Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

schimbarea jumatatilor pas cu pas va rog .Ajutator.


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

Renault premium 420 dci. daca este cineva de conduce asa ceva sa ma ajute si pe mine pas cu pas cum se scimba din jumate in jumate si invers unde trebuie sa fie  butonu jum cin trebe sa scimb din ambreia numai sau din schimbator

multam ,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In general "jumatatile" se schimba pentru a ajuta cutia de viteze sa urce mai usor in trepte si astfel sa nu fie solicitati la maxim pinioanele. Acum folosirea lor tine de greutatea incarcaturii, caracteristicile drumului (rampa), nivelul traficului. Schimbarea jumatatilor se face in general incepand cu treapta a 6-ea pana la a 8-a ( camioane prevazute cu 8 viteze) Cum se procedeaza: butonul de "jumatati" sta in general in poz ridicat. sa presupunem ca ai ajuns la treapta a 5-a si vrei sa urci in a 6-a. se va comuta butonul jumatatilor in poz jos , se va actiona pedala de ambreiaj  si se va schimba poz. levierului in treapta a 6-a. In acest moment cutia se afla in treapta a 6-a pe greu. acum urmeaza schimbatul jumatatii: ramanand cu levierul schimbatorului in poz treptei 6, se va comuta butonul jumatatilor in poz sus si se va apasa DOAR pedeala de ambreiaj FARA a modifica poz schimbatorului. se va debraia pedala de ambreiaj si in acest moment cutia se afla in treapta 6 usor. iti continui deplasarea nemodificand pozitia butonului jumatatilor. doresti sa urci in treapta a 7-a: comuti butonul jumat in pozitia jos , calci pedala de ambreiaj si modifici poz levierului in treapta a 7-a. in acel moment cutia se afla in treapta 7 greu. ACUM sa o luam descrescator: esti in treapta a 8-a usor si ai nevoie sa schimbi intr-o viteza inferioara pentru mai mult cuplu sau din cauza ca turatia motorului a mai scazut. BUtonul jumatatilor se afla in poz sus ( a 8-a usor). se va modifica poz butonului in poz jos , se va actiona pedala de ambreiaj , FARA a modifica poz schimbatorului , se va debraia si in acel moment cutia se afla in treapta a 8-a greu. sa zicem ca ai nevoie sa cobori mai jos cu treptele si anume la treapta 7. Butonul jumatilor a ramas in pozitia jos de la schimbarea precedenta ( 8 greu) se comuta in poz sus si se va modifica poz schimbatorului in treapta 7. in acel moment cutia se afla in treapta a 7-a usor. In momentul acesta cred ca ti-ai dat seama cum functioneaza jumatatile pt restul treptelor. Sper sa fi fost destul de explicita interventia mea si sa te ajute la folosirea optima a cutiei de viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Vizitator Anonymous

multumesc ptr ajutor am invatat nu mai am nici o problema cu asta :parchez si la 90grade din prima

nu mai am probleme de condus . intr-adevar ca sa inveti trebuie sa conduci. multumesc. 8) 8) 8);)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Vizitator Anonymous

masina aia cere singura sa schimbi viteza, iti apare in bord daca trebuie sa schimbi si daca nu schimbi la timp are un piuit scurt

Depinde de anul fabricatiei ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members

ce am observat la soferii incepatori ne cer sfaturi si unele intrebari care sincer sint aiurea .aceste intrebari trebuiau puse in timpul scolii de soferi sau scoala a-ti facuto la fara frecventa?nu e rea vointa din partea celor cu ceva experienta dar meseria de sofer nu se invata din fata monitorului.incercati sa va angajati pe camioane mai mici pentru inceput si apoi daca sefii vostri vor fi multumiti sigur ve-ti fi avansati pe camioane gen cap tractor + semiremorca deci aveti rabdare .asta e parerea unui coleg mai mare oricum doar un patron inconstient ar angaja pe un ansamblu cap tractor --semiremorca fara o proba de lucru  asta e clar .oricum succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

                            Atat timp cat legea ati permite sa faci scoala de soferi profesionisti in doua trei luni nu vad care e problema ta . Daca ai facut o scoala profesionala de un an jumate de profil auto foarte bine pentru tine poate ca ai avut ocazia . Ce sa facem cu cei care au facut scoala in armata ? sa-i luam in balon ,eu nu as face asta . Problema este de fapt alta : se face scoala pe camion + remorca pe un tip de masina iar la angajare ajungi sa dai proba pe cap tractor + semiremorca . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Denison,  ma faci  sa inteleg ca tu daca faci scoala de soferi, sa zicem categoria B pe renault simbol de ex. masina ta personala va fi un reno simbol.

Scoala de soferi este te inavata notiunile de baza,  de restul  te ocupi tu 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

                Nu stiu ce ai inteles Kristache dar aici nu e vorba de turisme , cand faci scoala pe un camion cu remorca nu faci la examen parcarea in rampa sau parcarea din 90 de grade pe stanga ,astea sant manevre care se fac cu ansamblul cap tractor + semiremorca (in Germania spre exemplu) . Despre viteze ce pot spune eu am facut scoala pe un Mercedes pe impulsuri vechi de 25 ani .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • Members

aveti mai jos un clip de prezentare a noului Axor, dar important este ca pe la jumatatea clipului explica schimbarea treptelor pas cu pas. cutia este cu 8 trepte si jumatati, iar schimbarea gamei se face cu "bataie". exact ca la Mercedes, si MAN-ul are acelasi principiu de schimbare a treptelor si a gamei.

sper ca va este de folos:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

pe mine ma invatat tata cea mai simpla metoda....Imagineazati de ex 8 viteze, care le poti injumatati asta inseamna ca vei avea 16 viteze dar  sincer nu are nici un  rost sa le folosesti pe toate  mai ales in gama mica de la 1-4 pentru ca nare nici un rost vei demara ca melcu.Schimbatul jumatatilor consta in turatia motorului  fiindca schimband o jumatate la deal iti poate da inca 300-400 RPM (rotatii pe minut) si alea conteaza mult la un motor de camion.Astfel iti  mentii camionul in cuplu caci daca uh schimbi de la a 8-a mare  la a 7-a mare la deal se supratureaza motorul si automat creste si consumul si pierzi avantul pe care lai creat  la inceputul pentzi..dealului...Si eo nu leam stiut leam invatat greu mi-a facut tata o schema frumoasa pe foaie si mi-a explicat si cand am fost cu el mi-a aratat cum se face.Dar desigur asta depinde de sofer,el trebuie sa simta masina:).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Renault premium 420 dci. daca este cineva de conduce asa ceva sa ma ajute si pe mine pas cu pas cum se scimba din jumate in jumate si invers unde trebuie sa fie  butonu jum cin trebe sa scimb din ambreia numai sau din schimbator

multam ,

  Colegutu, nu te supara , cand ai facut scoala de soferi ,nu te-a invatat profu? Aici ma refer la toti cei care cred ca meseria , si subliniez, meseria , de sofer se invata in 10 ore de scoala? Apoi putem emite pretentii sa lucram pe ,,TIR", in mod direct, fara a avea o practica ? Pana a ajunge la automatism in manevre , e cale lunga! Chiar si cu filmuletele de pe you tube , care sunt o frectie la un picior de lemn, nu ve-ti invata! Singura pregatire reala se face alaturi de un profesionist in cabina , care sa-ti si explice ce si cum. Ce trepte sa folosesti cum si cand schimbi. Daca e cazul sa schimbi . Ce se petrece in cutia de viteze . Ce fenomene apar in transmisia finala, functie de incarcatura , drum , conditii meteo. Si cate si mai cate se intampla in simpla actionare a unui simplu buton. Multi sunt refractari fata de stiinta mecanicii. Cum vei intelege fenomene , daca nu cunosti sistemele. Cum poti actiona daca nu stii asupra carui sistem actionezi , cat si cum? Pentru toate sistemele unui simplu camion, trebuie sa ai cunostinte ample. Sa nu uitam ca un camion este  ,,uzina". Este o unealta industriala , nu de hobby! Dotata cu sisteme sofisticate si mult mai performante fata de autoturismele de duzina. Nu vreau decat sa spun ca fara o pregatire temeinica atat practica cat si teoretica , alaturi de cei ce cunosc meserie, nu se face dacat o simpla scoala de amatori de camioane! O scoala de soferi profesionisti include mult mai mult timp de pregatire teoretica si practica , decat minimul necesar de ore de condus de care ai nevoie a te prezenta la examenul cu politia! Aici se vorbeste despre soferie ca meserie , nu despre amatorism! Cu stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Camionul nu il conduci!Trebuie sa il simti si sa ii dai ce ii trebuie si cind trebuie.Cu timpul vei invata si simti ce inseamna sa stapinesti putera si tonajul.Nu te speria!Nimeni nu a iesit invatat,asa ca rabdare si ambitie pentru a merge mai departe.P.S.oldtracker cred ca ar trebui sa o lasi mai moale cu raspunsurile la misto si sa raspunzi cu bun simt intrebarilor,daca se poate.Acest forum este al soferilor nu al mistocarilor!Cu stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Camionul nu il conduci!Trebuie sa il simti si sa ii dai ce ii trebuie si cind trebuie.Cu timpul vei invata si simti ce inseamna sa stapinesti putera si tonajul.Nu te speria!Nimeni nu a iesit invatat,asa ca rabdare si ambitie pentru a merge mai departe.P.S.oldtracker cred ca ar trebui sa o lasi mai moale cu raspunsurile la misto si sa raspunzi cu bun simt intrebarilor,daca se poate.Acest forum este al soferilor nu al mistocarilor!Cu stima!

 

  Daca raspunsul meu e ,,la misto" inseamna ca nu intelegi nimic din ce scriu! Si nici nu cred ca nu as avea bun simt! Atata timp cat se pun probleme ,,la misto" , am raspuns ca atare !Despre forum, intradevar este al soferilor, insa banuiesc , ca al profesionistilor ! Daca nu ar fi asa , eu unul cred ca nu as avea ce cauta pe aici Despre simt chiar nu-mi doresc sa dezvolt subiectul ! De multe ori sunt in dilema daca sa raspund sau nu provocarilor ! Am un principiu - nu fac pereche josnicului, netotului si impostorului!! Cu stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.