Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Yesterday
  2. Salutare tuturor,am si eu o problema la un man tgx e4.In momentul in care este in sarcina maxima se aprinde motorul cu rosu si ramane fara forta,dupa ce-i iau contactul isi revine.Am pus un tester si imi da eroarea 3802 (highside output stage stop valve compressed air).A mai patit cineva treaba asta,ce ar putea fi?
  3. Last week
  4. Bla, bla, bla... Realitatea rămâne. Adică tot mânuitor de volan. Și continui să persiști în ipocrizia ta, deși speram că dacă te ia cineva mai tare poate realizezi ce-ai făcut. Dar răspunsurile tale confirmă că nu ești capabil să înțelegi ce promovezi tu de fapt. Și trage aer în piept Frankfurte, că-s sătul de ”sfătuitori” de-ăștia ca tine, care vor binele tuturor și care propovăduiesc o vorbă bună pentru generația tânără, să nu-i păcălească șacalii de patroni și etc, etc. Sunt pline parcările de specii din-astea. Scuză-mă că nu sunt impresionat de suferințele tale, dar am ales de bunăvoie să respect meseria asta dincolo de vorbe goale, dacă ești capabil să înțelegi. La nivelul la care am încheiat prietenii cu oameni care s-au urcat băuți la volan pentru 2 străzi până acasă, la nivelul la care am schimbat 3 firme într-o singură lună pentru ”propuneri și insistențe” ilegale, la nivelul la care am dormit în cabină la 11 km de casă și încă destule altele. Și n-o să mă dezic de ceva în care cred, de dragul intențiilor tale prietenoase, dar cu 0 respect pentru meserie. Diferența între noi este că eu am coloană vertebrală iar tu nu. Cu tot dragul pentru anii de chinuială prin străini, pe care i-ai trăit, dar asta nu-ți dă dreptul să promovezi și să perpetuezi o stare de fapt, care a coborât standardele în meseria asta la un nivel mult prea jos. Recomandă mucoșilor să învețe, să citească regulamentele, Codul Muncii, să se educe și să se autodepășească, recomandă-le să tragă și ei de urechi la rândul lor pe alții mai bătrâni și tot așa. Dacă nu poți fi un exemplu, măcar recomandă exemple bune. Nu povesti aici cum mergeai tu pe ”OUT” și alte rahaturi. Le-ai făcut?!... Să fii sănătos! Mucles și dă-i sandale. Știi doar tu. Și n-are rost să-ncerci să mă jignești cu invective, n-o să reușești.
  5. Uite ca in viata e bine sa mai dai si de prosti ca ti mai aduc aminte de una alta. La baze, n ai masina pt uz personal si gasesti magazin aproape oarecum cat sa fugi pt aprovizionare, ramai fara apa, mancare ceva, pastile durere etc, Cum ziceam. Alegi tu pt tine ce faci, ca nimanui nu i pasa daca te doare sau ti e foame si sete. Masina s a propus de niste baieti la un moment, au facut scandal ceva si au plecat si tot nimic. Apoi am plecat si eu la scurt timp si se pare ca nimic nu se schimba, doar soferii. OUTul e varianta, ca se practica pt tine sa ti faci tu tie bine. Iar meltenel asta care vede ghiocei la volan, te va injura jumatate de comunitate se pare, ca el se vede imaculat de corect si ar face foamea si setea. Numai numai sa fie corect! Esti si nesimtit ma, ca cel putin jumatate de pe forum au facut asta pt ei, cazuri triste sunt cele cand sunt fortati de patroni si multi care doar citesc forumul te ar scuipa pt ca de foame ai plecat de acasa si vii aici sa judeci dupa 2 randuri. Ca n ai capacitatea sa intelegi un ditai textul. Tinere, sa ti amintesc. Ai plecat de acasa sa ti schimbi tabla de pe casa, nu sa ti mai iei un McLaren Mercedes. Termina cu povestile ca esti tu zeul soselelor fara greseli. Invata tinerii aici ce sa nu faca, ca eu am ales sa scriu aici pt ca tocmai imi povestise ieri in masina un puști care era tot sofer pe camion si cauta un loc de munca. Am stat cu el de vorba, 23 ani si era bulversat asa. Mi a zis o poveste uratica cu un patron roman. Dar tu, Puscasu Cristian de la Petrosani, bombardierul parcarilor din vest, l ai fi luat la **** cum de a acceptat sa faca etc etc. Ca daia a ramas fara bani ... Oameni ca tine cu sfaturi si ura si prostie sunt zeci. Am venit aici sa spun o poveste de ceva vreme si sa tragă lumea ce doreste din ea. Nu sa vina un amărât din Petrosani sa faca pe bombardierul pe forumuri. Din doua lucruri nu se trezeste omul, prostie si viata de apoi. Mai usor cu ura aia, ca e Dumnezeu sus si te vede. Ajuta lumea daca poti, daca nu taci. Nu judeca ca un taran prost. Am fost in 2019 plecat in State, doar vizita si curiozitate, care fu si cu gandul sa raman in Chicago la un santier f bine platit. Erau toate ok, trebuia iar sa fac pregatirea la ei, scoala de soferi cu retestare pt preschimbat permis cu viza de munca etc., O sumedenie de nebunii timp si bani care nu erau deloc ieftine. Am venit in țară ca mi a expirat viza si asa si apoi am amânat ca veni altele. Si eu nu mai sufar de mine cu povestile cine e mai tare in cabina. Si acu ma trezesc cu neica nimeni de la Petrosani din fundu minei, ca stim si istorie si cum a ajuns zona, sa mi tina mie predica. Bai asta, comunitatea asta are nevoie de oameni care sa ajute, nu mai flexa bicepsu pe aici. O sa mai raspund doar celor care mai vor oarece detalii, in rest daca sunteti ca asta de mai sus... Va ignor ca am altele de facut! Dumnezeu sa fie cu voi si feriti va de accidente!
  6. Dupa felul in care vorbesti cu un om, se vede ce educatie ai. Eu iti spun ca sunt situatii in care ai nevoie personal, sa te muti de ici colo ca unora nu le pasă de linistea ta. Iar tu fiind ca fix ciobanii de ii mentionam, ai sarit in gard ca dau eu pe OUT in curtea lor. Ghiocel e ce ai tu pe post de .)., războinic al tastaturii. Eu nu te jignesc, am vrut doar sa prezint situatia lor, situatia in care angajeaza ciobani ca tine. Educatie lipsă, iar uite cum răsare unul. Asa, prezinta te aici. Daca vreti sa lucrati, asa colegi o sa aveti! Tu fiind prost, urli la mine si te bati cu pumnul in piept ca sa nu ma numesc sofer, nici nu vreau asta. Ma numesc Tomberon si atrag oameni ca tine! Bine ai venit! Sa nu uiti sa închizi capacul dupa tine!
  7. Lăsând la o parte condițiile în care AI ACCEPTAT să lucrezi și faptul că din cauza ghioceilor ca tine, care acceptă astfel de apucături a ajuns meseria asta ce a ajuns... altceva mă uimește... Seninătatea cu care descrii cum dădeai ”în program” și mergeai ”pe OUT”. Și ipocrizia cu care dai vina pe alții. Băi pârlitule! că nu meriți altfel... Să nu îndrăznești să te numești șofer, ai înțeles? Ești un mânuitor de volan cu poziție de ghiocel și pantalonii în vine. Ești o rușine pentru meseria asta. Punct.
  8. Hai sa mai facem un update din cand in cand pt cei interesați: Salariu: ajunse la 70e / zi + salariu țară minim. 100 lei per an la vechime. Eu cu tot cu salariu am ieșit la o medie de 80.65e pe zi la 31 zile calculat. Deci fix 2500e. Daca nu va baga pe țară (si asta sa ai noroc, eu am prins o singura luna full de 31 zile fara condus pe Ro) Bagat pe țară, pierzi cam 50% din diurna, deci daca stai 1 ½ saptamana... Plangi .. vii cu 1900e. ATENTIE! NU O RECOMAND PT INCEPATORI! Nu i intereseaza de programul in tahograf, ci doar de cursele lor. Nu ti face programul dupa cursa pe care tocmai ai primit o... Ti le schimba la ora, uneori te pui la pauza de 9/11h si te trezeste cu alta cursa. Daca te bazezi ca ajungi undeva, rabdare... S ar putea sa n ajungi ca schimbi o remorca cu un coleg. Dispecerii nu exista, sunt doar traducători pt cei care n au pic de habar engleză. Fix intemediari pt Belgieni. Unii habar n au nici translateul sa il foloseasca. Ti se spune sa mergi pe restrictii, chiar daca tu esti gol, ca ei oricum nu verifica. Iar de le zici, isi cer scuze si stai liniștit ca se mai repeta. (Isi fac datoria de mai bine... Fara ei) *Am mers pe out mai mereu pt ca aveam nevoie personal (sunt multi soferi nesimtiti si isi lasa remorcile cu frig prin capul tau) si nimeni nu mi a zis nimic, apoi am mers si kilometri si ei dorm pe ei cu programul camioanelor. Deci clar nu ii intereseaza sa fii legal si sa nu iei amenzi, ci faci ce vrei atat cat tu iti faci cursele si mulțumești stăpânul. NU o recomand incepatorilor (si o sa o mai repet), pt ca nu o sa invatati nimic, ei doar incearca va impinga sa mergeti. Zi sau noapte, ei nu tin cont, nu va gandesc programul, nu va ajuta in caz de nevoi si lamuriri pt pura voastra curiozitate si pt intelegere. Pt ca cei din spatele Transicsului au zero experiență in logistica si invata pe parcurs si pe amenda si cardul vostru. Nu stiu timpii de condus si multi sunt pe langa si sunt acceptati de catre firma chiar si asa. Cand iti zic ca si o asuma, nu pune botul, si pe aici am mai citit lingăi care "cred" asta... Dupa ce ti iei amenda, du te fa pe recuperatorul pe la Oradea, ala de tot crezi in ei. Banii de decont, intra uneori foarte greu, uneori usor... Dar intra. Iti deconteaza pașaport, parcari, analize, drumuri ici colo. Un decont mizer la tranport, 0.25 lei pe km la litru de combustibil... exemplu vii Craiova Oradea, ai 600+km x 0.25 lei- merita? Se deconteaza integral banii de tren... Dar trebuie sa fii ruda cu melcul sa vii cu ele in spate... Weekendurile esti legat de camion, ca iti fac urat de nu, desi esti in pauza de 45. Iar de sari in gratii la ei, vii pe Romania sa faci putina miscare local... (Pedeapse de gen iti tot fac daca te dai rotund sau chiar ai ceva de spus). Ca vorbim de cap, nu trebuie sa ai habar de ceva, inafara de sa bagi la rampa. Caci ei angajeaza FARA criterii! Mirosi sau esti analfabet. Ai permis, actele toate si bagi la rampa, esti deja format pt ei. Daca nu latri la stăpân, te vor in echipa lor. Camioanele sunt rupte multe si put a tigari. A urina, a mancare. Depinde cum ai noroc. La inceput iti dau mai ok, apoi te neglijeaza pt ca "esti de al casei". Si la 120.000km erau vai mama lor in interior, ca asa angajeaza ei, varcolaci de cabina... Daca esti nefumător, speli perdele de ti se ia... Zic sa nu se fumeze in camion si toti fumeaza ca "e boși". Se face si mancare in cabina, in special la Hormann la Genk am văzut. Deci imagineaza ti o cabina dupa fumatori ciobani cu iz de tocăniță pe timp de vară. (Am invatat ca barbat, cat am lucrat la ei... Cate exista in materie de produse de curatenie) Angajeaza numai ciobani, deci daca esti cu 4 clase si bagi la rampa. Nu ti face griji, te angajeaza. Rar găsești oameni sa vorbesti cu ei, orice altceva inafara de "păi sa vezi ce am patit la o descarcare...." NU AU conditii si NU AU BAZA PT SOFERI! Te speli pe unde apuci la alte firme ca ei au facut niste containere. Jeg mare la Genk. Te speli la benzinărie la Bruno, aia iti dau un jeton de duș GRATUIT (doar 5min) ca asa se spala si Henri in 1928, ca asa ajuns firma cu 928mil € in 2021. Iar pe al doilea il platesti... Ca deh, ai timp si spalat si clatit. Jeg mare la Sofia. Gasesti parcare inainte de Sofia cu plata, pazita si mancare buna, nu merge la baza de acolo ca faci hepatită! Era cacat in dus ultima oara... Deci, mai se vrea detalii? Asa zic si eu. Rasism maxim in baze, la Genk esti un paria, saluti si uneori mai bine tragi o bășină ca sa fi vazut decat un Hello! Asa zisele "baze" sunt containere. Te plangi ca n ai "x lucru", ti se zice "Da o sa discut. O sa propun in sedinta..." Pana te saturi si schimbi tu firma, ca ei nu se sinchisesc sa schimbe ceva. Toata lumea se plange, dar nimeni nu latră. Te înțelege Razvan dar atat, are puterea sa schimbe ceva, ca Pițurcă la națională. Pe restul ii doare n **** si timpul trece leafa merge. Fac sa para un conflict intre dispecerii-traducatori si soferii de camion si arunca vina unii pe altii si apoi tot mai sus pe sefi, nimeni nu si asuma responsabilitatea, dar toti comanda pe cardul tau. Mereu stai cu grija sa faci poze la ce ti comunica in Transics, e un stres inutil. Pt ca nu sunt corecti si trebuie sa ai "grija". Daca esti incepator, repet, nu te incurca cu ei. Pt ca profit daca nu stii cand sa faci pauzele si ei zic doar, Da, da .. du te! Este rulaj mare la traducatori la Oradea, mereu stateam sa vad altul nou. Deci clar si acolo e mancatorie si salarii mici. Nu ai bonusuri deloc! Daca iti ceri drepturile, te pedepsesc si faci Romania, unde iei diurna impozitata si vii acasa cu max.2000e. (daca ceri, ei te ard in stil mafiot si acoperiti) ceea ce luai in 2010. Multe de spus, dar astea sunt prezentate in mare si doar, doar ce ma apasau. Eu consider ca firma este serioasa doar financiar pe partea de salarizare, dar la 2300-2500e pe luna si zero conditii de igiena, trai si liniste, mergeti in alta parte. Ca o sa stati prost cu rabdarea si nervii, iar eu sunt un tip calm. Mie mi a ajuns! Succesuri altora! Sau e succes? ... Nu conteaza, oricum te angajează!.......
  9. Salutare! Am o septica renault midlum 190dxi de 140kw,si am un consum de aproximativ 33 l cea ce mi se pare exagerat,mentionez ca nu imi functioneaza ad blue, dar oricum este o diferenta foarte mare la consum.. Cateva pareri de la ce poate fi consumul asta? Multumesc anticipat!
  10. Renuntarea la Adblue la cam costat pe amicul meu, deci ar trebuii sa stie despre fiecare modificare. O sa-l intreb inca odata si revin.
  11. Cred că sigur software, caz în care și ”virgina” a călcat strâmb (probabil fără știrea ta). Și în cazul ăsta... ”doi probleme acuma este”, vorba unui mecanic de peste gard. Cum confirmi că este eroare de soft și ulterior, cum le ”coși” la loc, să le faci virgine pe toate. La ce descrii acolo, cu piese noi montate aleatoriu, singurul defect comun este software-ul.
  12. Salut! Am spus ca sunt patru Stralisuri Euro 6 in aceeasi curte, cu aceleasi defect: vascocuplajul porneste odata cu motorul termic pentru cateva minute, apoi se opreste si asa ramane. La pornirea A/C-ului vascocuplajul ar trebuii sa porneasca, pentru inceput, la vitesa mica, dar nu face asta. Apa fierbe, indicatorul de temperatura din bord urca catre rosu la toate cele 4 camioane. Soferii sunt cu experienta. EDC-ul nu este defect pe iesirea catre vascocuplaj, am specificat ca este actionat la pornirea motorului si daca scot senzorul de temperatura de pe baletia de admisie. Au fost 3 echipe cu diagnoza: una a folosit Launch X431, alta un tester dedicat Iveco si ultima echipa, venita in regim "semiautorizat", a fost de la o reprezentanta Iveco, cu tester dedicat. Nici unul nu a gasit erori legate de vascocuplaj, si nu a putut testa vascocuplajul din diagnoza pentru ca software-ul nu are functia asta pentru Stralis EURO 6. Instalatiile de racire sunt ok, un radiator si un vascocuplaj sunt noi. EDC-ul primeste informatii de la mai multi senzori de temperatura, de la instalatia A/C si presostatul ei combinat (doua sunt noi), din alte locuri si stabileste cand sa cupleze vascocuplajuj si cu ce turatie. Aici este un defect comun, poate software si spun asta pentru ca multi il "modifica" pentru a anula adblue sau altele, dar prin ricoseu se ajunge sa genereze alte anomalii/defecte. Totusi, una dintre masini e "virgina", nu s-a umblat la ea si prezinta acelas defect. Despre mod "mentenanta" nu stiu nimic, dar e putin probabil ca toate 3 echipele sa nu fi verificat asta.
  13. Cum ai testat, de ești sigur? Tu ai verificat dacă EDC14 trimite semnal/curent la ventilator, ai descoperit că da, trimite, dar l-ai pus sus și... nimic? Asta ai făcut? Ce fel de diagnoză? Că dacă e din-aia cu 60€ de pe eBay... În altă ordine de idei... 1. Instalația de răcire a motorului e funcțională? Nu ai aer în ea? Apa circulă prin radiator la debitul care trebuie? 2. Cum determină EDC14-le ăla că trebuie pornit ventilatorul? (termostat, senzor de temperatură apă...) De senzor(i) care să trimită date complet aiurea, dar să nu apară cu defect, s-a mai auzit. De aia întreb de diagnoză... una e ca ”diagnoza” (aparatul) să testeze activ senzorul respectiv și alta e ca ”diagnoza”: ”Alo, senzorul de temperatură, toate bune?”, iar senzorul: ”Stai că-mi fac eu o autodiagnoză... da, toate bune!”. Mai verifică și dacă odată cu cuplatul diagnozei respective să nu fi trecut toate calculatoarele în mod ”mentenanță”...
  14. Earlier
  15. Salut lume, un amic are 4 Stralis-uri euro 6 din 2015 cu acelasi defect. Vascocuplajul ventilatorului de la radiatoare se cupleaza dupa pornirea motorului pentru cateva minute, apoi se opreste si ramane mort. Apa fierbe, A/C-ul nu are racire. Vascocuplaj si instalatia lui pana la calculatorul care-l comanda (EDC14) verificate, ok. Pe diangoza nu da nici-o eroare, daca deconectez senzorul de temperatura de pe galeria de admisie vascocuplajul se actioneaza. Dupa ce reconectez senzorul se opreste vascocuplajul. Ceva idei?
  16. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  17. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  18. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  19. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  20. cico_3504

    MAN Erori

    in primul rind cele 15 pagini,poate vezi aceleasi coduri pe undeva
  21. ca prima varianta as alege volvo,apoi daca este scania 500,ai o putere mai mare,daca diferenta de bani este mare merge si 450
  22. Va salut. Vreau un sfat si daca se poate si ceva argumentat. Buget 75000€ + TVA . Ce sa aleg? Volvo fh 500 - fh 540 iShift Dual Clutch - Scania S500 - Scania S450
  23. Viosof

    MAN Erori

    Buna ziua.La un Man tga 2006 18.430 am următoarele erori: EBS 04346-00 RET S 04018-00 Ce ar trebui verificat?
  24. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  25. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  26. Salut,te rog sa imi spui daca mai este de actualitate anuntul,in caz contrar doresc sa inchid subiectul,mersi
  27. a raspuns Cri5tian deja,dar o sa mai completez si eu... In primul rind nu ai habar de legislatie,ai trecut prin cursurile de atestare ca gisca pri apa,sa zic asa.Trebuia sa iti ramina in memorie macar abc-ul cu timpii de condus,de odihna si de repaus.Toate informatiile astea intra pe o pagina,ca sa iti dai seama de cit ai de invatat.Probabil e o chestie grea cu invatatul..cu punerea in aplicare a ceea ce ai invatat era mai greu.Tu te bazezi pe tachograf,nu pe ce e legal de facut... O zi de munca dureaza intre 1 minut si maxim 15 ore,respectind timpii de condus,munca etc Daca conduci 2 minute si apoi stai pe alte activitati [ciocanele ]14,58 e considerat maximul zilei de munca. Daca stai 15 minute pe alte activitati [ciocanele] ,apoi conduci 30 minute si ulterior incihizi ziua de munca poti reincepe o alta zi de munca dupa un repaus zilnic de minim 11 ore sau dupa un repaus zilnic redus de minim 9 ore.Daca ai 10,59 ore repaus se considera redus Repausuri saptaminale poti sa faci cite vrei intr-o saptamina de munca,nu doar unul.... dar daca nu l-ai luat inainte de a termina 6 perioade de 24 ore vei fi taxat Sfat,daca vrei sa profesezi in meseria asta,si sa duci banii acasa nu sa ii dai pe amenzi pune-te pe invatat,nu e mult.Rasfoieste forumul si gasesti cam tot ce vrei.Foloseste casuta ''cautare'' pentru a gasi rapid informatiile dorite.Tachograful e un simplu contorizator al timpilor,tu trebui sa il minuiesti,nu el pe tine
  28. Salut. Da. Durata minimă a unei zile de muncă este 1 minut, din cauză că asta este unitatea de înregistrare a aparatului tahograf. Ai făcut un repaus. Pauza e una, repausul e alta, vezi că ai definițiile în regulament care ce este. Următorul repaus săptămânal va începe înainte de sfârșitul a 6 perioade consecutive de 24h de la ultimul repaus săptămânal. Iar pe parcursul a două săptămâni consecutive trebuie să ai cel puțin 2 repausuri săptămânale normale, sau cel puțin 1 repaus săptămânal normal + 1 repaus săptămânal redus. Și un repaus săptămânal care începe într-o săptămână și se termină în săptămâna următoare, se poate aloca oricărei din cele 2 săptămâni, dar nu la amândouă. Acestea fiind spuse... dă-ți seama singur când.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.