Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Prima pana de cauciuc


Postări Recomandate

  • Members

Eu nu sunt experimentat, dar in prima luna, cand am lucrat cu tatal meu in echipaj, am avut (singura) pana pe cap tractor, pe fata.

Eram pe A1, mergeam spre Pitesti, pe o vreme urata, ploua, batea vantul, iar in cauciuc intrase un carlig de chinga de 50 mm, era facut praf.

Prima oara am dat drumu pe gura la cateva injuraturi si pe urma ne-am apucat de treaba. Imi aduc aminte si acum cat m-am tavalit pe asfaltul ud ca sa bag cricul sub punte, eu fiind destul de slab. Totul a decurs normal, nu am intampinat probleme si in aproximativ 1h, ne-am pus in miscare.

Drumuri bune sa aveti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • Members
Am deschis acest topic sa ne spune-ti voi cei mai experimentati cum a-ti reactionat la prima pana sau explozie de cauciun atat pe semiremorca cat si pe cap tractor

Mai simplu nu se poate, astept duba de service sa schimbe roata, e infractiune in strainatate aplicata in jur de 500€ daca soferul schimba roata. Asa am aflat si nu e minciuna

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

Mai simplu nu se poate, astept duba de service sa schimbe roata, e infractiune in strainatate aplicata in jur de 500€ daca soferul schimba roata. Asa am aflat si nu e minciuna

 

Infractiune ca infractiune  ( faci ceva parnaie si trece) , da ce te faci cand oi avea pana prin creeri de munti pe unde trec masini odata la 5 ore ? Dai telefon la 112 ?  Si cand vin aia cu service-ul si vor sa te coafeze de 2000 de euroi , platesti tu?  Ori lasi camionul acolo , ei Euroline si o tai acasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Povestile astea cu, "orice se intampla chemi service ul", asta sunt...povesti. Bine cu nu chemati service ul sa va schimbe si becurile arse...sau aia nu e infractiune?

 

Am trecut prin diverse neplaceri de natura mecanica, inclusiv in Anglia si va pot GRANTA ca atata timp cat nu esti oprit pe autostrada - mai precis banda de urgenta - , sau/si nu incurci traficul,nu te intreaba nimeni nimic. Eventual un coleg binevoitor care incearca sa dea o mana de ajutor.

 

Adica asta cu schimbatu rotii e infractiune...ma da pe spate de ras, Poti sa imi spui cumva , draga colegule ce ai facut aceasta afirmatie, ce rost mai are roata de rezerva?

 

P.S, am vazut chiar in toamana asta doi soferi nemti pe autocar, care s au bagat sub masina - in peco -  si au schimbat un furtun de apa...

 

on topic: prima pana am facuto acum multa vreme,intr o parcare in Franta, nu stiu bine cum, ca m am trezit dimineata si era roata pe axa portanta la motrica, lasata. Am sunat pe sefu cu apropouri ca nu pot sa desfac prezoanele, ca nu salta cricu si cand mi a spus ca mai e o masina de la firma in zona si vine sa ma ajute,m am apucat frumos de schimbat roata.  A venit si un sofer francez, s a apucat sa traga cu mine de teava, s a murdarit acolo cu mine (fara sa avem nicio tangenta in afara "profesiei" ) si la sfarsit, cu greu a acceptat o cafea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Munca de sofer profesionist  implica si mentenanta masinii , uneori si depanarea ei , Depinde de defect . Nu stati in cabina pe net cand sunteti in pauza! Verificati-va ,,prietena" la ,,botosei"!  La drum ...singura mea prietena e masina , iar cel mai bun amic, motorul. Nu luati la misto ,, prietenii".

   Un sofer adevarat ,  are  o trusa de scule , o trusa de pene de cauciuc , cateva becuri , papuci , sigurante . Eu nu zic sa aveti ce am eu in lazi , dar strictul necesar pentru a nu sta in drum e ceva de bun simt.  Nu zic sa aveti bormasina , flex , fohn ,truse de chei Beta si alte ,,tampenii" ce am eu , dar o cheie de roti ,o teava , un cric (bun) si un furtun ... va trebuie . Cand stati putin pe loc , verificati vizual cauciucurile , mai ales la interior. Puneti mana , la ,,o bere"si verificati strangerea rotilor. Verificati flancurile  si presiunea. In 10 minute nu aveti ce face.  Nu uitati ....90 % din cauzele ce produc penele de cauciuc sunt din vina soferului ! ( nu tin cu patronii)  Dar cand vezi cate unul de merge aproape pe janta.... sau propteste cauciucul pe marginea bordurii.....

   Acum glumind ..... tot nu aveti timp de mers la sala ..... faceti o pana pe motrica !  E bine la sanatate ......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Is profesor la făcut pana,am avut o săptămână când am făcut in fiecare zi pana ba si de 3 ori intr-o zi...dat jos,de talonat,peticit,talonat,umflat si pus la loc! Cred ca i s-a făcut sefului mila de mine si mi-a dat cauciucuri! Lucram in balastieră si la fiecare piatra luata făceam pana (așa bune erau cauciucurile)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.