Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Amenda la vama Petea - abuz?


scania.topline

Postări Recomandate

  • Members

Buna seara,

Avem un coleg in vama Petea, pe partea maghiara, pe sensul de intrare in Romania. Camionul cu 2 soferi este imobilizat de catre maghiari, pana la plata unei amenzi de 2800 euro (1400 euro pentru fiecare sofer).

"Filmul" este urmatorul: camionul a fost parcat in Germania, celor 2 soferi li s-au facut diagrame de concediu, apoi au fost dusi cu autoturismul in Germania. Dupa ce au ajuns in Germania, si-au introdus cardurile in tahograf, au facut pauza, iar dupa aceea au inceput lucrul. Azi, la intrarea in tara, maghiarii au imobilizat camionul.

Motivul pentru care vor sa aplice amenda este lipsa dovezii cum au ajuns cei 2 soferi in Germania.

Se stie ca "Perioada de timp necesara conducatorului auto de a se deplasa la camion se considera alta munca", insa cei doi soderi, dupa ce au ajuns la camion, au facut o pauza.

V-ati lovit de aceasta problema?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Camion in Germania , din România pleacă soferii din baza cu certificate de desfasurare a activității , drumul de la baza la camion se considera alte munci ( cu excepția drumului in care soferul are acces la cuseta si nu mai e obligatorie acea pauza la preluare ) si ce nu au făcut ei sunt exact introducerile manuale , nu au acoperire pe timpul drumului , cu alte munci manual intre acele certificate si ora introducerii cardurilor . Au ajuns , card 9 ore pauza si dai bice . Unguri zic hopaaaaa,, stai asa ca nu -ii asa , timpul asta lipsa ce e ? De ce nu e justificat ? Soferii dau din umeri , unguri da amenda pe buna dreptate si uite asa noi ca nu stim legislatie zicem ca au ceva ungurii cu soferii romani . Abuz ? Nici vorba , proasta executie a soferilor care sunt sunt buni de plata !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Fara proces verbal,foaia de concediu si tichetul de cand a fost folosit ultima oara cardul e doar o poveste.

Am unele rezerve ca ar fi fost data amenda pentru neintroducere manuala a datelor.

tinand cont de datele scrise de scania , e singura lipsa ca infractiune , acum ca domnii soferi au alte bube inainte , si pe parcursul drumului catre tara , nu avem de unde stii , ne luam dupa datele initiale , ar fi bine sa stim toata povestea asa am avea o situatie de caz mai complexa :D :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Depinde ce era bifat pe certificatul de activitati,daca se aflau in concediu sau repaus,atunci cum justifica timpul petrecut pana la preluarea camionului care asa cum ai citat mai sus:''se considera alta munca'',corect era sa bifeze alt timp de activitate pt perioda cand ei se vor deplasa.Atentie si la locul(acolo unde soferul semneaza) care este trecut in certificat ca daca si acela daca difera fata de locatia unde ei introduc cardul ,deci preiau camionul,atunci motivul sanctiunii se justifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Parerea mea este ca trebuiau sa faca asa:

1) se elibereaza certificatul, bifat casuta 18 (desfasura o alta activitate decat condusul). Certificatul se elibereaza (exemplu 01.01.2014 / ora 08:00, eliberat in Satu Mare, soferul semneaza), apoi se pleaca, cu autoturismul in Germania;

2) in 01.01.2014 / ora 22:00 se ajunge la camion in Germania;

3) in momentul cand soferii introduc, cardurile in tahograf, introduc manual "alte activitati" pentru perioada 01.01.2014 / 08:00 - 01.01.2014 / 22:00;

4) se face pauza, dupa care pot incepe lucrul.

Cred ca introducerea manuala a altor activitati este problema in cazul de fata, pentru ca soferii nu au facut-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Cum se procedeaza in aceeasi situatie, dar in caz de tahograf analog? Soferii consemneaza pe spatele diagrame pei care o introduc in tahograf in momentul in care ajung la camion?

Orice certificat de atestare a activităților se emite pentru perioade de timp DIN URMĂ. Odată semnate acele certificate cei doi șoferi practic au început munca.

Dacă în camionul preluat se afla montat un tahograf analogic, cei doi ar fi trebuit să aibă câte o diagramă pe spatele căreia să fie notată activitatea desfășurată (bifat ''alte activități'' pe perioada transportului către camion), iar acele diagrame ar fi trebuit atașate certificatelor emise la sediu. Atenție... dacă drumul din RO în D a durat mai mult de 15h cei doi ar fi trebuit să menționeze manual și pauza zilnică aferentă, apoi pe alte diagrame continuau notarea manuală a activităților... și tot așa până la sosirea la camion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.