Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Repaus saptamanal normal , in deplasare , la hotel ?


iulian77

Postări Recomandate

  • Members

Citat dintr-un comunicat de presa al Uniuni Europene ( http://europa.eu/rapid/press-release_IP-14-421_ro.htm )

........................................

Context

Dreptul cetățenilor UE de a lucra în alt stat membru este prevăzut la articolul 45 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene (TFUE) și include dreptul de a nu fi discriminați din cauza naționalității lor atunci când vine vorba despre accesul la locurile de muncă, despre remunerare și despre alte condiții de lucru. Regulamentul (UE) nr 492/2011 descrie în detaliu drepturile derivate din libera circulație a lucrătorilor și definește domenii specifice în care discriminarea pe motiv de naționalitate este interzisă, în special în ceea ce privește:

accesul la locuri de muncă

condițiile de muncă

avantajele sociale și fiscale

accesul la formare profesională

afilierea la organizații sindicale

locuințele

accesul la educație pentru copii.

În prezent, 8 milioane de persoane, reprezentând 3,3 % din piața forței de muncă din UE, locuiesc și muncesc într-un alt stat membru. Alte 1,2 milioane de persoane locuiesc într-o țară din UE, dar lucrează în alta. Adesea, însă, persoanele care lucrează sau care doresc să lucreze în altă țară nu sunt informate despre drepturile lor în statul membru-gazdă și pot întâmpina dificultăți în ceea ce privește accesul la un loc de muncă sau asigurarea faptului că dispun de aceleași condiții de lucru sau de aceleași avantaje sociale ca și lucrătorii naționali. În plus, de multe ori angajatorii (atât cei din sectorul public, cât și cei din sectorul privat) și autoritățile publice nu cunosc prea bine drepturile pe care le au lucrătorii mobili. Asistența acordată la nivel național lucrătorilor mobili din UE pentru a-i ajuta să își exercite drepturile diferă foarte mult de la o țară la alta.

Printre practicile discriminatorii cel mai des întâlnite se numără:

condiții de recrutare diferite

condiții de naționalitate pentru accesul la anumite posturi

condiții de lucru diferite în practică (precum remunerarea, perspectivele de carieră și gradul)

probleme legate de accesul la prestațiile sociale, care /fac obiectul unor condiții mai ușor de îndeplinit de către resortisanții statului respectiv decât de alți cetățeni ai UE (de exemplu, condițiile privind reședința)

faptul că experiența și calificările profesionale dobândite în alte state membre nu sunt luate în considerare sau sunt luate în considerare în mod diferit.

................................................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut ,

Am inteles ca in Franta este interzis sa efectuezi pauza de 45 h in cabina .

Intrebarea mea este alta : fac pauza obligatorie de 45h in Italia, intru in Franta si sunt obligat sa fac din nou pauza de 45h pana incarc ( ajung vineri seara la depozit si incarca luni dimineata ) .

Fac pauza in cabina sau la hotel ?

Daca faci pauza la hotel , trebuie sa vin la camion sa schimb diagrama , nu ? Daca nu o schimb nu ai dovada activitatii pe 28 de zile si te arde ungurul de nu te vezi ...

Cine are mai multe informatii legate de legea asta franceza ? 561/2006 spune clar 45 h la 2 saptamani .

Poate aveti voi mai multe informatii .

Multumesc si drumuri bune .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Salut ,

Am inteles ca in Franta este interzis sa efectuezi pauza de 45 h in cabina .

Intrebarea mea este alta : fac pauza obligatorie de 45h in Italia, intru in Franta si sunt obligat sa fac din nou pauza de 45h pana incarc ( ajung vineri seara la depozit si incarca luni dimineata ) .

Fac pauza in cabina sau la hotel ?

Daca faci pauza la hotel , trebuie sa vin la camion sa schimb diagrama , nu ? Daca nu o schimb nu ai dovada activitatii pe 28 de zile si te arde ungurul de nu te vezi ...

Cine are mai multe informatii legate de legea asta franceza ? 561/2006 spune clar 45 h la 2 saptamani .

Poate aveti voi mai multe informatii .

Multumesc si drumuri bune .

100 de subiecte cu aceeași temă :-t

Uite aici... Și pe viitor folosește funcția căutare

viewtopic.php?f=21&t=12694&hilit=Pauz%C4%83+45+Fran%C8%9Ba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Hello,

I'm sorry to write in english but i don't speak romanian.

I can see that you have a lot of problems with this new law and i am from the french ministry of transport (DREAL) so i could give you some informations about this.

First, this new law has been write because there's too many firm that take romanian, bulgarian, polski drivers but the drivers doesn't go in their countries for 3 months for some of them, doint a lot of cabotage that destroy the french transport firm.

Now in France if you can't prove that you have not take your 45 ore pauza in camion it wil be a big amenda for the company owner (not the driver); This rule has to be respected EVERYWHERE in Europe.

We will give your boss an amenda if you have sleep in your truck in Slovakia for example.

If you sleep "in cort", you will have 2 amenda.

It's forbidden to sleep in cort in France parking, if you sleep in cort, it's another problem but for you not for the company.

Ask me if you want other information (ou si vous voulez que j'écrive en français)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Hello,

I'm sorry to write in english but i don't speak romanian.

I can see that you have a lot of problems with this new law and i am from the french ministry of transport (DREAL) so i could give you some informations about this.

First, this new law has been write because there's too many firm that take romanian, bulgarian, polski drivers but the drivers doesn't go in their countries for 3 months for some of them, doint a lot of cabotage that destroy the french transport firm.

Now in France if you can't prove that you have not take your 45 ore pauza in camion it wil be a big amenda for the company owner (not the driver); This rule has to be respected EVERYWHERE in Europe.

We will give your boss an amenda if you have sleep in your truck in Slovakia for example.

If you sleep "in cort", you will have 2 amenda.

It's forbidden to sleep in cort in France parking, if you sleep in cort, it's another problem but for you not for the company.

Ask me if you want other information (ou si vous voulez que j'écrive en français)

Ma bucur ca acest forum este vazut si interpretat si de colegii nostri din Europa.

Ca si raspuns la acuzatii si aprecieri va pot da eu, in nume personal o seama de lamuriri.

Suntem oameni exact ca si voi.

Nu vrem sa traim in cabine sau in corturi. In corturi ar fi fain pentru ca am fi cu familia.

Nu vrem sa fim doar piata de desfacere a unei europe in declin si care ne-a acceptat doar de mila.

Suntem si am demonstrat ca avem putere si dorinta de munca mai mare decat voi.

Ca si exemplu Norbert Detresangle are filiala in Romania si e doar un nume din multele companii care au filiale in Romania. Cine i-a trimis de acolo sau i-a chemat aici ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu cred ca ne-au acceptat din mila. Nu cred ca un om cu coloana vertebrala rigida din aceasta tara, a cerut mila. Aveau nevoie de forta de munca ieftina, cu mai putine cunostinte si pretentii de natura sindicala. Aveau nevoie de piata de desfacere pentru surplusul din productia lor. Adica au avut nevoie de noi, si inca mai au.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members
"Suntem si am demonstrat ca avem putere si dorinta de munca mai mare decat voi."

You only have proved that you are ok to be exploited by the french, the german or the belgian.

CTTFranta, I agree with you, but you have proved that you are closing the eyes when you see the slavery. Your countries have accepted it by not taking measures to punish your slave owners. Now you are acting because you have seen that the knife have 2 sides and is cutting you also. The real solution it isn't only to find ways to block east companies from coming into your country, but to give support and information to the workers, to make laws that punish drastically the exploatation of people, to create conditions for real equality between workers (french, germans, romanians etc).

Can you come with informations about the rights, about where we can inform ourselves, about the institutions and sindicates to witch we can address?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • Moderators

CAM ASA SUNA TEXTUL,MI-AM PERMIS SA IL COPIEZ PENTRU A PUTEA FI CITIT IN CAZUL IN CARE NU POATE FI ACCESAT DIN NOU, [pentru a face diferenta intre texte eu am scris cu litere mari]

 

Stimate şofer de tir,

 

Normele europene privind timpul de condus şi perioada de repaus (Regulamentul (CE) nr. 561/2006) obligă firmele de transport rutier să se asigure că şoferii lor îşi petrec perioada de repaus săptămânal într-un alt loc decât în tir. Recent, Belgia şi Franţa au adoptat măsuri pentru o mai strictă aplicare a acestei prevederi.

Ştiţi însă cine şi pentru ce este responsabil în momentul în care sunteţi supus unor controale privind repausul săptămânal, în Belgia sau în Franţa? Mai jos, veţi găsi răspunsuri la unele dintre întrebările dumneavoastră pe acest subiect:

 

1. Ştiaţi că, prin lege, angajatorul dvs. nu vă poate forţa să vă petreceţi perioada de repaus săptămânal în tir? Şoferul de tir trebuie să petreacă toate perioadele de repaus săptămânal într-un alt loc decât în tir. Totuşi, puteţi să vă petreceţi perioada redusă de repaus săptămânal - 24 de ore - în tir numai la alegerea dvs. (a se vedea mai jos, Art. 8( 8) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006)

 

. 2. Ştiaţi că angajatorul dvs. are responsabilitatea de a se asigura că vă petreceţi perioada de repaus săptămânal într-un alt loc decât în tir? Angajatorul dvs. trebuie să vă organizeze munca astfel încât să puteţi respecta limitele privind timpul de condus şi perioada de repaus. De asemenea, angajatorul dvs. are responsabilitatea de a se asigura că nu vă petreceţi perioada de repaus săptămânal în tir. Angajatorul dvs. trebuie, de asemenea, să vă asigure condiţiile de repaus în afara tirului (a se vedea mai jos, Art. 10(2), Regulamentul (CE) nr. 561/2006).

 

3. Ştiaţi că dacă se constată că vă petreceţi perioada de repaus săptămânal în tir, angajatorul dvs. - şi nu dvs., ca şofer - trebuie să plătească amenda? În ceea ce priveşte normele privind timpul de condus şi perioada de repaus, angajatorul este responsabil de eventualele încălcări ale legii comise de şoferii săi angajaţi, indiferent de ţara în care a fost comisă respectiva încălcare. Faptul că sunteţi forţat să vă petreceţi perioada de repaus săptămânal în tir este dovadă a faptului că angajatorul dvs. nu şi-a îndeplinit obligaţia de a vă asigura condiţiile de odihnă într-un alt loc decât în tir (a se vedea mai jos, Art. 10(3), Regulamentul (CE) nr. 561/2006).

 

4. Ştiaţi că păzirea tirului în timpul perioadei de repaus zilnic sau săptămânal nu este de fapt timp de repaus, ci timp de lucru? Iar timpul de lucru trebuie plătit! Perioada de repaus zilnic şi săptămânal reprezintă intervalul de timp în care dvs. ca şofer puteţi dispune după cum doriţi de timpul dvs. Astfel, pe durata perioadei de repaus, nu trebuie să aveţi ca sarcina păzirea tirului (a încărcăturii, a combustibilului, etc.) pe care lucraţi. Păzirea tirului nu poate fi considerată perioadă de repaus. Păzirea tirului este considerată timp de lucru şi este o activitate care trebuie plătită (a se vedea mai jos, Art. 4(g)/ (h) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006).

 

Aţi fost amendat pentru că v-aţi petrecut perioada de repaus săptămânal în tir? Cum v-a sfătuit angajatorul să reacţionaţi la un control, în Belgia sau în Franţa, în timpul perioadei dvs. de repaus săptămânal?

Vă rugăm să ne împărtăşiţi din experienţa dvs. completând chestionarul online de pe site-ul ETF http://www.itfglobal.org/etf/etf-3941.cfm.

Pentru informaţii suplimentare ne puteţi contacta la adresa email road@etf-europe.org sau puteţi contacta sindicatele locale la adresa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Articolul 4g: „Perioadă de repaus zilnic”= înseamnă partea unei zile în timpul căreia conducătorul auto poate dispune liber de timpul său şi care poate fi o „perioadă de repaus zilnic normală” sau o „perioadă de repaus zilnic redusă”.

 

Articolul 4h: „Perioadă de repaus săptămânal”= înseamnă o perioadă săptămânală în timpul căreia un conducător auto poate dispune liber de timpul său şi care poate fi o „perioadă de repaus săptămânal normală” sau o „perioadă de repaus săptămânal redusă”.

 

Articolul 8 §8:= În cazul în care un conducător auto solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit corespunzătoare şi să fie în staţionare.

 

Articolul 10 §2:= Întreprinderile de transport organizează activitatea conducătorilor auto menţionaţi la alineatul ( 1 ) astfel încât aceştia să se conformeze Regulamentului ( CEE ) nr. 3821/85 şi capitolului II din prezentul regulament. Întreprinderile de transport dau instrucţiuni corespunzătoare conducătorilor auto şi efectuează controale periodice pentru a se asigura de respectarea Regulamentului (CEE) nr. 3821/85 şi a capitolului II din prezentul regulament.

 

Articolul 10 §3:= O întreprindere de transport răspunde pentru încălcările comise de către conducătorii întreprinderii, chiar dacă aceste încălcări au fost comise pe teritoriul unui alt stat membru sau al unei tari terte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

En los últimos días, Gendarmes franceses han formulado varias denuncias contra transportistas españoles cuyos conductores han realizado el descanso semanal de 45 horas a bordo del vehículo o, incluso, no han podido acreditar lo contrario siendo sancionados con multas de 2.300 €.

Durante los controles en carretera los Agentes comprueban, en primer lugar, dónde han sido realizados los descansos semanales normales registrados en las tarjetas de los conductores o en las hojas de registro en el período comprendido entre el día en curso y los 28 días anteriores al control y, en segundo lugar, verifican las retiradas de las tarjetas o de los discos diagrama del tacógrafo al tiempo que controlan los lugares de inicio y fin de cada período de trabajo diario de los conductores; dato que recordamos están obligados éstos a registrar en el tacógrafo o en los discos mediante entradas manuales.

En los casos en los que los Agentes comprueban que el descanso semanal normal ha sido registrado en la tarjeta o en el disco diagrama al no haber sido retirada la misma del tacógrafo, aquellos automáticamente presumen que dichos descansos han sido realizados a bordo del vehículo pues, en caso contrario, entienden que si se hubiesen alejado del vehículo lo correcto hubiese sido llevarse la tarjeta o el disco consigo por si otro conductor se hubiese hecho cargo del vehículo; presunción que ratifican a continuación con la propia declaración que hacen firmar a los conductores reconociendo haber realizado el descanso semanal de 45 horas a bordo del vehículo incumpliendo así la normativa vigente francesa.

Por ello, como ya hemos venido informando, a pesar de la actual problemática sobre la aplicabilidad de la Ley francesa, desde LEXTRANSPORTGRUPO les recomendamos que los conductores que realicen transporte por Francia acrediten los descansos semanales de 45 horas tomados fuera de su domicilio mediante facturas de hotel, incluso, certificados emitidos por la propia empresa transportista y, sobre todo, dentro de Francia nunca realizar el descanso semanal normal a bordo del vehículo.

Lextransport

Foto de archivo

+1 -1 (+1 / -0 ) 

 

- See more at: http://www.forotransportistas.es/discussion/3862/primeras-multas-de-2-300-en-francia-por-hacer-los-descansos-de-45-horas-en-el-camion#sthash.BqP53cy7.0ECEuFQT.dpuf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

La indoielile cauzate ca stirea publicata pewww.traficmedia.ro privind primele amenzi date in Franta pentru petrecerea perioadei de odihna saptamanala in cabina camionului este exacta, revenim cu urmatoarele precizari: revista Tranzit isi rezerva dreptul de a nu-si face publice sursele, neajutand pe nimeni publicarea numelui companiei care a avut ghinionul sa ia o astfel de amenda. Este de ajuns ca respectiva firma a fost de acord sa comunice imprejurarile in care a luat amenda, pentru a-i atentiona pe ceilalti colegi de breasla asupra posibilitatii de a avea acelasi nenoroc.
 Motivele acordarii amenzii de 4.000 de euro sunt clar mentionate pe procesul verbal de constatare: incalcarea legii 790/2014 , care spune ca soferul nu are voie sa-si petreaca pauza de odihna saptamanala de 45 de ore in interiorul cabinei camionului.
 

Ne-am interesat in Franta privind amendarea in spiritul acestei legi, iar surse din cadrul autoritatii de control din aceasta tara ne-au explicat ca amenda poate merge de la 2.500 la 4.000 de euro, in functie de regiune.
 De asemenea, aplicarea legii nu este unitara in toata Franta. Daca in anumite regiuni (de ex., Bretania), autoritatea de control intentioneaza sa aplice „Legea Savary” abia din iunie-iulie, in alte regiuni (cum ar fi cea din Midi Pyrenees), birourile DREAL au inceput deja sa o aplice, dupa cum am constatat deja.
 Este limpede insa ca in cateva luni soferii care vor ramane in cabina pe durata celor 45 de ore de odihna saptamanale sunt pasibile de o astfel de amenda destul de greu de contestat in instanta.
 Amenda se acorda firmei de transport, nu soferului, iar firma poate contesta numai daca are o dovada solida, cum ar fi chitanta de la hotel, dupa cum ne-a mai precizat sursa noastra din Franta.
 Sau, mai in gluma-mai in serios, putem transforma bancul cu masinile second-hand cumparate de la o batrana din Germania (astfel explicandu-se rulajul mic, trucat, al autoturismelor de 8-10 ani vechime) intr-unul cu batranica frantuzoaica devenita „gazda” pentru soferii romani de camion care vor sa-si petreaca perioada de odihna saptamanala in afara cabinei camionului.
 De altfel, camionul firmei romanesti amendate se afla in depozitul unui client, unde soferul statea la coada la incarcare. Controlul nu s-a facut in incinta privata a clientului respectiv, ci imediat ce camionul a iesit pe poarta depozitului, pe drumul public. Aici inspectorul DREAL i-a motivat soferului ca l-a vazut ca a stat in camion in perioada de odihna de 45 de ore, la momentul controlului soferul aflandu-se in perioada legala de condus, dupa odihna de 45 de ore.
 Este clar ca autoritatile de control pot face si exces de zel, adica sa acorde amenda fara sa-l prinda pe sofer in flagrant, tocmai de aceea este bine ca administratorii firmelor care au curse pe Franta sa-si asigure contracte cu hoteluri/moteluri/pensiuni care sa le poata oferi dovada in cazul unui astfel de control soldat cu o amenda.
 Vedeti aici legea Savary, iar aici o copie de pe amendaluata de compania romaneasca

post-990-0-11524600-1424261171_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Cum adica exces de zel ? Citez :

Este clar ca autoritatile de control pot face si exces de zel, adica sa acorde amenda fara sa-l prinda pe sofer in flagrant,

 art  8 .8 -561/ 2006 pe care se bazează 720/2014 ( F) nu zice se amendează daca a fost surprins in timp ce , ci se interzice a  face ,  cum logic se controlează pe ultimile 28 zile plus ziua in curs e normal sa se sanctioneze  . 
Referitor la prezentarea ,, dramatica a situatiei ,, tot acelasi articol specifica , prin omisiune , ca este interzis a efectua acest repaus săptămânal normal in cabina , in afara locului de domiciliu sofer sau baza de stationare a vehiculului , deci ori ca sa stationat in curtea fabrii ori in parcare , tot in franta sa facut , deci in afara domiciliului / bazei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Sa terminat pomana !!

 Articol preluat din revista Tranzit :

http://traficmedia.ro/ro/237-ambele-limbi/romana/news/2015/6764-cum-motiveaza-autoritatile-franceze-amenda-de-4-000-de-euro-pentru-petrecerea-perioadei-de-odihna-saptamanala-in-cabina-camionului.html

 

 19.02.2015 /

 Trafic Media

 Pentru ca normele metodologice ale aplicarii legii Savary, care include modificarile aduse la Codul muncii din Franta, ce a introdus si interzicerea petrecerii perioadei de 45 de ore de odihna saptamanala in cabina camionului, nu au aparut inca, este important pentru toti transportatorii care fac curse pe Franta sa cunoasca motivatia inspectorului de control pentru amenda de 4.000 de euro aplicata unei firme romanesti, care a avut amabilitatea de a ne pune la dispozitie procesul verbal de constatare.
„Procesul verbal de constatare a infractiunilor la normele reglementare si legislative referitoare la Reglementarea sociala europeana” descrie cu lux de amanunte derularea controlului: „am controlat un vehicul tras la doc in asteptarea incarcarii. Dupa ce ne-am declinat calitatea si am prezentat legitimatia de serviciu, am cerut soferului actele necesare condusului, actele vehiculului si ale incarcarii, precum si actele necesare conform dispozitiilor referitoare la conditiile de lucru ale membrilor echipajelor care fac transport rutier public sau privat. Am efectuat controlul conform dispozitiilor articolului L.1451-1 din Codul Transporturilor. Pe tot timpul controlului am vorbit cu soferul in spaniola (pe care acesta o intelegea) si prin intermediul unui sistem de traducere din franceza in romana (intrebari cu dublu raspuns da/nu in limba franceza/romana). Precizam ca, in conformitate cu dispozitiile regulamentului CEE N 561/2006 din 15 martie 2006, de pe 1 mai 2006 toti soferii care conduc un vehicul ce se supune regulamentului CEE 3821/85 din 20 decembrie 1985 trebuie sa poata prezenta, la un control rutier, informatii despre activitatea sa profesionala din ziua controlului si din cele 28 de zile precedente. Precizam in plus ca vehiculul este echipat cu cronotahograf conform anexei regulamentului CEE 3821/85 din 20 decembrie 1985. Aparatele de acest fel inregistreaza in memoria interna informatii referitoare la mersului vehiculului si la activitatea profesionala a soferului si pe un card cu cip, pe care il inmaneaza acestuia autoritatea competenta din tara de rezidenta, pe cele referitoare la sofer. Am constatat ca soferul foloseste un card inserat in aparat. Am scos cardul din cronotahograf pentru a citi datele (conform art. 26 din Regulamentul CEE 561-2006 din 15 martie 2006, un inspector de control abilitat poate verifica respectarea regulamentului CE 561/2006 analizand foile de inregistrare, datele afisate sau imprimate care au fost inregistrate de aparatul de control sau prin intermediul cardului soferului sau analizand orice alt document care probeaza nerespectarea dispozitiilor prevazute la art. 16, paragrafele 2 si 3) prin intermediul urmatoarelor instrumente dezvoltate conform prescriptiilor Directiei Generale de Infrastructura de Transport: cititor de carduri TAK-Reader, laptop si soft de citire si analiza Octet.
 Analizand inregistrarile de pe cardul soferului am constatat ca acesta a luat o pauza de condus saptamanala de 61 de ore si 11 minute consecutive intre ora 18.49 a zilei de 6 februarie si ora 8.00 a zilei de 9 februarie, conform anexei la procesul verbal. Aceasta pauza a fost luata in Franta, asa cum reiese din anexa 2 la procesul verbal.
 Cand l-am intrebat pe sofer unde si-a luat pauza saptamanala, el ne-a raspuns ca in parcarea unui magazin, in cabina camionului.
 Pentru a ne asigura ca soferul intelege bine ce-i spuneam, i-am prezentat un document continand printscreen-ul care dovedea pauza saptamanala de 61 de ore si 11 minute si un chestionar simplu in franceza si romana referitor la locul in care a luat pauza saptamanala.
 Soferul a confirmat primele sale declaratii si a semnat documentul care indica faptul ca a petrecut pauza saptamanala normala in cabina camionului, asa cum reiese din anexa 3 la procesul verbal.
 Noi l-am informat ca e interzis pentru orice sofer profesionist sa-si ia la bordul camionului pauza saptamanala normala de condus, definita conform articolului 4 al regulamentului CE 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului. Asta in aplicarea articolului 15 al legii 790 din 10 iulie 2014, preluat in articolul 3313.3 din Codul Transporturilor.
 Soferul ne-a declarat ca nu cunostea aceste dispozitii si apoi si-a contactat telefonic angajatorul, apoi ni l-a dat la telefon si noi am explicat unui interlocutor care vorbea franceza ce am constatat la control.
 Interlocutorul nostru ne-a spus ca soferul trebuia sa doarma in cabina pentru a putea supraveghea incarcatura, iar noi i-am raspuns ca articolul 4 din regulamentul CE 561/006 defineste timpul saptamanal de odihna ca fiind perioada saptamanala in timpul careia soferul poate dispune cum vrea de timpul sau.
 Avand in vedere aceste elemente, l-am informat pe sofer ca am descoperit o infractiune comisa de firma pentru care lucreaza, referitoare la organizarea muncii soferilor angajati sau pusi la dispozitia sa fara a se asigura ca acestia isi iau in afara camionului pauza saptamanala normala de condus, delict al carui cod NATINF este in curs de elaborare.
 Aceasta infractiune se constituie ca urmare a faptului ca angajatorul nu si-a luat toate masurile pentru ca angajatorul sau sa poata beneficia de o pauza saptamanala normala de cel putin 45 de ore in afara camionului.”
Inspectorul de control a insirat articolele de lege care au fost incalcate de compania romaneasca de transport (amenda a fost aplicata numai companiei de transport, nu soferului), astfel:
 - Articolul 15 din legea 790 din 10 iulie 2014, preluat in Codul Transporturilor, prevede ca este interzis ca soferii sa-si ia la bordul vehiculelor pauza saptamanala normala definita la articolul 4 al regulamentului CE 561/2006 al Parlamentului european si al Consiliului, referitor la armonizarea anumitor dispozitii din legislatia sociala in domeniul transporturilor rutiere. In plus, angajatorului trebuie sa se asigure ca organizarea muncii soferilor auto este in conformitate cu dispozitiile referitoare la dreptul la pauza saptamanala normala.
 - Articolul 4 din regulamentul CE 561/2006 defineste timpul de odihna saptamanal ca o perioada saptamanala in timpul careia soferul poate dispune cum vrea de timpul sau si care poate fi o pauza saptamanala normala (de cel putin 45 de ore consecutive) sau o pauza saptamanala redusa (mai putin de 45 de ore consecutive).
 - Articolul 8 al regulamentului CE 561/2006 stipuleaza ca in doua saptamani consecutive un sofer trebuie sa ia cel putin doua pauze saptamanale normale sau o pauza saptamanala normala si o pauza saptamanala redusa de cel putin 24 de ore si ca, daca un sofer vrea, pauzele zilnice si pauzele saptamanale reduse pot fi luate la bordul camionului, cu conditia ca acesta sa dispuna de spatiu corespunzator si sa fie oprit.
 - Articolul L.3315-4-1 din Codul Transporturilor arata ca este un delict ce poate fi sanctionat cu un an de inchisoare si amenda de 30.000 de euro organizarea muncii soferilor rutieri angajati de o firma sau pusi la dispozitia ei fara a se asigura ca acestia isi iau in afara camionului pauza saptamanala normala. Conform articolului L.3315-6 din acelasi cod, este pasibila de aceste sanctiuni orice persoana care, avand o pozitie de conducere sau administrativa intr-o firma, contravine acestei dispozitii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

si tot din franta :

-Dupa ce a declarat razboi firmelor care fac cabotaj in Franta, prin interzicerea petrecerii odihnei saptamanale in cabina camionului, guvernul francez este in curs de finalizare a unei alte legi care sa loveasca fraudele din spatele angajarii de lucratori straini, fenomen intalnit cu precadere in transportul rutier, constructii si agricultura.

Potrivit statisticilor prezentate de autoritatile franceze, numarul lucratorilor straini detasati in Franta a crescut cu pana la 8%. Cei mai multi angajati detasati in Franta sunt portughezi (19%), urmati de polonezi (16%) si romani (11%).
 

Autoritatile franceze au mentionat ca de regula detasarea lucratorilor straini se face legal la inceput, in timp strecurandu-se si elemente de frauda in modul de colaborare si plata a acestora. In plus, un polonez care lucreaza in Franta primeste cu 30% mai putini bani decat un francez pentru acelasi tip de activitate.
Potrivit guvernului francez, amenda pentru detasare frauduloasa trebuie crescuta pana la 500.000 de euro. Toate regulile stabilite in general pentru detasare privind comunicarea si obligatiile angajatorului vor fi aplicate si in sectorul transporturilor, cu scopul de a permite autoritatilor de control sa verifice conditiile detasarii angajatilor chiar si in caz de cabotaj si transport international

 

si acum noutatea :

Legea Macron a fost adoptata pe 18 februarieanul acesta, dar nu ar trebui sa intre in vigoare inainte de decembrie 2015

 

Zilele trecute, Adunarea Nationala din Franta a adoptat un amendament la proiectul de lege Macron care prevede ca soferii straini care deruleaza

operatiuni de cabotaj sau descarca/incarca in/din Franta trebuie sa fie platiti cu salariul minim brut din aceasta tara, adica 9,61 euro/ora

 -un francez castiga in medie 2.595 euro

 de acum, conform noii legi, in cazul unui control, toti trebuie sa prezinte documente care sa arate cu cat sunt platiti si unde anume fac transport

Amendamentul vizeaza mai ales operatiunile de cabotaj si, chiar daca transportul international nu este inclus explicit, se pune intrebarea daca dupa adoptare nu-l va integra si pe acesta.

Concret, noul amendament spune ca firma straina va trebui sa-si desemneze un reprezentant in Franta care sa tina legatura cu autoritatile de control, ca declaratia prealabila de detasare va fi inlocuita cu un atestat de detasare, ca destinatarul va fi considerat cel care da comanda de transport (chiar daca e un expeditor) si ca el trebuie sa verifice daca se aplica reglementarile referitoare la detasare si la plata salariului minim din Franta. Iar firmele franceze destinatare ale transportului vor fi primele vizate in caz de control.

 

 Legea Macron a starnit dispute aprinse in mediul politic din Franta, dar si reactii puternice, pozitive, din partea firmelor de transport de acolo, a asociatiilor patronale si a soferilor, iar presa nu a ramas nici ea deloc indiferenta. Intr-un articol publicat recent se arata ca unul din cele 200 de texte din legea Macron se refera la un aspect sensibil pentru transportatorii rutieri si constituie o mica victorie pentru ei : concurentii lor straini vor trebui sa-si plateasca soferii cel putin la acelasi nivel cu salariul nimim legal din Franta cand lucreaza in aceasta tara.

Se poate spune, asadar, ca este sfarsitul a ceea ce se numeste cabotaj. In prezent, de exemplu, un sofer polonez care livreaza marfuri in Spania poate face, la intoarcere, trei descarcari in sapte zile in Franta, fiind platit cu salariul sau din Polonia, ceea ce, din punctul de vedere al transportatorilor francezi, reprezinta concurenta neloiala.

  :ymapplause: 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

legea in sine exista la nivel ue in componenta 561 din 2006 , in articolul 8 alineatul 8 si ca autoritatile au inchis ochii e alta treaba .

mario, dupa parerea mea nu ai dreptate aici. din art8 alin 8 nu rezulta neaparat ca nu ai voie sa efectuezi o perioada de repaus saptamanal normala in cabina (doar pentru ca o perioada de repaus saptamanal normala este mai mare decat una redusa). repet: este o parerea personala

Art 8

(8) În cazul în care un conducător solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi
perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi
efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit
corespunzătoare şi să fie în staţionare.
 
aici vorbeste doar despre "perioadele de repaus zilnic" si "perioadele de repaus săptămânal reduse". nu spune nimic despre perioadele de repaus saptamanal normale. Chiar daca prin acest text au urmarit interzicerea efectuarii perioadelor de repaus saptamanal normale in cabina , formularea este incompleta.Dar nu cred asta. Puteau spune "[..]DOAR perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse[..]pot fi efectuate la bordul vehiculului[..]" sau putea adauga o propozitie prin care sa interzica expres efectuarea perioadelor de repaus saptamanal normale in cabina! era chiar simplu!
 
este exact cum, daca eu spun ca ai voie sa mananci mere rosi si mere galbene , tu intelegi ca mere verzi nu ai voie. nu am spus "DOAR mere rosii si mere galbene", si nu am spus nimic despre merele verzi(...poate nu este cea mai buna comparatie, asta mi-a venit in minte)
 
insa , neprecizand nimic despre perioadele de repaus saptamanal normale, reg 561 permite aparitia unor legi care sa interzica efectuarea perioadelor de repaus saptamanale normale in cabina si care nu intra in contradictie cu prevederile reg 561(asa cum s-a si intamplat in belgia si franta).
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.