Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/20/2019 in all areas

  1. 2 points
    Abia asteptam sa ajung acasa,din cauza oboselii am facut o greseala,am omis sa pun in discutie faptul ca tu deja aveai in saptamina de lucru 3 zile de munca de 15 ore cu 3 repausuri zilnice reduse.Nici unul din acestea 3 nu era cel in discutie..ci un altul din ziua a 4 a sa zicem.Aici a fost eroarea mea,ma raportasem la el ca fiind unul din cele 3. Privind la acest mod, problema sta cu totul altfel.Perioada maxima a unei zile de munca este de 13 ore,ulterior celor 3 zile munca care au avut maximul admis[15].Poti face in zilele urmatoare un repaus zilnic normal din cele 3 fractiuni[3+9] dar ziua de munca nu poate depasi 13 ore.Aici iar exista o ''virgula''.Orice schimbare a unei zile de munca rastoarna ce am zis,eu merg pe maxim..Ca sa intelegi punem un exemplu..Incepi saptamina de munca dupa un repaus saptaminal normal...avem..... Luni..incepi 10.00....termini ora 01.00[ din ziua de marti]....Repaus zilnic redus 01.00-10.00 Marti..incepi 10.00..termini ora 01.00 Repaus zilnic redus 01-10 Miercuri incepi 10.00 termini ora 01.00 repaus zilnic redus 01-10 joi incepi ora 10.00 termini insa in maxim 13 ore..adica 23.00 repaus zilnic normal 23.00-10.00..Nu poti avea o zi de munca de 15 ore maxim vineri incepi ora 10.00 termini in maxim 13 ore 23.00..[numai ca in interiorul acestei zile de munca ai undeva minim 3 ore repaus].urmeaza un repaus zilnic redus [9ore] intre 23.00-08.00....tinind cont ca ai repaus 3+9 este considerat repaus zilnic normal......si in ziua asta maximul orelor lucrate este de 13 simbata....tinind cont ca in saptamina anterioara ai condus 45 ore si in zilele din aceasta saptamina ai pina acum 42 ore [sa zicem] mai poti conduce daca doresti 3 ore apoi te opresti pentru un alt repaus saptaminal Orice schimbare a unei zile de munca rastoarna ce am spus eu in exemplu...sa zicem ca marti lucrezi doar 12 ore..totul se schimba,dupa cum spuneam,am pus maximul Exemple ar mai fi dar nu ti le pot da ca dau idei la oamenii care vor sa munceasca nonstop si nu e interesul meu sa fac asta,cine cunoaste bine regulamentul stie Oricum,tu fa-ti calculele pe perioade de 24 ore incepind din prima zi a saptaminii tale de lucru,
  2. 1 point
    In Romania avem o asa mare obsesie sa nu care cumva sa dam 10 lei pe luna unui sindicat pentru ca fac aia avere pe spatele nostru. Mai este si intrebarea constanta pe care o pune tot romanul: ce face sindicatul pentru mine. Parca sindicatul ar trebui sa vina de maine si sa-ti dea salariul mai mare, sau parca sindicatul ar fi dator fata de tine, cand vii cu 60 de lei sa te inscrii in sindicat sa sara, sa mearga prin toate tribunalele posibile si imposibile, sa alerge sa-ti apere drepturile, sa plateasca avocati, juristi, experti contabili, traducatori si multe altele. Tu ce ai facut pentru sindicat sa meriti toate astea? 60 de lei? Treziti-va la realitate. Va ve-ti intreba daca am luat-o razna si ce-i cu mine. Nu, n-am luat-o razna, dar imi pot pierde si eu rabdarea si va explic imediat de ce. Vi-i amintiti pe toti cei care isi umfla plamanii strigand ca daca nu-ti convine schimba firma? Hai sa vedem unde duce conceptul asta prost. V-am spus de ceva timp ca legile urmeaza sa se schimbe la nivelul UE in transporturi. A venit si acel moment. Data oficiala pentru aceste noi propuneri legislative este anuntata ca fiind 31 Mai, doar ca, desi ne asteptam la lucruri bune, stirile par a demonstra ca intentiile UE sunt exact opuse. Daca pana acum la maxim doua saptamani soferul trebuia sa aiba un repaus normal si unul redus, intentiile UE sunt ca de acum inainte legislatia sa fie ca pe parcursul a 4 saptamani consecutive media repausurilor saptamanale sa fie de 45 de ore. Asta inseamna ca soferii vor putea, sau li se va putea solicita de catre companii sa efectueze 3 saptamani la rand repausuri saptamanale reduse, iar in a patra saptamana sa recupereze ce a ramas de recuperat. Trei saptamani de zile in care veti munci 6 zile la rand. Nu stiu voi, dar eu, dupa ce efectuam un repaus de 24 de ore, abia asteptam sa vina cel de 45 de ore si parca mi se parea ca nu mai vine odata. 24 de ore repaus dupa 6 zile de munca aproape ca nici nu simti cand trec. Uneori esti atat de obosit ca petreci o buna parte din zi dormind si te trezesti ca iar trebuie sa incepi munca. De acum inainte s-ar putea sa vi se lungeasca urechile asteptand un repaus mai mare. pana acum erau 56 ore de conducere intr-o saptamana si maxim 34 in a doua saptamana. Cu saptamanile care vor fi de cate 6 zile consecutive de munca, regula asta nu mai e valabila, asa ca se va putea efectua si maximul timpului de conducere in doua saptamani consecutive. Inca nu e clar care vor fi limitele, dar e clar ca vom deveni roboti. Daca in momentul de fata este ilegal sa dormi repausul saptamanal normal in cabina camioanelor si cei care sunt dispusi sa mearga in instanta pot avea castig de cauza in cazul in care nu au fost pusi in conditia de a-si efectua repausul saptamanal in afara vehiculelor, de acum inainte va fi legal sa stati in cabina timp de 4 saptamani. Inclusiv legile din Franta si Belgia vor trebui modificate dupa noua regula. Pauza de 45 de minute in momentul de fata poate fi impartita doar in 15 si 30 de minute, dar UE instentioneaza sa revina la vechea forma de 15+15+15 In momentul de fata angajatii au dreptul sa fie platiti si sa aiba conditii de munca similare angajatilor din tara unde au fost trimisi sa-si desfasoare activitatea dupa principiul: "Plata egala pentru munca egala". Stiu ca aceste drepturi nu ni se respecta, dar cel putin le putem cere in instanta. UE intentioneaza sa legalizeze forta de munca la mana a doua pentru o perioada de 9 zile. Cu alte cuvinte va trebui sa acceptam prin lege faptul ca munca noastra nu are aceeasi valoare cu a francezului desi o desfasuram in aceeasi tara in aceleasi conditii si sa fim platiti cu salariul romanesc. UE vrea sa sugereze ca noi romanii si ceilalti estici chiar trebui sa ne vindem munca in vest pentru o valoare mai mica. Totusi trebuie sa intelegem corect cine are cu adevarat de castigat din toata aceasta poveste. Statul Francez? Nu! Muncitorul francez? Nu, ei vor pierde locuri de munca. Angajatorul roman? Da si nu prea. Vor avea ceva acces in plus la o anumita piata, dar vor culege firmiturile, obtinand preturi mici, asa cum se intampla pana acum. Angajatul roman? Nici el. Ca si angajatorul roman va obtine firmiturile prin salarii mici dar si timp departe de casa ca si acum sau mai rau. Adevaratii beneficiari vor fi cei care obtin serviciile celor platiti cu bani putini. In transporturi ii stim foarte bine: speditiile si companiile de transport vestice pentru care lucram, sau companiile ca IKEA. Toti banii se vor duce, sau vor ramane doar in cateva buzunare apartinand unor corporatii multinationale. Ei platesc preturi estice in timp ce pretind de la clientii lor preturi vestice. Se intampla si in momentul de fata, doar ca e ilegal, iar acum se incearca legalizarea. Cred ca este clar cine isi exercita influenta la nivelul UE. V-am dat mai sus exemplul celor care spun: "daca nu-ti convine schimba firma". Sa fie clar un lucru: nu veti mai avea ce schimba! Cand legile se fac impotriva noastra, nu mai ai unde sa te duci. Va trebui sa acceptati ceea ce este pe masa si nu vei mai avea unde sa te duci, nici ce sa reclami, pentru ca e legal, iar ceea ce e legal devine in mod clar standard. Eventual companiile vor trece le alte incalcari de lege, inrautatind situatia actuala, pentru ca daca isi permit anumite riscuri acum, in momentul in care vor ramane fara riscurile actuale isi vor asuma altele. Un sindicat are sanse sa se opuna acestor schimbari legislative care vin in defavoarea muncitorilor. Tu, de unul singur, nu vei putea face nimic niciodata. Totusi, un sindicat se poate opune in masura in care are membri, cu cat mai multi cu atat forta sindicatului este mai mare. Cu cat mai multi membri se implica cu idei si cu participarea la proteste, cu atat un sindicat reuseste sa obtina mai multe rezultate. Inscrie-te in ce sindicat vrei, nu trebuie unul anume, pentru ca sindicatele pot avea mici idei care sunt diferite, dar sunt anumite interese generale pe care le vrem toti. Sindicatele nu trebuie sa fie rivale ci sa intretina relatii, sa se asocieze in federatii si sa lupte impreuna pentru a obtine un bine general. Sindicatele asociate inseamna mai multi oameni care cer ceva. Tu ce-ai facut pentru a schimba legile in bine? Ce crezi ca poti face de unul singur? Schimbi firma? Da-mi voie sa rad: HAHAHAHA! Ce firma schimbi daca legile sunt impotriva ta? Fa economie de 10 lei pe luna si uita-te din fotoliu cum drepturile ti se transforma in fum. Traieste cu frica ca sindicatul face avere (cu 10 lei ai tai) si hai sa saracim cu totii, sa ne transformam LEGAL in SCLAVI... Consecinta finala la toate aceste reguli? Ura la nivelul populatiei si mai mare intre tarile vestice si cele estice, ceea ce, in ciuda acordului recent in care tarile europene declara inca odata cat de mult se iubesc, ar putea duce pana la urma la divizarea UE, ceea ce ne-ar lasa izolati, uitandu-ne la soare. Inamicul principal? NOI, pentru ca nu facem nimic sa ne expunem problemele, in timp ce rezultatele arata clar ca politicienii sunt abordati de catre marile companii, companii care se plang cat de dificil este cu "criza asta de soferi" etc etc. Dupa cum am vazut recent la protestele din Romania, oamenii au puterea de a schimba sau stopa anumite lucruri, dar pentru asta trebuie unitate. Sursa de informare este ETF (Federatia Europeana a sindicatelor din transporturi) care dezvaluie planurile UE: http://www.etf-europe.org/files/extranet/-75/47130/ETF leaflet RD initiative information to the drivers EN.pdf
  3. 1 point
    Bună ziua!Sunt membru al (SLT)de aproximativ 2 ani.Până acum nu am avut probleme salariale când am părăsit Companiile la care am lucrat.Recent am renunțat la o companie olandeză și au refuzat sa-mi plătească drepturile salariale. Am informat sindicatul despre problema mea, au intervenit pentru mine și mi-au recuperat toate drepturile bănești până la ultimul cent în decurs de 9 zile calendaristice.Insist sa Mulțumesc echipei SLT pentru ajutorul acordat. Ps.Dacă nu am postat unde trebuie,rog Moderatorii să posteze la Topicul corect.
  4. 1 point
    sgabrielmihai

    pot fi dat in judecata ?

    buna dimineata.multumesc frumos pentru timpul acordat.eu ma refer strict la ce am scris pe acest forum.nici nu am comentat nimic in alte locuri ,google sau mesaje telefonice.deci eu am scris strict ce pot sa dovedesc prin confruntarea cu mesajele dintre mine si dispecer de pe whatsapp.cine m-a contactat,a invocat clauza de confidentialitate scrisa in contractul dintre mine si firma aritsalm din targu mures.firma la care am lucrat in perioada cand colaboram cu GTM.am colaborat doar in perioada 02.06.2019 pana in 22.07.2019.cand am vazut ca este o minciuna mare ,am facut in asa fel,ca m-am retras.oricum m-am intors in tara cu motorina cumparata din banii mei.dar am considerat ca mai bine pierd vreo 300 euro decat cine stie ce suma,sau chiar sanatatea.singurul repros care mi-l fac este ca ..atunci cand am ramas aproape fara combustibil ,nu am lasat masina in dunkerque.dar este bine si asa.cel putin nu o sa am remuscari.vorba ardeleanului.,,e bine si asa rau,, deci inca o data va multumesc pentru timpul acorda.cu stima gabriel mihai am uitat sa specific ca am fotografiat toate convorbirile , bonurile de combustibil,cmr urile si unele marfuri care erau peste 100 kg si trebuiau mutate prin masina.in ciuda faptului caeu am anuntat inainte de angajare ca am fost operat de hernie ,la sfarsitul lui februarie si nu am voie sa ridic nimica 6 luni.cu stima. gabriel mihai.sa aveti o zi frumoasa va doresc
  5. 1 point
    cico_3504

    Spontex Logistics Austria

    din ce au spus colegii mai sus nu ai tras nici o invatatura..?..sau speri ca intr-un an sa isi fi schimbat parul...?
  6. 1 point
    NICU-HD

    CARBON LOGISTIC GIARMATA,TM/RO.

    Va salut, Când ai loc de munca,culmea găsesti o grămadă de joburi grozave! Când cauti de lucru vezi ca nu e usor.Am telefonat la Carbon fiindcă am fost " influientat"de un prieten,dar când m-i sa spus ca "am reusit sa reducem programul la 93-95 de ore/la 2 săptamini am rămas perplex!Deci romanii nu se lasa!Mentalitatea e tot aia!Nu spun ca nu trebuie muncit,dar eu la 4 ore conduse caut parcare,la 8:15 la fel!Chiar ma duc la limita daca cunosc locurile,stiu ca este parcare sau nu am surprize cu sta uri!Respectând programul nu ai cum sa gresesti!
  7. 1 point
    cico_3504

    Sofer B C E

    inteleg..cu parere de rau intradevar...sper sa reusesti sa iti gasesti o firma adecvata..il mai las deschis o perioada..apoi daca vrei imi spui sa il inchid..cine stie de unde sare iepurele
  8. 1 point
    damoncarter2004

    Sofer B C E

    Am plecat de la firma la care am lucrat pentru că am refuzat să mai folosesc magnetul,și fiind platit la km automat banii erau mai puțini.Din păcate,in Moldova 70 % din firmele de transport plătesc în acest mod.Cand merg la o firma și le spun că vreau sa lucrez LEGAL,sunt refuzat din start sau mi se spune că mă vor suna ei.
  9. 1 point
    damoncarter2004

    Sofer B C E

    Nu.La conditiile care le-am enumerat mai sus,mi se raspunde ca nu vreau sa muncesc,ca pe Moldova nimeni nu imi va da salariu ,,decent" fara sa ma ,,ajut".
  10. 1 point
    marinmarfa

    Tractionisti la GTM Logistics

    si eu am primit o oferta... noroc ca m-am uitat pe aici ar trebui sa faca cineva o sectiune MARE pe forum, unde fiecare sa posteze ce a patit cu diferite firme
  11. 1 point
    Paul, dacă îmi este permis un sfat, nu deschide mai multe topicuri cu aceeași tematica. Roagă un moderator sa unească postarile. Este bine pentru toată comunitatea. ....
  12. 1 point
    cri5tian

    Tractionisti pentru Olanda

    Asta e cea mai tare. Că guvernul olandez nu are altceva nimic mai bun de făcut decât să ''avizeze'' softul englezilor, renumiți dealtfel pentru ineficiența sistemelor de transport cu flote mari pe care le folosesc. Eu nu știu de ce mințiți în halul ăsta? Chiar credeți că dacă aruncați o astfel de afirmație într-o ofertă o să se arunce lumea cu capul înainte să lucreze cu voi? Chiar credeți că punem botul la prostia asta? Auzi și tu... ''program avizat de guvernul olandez''??!!!!! Ăla e un soft care ESTIMEAZĂ costurile unui transport (asta este de fapt principala lui funcție), dar, ca și celelalte softuri de pe piață, în multe cazuri e departe de realitate. Și nu e avizat de nici un guvern, din nici o țară (nici nu există conceptul ăsta). Și în plus... cum vedeți voi colaborarea asta cu tracționiștii? Softul zice X km, Y timp și Z costuri și aia e realitatea?! Păi în cazul ăsta, eu ca tracționist, o să vreau să văd licența de la softul respectiv, o să vreau să văd log-ul de la actualizări, o să vreau o formă grafică a traseului de urmat plus alternativele și o să vreau monitorizare/asistență 24 din 24. Că deh, dacă voi vă considerați mai buni la planificare decât mine și insistați să lucrăm așa, păi mergem până la capăt, nu? Vreți totuși 300€/lună de la mine. Sau voi de fapt îmi dați un traseu (de cele mai multe ori de tip way-points), un termen limită și un tarif pe tona kilometrică și... descurcă-te băiete! Și dacă, obligat de situația din teren, nu mă încadrez în condițiile voastre, sunt bun de plată, nu? Eu zic așa... terminați-o cu prostiile. Sunteți doar niște căpușe în industria asta. Intermedierea în transporturi este o practică legală, dar voi vă bateți joc.
  13. 1 point
    severin4796

    Wsd Capacity

    Lucrez la WSD Capacity de un an de zile si vreau sa stiti ca MINCIUNA si NESIMTIREA bucurestenilor ai caracterizeaza.Sant sigur ca dispecerii de la wsd sant pe faza si vor lua masuri urgente.
  14. 1 point
    Mario Bandit

    Cum Dumnezeului

    Daca ai pus un anunt in care cauti un mod legal de munca si remuneratie pe masura , asi zice a si b . Din pacate patronatele cauta piese de schimb ieftine si multifunctionale , cu speranta ca in viitorul apropiat lucrurile se vor schimba , rabdare maxima .
  15. 1 point
    cico_3504

    CARBON LOGISTIC GIARMATA,TM/RO.

    bine ca nu iai luat pe toti la rind sa ii citezi si sa le raspunzi...mai ales ca comentariile sunt proaspete..de prin 2012-2013.. .sa inteleg ca vrei sa te angajezi la ei..
  16. 1 point
    LivCir

    Cum Dumnezeului

    Eu săptămâna asta am avut liber și m-am gândit să îmi caut un loc de muncă full-time. Am mers cred pe la vre-o 100 de angajatori (depozite, supermarket-uri, firme distribuție). Toți aveau nevoie de șoferi, dar majoritatea veneau cu propuneri neserioase (săptămâni de probă, lucru la negru...). Greu în ziua de azi să găsești o firmă serioasă! Niciodată nu am umblat după salarii nerealiste sau să stau degeaba, dar nici nu îmi pot permite să îmi bat joc de mine. Poate așa și colegii noștri nu au găsit ceea ce căutau.
  17. 1 point
    Davos

    Cite perioade ?

    Regulamentul 561/2006 a fost creeat pentru a limita anumite excese, nu pentru a ingreuna activitatea de transport. Prin urmare va dau un exemplu : dupa un repaus zilnic (sau saptamanal) incep activitatea la ora 2:00, conduc 4h:30 min, alte activitati 1h :30, timp la dispozitie 1h, inchei activitatea si intru in repaus zilnic redus de 9h. La ora 17:00, incep activitatea conduc inca 4h:00 min, alte activitati 30 min, timp la dispozitie 30 min si inchei activitatea la ora 22:00, incepand un repaus zilnic de 9/11 ore. Prin urmare intr-un asa zis “arc de 24 ore” am efectuate doua “programe de condus”, Am deschis si am inchis de doua ori "programul". Activitatea de transport este versatila, in regulament sunt precizate strict maximele ore de condus si minimum ore de repaus, durata,ordinea si orele de incepere/sfarsit, raman la alegerea, nevoia si specificul activitatii fiecaruia. Daca incep un program de condus, si din varii motive ca: i-mi este rau, se contramandeaza o comanda, ordinea si orele incarcarii/descarcarii etc., legea nu ma obliga sa-mi efectuez maximum de ore de condus “continuu” daca i-mi permiteti exprimarea, nu ma limiteaza la “deschiderea” unui numar strict de “programe de condus” saptamanale. Mentionez ca am lucrat de mai multe ori ca in exemplul de mai sus si nu am intampinat probleme la verificari nationale sau externe. S-ar putea sa fiu eu depasit de realitate, dar nu inteleg de ce in disputele de pe acest forum, apar frecvent atacurile la persoana si nu la ideile, parerile sau opiniile acestora. Poate pentru ca suntem mai mult balcanici decat latini. In speranta ca nu am deranjat pe cineva va doresc toate cele bune.
  18. 1 point
    nr7@JackD

    CARBON LOGISTIC GIARMATA,TM/RO.

    Colegul de care vb o fi vreun VIP in firma ca realitatea este cu totul alta. De 9x8 egal 720 de km pe zi nu ti-a vorbit? Asta ca medie orara de deplasare. Ca sa o indeplinesti pe strazile din Europa iti pot spune cu sa o faci. Viteza unui camion este de 89 90 km la ora,in urcare e mult inferioara pt ca esti incarcat cu 23 24 de tone dar la vale te vei deplasa cu cat prinde. Si mai sunt multe altele...11ore de condus,magnet,regula celor 20 de secunde samd,nu ai sa vezi pauza de 45 de ore. Noaptea conduci ziua incarci descarci si daca mai ai vreo ora libera poti sa si te odihnesti.Sa nu vorbim de mizeria in care esti nevoit sa traiesti din cauza acelui negru de fum si neincrederea cu care esti tratat .Nu esti decat un SCLAV cu Nr. Bafta pt cei ce nu-i intereseaza aceste detalii si vor doar bani. Daca iti imparti salariul la km care-i faci ai sa iesi doar la 0,7 centi pe km.
  19. 1 point
    SSP

    CARBON LOGISTIC GIARMATA,TM/RO.

    NU au nevoie de oameni cu experienta si profesionisti daca esti expert nu te angajaza au nevoie doar de ,,STRUTI,,
  20. 1 point
    Colegu parerea mea : Sofer 1 4:30 Sofer 2 4:30 pauza minim 45 min ( io cu colegu o faceam 1 ora) si apoi inca o tura de cate 4:30 fiecare... se zice ca nu e obligatorie la echipaj acea pauza de 45 dar io cu colegul cu care am lucrat am fost opriti si controlati tot de francezi si ar fi avut ei ceva de obiectat pe acol dar cand au vaz pauza intre programe o ora si vreo 3-4 minute nau mai comentat nimic "bon voyage"....deci parerea mea e ca nu e chiar ok sa intinzi programul la maximul maximului ca daca vrea sa te arda are pt ce. Plus ca in lege scrie ca in oricare 9 ore de condus tre sa ai cel putin o pauza de 45 de min nu scrie nimic ca pt echpaj sau nu. Parerea mea...noi asa am lucrat si nu am intampinat probleme.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.