Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Repaus saptamanal normal , in deplasare , la hotel ?


iulian77

Recommended Posts

  • Members

ȘOFERI DE CAMION, LEGEA VA INTERZICE RESTUL SĂPTĂMÂNAL ÎN CABINĂ

Amendamentul la legea împotriva dumpingului social, care vrea să forțeze șoferii de camion să se odihnească lor săptămânală din vehiculul a fost discutat în cadrul Adunării și va fi votat pe 25 februarie. Profesia este sceptic.

Gironde MP Gilles Savary este aproape îndeplinită. Proiect de lege sa de a lupta împotriva dumpingului social este de revizuire bun la pista de Palais Bourbon. După votul a două elemente suplimentare în cadrul Comisiei pentru afaceri sociale, procesul este în curs de desfășurare procedură accelerată.

Articolul 9, care prevede ca angajatorul să se asigure că șoferii de camion să ia perioada de repaus săptămânal normală (45 h) de la cabina vehiculului lor a fost examinată în ședință publică la 18 februarie

Pentru Gilles Savary, este o "măsură de respect de bază pentru demnitatea umană și dreptul muncii. Restul de week-end este un moment privat. Aceasta este o măsură care va solicita angajatorului de a găzdui și a hranei pentru șoferii de camioane la hotel și să prevadă pentru paza plătit pentru mărfurile transportate de "seturi rutiere.

Această cerință specifică ales să se aplice fără discriminare pentru toate steagurile în tranzit în Franța așa. "Interdicția va afecta cea mai mare parte de transport internațional și mecanic reduce costul diferențial între conducătorii auto internaționale și interne drivere," observă el. Cu riscul de efect de bumerang pentru unele companii franceze active de peste granițe?

Cu toate acestea, gradul de severitate al sancțiunilor avute în vedere împotriva angajatorilor ofensatoare (un an închisoare și amenzi de 30.000 €) pot să le facă inaplicabile.

Sursa: WK Transporturi

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

O stire din 21 a 2a , cum ca in 25 a 2a va fi votat un proiect de lege . Ca sa aprobat sa nu , alta poblema , trebuie găsit anuntul final ca asfel prin acest articol e ca si cum am vinde pielea ursului înainte de al vana .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Lucrez la o firmă romano-belgiană. Ieri ni s-a spus ca aceasta lege s-a aprobat, si a intrat in vigoare. Am primit de la firma, deja lista cu hotelurile la care v-om putea opri. Deci nu cred ca n-i se plateste cazare pe week-end, doar asa. Nu sunt patronii asa darnici.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

pana una alta , hai sa discutam despre ce e vorba .

pornim de la regulamentul 561 /2006 CE , articolul 8 aliniatul 8

În cazul în care un conducător solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare şi să fie în staţionare .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Oare de ce am impresia ca e doar praf in ochi ?? . Initiativa e de laudat , dar ..... este foarte foarte greu de pus in aplicare .

Toate companiile Europene de transport vor trebui sa isi revizuiasca cheltuielile , toate aceste cheltuieli va trebui sa fie suportate de cineva . Teoretic compania de transport va trebui sa achite facturile la : hotel , parcare supravegheata pentru camion ... etc . Practic solutia este sa creasca pretul serviciilor prestate clientilor (dar si aici nu se prea poate pune in aplicare pentru ca asta inseamna sinucidere curata ) , solutia numarul 2 sa retraga banutii de la Sofer pe motiv .... (ca e criza) . Daca va fi pusa in aplicare legea , multe firme vor disparea . Cei care lucreaza in cooperative de asemenea . Deci este cam spinoasa problema . Vom trai si vom vedea ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Scuză-ma colegu, dar compania de transport DEJA plătea hotel și mâncare, cheltuieli și tot ce înseamnă DIURNĂ.

Iar soluția nr 2., este să elimine toată "concurența neloială și dumpingul social" așa cum s-a exprimat Gilles Savary. Și părerea mea , bazată pe un zvon (neoficial), este că nu se vor opri aici. Zvonul că pauzele de 24 de ore vor dispărea, deci 45 vor fi obligatorii la fiecare sfârșit de săptămână.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
Scuză-ma colegu, dar compania de transport DEJA plătea hotel și mâncare, cheltuieli și tot ce înseamnă DIURNĂ.

Scuză-mă și tu dar diurna (indemnizația de deplasare) este una, iar banii pentru hotel (indemnizația de cazare) este alta. Și din câte știu eu, 99% din transportatori acordă doar diurna zilnică, atât. Și este și normal să acorde doar bani pentru traiul zilnic atâta timp cât 561 prevede că pauzele zilnice și săptămânale se pot face în cabinele cu cușetă (care, la fel, reprezintă 99% din autovehiculele aflate în trafic internațional).

Zvonul că pauzele de 24 de ore vor dispărea, deci 45 vor fi obligatorii la fiecare sfârșit de săptămână.

Aș putea crede că e un zvon dacă pauza săptămânală ar trebui să fie de minim 45h... PUNCT. Dar că se urmărește a fi făcută obligatoriu la sfârșit de săptămână, asta deja n-o mai cred... sună a aberație deja.

P.S. Noi aici discutăm discuții... Un regulament al Comisiei Europene nu se schimbă așa cu una cu două, doar pentru că cineva vorbește despre concurență neloială și că a propus o soluție la problema asta. Gândește-te la o masă de câteva sute de mii de oameni, împrăștiați în cele mai diverse colțuri ale continentului, care în fiecare weekend trebuie să se deplaseze către un hotel și înapoi. Apar niște costuri care acum nu există, niște riscuri care acum nu există... de exemplu, cum se va încadra timpul de deplasare la/de la hotel? Dacă pauza e de minim 45h dar șoferul are nevoie de 4h numai pentru deplasare, cine v-a suporta eventualele cheltuieli apărute pentru întârziere?

Una peste alta, eu cred că este doar părerea unuia care nu prea are nici o idee despre industria transporturilor și care deocamdată este puțin euforic vis-a-vis de aprobarea în discuțiile comisiei a proiectului său, atâta tot.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Sa nu uitam ca in alte sectoare in cazul unei calatorii in interes de serviciu sau unei detasari se acorda cazare ,aparte de diurna zilnica , desi problema vine bine specificata in 561 , trebuie remodelata timpurilor actuale .

Cristian , gresesti , nu e un capriciu a unei natii contra vesticilor , e vorba de o facilitate de care ar trebui sa beneficiezi ca muncitor , in o deplasare , esti tot la postul de munca si oarecum esti privat de libertate fiind obligat sa pazesti camionul , nu beneficiezi pe deplin de acel concept de ,, pauza de odihna săptămânală ,, relax , o iesire la plimbare , eliberarea psihologica , igiena si o hrana adecvată .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderators
e vorba de o facilitate de care ar trebui sa beneficiezi ca muncitor , in o deplasare , esti tot la postul de munca si oarecum esti privat de libertate fiind obligat sa pazesti camionul

De aceea ordinele de deplasare se fac pentru MAXIM 60 de zile. Hai să nu încurcăm una cu alta, în fond și la urma urmei ''ești la muncă''.

Ai o fișă a postului pe care o semnezi când începi munca și știi bine care-ți sunt îndatoririle. Conceptul de pauză săptămânală de care vorbești tu Mario sunt doar niște mofturi... comisia a stabilit-o cu niște limite minime exclusiv pentru odihnă. La fel cum sunt stabilite concediile de odihnă anuale, tot cu limită minimă.

Ne trezim că vrem pauzele la hotel, dar nu s-a sculat nici unul mai devreme să ceară respectarea timpilor de deplasare prevăzuți pentru lucrătorii mobili. În ofertele de angajare se vorbește de deplasări de câte 3 luni absolut normal, fără nici o jenă.

Și până la coadă Mario, știm amândoi ce o să se întâmple dacă, prin absurd, va apărea obligativitatea asta... se va dezvolta o interoperativitate între operatorii de transport, tu vei dormi acasă (evident fără diurnă pe alea două zile, ca să nu mai spun de un eventual transport ''la grămadă'') iar marfa tot va ajunge la destinație ca și până acum. Știm bine că transportatorii se fac frați între ei decât să dea bani la șoferi...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

http://www.assemblee-nationale.fr/14/amendements/1686/CION-SOC/AS28.asp

Amendamentul a fost adoptat, urmeaza notifcare catre Comisia Europeana.

Pauza de 45h nu va mai putea fi petrecuta la cabina, angajatorul va fi obligat sa asigure soferului cazare + mancare (scrie clar in amendament).

Masura vine ca un raspuns la dumpingul social pe care il fac soferii din Europa de Est (RO,BG,SK,CZ,PL)...stim cu totii prea bine despre ce este vorba si pe ce salarii lucram, in comparatie cu francezii, belgienii, olandezii, luxemburghezii, etc.

Mult succes si mult curaj in informarea angajatorilor vostri!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Lucrez la o firmă romano-belgiană.

Ieri ni s-a spus ca aceasta lege s-a aprobat, si a intrat in vigoare.

Am primit de la firma, deja lista cu hotelurile la care v-om putea opri.

Deci nu cred ca n-i se plateste cazare pe week-end, doar asa. Nu sunt patronii asa darnici.

iulian77 Daca ati primit o lista cu hotelurile la care puteti opri asta inseamna ca vi se vor deconta cazarile, altfel nu ar fi fost cazul sa va limiteze alegerea.

Contractul de munca contine:

obligatoriu salariul de baza ;

• plus obligatoriu diurna in cazul in care iti desfasori munca inafara localitatii inscrise in actul care face dovada domiciliului ;

• plus optional (daca este cazul) alte bonificatii, sporuri, etc. prezente in actele aditionale sau prevazute in lege conform conditiilor specifice de lucru.

Cateva exemple: spor pentru lucrul pe timp de noapte; spor de risc; spor activitati in conditii de risc sau toxice (ADR); spor vechime, etc.

Diurna este oferita angajatului in toate zilele in care datorita serviciului acesta este deplasat/detasat din localitatea de domiciliu (intr-un alt loc) pentru a-si exercita profesia.

Diurna include obligatoriu o suma zilnica care ofera angajatului posibilitatea de a-si plati integral cheltuielile in tara in care este detasat.

Diurna acopera integral cheltuielile de cazare hoteliera, transport (daca este necesar) si include in plus o indemnizatie zilnica din care se pot plati cheltuielile alimentare sau alte necesitati ale angajatului.

Valoarea minima a diurnei este stabilita prin legislatie si are in vedere preturile minime ale tarilor in care se face detasarea.

Diurna nu face parte din salariul soferului. Diurna se adauga la salariu daca soferul nu se intoarce in fiecare seara la domiciliu (datorita locului de munca prestat in alte localitati sau tari decat locul de domiciliu). Diurna nu se considera a fi salariu ci este un drept pe care angajatorul este obligat sa il ofere angajatului.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

2014_04_27_14_54_45.jpg

110 euro pentru pauza săptămânală normala în cabina.

Diferența pentru ca a întrerupt pauza 2 minute și pentru ca nu are început și sfârșit de program.

Amenda este luata pe Belgia. Nu descifrez articolul care prevede pauza

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Salutare la toti colegii!Dupa cum se stie,romanii sunt imprastiati pri toata Europa si multi dintre colegii care lucreaza pe comunitate sau curse tur-retur au posibilitatea sa faca pauza saptamanala normala la prieteni sau rude.Cum ar putea,un coleg,sa faca dovada acestei pauze,in cazul in care sta la un prieten sau o ruda?Sa aveti drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.