinerii care sunt acuma la inceput de drum, ca vad ca e plin de topicuri unde se cer sfaturi in aceasta privinta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

inceputurile au fost altfel pentru noi..alte timpuri dar in fine...hai sa te ajut..

La mine [transcom] dupa ce terminai scoala erai angajat direct,aveai contract pe 5 ani.Aveai la dispozitie 2 solutii...sa dai spaga sefului de coloana si sa ti se dea o masina acceptabila sau sa iei una din Parcul Rece,adica una nefolosita,ruginita,cazuta,care nu mergea.

Eu am ales a 2-a varianta si am avut de lucru la ea vreo luna,dar a iesit cum doream eu,am preferat sa dau spaga la muncitori decit la seful de coloana,hahah.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Simplu,acuma vreo 20 ani si ceva cu o camioneta iveco de 3,5 tone drumuri pe langa casa,pe urma dupa vreo doi mi-am cumparat primul camion daca se poate numi asa,un Robur made RDG izoterm,viteza max 50 la ora dar nu era o problema ,inca nu exista taho,licente program de condus masina buna si sigura ,era greu pana pornea, pe urma un DAF 45 cu cuibar pe cabina ,vara cald iarna frig in loc sa fie invers,urmatorul camion IVECO turbo star 480cp,cutie fuller camion adevarat cred ca si acum bate multe camioane noi ca forta si rezistenta 18000km pe luna media,bani frumosi ,somn si odihna putina dar a meritat (lucram pe Italia) putini straini salarii adevarate in anii96-99, reintors in tara camion VOLVO FH 12 nou,eram tare prin parcari,transport sub carnet TIR bani frumosi curse putine,eram CFR-ist adica tranzitam Ungaria,Austria,Slovenia cu trenul lipsa autorizatii,cand nu era loc pe tren via Ucraina cu traditia dupa tine,viata grea dar frumoasa acte multe,carnetTIR,T1,T2 carnet ATA putini mai stiu ce inseamna astea ,pe urma am intrat inUE si din salarii de 1800 2000de marci(euro) castigati acasa am ajuns sa lucram pe 1200 la straini,asta e globarizarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nu stiu ce sa zic dar 100% se ajungea mai greu pe international decat in ziua de azi, acum toti se vaita ca nu sunt angajati dar nici ore de volan nu au. Eu dupa ce am inceput soferia am condus 3,5T,7,5T,autobetoniera,bascula,troleibuz,autobuz,si dupa 4 ani de lucru am reusit la extern asa ca recomand noilor colegi sa inceapa cu inceputu nu din varf si pe nimic, succes si bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

a(u)di nu exista chestia cu experienta pe acele timpuri..tu faceai o scoala care era intradevar scoala,aveai ore de condus,ore de legislatie si ore de mecanica si asta nu 40 ore sau cum se mai face acum.

Dupa ce terminai scoala dadeai pentru permis,il luai si apoi din prima zi in care aveai permisul ii dadeai drumul la treaba.Te autoeducai singur,hahaha.Mai e o chestie care era foarte buna si care acum nu se aplica...sofer profesionist era cel care avea cel putin categoria C in buzunar.Daca nu aveai C-ul nu te puteai angaja ca sofer nicaieri, nici macar ca sofer pe turism [gen sofer director,sofer papuc]Exceptiile erau cei care faceau scoala la ITA,IRTA [pe tara,pentru autobuze] si la ITB [ in bucuresti pentru taxi si autobuze ]Asta deoarece erau axate numai pe transport persoane si ei scolarizau doar pentru ei.Nu uita amanuntul ca pe acele timpuri cind faceai o scoala semnai un contract cu ei,ca nu pleci dupa...o perioada de 5 ani,altfel plateai o suma de bani..Cei care ajungeau la TIR dadeau ceva spaga...in Bucuresti de exemplu era ITIA militari si inca o coloana de la podul constanta,care apartinea de guvern[am uitat cum era numele corect]Aveau numai Volvo.Oricum tu trebuie sa intelegi esentialul...fara categoria C nu te puteai angaja ca sofer si nu se cerea experienta,erai sofer deci trebuia sa lucrezi pe orice tip de masina,atunci existau si fostele DAC-uri,SR-dacuri si Bucegi...care aveau botul in fata ca la cele americane,pe linga Saviem si Raba [fara acel bot]Asta inseamna ca si aprecierea la mers ,curbe,etc era diferita...se vedea imediat diferenta dintre un sofer pregatit si unul afon...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ITBN se numea firma care apartinea de partid (PCR) inainte de Volvo au avut Skoda si Roman Diesel.

Primul camion pe care am lucrat a fost un Saviem basculanta pe care l-am luat in primire impreuna cu un pietroi ;D avea sasiul stramb iar atunci cand basculai trebuia sa te urci cu dreapta spate pe acel pietroi ca sa nu te rastorni.Pe atunci nici nu ma gandeam la international,trebuia sa fii un ,,bun,, membru de partid si sa ai relati la nivel inalt,visul meu era sa prind un camion cu remorca sau sa(semiremorca).A durat cativa ani pina cand am reusit sa arat ca sant in stare sa lucrez pe aceste camioane,aveam 22 ani cand am primit primul camion carosat de 16 tone(2 axe pe spate)scutura al naibi de rau dar nu conta eram foarte mandru de el. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Intr-o zi m-am plictisit de birou si mi-am zis ca a venit timpul pentru o schimbare.M-am intrebat ce mi-ar place sa fac?Intotdeauna am admirat camioanele mari,mi-a placut viata singuratica si diversitatea.Alegerea a fost simpla,sofer de tir international.M-am pregatit cat de bine am putut si am dat toate examenele posibile.Prima experienta a fost una trista,am luat o teapa de la un roman cu veleitati de angajator dar mi-am dat seama repede si am plecat.A doua experienta a fost una interesanta,m-am angajat direct in Danemarca chiar daca nu prea aveam o experienta relevanta.In prima luna am lucrat in echipaj pe post de sofer 2 iar in luna a doua am devenit titular si am primit alti colegi in grija.Consider ca meseria de sofer in ziua de astazi nu e foarte complicata,trebuie sa duci camionul de la o adresa la alta,sa faci cateva acte si sa anunti biroul daca se intampla ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scoala pe SR-114,benzina,V8,insa fara electromotor pornire cu muschi! dupa care a urmat un Saviem,apoi tot un Saviem de data asta turbo,fugea nevoie mare,apoi am ajuns la visul soferilor de atunci:Raba,bascula tip Iraq!Frumoase vremuri,ce mai.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

acum experienta e mai importanta decat orice, cel putin asa mi se pare mie :(

oriunde m-as duce, de experienta ma intreaba mai intai

am auzit si eu ca inainte se facea scoala serioasa, ai mei mereu mi-au zis asta, dar nu e vina noastra ca acum se face asa cum se face... ar trebui sa dam un test ceva, la angajare, poate unii chiar se pricep, chiar daca nu au lucrat atatia ani cati cere patronul. De undeva ar trebui si noi sa incepem, nu??

de aia urmaresc discutiile pe aici, sa vad pe unde se mai angajeaza fara experienta, stiu ca sunt cateva firme, waberers, hartl si inca de una sau doua am citit pe aici. Eu am trimis dosarul la hartl, ca despre firma asta stiu mai multe, e aici un topic intreg si cred ca e o firma ok. depre alte firme nu prea stiu

acum am job, sunt sofer la o firma mica, dar de fapt fac si multe altele care nu au nicio treaba cu soferia: fac diverse comisioane, merg la posta si altele de astea.. as vrea altceva, sincer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

Eu m-am facut sofer de intenational de la 18 ani .Nici nu primisem bine permisul de conducere si mi -au si dat un camion Scania V8 de 720 cai putere ...prima cursa fiind Constanta - Valadolid.  Ce nu mi-a placut ... ca nu ma plateau la Km .  Intreprinderea tinea mortis sa-mi dea salariul si diurna . ,,Ce spune astia"...ca Saviem , ca Buceag ...vrajeala ....eu nu tataie ...TIR(cu prastia) si gata 

Bineinteles eseu pamfletar .  Eu am mai scris prin ce proceduri am ajuns sofer, cum am evoluat ca sofer , cum am ajuns la international , cum s-a ajuns dupa revolutie , cum a evoluat lumea si cum am ajuns sa-mi fie lehamite .....( asta vedeti si voi din ce postez)

 Azi soferii ce termina scoala de soferi ( dupa infofolirea a 40 ore didactice ), au cunostintele necesare pentru a face aceasta munca ...sofer de TIR si cu asta basta! Unii au si replicat ( citez din memorie) ,,daca eu ma simt capabil sa conduc si un avion ...." si acum  gandesc retoric  de ce nu s-o fi facut pilot ?  Facea un curs de 40 ore si iesea pilot pe Boeing.... Hai sa nu mai continui ca deja bat campiile

 

( Norocul meu ca nu m-am tesmelit de tot)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

Salut,

Din cateva articole pe care le-am citit in ziare spaniole ,spuneau ca peste 45% din soferii profesionisti la nivel european eu peste 50 de ani.

Spuneau ca peste 3-5 ani va incepe o criza de soferi profesionisti, pentru ca  sunt mai putini cei care promoveaza ca soferi profesionisti , dacat cei care se pensioneaza sau abandoneaza activitatea.

Pentru un sofer profesionist cu experienta nu inteleg salarii de 1000-1200 euro, Pe EURES sunt in momentul de fata peste 18000 de locuri de munca pentru soferi profesionisti.Am vazut salarii in tari precum Germania,Franta,Anglia. de la 1500-2500 , sunt oferte diverse pentru C1-C-CE, in distributie locala ,in constructii cu salarii lichide de peste 1800 euro  , si esti pus direct in legatura cu firma care are nevoie ,si nu cu intermediari vampiri !

Bine inteles ca sunt conditii ,experienta demonstrabila, cunoasterea unei limbi straine, disponibilitatea de a te stabili in tara respectiva ,etc

Eu m-am reciclat, am lucrat in fabrici si constructii, dar in economia de astazi nu se mai merita constructiile,

Ca incepator ,este greu , ca ori unde, dar daca iti place ceea ce faci si vrei cu adevarat reusesti ! Experienta se face cu timpul, se pleaca de la opinca si se ajunge la nike:))

Ca incepator trebuie sa inghiti multe ,si sa fii capabil sa treci peste toate , odata trecuta perioada de acomodare ,ti se deschid usi spre cariera de sofer profesionist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

in romania ca si in alte tari din estul UE din cate stiu eu numai sunt acele scoli profesionale de mecanic utilaj greu/conducator auto(scoala pe care de altfel am facut o si eu)..Lucru bun la acele scoli profesionale este ca faceai multa mecanica si teorie vis a vis de conduita preventiva,condus defensiv etc.,si intr un an si jumatate aveai timp sa acumulezi destule cunostinte .Azi in 3 luni intri in examen pentru categoria C,C+E..Concluzia o trageti voi.

sa va uitati la soferii scandinavi(danezi sau norvegieni) de exemplu,cat de usor parcheaza ei la rampa si pe dreapta,si cu a 5 a roata,etcDin cate mi au povestit danezii,ei fac o scoala de cca 3 ani,dar mai mult dau pe atestate decat pe permis!!

Nu vreau sa ma consider un sofer profesionist,suna prea..."pompos" ca sa zic asa si oricum inveti din mers toata viata ta in aceasta meserie,niciodata nu vei fi implinit profesional,dar...ca sa revin cei care am facut scoli profesionale sau de specialitate(ca in cazul altor tari) am ramas putini si intr adevar media de varsta in care poti sa mai rezisti sa profesezi in aceasta meserie este undeva intre 50 si 55 ani.Motivele tin in proportie de 80% de boala.Noi soferii eram pe vremuri grupa a II a de munca(cei 'batrani" stiu despre ce este vorba),ceea ce implica printre altele si boli cronice, adica spondiloza/sciatica, hernie de disc,hemoroizi, sterilitate,boli stomac,etc.Pur si simplu numai rezistam dupa o varsta cand ai vertebrele tasate iar organismul i ti este corodat de E uri de la alimente tip fast food.

Si atunci vin din urma  cei care si schimba jobul de birou sau stiu eu ce,multi au invatat pe branci pentru o facultate,absolventi al unui profil care numai are cautare sau numai este platit asa cum ar trebui,si se fac soferi de TIR.

Problema se punea vis a vis ca nu vor mai fi soferi profesionisti cu scoli de profesie de profil ci foarte multi care au facut scoli rapide gen 3 luni,iar  aici este lipsa experientei.

Sa nu se supere colegii mai noi in aceasta meserie dar i rog sa i intrebe pe cei mai batrani dintre noi cate luni sau ani chiar eram ajutor de sofer,si mi pocnea spatele cand schimbam un reductor sau faceam vreo pana si bateam la baros, la  cercuri/sigurante sa l dejantez,etc.Pai pana mi venea randul sa fiu titular  deja 40% stiam ceva cu adevarat de soferie,lunile state in scaunul din dreapta imi erau cu adevarat de folos..

Si ca sa fiu totusi subiectiv sa raspund la intrebarea ce m a facut sa "intru in paine",motivul la mine a fost simplu,am facut sport de performanta,m a durut undeva de scoala(nu ca mi ar fi placut cartea Doamne fereste :)  )iar la treapta a II a alta sansa nu am avut decat sa urmez o scoala de meserii.

Sa aveti Drumuri line

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

Da, bun topic !

Pentru boboci, de retinut ca scolile de soferi sant primele care genereaza "necazuri" , si ma refer aici la faptul ca nu se mai acorda importanta calitatii a produsului finit(soferi).

Eu am facut scoala de soferi la Lic. Ind. nr 10 Aurel Vlaicu Bucuresti, timp de DOI ANI !!!!!!!!!! Era singurul liceu din Bucuresti dotat si cu sala de simulatoare auto, laboratoare cu motoare si cutii de viteze sectionate,pentru ca studiul tehnic se facea direct pe "fiare" ca sa inteleaga elevul exact despre ce este vorba, cum arata o pompa de injectie, care este principiul de functionare a unui motor MAC sau MAS, ce este transmisia si cum se realizeaza transferul de energie termica in energie mecanica prin intermediul banalului ambreiaj si care este rolul acestuia.

Am spus doi ani, pentru ca era materie de studiu la fel ca fizica, matematica, romana si celelalte materii. In paralel se facea doua saptamani studiu teoretic si doua saptamani practica in usina, unde aveam contact direct cu tot ce invatam la teorie.

Ori in ziua de azi asa ceva nu mai exista din pacate. De accea spun ca tinerii acestia un mai beneficiaza de atentia care se acorda pe vremuri in pregatirea viitorilor profesionisti. Rezultatele se vad in teren.

La fel am inceput si eu pe o RABA de 16 tone care consuma pe zi cca 20-25 litri de ulei, incit ajunsesem sa bag in baie, un ulei ars de la altii, ci T140 (valvolina), ca-l ardea mai greu....

Ulterior am dus-o in RK la Campina, dar pe rotile ei...

Apoi incet, incet am ajuns si pe Iveco Eurostar, Volvo FM, Volvo FH 12, iar dupa 8 ani de lucru pe tara pe toate fierataniile, am ajuns sa fiu acceptat la Compania Romana De Transport, unde a fost si prima mea cursa de TIR.

Recomand bobocilor intai sa lucreze putin pe tara, intai sa stapaneasca acest tip de camión, sa invete bine programul de condus si odihna precum si ceva legislatie internationala, si abia apoi sa incerce pe international.

A pune un GPS in parbriz, un inseamna ca esti sofer de TIR, si stii tot.

Pe scurt ma-ti facut sa-mi aduc aminte de niste vremuri destul de dure, dar foarte frumoase.....

Drumuri bune la toti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.