Members scania.topline Postat Martie 25, 2014 Members Share Postat Martie 25, 2014 Buna seara, Avem un coleg in vama Petea, pe partea maghiara, pe sensul de intrare in Romania. Camionul cu 2 soferi este imobilizat de catre maghiari, pana la plata unei amenzi de 2800 euro (1400 euro pentru fiecare sofer). "Filmul" este urmatorul: camionul a fost parcat in Germania, celor 2 soferi li s-au facut diagrame de concediu, apoi au fost dusi cu autoturismul in Germania. Dupa ce au ajuns in Germania, si-au introdus cardurile in tahograf, au facut pauza, iar dupa aceea au inceput lucrul. Azi, la intrarea in tara, maghiarii au imobilizat camionul. Motivul pentru care vor sa aplice amenda este lipsa dovezii cum au ajuns cei 2 soferi in Germania. Se stie ca "Perioada de timp necesara conducatorului auto de a se deplasa la camion se considera alta munca", insa cei doi soderi, dupa ce au ajuns la camion, au facut o pauza. V-ati lovit de aceasta problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Martie 25, 2014 Administrators Share Postat Martie 25, 2014 Camion in Germania , din România pleacă soferii din baza cu certificate de desfasurare a activității , drumul de la baza la camion se considera alte munci ( cu excepția drumului in care soferul are acces la cuseta si nu mai e obligatorie acea pauza la preluare ) si ce nu au făcut ei sunt exact introducerile manuale , nu au acoperire pe timpul drumului , cu alte munci manual intre acele certificate si ora introducerii cardurilor . Au ajuns , card 9 ore pauza si dai bice . Unguri zic hopaaaaa,, stai asa ca nu -ii asa , timpul asta lipsa ce e ? De ce nu e justificat ? Soferii dau din umeri , unguri da amenda pe buna dreptate si uite asa noi ca nu stim legislatie zicem ca au ceva ungurii cu soferii romani . Abuz ? Nici vorba , proasta executie a soferilor care sunt sunt buni de plata !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members scania.topline Postat Martie 25, 2014 Autor Members Share Postat Martie 25, 2014 Am inteles, foarte bine explicat. La tahograful digital se introduce manual. Cum se procedeaza in aceeasi situatie, dar in caz de tahograf analog? Soferii consemneaza pe spatele diagrame pei care o introduc in tahograf in momentul in care ajung la camion? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members garofu' Postat Martie 25, 2014 Members Share Postat Martie 25, 2014 Fara proces verbal,foaia de concediu si tichetul de cand a fost folosit ultima oara cardul e doar o poveste. Am unele rezerve ca ar fi fost data amenda pentru neintroducere manuala a datelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Martie 25, 2014 Administrators Share Postat Martie 25, 2014 Fara proces verbal,foaia de concediu si tichetul de cand a fost folosit ultima oara cardul e doar o poveste.Am unele rezerve ca ar fi fost data amenda pentru neintroducere manuala a datelor. tinand cont de datele scrise de scania , e singura lipsa ca infractiune , acum ca domnii soferi au alte bube inainte , si pe parcursul drumului catre tara , nu avem de unde stii , ne luam dupa datele initiale , ar fi bine sa stim toata povestea asa am avea o situatie de caz mai complexa :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members scania.topline Postat Martie 26, 2014 Autor Members Share Postat Martie 26, 2014 Cardurile sunt curate, fara bube. Soferii vorbesc maghiara, seful lor vorbeste maghiara. Motivul explicat clar de autoritatile maghiare este "lipsa dovezii cum au ajuns soferii la camion". Asta-i tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dan2008gh Postat Martie 26, 2014 Members Share Postat Martie 26, 2014 Depinde ce era bifat pe certificatul de activitati,daca se aflau in concediu sau repaus,atunci cum justifica timpul petrecut pana la preluarea camionului care asa cum ai citat mai sus:''se considera alta munca'',corect era sa bifeze alt timp de activitate pt perioda cand ei se vor deplasa.Atentie si la locul(acolo unde soferul semneaza) care este trecut in certificat ca daca si acela daca difera fata de locatia unde ei introduc cardul ,deci preiau camionul,atunci motivul sanctiunii se justifica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members scania.topline Postat Martie 26, 2014 Autor Members Share Postat Martie 26, 2014 Parerea mea este ca trebuiau sa faca asa: 1) se elibereaza certificatul, bifat casuta 18 (desfasura o alta activitate decat condusul). Certificatul se elibereaza (exemplu 01.01.2014 / ora 08:00, eliberat in Satu Mare, soferul semneaza), apoi se pleaca, cu autoturismul in Germania; 2) in 01.01.2014 / ora 22:00 se ajunge la camion in Germania; 3) in momentul cand soferii introduc, cardurile in tahograf, introduc manual "alte activitati" pentru perioada 01.01.2014 / 08:00 - 01.01.2014 / 22:00; 4) se face pauza, dupa care pot incepe lucrul. Cred ca introducerea manuala a altor activitati este problema in cazul de fata, pentru ca soferii nu au facut-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Martie 26, 2014 Moderators Share Postat Martie 26, 2014 Cum se procedeaza in aceeasi situatie, dar in caz de tahograf analog? Soferii consemneaza pe spatele diagrame pei care o introduc in tahograf in momentul in care ajung la camion? Orice certificat de atestare a activităților se emite pentru perioade de timp DIN URMĂ. Odată semnate acele certificate cei doi șoferi practic au început munca. Dacă în camionul preluat se afla montat un tahograf analogic, cei doi ar fi trebuit să aibă câte o diagramă pe spatele căreia să fie notată activitatea desfășurată (bifat ''alte activități'' pe perioada transportului către camion), iar acele diagrame ar fi trebuit atașate certificatelor emise la sediu. Atenție... dacă drumul din RO în D a durat mai mult de 15h cei doi ar fi trebuit să menționeze manual și pauza zilnică aferentă, apoi pe alte diagrame continuau notarea manuală a activităților... și tot așa până la sosirea la camion. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.