Members zabestu Posted April 24, 2014 Members Share Posted April 24, 2014 Va rog, imi spune cineva cum schimb un bec dw far la acest tip de camion? Multumesc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
globoi Posted April 24, 2014 Share Posted April 24, 2014 La Iveco stralis s-au pastrat de la modelele anterioare (eurotech si eurostar) farurile rabatabile pe balama la partea interioara si prinse cu surub la exterior. Deschizi usa si in gaura de la treapta in partea din fata vezi un capat de surub in cruce mai grosut cam de 5 pe care il desfaci cu o surubelnita tot cruce. Dupa ce desfaci surubu inpingi cu mina farul in fata si poti lucra la lumina avind si spatiu. Daca din diverse motive nu vrei sa desfaci surubul poti sa salti un pic cabina doar cit sa-ti incapa mina printre fusta de la cabina si plasticul de la scara in spatele farului si rotesti de capacul rotund de plastic din spatele farului catre stinga. Odata scos capacul fix in mijloc este mufa care alimenteaza becul de far sub ea este una mai mica cu becul de pozitie si spre exterior mufa de la becul de semnalizare. Stingi intai farurile (ca sa nu faci vreun scurt), scoti mufa de alimentare a becului de far sub ea sunt 2 bucati de sirma elastica(arc) care fixeaza becul, scoti becul, pui altul, fixezi becul cu sirmele elastice , bagi mufa pe piciarele becului , aprinzi farurile sa verifici, le stingi si inchizi capacul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members zabestu Posted April 25, 2014 Author Members Share Posted April 25, 2014 Multumesc, colegule Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mociclistu Posted June 23, 2014 Members Share Posted June 23, 2014 Colegii ce semnifica eroarea asta? Am dus camionul in service pt schimbul de ulei, ABS si alte maruntisuri si acu am eroarea asta. Au pus prea mult ulei? Sent from my GT-I9195 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
globoi Posted March 8, 2015 Share Posted March 8, 2015 Colegu eroarea aia spune ca ai prea putin ulei. Ca prima masura cauta joja si verifica nivelul de ulei (am mai auzit de senzori defecti) dupa care daca e cazul completeaza ulei pina la nivelul minim. La Iveco Eurotec, Eurostar, Stralis pina la euro5 joja este sub cabina in partea dreapta fata a motorului si se poate folosi numai prin rabatarea cabinei. La iveco Stralis EEV si Stralis euro6 joja este accesibila prin partea din fata a masinii fara rabatare cabina doar prin desfacerea capacului frontal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted March 14, 2015 Members Share Posted March 14, 2015 Colegii ce semnifica eroarea asta? Am dus camionul in service pt schimbul de ulei, ABS si alte maruntisuri si acu am eroarea asta. Au pus prea mult ulei? Sent from my GT-I9195 using Tapatalk Prea mult ulei .... eroare Hai sa fiu serios ! Indicatorul de nivel ( cel de sus ) arata minim ....probabil este valoarea masurata dupa oprirea motorului . ( Din poza ) vad ca doar ,,becul" ( martorul) galben, este aprins ! - daca vad eu corect .....acest lucru arata ca nivelul de ulei este la minim , insa nu in faza critica ! ( Cu cca 4 litri de ulei , refaci nivelul la maximum). In acest caz, fizic , ai cca 2 litri de ulei peste minimul critic. Pericolul apare cand se aprinde ,,becul " ( martorul ) rosu de langa indicatorul de nivel ! De regula citirea de la bord a nivelului de ulei din baie , se face cu motorul rece si oprit . Citirea cu motorul cald nu indica un nivel precis , datorita faptului ca ramane ulei in rampa ,chiulasa, arbori , nivelul din baie fiind diminuat , senzorii de ulei necitind valoarea instant . In astfel de situatie , e bine de completat urgent nivelul de ulei , daca se poate , chiar pe loc! Pentru a interpreta cat mai corect nivelul de ulei , in timpul cat motorul este in functie , trebuie urmarita variatia de presiune a uleiului in rampa intre turatia de maxima forta si relanti. Cu cat diferenta este mai mare , cu atat nivelul este mai scazut , sau starea de uzura a uleiului mai avansata. ( indicatorul de presiune este acela de sub cel de nivel), ( varianta de interpretare in mars). Cel mai corect sa te opresti in parcare , opresti motorul ....si cum s-a spus mai sus , joja , e sfanta! Numai ca trebuie sa stai pret de o cafea , pentru ca nivelul sa se ,,aseze". Ca sfat : citirea nivelului de ulei trebuie facuta mereu , iar cand se constata pierderi ori consum peste limita , este bine de mers la service . Acesta nu este un cod de eroare ! Codurile de eroare sunt afisate la alta rubrica a display-ului central . Vezi rubrica service > error code > level oil sensor (joaca-te putin pe functiile de cautare si cauta rubrica de service....acolo dai de codurile de eroare ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members globetroter1 Posted March 16, 2015 Members Share Posted March 16, 2015 Prea mult ulei .... eroare Nu indica nivelul uleiului in aceasta poza,probabil ca a oprit recent motorul. Dupa 30 de minute de la oprirea motorului indica nivelul. Inainte de de a afisa imaginea cu pipeta ti-a aparut si un mesaj pe fond galben cu nivel prea mic sau prea mare in baia de ulei(in limba in cre ai setat meniul). ia contactul general,pune contactul si vezi ce-iti apare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted March 17, 2015 Members Share Posted March 17, 2015 Nu indica nivelul uleiului in aceasta poza,probabil ca a oprit recent motorul. Dupa 30 de minute de la oprirea motorului indica nivelul. Inainte de de a afisa imaginea cu pipeta ti-a aparut si un mesaj pe fond galben cu nivel prea mic sau prea mare in baia de ulei(in limba in cre ai setat meniul). ia contactul general,pune contactul si vezi ce-iti apare. Ce oi fi zis eu ? Oi fi gresit? : ,,.probabil este valoarea masurata dupa oprirea motorului" ,, De regula citirea de la bord a nivelului de ulei din baie , se face cu motorul rece si oprit . " ... ,, Numai ca trebuie sa stai pret de o cafea , pentru ca nivelul sa se ,,aseze"..... ,, Codurile de eroare sunt afisate la alta rubrica a display-ului central . Vezi rubrica service > error code > level oil sensor (joaca-te putin pe functiile de cautare si cauta rubrica de service....acolo dai de codurile de eroare ) Atentie ! Nu toate monitoarele de bord au acelas soft . Asta ca idee . Unele au in meniu si citire live a presiunii in rampa , altele nu , unele au citirea nivelului de nivel on board , altele nu , sau separat pe alt ,,ceas" . Vezi ....eu precizez ca este martorul galben aprins ! cu remarca ,,daca vad eu bine"......ala ,,spune " ca nivelul este mic! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.