Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/24/2019 in all areas

  1. 1 point
    NICU-HD

    Fockedey -Belgia

    Update la Fockedey/Taldis Dupa 2 luni lucrate,salariul primit la timp,munca ok,am rămas fara serviciu,trebuie sa recunosc ca am participat din plin la asta!Cum s-a intamplat,păi asa,la angajare m-ii s-a reamintit ca urmează sa-mi expire cardul ADR si ca este obligația mea sa am actele valabile din timp! Corect,nu contest,dar,,,,,,,doamna Maria B din Portugalia care se ocupă cu stresatul soferilor m-a rugat foarte frumos si mieros sa rămân 2 luni la lucru!Am spus :ok,dar am informat-o ca daca ritmul ar fi fost 6/2 saptamini as fii putut sa dau examen pentru reînnoire si urma apoi sa il trimita sotia in Belgia cu un coleg, răspunsul ei?Tăcere!Asta a fost suspect pentru mine,si cu prima ocazie in care am ajuns la Leuze ,am vorbit cu seful cel mare,nu d-nul Fockedey,de el nu dai usor,care a spus asa;Nici o problema,poti lucra la colle (lipici in cisterna non ADR),cimentroc,sau chiar preluată,astea fiind spuse,am crezut ce a spus si credeti ca am mai citit ceva din cartea ADR. ?NIMIC!OK,au trecut 2 luni,spală camion interior,exterior,preda-l si urma sa i-ti lasi lucrurile in cele 2 cutii metalice!Din comoditate am pus tot ce am avut minus echipamentul adr in masina mea si am venit acasa.Când ma pregăteam sa ma întorc am primit mesaj de la colega lui Maria,Paula,sa nu vin la lucru pînă nu am atestatul ADR! Când am vazut tiganeala asta am sunat-o pe Paula,Joao,si pe seful portughez Joachim,cel din urma trimitindu-ma la Maria,cică ea e seva!Bineinteles ca m-au luat dracii si nu mai fac nici un dar,nu am mai vorbit cu ei,ei tot întreba când o sa am ADR din nou!Cumsecadele formator roman Mihai,nu a raspuns la telefon crezând ca nu am cui sa spun cum am fost"tras pe sfoara"!Deci,vorbim una,facem alta,țin sa va spun ca mi-am facut treaba,nu am lovit campionul ca si alți colegi,care desigur trebuie sa plătească,nu am băut ,cazut pe scări si murit in cele din urma ca un portughez,si da,nu am fost de acord sa zbor de la Bucuresti la Brussel Charleroi,pentru ca era peste mina avind TM,CJ,SB aproape!Am coleg bun care s-a conformat si nu a venit nimeni dupa ei la aeroport!Asta inseamna asa:Pleci de acasa când vrei,dar sa fii la Otopeni dimineata,avionul pleaca in jur de 06,00 zbori 2 ore si ceva,iar de la Charleroi,iei autobuz pînă la gara,tren pînă la Turnat,schimbi trenul pînă la Leuze,si de acolo pe jos 2,3 km!Asa a facut colegul meu si un alt coleg!V-i se pare ok?Asta-i adevarul!Munca ok,bani ok!In rest,,,,,
  2. 1 point
    NICU-HD

    Fockedey -Belgia

    Ar fii multe de spus..daca va uitati numai la bani..haideti!Adelmo are dreptate...!Parti negative?Mult mai multe!Stresul nu lipseste nici aici..Formatorii...super..toti..este si un roman..Mihai P...toata stima si respectul...la fel si portughezii!In rest..depinde de om si de caracterul fiecaruia! Eu nu sunt multumit!In doua saptamini am schimbat 2 camioane!Muta lucrurile..fa curatenie!Am optat la cisterna...dupa o saptamina..am fost trecut la prelata!Am coleg venit in aceeasi zi..a vrut prelata..si acum e la cisterna!Apropos...cursa primita de Portugalia..rezervor de 395 litrii...nu ai voie sa alimentezi decat AS24!Masochista treaba!Nu stiu..parca am impresia ca totusi suntem umpluturi..nu avem acelasi statut nici macar ca si portughezii...nu spun francezi sau belgieni!Noi si republica Moldova!Ucrainienii...dar nu cei ce traiesc in Portugalia!Bucataria in week end?WC-ul?WC..urile adica?Vai mama lor!Transportul din si inspre Romania ? Daca nu esti cu masina sau cu plecare din Bucuresti...naspa!La cumparaturi...van..cand il prinzi! Masina de spalat?Acasa la voi!La plecare lasi lucrurile in doua cutii metalice...daca incap!Tragem linie?Vedeti numai banii?As renunta daca as gasi o firma cum am avut..care s-a inchis!Dispeceriii....hadeti...noi suntem din Romania..ei fac greseli..tu trebuie sa corectezi...daca esti francez sau belgian altfel sta treaba!Stiti treaba cu pomul laudat!Eu sunt in perioada de proba...la fel si ei pentru mine!
  3. 1 point
    Adelmo

    Fockedey -Belgia

    Buna ziua! Revin cu cumentarii referitor la Firma Fockedey, in cazul celor cu contract de munca - Taldis. De 2 luni s-a modificat grile de salarizare, am asteptat sa vad care este diferenta. Acum pot spune ca un sofer roman castiga 2700 - 2800 Euro intr-o luna plina muncita. Diurna a ramas aceeasi (55 euro/zi), dar a crescut salariul brut si celelalte sporuri, acest lucru ne avantajeaza si la contributia pentru asigurarile sociale (pensie). La salariul brut a fost adaugata si o prima/zi de 7,5 euro pentru zilele in care se transporta produse ADR (nu este cine stie ce, dar putin cate putin se aduna). Avand in vedere aceasta salarizare si faptul ca NICIODATA nu s-a pus problema intarzierii platii salariilor (ziua de plata a salariilor este pe 01 ale lunii si noi am primit salariul in avans, acum, inainte de sarbatori pe data de 23.12), pot spune ca am ajuns cu salarizarea la suma promisa in momentul angajarii, adica 2700 - 2800 la luna plina muncita si 1600-1700 la luna cu 2 saptamani state acasa. Avand in vedere avantajele (salarizare buna fara probleme cu ziua de salariu, conducere pe timp de zi, respectarea programului de condus si a celui de lucru al unui SOFER) si dezavantajele din aceasta firma care totusi sunt destule, dar marunte ca importanta, recomanda aceasta firma pentru angajare si prin intermediul firmei portugheze Taldis. Apropo, pentru cei care opteaza pentru angajare pe cisterna (transport ADR) trebuie sa cunoasteti o limba straina (engleza, franceza, olandeza, germana) la nivel minim spre mediu. Este necesara limba straina deoarece 50% din la firmele unde se incarca produsele ADR se dau teste de protectia muncii pe computer si nu poti opta decat pentru aceste limbi straine. Avand in vedere cele descrise pana acum, fiecare este liber sa aleaga in continuare unde doreste sa se angajeze. Avand in vedere marirea recenta de salariu pentru absolut toti soferii, eu aleg sa raman in continuare aici. Drumuri bune oriunde veti merge!
  4. 1 point
    Adelmo

    Fockedey -Belgia

    Salut. Firma Fockedey Transports din Belgia este Ok doar daca ti se face contract de munca belgian; dar asta nu se va intampla cu un sofer decat daca este belgian sau francez. Restul soferilor sunt incadrati cu contract de munca portughez la firma Taldis S.A. din Portugalia. Practic firma este a aceluiasi patron, dar figureaza cu un alt administrator care este angajat. Acesta este domnul Joachim Braga.Toate tractoarele sunt inmatriculate pe Belgia sau pe Portugalia, iar semiremorcile sunt inmatriculate numai pe Belgia. La angajare mi s-a promis salariul net de 2700-2800 euro in luna in care sunt la munca si 1600-1700 euro in luna in care sunt 2 saptamani acasa. Real nu am incasat mai mult de 2579 de euro in luna muncita cu 31 zile de munca si maxin 1658 in luna cu 31 zile, dar in care am stat acasa 2 saptamani. Se munceste in sistem 6+2, schimbul se face cu avionul, platit de firma pe ruta Charleroi - Bucuresti si retur. Transportul de la si pana la Charleroi il asigura firma, pe tine te intereseaza doar transportul de la Otopeni pana acasa. Chiar daca suntem angajati cu contract de Portugalia, se fac diferente salariale intre romani si portughezi. Diferenta salariala este de 200-250 euro pe luna in favoare portughezilor chiar daca facem toti aceeasi munca. La angajare poti opta sa muncesti pe prelata, frig, bena, cimentruk sau cisterna. Indiferent pe ce vei munci sau ce vei transporta (ADR sau nonADR) salarizarea este aceeasi pentru toti chiar daca riscurile difera (Ex.: transportul marfurilor ADR). Indiferent de vechimea care o vei avea in firma, salariul nu iti va fi marit niciodata. Alta problema este faptul ca nu vor sa ne elibereze fisele fiscale la sfarsitul anului fiscal. De acestea avem nevoie la agentiile fiscale judetene, din ele reiese si contributia sociala pentru pensie (cand vei avea varsta pensionarii, se va depune copie de pe fisa fiscala la casa de pensii din Romania si aceasta va solicita cota parte pentru pensia lunara din Portugalia) Este ca si cum nu beneficiezi de vechimea in munca. In contractul de munca ai 8 ore de munca zilnic, 5 zile/ saptamana, restul sunt platite suplimentar, dar nu scrie valoarea orelor suplimentare, scrie ca daca nu esti in Belgia in weekend ti se asigura cazarea la hotel pentru pauza de 45h, ca beneficiezi de 20 zile concediu de odihna platite. In realitate muncesti in medie 13 ore/zi din care ai platite doar 8 ore (orele suplimentare nu sunt platite deloc). Daca trebuie sa incarci, sau sa descarci, sau sa conduci sambata, ziua aceea nu iti este platita suplimentar. Daca nu esti in Belgia trebuie sa-ti cauti parcare, fara plata si de hotel nu ai parte. Concediul de 20 zile lucratoare iti este bagat pe gat in zilele in care tu esti oricum acasa, adica in cele 2 saptamani libere de drept, nu primesti alte zile libere. Pana acum vreo 3 ani au avut angajati foarte multi soferi polonezi, acum nu mai este niciunul, pana acum 1 an au avut multi soferi ukraineeni, acum mai sunt vreo 6. De un an au inceput sa angajeze multi soferi romani si moldoveni, am deschis si noi ochii si am inceput sa plecam din firma. Eu acum imi caut alt job, mai bine platit ca acesta si voi pleca. Capetele tractor sunt Mercedes sau Iveco, dar nu cele megaspace. Sunt cumparate SH, cu cutie automata si cam atat. Au un singur pat, inghesuite, cu frigider si cam atat ca dotari. De lucrat, lucram numai ziua. Conducem noaptea numai cei care mai trebuie sa pornim de la ora 3 sau 4 dimineata si se conduce la program (9 maxim 10 ore de condus cu 13-15 ore de lucru). Conditii de cazare in firma sunt inexistente, in garaj avem doar dusuri, toalete si o bucatarie cu 3 aragaze electrice in care ne inghesuim vreo 100-150 soferi. In concluzie Conditii de cazare sau in garaj - precare, masini medii ca dotari si siguranta rutiera, tinuta de lucru (doar materialele strict necesare si un combinezon sau salopeta), conditii salariale sub cele promise la negociere in Romania si nerespectarea contractului de munca, concediu legal de 20 zile = 0. Este alegerea fiecaruia daca opteaza pentru aceasta firma sau nu. Apropo - nu angajeaza incepatori si nu au disponenti romani. Trebuie sa stii limba franceza sau engleza nivel minim. Au vreo 2-3 translatori in firma care ne mai ajuta, dar cu disponentii ne descurcam fiecare cum stim. Drumuri bune oriunde va veti angaja.
  5. 1 point
    Dragi coelgi, Asa cum o parte dintre voi ati mentionat, LKW-Walter nu ofera cel mai mare pret iar acesta variaza intre 0.73c/km pana la 0,94 c/km, depinde foarte mult de zonele/tarile pe care lucrati/tranzitati si va voi da si cateva exemple. Germania-Franta: pretul variaza in functie de lungimea cursei, cu cat cursa este mai lunga cu atat pretul este mai mic, cu cat este mai scurta cu atat pretul este mai mare, iar acesta variaza intre 0.90-0.94c/km. Pe Franta, taxele de drum sunt destul de mari si de aici si pretul atat de mare, tot pe Franta se impunea cazarea soferului la un motel/hotel pentru pauza de 9/24/45 or, din ce am inteles de la 1 Aprilie 2017 sa scos aceasta lege , nu stiu sigur. Germania-Norvegia: pretul este fix: 0.78, platesc toti km goi, feribot si taxele de drum, principalul dezvanataj este frigul care creste consumul+ curse in limita tonajului (24-25 tone) din Norvegia. Germania-Austria: 0.85c/km. se merge pana in partea vestica a Germaniei si pana in zona Vienei in Austria. Pe teritoriul austriei se mai face din cand in cand cate o cursa de 190 km la pretul de 250 euro, transportatorul suport 100 km goi pe tur retur. Acesti 100 de km se considera dupa cum urmeaza : de la locul de descarcare pana la locul de incarcare in Germania sunt 70 km, transportatorul ii suporta (presupunem ca aceasta este cursa de tur), in austria de la locul de descarcare pana la incarcare sunt inca 70 km, transportatorul suporta doar 30, restul este platit de Walter-ului (presupunem ca aceasta este cursa de retur). Romania -Spania: 0.78 c/km, mai exista si varianta de Romania-Spania cu oprire in Italia la pretul de 0,73. Romania-Spania cu oprire in Italia functioneaza dupa cum urmeaza: Remorca Walter-ului, incarci din Ro si te opresti in port in Italia, lasi remorca acolo iei alta remorca si te intorci in Romania, nu se plateste chirie la remorca dar dezavantajul este ca se asteapta in port chiar si 2 zile, ceea ce nu este ok deloc... Germania- Anglia (partea de vest-spre mijlocul germaniei ) 0.87 standard/ 0.88-89 mega, LKW -Walter plateste feribotul ( de regula este feribotul scurt Calais-Dover 60 km), transportatorul suporta 50 km goi in UK, 50 km goi in Germania, daca se descarca si se incarca din acelasi loc transportatorul nu mai suporta niciun km. Cursele sunt intre 750 km si 1400 km . Pentru cursesle de 1400 km pe retur (UK - Germania) se vine cu feribot lung Teesport - Rotterdame. Chiria vagonului standard inchiriat de la LKW- Walter este de 20 E/ zi si 22E/zi la mega. Cursele de mega sunt mai numeroase decat de standard. Pe Germania- Anglia am cea mai lunga experienta si anume 4 ani de cand lucrez cu ei. Anii 2014-2015 au fost cei mai buni, 2016 destul de slab iar acum 2017 se prevede a fi ca 2015. Cheltuielile sunt urmatoarele pe Germania-UK: in jur de 4000 Euro / luna motorina ( depinde de consum, la 3800-4000 Euro consideram un consum de 33-34 l/100)+ aproximativ 1000 Euro autostrazile cu vignete + soferul (aici depinde de fiecare cum se intelege ) Pe LKW-Walter renteaza in felul urmator: Card de motorina de la el IDS-Q8, recuperarea TVA-ului pentru motorina+taxe de drum si a accizelor la motorina ceea ce inseamna ca la peco alimentez direct fara TVA iar accizele vin la 3 luni. Se ajunge la numarul de km 12000 dar depinde foarte mult de sofer ... Am avut sofer care a facut si 14000 dar in aceeasi luna sofer care a facut 10000, chiar acum in luna martie am avut sofer care a facut 12 000 si sofer care a facut 10000. La LKW depinde foarte mult si flota de camioane pe care o ai, de felul in care esti privit, de felul in care te vinzi fata de ei , de raltia oamenilor cu care lucrezi si nu in ultimul rand de calitatea masinilor pe care le ai. Lucrez de 4 ani cu ei cu o flota de 15 camioane Euro 6, euro 5 dar si un euro 3 cu firme atat din Galati cat si din Iasisi va spun din propria experienta ca daca lucrurile sunt puse la punct bine poti sa ramai cu 1000-4000 E/luna depinde de mai multi factori. In cei 4 ani nu am intrebat nicio data de bani, au fost livrati la timp intotdeauna. Nu am mentionat absolut toate departamentele intrucat toate sunt cam la fel cu ceea ce am mentionat eu mai sus. Sper sa va fi ajutat si lamurit totodata cu aceste informatii.
  6. 1 point
    pentru cei care inca nu a cumparat un camion ,parerea mea este sa nu cumpere ,nu va legati la cap daca nu va doare capul!! ca veti fi amagiti . cit despre lkw walter este asa cum spun si colegi de mai sus,sunt foarte seriosi dar au preturi/ km foarte mici pentru RO tur retur in comunitatea EU ruta care trece spre austria germany s ,m, d = 0,80e/km . ruta care trece spre slovenia italia= 0,70 e / km . politica lor este ca transportatorul va recupera TVA si cistigul va iesi de acolo, cei care va decideti si vreti sa lucrati cu walter trebuie sa intrati pe bursa lkw walter si aplici cum devi clent lkw.si acolo iti spune ce documente sa trimeteti la ei dupa care iti va da un numar de client si o parola cu acestea poti sa intri pe bursa lor, alegi un traseu ex, ro fr si apare un tabel ce curse au.este pus si numar de telefon la dispecerul cu care trebuie sa iei legatura. ce am relatat eu mai sus , este pentru ansamblu complet , dar mai au si altfel de colaborari doar cu cap tractor acolo se lucreaza pe comunitate , si nucunosc oferta . succes.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.