Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

schimbarea jumatatilor pas cu pas va rog .Ajutator.


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

nu vreau sa ma bag intre voi, dar care nu poate sa dea un sfat si se crede prea profesionist pentru asta mai bine nu mai scrie in sectiunea Incepatori, pentru ca asa ar fi mai bine pentru cei care vor sa invete ceva de la cei mai experimentati care au bunavointa sa le raspunda la intrebari.

drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

nu vreau sa ma bag intre voi, dar care nu poate sa dea un sfat si se crede prea profesionist pentru asta mai bine nu mai scrie in sectiunea Incepatori, pentru ca asa ar fi mai bine pentru cei care vor sa invete ceva de la cei mai experimentati care au bunavointa sa le raspunda la intrebari.

drumuri bune!

Tocmai pentru ca este o sectiune dedicata incepatorilor nu cred aca este firesc raspunsul dat de oldtracker.Nu ma cred mai profesionist decit altii si nu rid de faptul ca alti  soferi nu au prins vremurile cind scoala de soferi era intradevar scoala.Vina nu este a elevului daca nu a invatat sa schimbe vitezele ci a instructorului care oricum il jupoaie de bani pe bietul elev.Cred ca este mai corect sa ajutam decit sa ridem de cei fara experienta.Nu sunt impostor,josnic sau netot .Sunt doar un om cu bun simt si care trateaza omenia asa cum se cuvine.Cu stima!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tocmai pentru ca este o sectiune dedicata incepatorilor nu cred aca este firesc raspunsul dat de oldtracker.Nu ma cred mai profesionist decit altii si nu rid de faptul ca alti  soferi nu au prins vremurile cind scoala de soferi era intradevar scoala.Vina nu este a elevului daca nu a invatat sa schimbe vitezele ci a instructorului care oricum il jupoaie de bani pe bietul elev.Cred ca este mai corect sa ajutam decit sa ridem de cei fara experienta.Nu sunt impostor,josnic sau netot .Sunt doar un om cu bun simt si care trateaza omenia asa cum se cuvine.Cu stima!

  Unde ai vazut tu ca rad de incepatori? Scoate paragraful sa-l vad!! Banuesc ca pe tine te roade frustrarea ! Eu nu am impartasit decat idei realiste , ce vin in ajutorul incepatorilor, prin faptul de a nu se imbata cu apa rece! Nu sunt impotriva incepatorilor , ci impotriva ignorantei!Impotriva prostiei ! Caut sa arat ca viata este altfel decat se vede pe you tube. Am raspuns intradevar si in ,,raspar" la unele topicuri, insa la cele puerile . Consider ca aici pe site-ul acesta trebuiesc abordate subiecte la obiect , si de bun simt ! Cei ce cauta ,,ajutor" pe aici , primesc ce cauta , daca subiectul e serios! De ce se cauta ajutorul , daca atotstiutorii, au deja inoculata meseria din surse altele decat cele normale? Am cautat sa arat ca aici se vorbeste despre profesionalism, despre meseria de sofer, ci nu de ambitii desarte , de amatorism visator . E greu sa fii incepator , mai ales cand esti refractar! E greu sa fii profesionist , cand esti visator si prost pregatit! E greu sa faci diferenta intre calitate  si impostura atunci cand lacunele te napadesc ! Oare gresesc cand caut sa dau din ceace stiu ? Da ! M-am convins! De fapt fiecare cu drumul lui , si nu stiu de ce ma agit ? Chiar ca voi devenii mistocar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asa este -oldtrucker-, cei mai multi dintre cei care abia au terminat scoala de profesionisti sau o fac acuma, zic ca este foarte usor cu soferia, dar ei nu se gandesc ca scoala de soferi in Romania este praf si nu te invata mai nimic, ci sunt multumiti ca le dai bani si nimic mai mult. dupa ce terimini cu scoala si te angajezi sunt atatea si atatea probleme cu care te confrunti si de care nici nu iti treceau prin cap ca or sa apara.

Eu nu am experienta, dar din cate stiu le mai spun si la altii, iar daca un experimentat nu le spune incepatorilor ca viata de sofer nu este asa roz cum cred ei atunci inseamna ca ne mintim singuri. ai mare dreptate si apreciez sinceritatea.

drumuri bune si sanatate!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

nui de mirare...cand am fost sa ITP cu  masina mica un instructor era si el la coada cu camionul sau de  scoala si se plangea de faptul  ca acuma ii obliga sa  dovedeasca orele de conducere cu diagrama si figurii dinastea ca el nu are rabdare sa faca toate orele si  se vaita mai tot timpu... Apoi cu un om dinala iti piere chefu sa inveti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Vizitator Anonymous

Salutari si drumuri bune!!!Nu te supara dar sa stii ca colegul Tudor are dreptate,asta nu se prea invata dupa explicatii trebuie sa simti tu schimbarile si masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Sincer cred ca cel mai bine e sa te urci tu pe camion si sa-l manevrezi un pic. asa vezi tu cum se schimba vitezele. si incepi si tu de la a 1 cu mic/mare ,2 mic/mare si tot asa.bafta. 

Corect Tudor ai dreptate nu inveti din explicatii trebuie sa mergi cu masina asa inveti . Drumuri bune !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

sunt multi pe aici care isi dau cu parerea, dar nu stiu cata meserie stiu, sau macar daca stiu despre ce e vorba. daca eu am facut scoala de soferi pe un mercedes am invatat schimbarea vitezelor la mercedes (6 viteze). da?? si prima masina dupa scoala de soferi a fost un iveco(8 viteze mici si 8 mari) intrebare este la fel schimbarea vitezelor mercedes - iveco. tot eu va raspund nu!!!! urmatoarea masina a fost un volvo(6 mici si 6 mari)  va raspund direct nu este la fel ca schimbarea de la mercedes scoala........ asa ca daca este cineva care cere ajutor intreband de schimbarea vitezelor la diferite marci de camioane va rog sa ajutati (in loc de comentarii de 2 lei) ca nu se poate face scoala de soferi pe toate marcile de camioane....eu va rog sa nu ma judecati gresit si sa ma scuzati daca am deranjat pe cineva....drumuri bune si fara evenimente atat rutiere cat si tehnice va doreste fulgerica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

ce mor eu pe soferii vechi care vin la rubrica incepatori si ii iau la misto. special mi-am facut cont pe site ca nu mai puteam de nervi. mai bn nu mai lasati comenturi daca le lasati la misto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

ce mor eu pe soferii vechi care vin la rubrica incepatori si ii iau la misto. special mi-am facut cont pe site ca nu mai puteam de nervi. mai bn nu mai lasati comenturi daca le lasati la misto

    Mori in pace ! Daca nu te poti abtine schimba site-ul ! La misto nu e luat nimeni .  Daca urmaresti postarile , ai fi in cunostinta de cauza si ai fi rational , ai vedea ca ce am explicat eu , sau ai bine zis , ce incerc sa expun, e pur tehnic ! Daca nu te intereseaza , sau te simti depasit , frustrat , ori nu poti intelege o explicatie , nu te mai enerva ! Sa nu-ti plesneasca o vana la cap , Doamne fere ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Cel mai bun comentariu vi la lasat 82sas,ulterior a fost comentariul unui coleg cu experienta care sa declarat nemultumit de calitatea scolilor de acum,recititi comentariul lui old si veti vedea ca nu e luat nimeni la misto.De ce credeti intotdeauna ca atunci cind cineva va da sfaturi va ia la misto? A zis ceva gresit acolo,in acel comentariu ? E corect ca dupa ce ai terminat scoala sa te invete cineva dar asta nu se intimpla intotdeauna,atunci nu-i bai,o iei incet,incet si inveti singur.Acum ne reintoarcem la subiect daca cumva mai sunt nelamuriri.Deci in primul rind observati ce cutie este pe masina,daca este mecanica sau automata[semiautomata uneori].La cele mecanice si semiautomate trebuie sa lucrati voi cu schimbatorul si cu ambreajul,la cele automate lucreaza singure.La schimbator,in partea din spate aveti un fluturas[sa spunem].El lucreaza pe greu[pozitia in jos] sau pe usor[in sus].Daca sunteti goi,adica neincarcati se lucreaza doar pe pozitia greu si atunci folositi doar schimbatorul si ambreiajul,daca urcati la deal si observati ca se pierde din puterea motorului e mai usor sa faci reducerea cu o treapta de viteza decit cu o jumatate de treapta.Daca sunteti incarcati atunci folositi schimbarea jumatatilor de la a 4 a in sus,daca sunteti prea grei ,peste limita ,puteti folosi schimbarea si de la a 2 a,mai ales la plecarile de pe loc.Totul depinde de cum simtiti voi motorul[si la asta se referea si colegul mai sus].La cele automate e cel mai usor,bagi in viteza si apoi se schimba singura in functie de turatia motorului.Daca cumva mai sunt nelamuriri postatile si  vom incerca sa va ajutam,succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

mai intrebam si noi ca de ex la scoala am facut pe iveco si se schimba gama prin bataie ,si de aia cred ca e un pic mai dificil cu jumatatile ,si cu butonul dar in timp se invata toate cred ,orisicum multumire celor care , ne au mai lamurit eu sincer vroiam sa vad cum e [teoretic],iar orele se fac pe bune acum pt,ca se ataseaza si bonurile de la tahograf la dosarul scolii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

colegii si eu am fost si inca sunt incepator...am inceput pe bascula Roman si apoi Iveco si Volvo si de multe ori am invatat lucruri singur de care nu vine nimeni sa-ti explice cand esti intr-o situatie mai neprevazuta...cand ramaneam inamolit cum si cand in ce caz cuplez satelitii sau se-ntampla sa te lase masina si nepriceput daca esti tot te faci priceput sa iesi din situatie, eu stiu nitel mecanica...am plecat apoi la unu pe TIR nu am lucrat in viata mea cu carnet TIR, dute si fa vama, noroc ca printre straini daca sti engleza te descurci de minune. Iar cu jumatatile nu e greu trebuie sa ai si simtul masinii, daca nu o simti nu sti cand si cum trebuie...dar nu e greu..eu am mers si cu manuala cu jumatati si automata si semiautomata. Asezatu marfii la fel....m-a trimis asta cu unu mai "experimentat" si am pus cum a zis el si a dictat el ca el e mai destept ca mine...1. o rupt oblonu pe dreapta la semiremorca si asigurarea marfii la 2 paleti doar cu o singura kinga eu i-am zis ca trebuie minim doua sau chiar trei, el a zis sa tac din gura si sa ma uit cum sa face...nah daca tu consideri ca trebuie mai multe pui mai multe frate, ca nu strica ca legi 4 kingi...prin germania s-a spart furtunu la antigel de la vas si o curs tot, fierbea motoru si mai era si in panta, am gasit repede parcare si am gasit apoi problema, saltat cabina, noroc ca am avut un furtun de motorina care l-am taiat cu niste improvizatii si sarma o stat acolo pana am intrat in tara. Deci chiar daca esti incepator nu inseamna ca nu te descurci si trebuie musai intotdeauna sa ai pe cineva langa tine...e greu la inceput intr-adevar, dar depinde si de fiecare om cum prinzi de repede si cum te adaptezi. Eu m-am adaptat repede. Nu invatati nimic din vorbe si de pe net...realitatea si practica va invata tot....poti sa te uiti la 20 de clipuri din astea si cand ajungi la volan tot faci erori. ;) Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

va raspund si eu dar babeste,adica pe intelesu tuturor.........masina are are 8 viteze pt inainte,dar mai are si 8 viteze intermediare care sant schimbate la buton,deci avem 16 viteze pt inainte si 2 pt inapoi,,,masina avand un motor cu multi cai putere poate functiona si prin sarirea anumitor viteze,de ex gol la bascula poti da 3 mic urmat de 5 mic ,6mic,7 mic 8 mic  urmat de 8 mare,cand este incarcata trebuie sa folosesti si acele jumatati,findca motoru nu mai are putere si forta asa mare sa poti sarii acele viteze sau jumatati,si atunci incepi cu 2 mic sau mare[merge sigur]si continui ........ai mai multe variante incarcat poti folosi 2-3-4-5 mic si de la 5 sa folosesti  si toate jumatatile,sau daca motoru este mai lenes de la a3a in sus ai dam si jumatatile...........ce sant jumatatile,,,,,,,este un reductor de turatie actionat pneumatic iar actionare se face pe pedala de ambreiaj[pe pedala este pus un dispozitiv care la o apasare de 3-6 cm trimite aer catre pistonu care angreneaza reductoru]daca cautati la pedala de ambreiaj o sa gasiti acest dispozitiv,iar in cealalalta pozitie elibereaza aeru iar reductoru revine la pozitia initiala actionat de un arc......sper ca ati inteles ceva ......e mai greu de scris decat sa explic,,,,,,,,,,sau mai usor este sa dai copy-paste ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

foarte tare filmuletzu chiar daca e mai vechi ..:) app de ce se discuta mai sus unii spun ceva altii altceva eu unu am invatat sa iau numai ce ma intereseaza adica informatii utile strict la subiectul pe care il caut ..asta odata ce e forum e pentru toti  acum fiecare culege ce il intereseaza ;) drumuri bune va urez!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

mai este un mod de invatat,,,,,,,,,,cauti un prieten,vecin care este sofer si al rogi sa te ia cu el 1-2 zile ,ai spui ca dai si tu o cafa ceva si din lipsa de activitate in timpu ce conduce ati va spune multe lucruri care nu le stii,,,atentie nu tot ce spune trebuie bagat la cap,,,,povestile de parcare de ex nu trebuie memorate ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.