Jump to content

cri5tian

Members
  • Posts

    999
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    144

cri5tian last won the day on November 17

cri5tian had the most liked content!

2 Followers

About cri5tian

  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

5,767 profile views

cri5tian's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

473

Reputation

  1. Greșit! Pe înregistrările tahograf trebuie să apară, cât mai fidel, activitățile desfășurate. Poate vrei să spui ”ore de activități zilnice”. Oricâte sunt necesare. Ai Reg. C.E. 561/2006 care-ți spune cu perioadele de conducere și de repaus și Directiva U.E. 15/2002 care-ți spune cu pauzele lucrătorilor mobili. Și ai așa: 45'' de pauză, după fiecare 4h30'' de condus, ce poate fi împărțită în 2 segmente, primul de minim 15'' iar al doilea de minim 30''. 15'' de pauză la fiecare 6h de muncă, cu mențiunea că pauza nu trebuie luată la sfârșitul celor 6h. Și cum, în cazul tău, se știe durata activităților zilnice, rezultă că-ți trebuie 3 pauze de minim 15'', pentru fiecare segment de 6h, distribuite pe intervalele orare corespondente a 6+3+3 cu mențiunea că o pauză suplimentară de 15'' poate fi necesară în funcție de împărțirea pe segmente orare făcută și momentul exact al începerii repausului zilnic. DAR!!! Dacă începi la ora 18:00, tu deja la ora 04:00 (cel mai târziu moment) trebuie să-ți începi repausul zilnic. Codul Muncii nu prevede ore suplimentare, pentru munca de noapte. Așa că...
  2. Mie mi se pare că tu nu știi ce e ăla ”tahograf”. În condițiile în care 99,99% din unitățile montate pe vehiculele comerciale din Europa, aparțin unuia din aceiași 3 producători, au aceleași funcții și funcționează pe același principiu, n-ai ce sondaj de piață să faci. Diferă doar modul de introducere/scoatere a cartelei și aspectul meniului. 1. Faptul că, de regulă, e montat deasupra capului și impune mutarea privirii de la drum atunci când e cazul; 2. Orice problemă ar fi, angajatorul n-o poate rezolva. Pentru că metrologie; 3. Indicații către service tahografe; 4. 1.
  3. Pe bune?!!! Da' tu de acetonă ai auzit, simandicosule? Sau dai drumu' la căldură pe parbriz vreo 10 minute și se dezlipește fără urme. E doar un pic de adeziv pe o bucată de sticlă, ce te smiorcăi atâta? Ai avea și vreun Aston Martin, te pomenești. Mare ți-e grădina Doamne... am trăit s-o aud și pe asta!!!
  4. Ah, nu, te rog. Nu așa. Sună la companie direct! Și raportează și la conducerea supermarketului (la departamentul de transport), că sigur au acces la burse și să le facă un incident de transport și acolo, să se învețe minte. Coincidență, sau nu, ieri am avut de furcă fix cu un astfel de cioban, cu pretenții de șofer. Mie, când eram șofer, mi se spunea să nu mă cert cu nimeni, indiferent de motiv.
  5. Ai făcut o prostie, nu o greșeală. 1. Marcarea sfârșitului perioadei de activități zilnice, coincide cu începutul repausului zilnic. Ceea ce spui tu, respectiv ”mai aveam program”, este irelevant, d.p.d.v. legal ai 2 perioade de activități zilnice, consecutive, fără a avea repausul zilnic obligatoriu între ele. 2. Funcția ”Out of scope” se folosește atunci când circulația ansamblului respectiv NU se desfășoară sub prevederile Reg. C.E. 561/2006, deci în cazul tău ai folosit funcția în mod abuziv. 3. Toate acțiunile astea, marcare sfârșit de activități zilnice, declarare început perioadă ”Out of scope”, conducere, declarare sfârșit perioadă ”Out of scope”, marcare început de activități zilnice... denotă lipsa cunoștințelor elementare ale regulamentelor și aparaturii de bord. Consecințele o să fie cu bani mulți! Eu unul m-aș bucura tare de tot să te încalțe de să te usture vreo 6 luni așa. Dar nu din cauza butonatului aiurea, ci din cauza: Pentru așa ceva, nici măcar să nu ai pretenția că te numești șofer. Ești doar un sclav, la ordinele stăpânului!
  6. Poate fi considerată cum vrei tu. După repausul de 24 de ore (nu pauză, pauza e altceva) sunt două variante: 1. Poți reîncepe o nouă săptămână de lucru (de maxim, dar mai puțin de 6 perioade de 24h consecutive); sau 2. Poți continua săptămâna de muncă începută după repausul săptămânal de 45h. În cazul 1 repausul de 24h devine un repaus săptămânal redus. În cazul 2 repausul de 24h devine un repus zilnic normal. Tu împreună cu plannerul tău, decideți cum faceți.
  7. Serios?!!! În primul rând că tu nu de ITP (Inspecția Tehnică Periodică) ai nevoie ci de o inspecție de conformitate. În al doilea rând, dacă ești așa sigur... du-te! Nu sunt eu în măsură să-ți spun ce să faci. Oricum, au fost destui care s-au plimbat pe drumuri ”că a întrebat el polițistul și i-a spus că e în regulă”... și după aia plângeau că i-a amendat și le-a luat numerele și certificatul. Repet! Nu ai ce să cauți pe drum public fără ca mașina să corespundă d.p.d.v. tehnic. Dar ești liber să nu mă crezi...
  8. Cum ”mergi” cu camionul dacă n-ai ITP?!!! În principiu, faci înregistrări manuale pentru deplasările astea. Dar repet, nu asta e problema! Dacă n-ai ITP, camionul ”îl duci” la ITP pe platformă, nu-l conduci. Că beleaua e mare dacă te prinde. N-ai ce să cauți pe drum public fără ITP. Dacă ai ITP, asigurare și vignetă (dacă e cazul), atunci n-ai de ce să-ți faci griji pentru taho. Faci înregistrări manuale la fiecare deplasare și la arhivezi în firmă normal, ca pe celelalte, n-are nimeni treabă cu tine. Dar atenție, deplasări pentru intervențiile tehnice necesare, exclus deplasări comerciale!
  9. P.S. Dacă intenționezi ”să pui la treabă” Iveco-ul ăla, vezi că-ți trebuie entitate juridică, licență pentru transportul vehiculelor avariate (sau cum i-o zice) și șofer angajat cu atestat pentru transport de vehicule avariate. Plus taho că are MTMA peste 3,5t. Plus plăcuța cu greutățile. Iar înmatriculatul... nu mai zic. Grijă mare, că-i nebunie cu astea.
  10. Atenție la greutate! Vehicule sau ANSAMBLU DE VEHICULE!!! Dar da, dacă nu depășești, du-te liniștit.
  11. Depinde! Ai cui este furgoneta și ce rol ai tu în treaba asta? O conduci din postura de șofer angajat? E mașina ta, a unei persoane fizice sau a unei companii? Sunt mai multe variabile. Reg. C.E. 561/2006 reglementează uzul cartelei tahografice, iar Reg. U.E. 165/2014 reglementează uzul aparatelor tahograf. Vezi acolo, dacă te încadrezi la excepții. În mare... Dacă NU este transport comercial și tu nu ești angajat ca șofer, atunci DA, poți conduce fără card. Dar, repet. Uită-te repede în cele două regulamente (partea de început în ambele, că acolo scrie unde se aplică și unde nu) și compară cu situația ta.
  12. Teoretic da, practic depinde de volumul informațiilor scrise în memoria cardului. Dacă nu s-a rescris și informațiile sunt acolo, da, normal că poți. Când dai tipărire, te duci înapoi până la data care o vrei, dar repet, cu condiția ca informația să mai fie disponibilă. În caz contrar, n-o să poți ajunge la data respectivă... P.S. Bănuiesc că la memoria cardului taho te referi, căci din taho... trebuie scule speciale.
  13. Casa de expediții CRAL TRAILERS S.R.L. contractează o nouă serie de transportatori, cu ansambluri de tip autotractor + semiremorcă cu prelată, standard sau mega, Euro 6, pentru activitate în D, B și NL (99%). Contractul este deschis pentru 40 de unități, iar operatorii de transport care semnează înainte de 15 septembrie 2021, vor beneficia de aceiași termeni contractuali și de la 1 ianuarie 2022. Se oferă 1,05€/km, all in, iar suma minimă de încasat, GARANTATĂ CONTRACTUAL, este de 10500€/lună (chiar dacă, poate, nu s-au efectuat 10000km). Se plătește săptămânal, începând cu a 3-a săptămână (deci facturare săptămânală, plata la 14 zile fiecare factură). Fiecare operator facturează direct către client și dacă nu a efectuat 10000km, ultima factură din lună va avea cuantumul diferenței de încasat până la 10500€. Mărfuri generale, toată plaja de tonaje, de la mărfuri ușoare (Amazon, Edeka etc) până la încărcări de la Thyssen Krupp. 99% FTL (o încărcare, o descărcare). Clientul poate facilita oprirea într-o locație favorită pentru repausul săptămânal (aviz operatorilor cu mai multe ansambluri). Dispeceratul este oferit de noi gratuit 24/7, 365 zile pe an, dar șoferii trebuie să rupă câte ceva în germană sau engleză la încărcare/descărcare (clientul nu agreează contactarea partenerilor lui). Nu există clauză de disponibilitate (clientul oferă pozițiile libere primului venit) și nici clauză de reziliere sau preaviz (cu excepția comenzilor confirmate). Contract simplu și transparent, fără clauze ciudate sau ascunse, libertate de decizie. În paralel, lucrăm la un sistem de rotație al șoferilor cu costuri reduse, sperăm să nu dureze foarte mult (depindem de alți parteneri). Informații și detalii la tel: +40742256701 Cristian sau e-mail: office@craltrailers.ro
  14. Ia tu R.A.R.-ul la întrebări prima dată. În ultimi 3 ani s-au făcut mai multe ”alinieri” la legislația U.E. și poate îți transformi autobuzul în buget de amenzi, sau altele. Dă-le câteva telefoane și întreabă-i ce poți și ce nu poți face. Și dacă coincide ce spun ei, cu ce-ai plănuit tu, caută review-uri pe YouTube și oriunde găsești, pentru toate mărcile care te-ar putea interesa. Sau poate găsești sfaturi de la alții care au făcut deja ce intenționezi tu... Aici lumea o să-ți spună că marca X nu e bună, că are frigiderul mic și nu poate ascunde el ceva ”catering” extra, pe lângă salariu...
  15. ”Săptămână” = perioada dintre luni ora 00:00 și duminică ora 24:00; ”Săptămână de lucru” = perioada dintre două repausuri săptămânale; Reg. C.E. 561/2006 = ”[...]Următorul repaus săptămânal începe înainte de sfârșitul a 6 perioade de 24 de ore[...]” Deci... 1. Ce începi tu duminică? 2. Cât poate dura (maximul legal) ceea ce începi tu duminică? Că prea v-ați obișnuit mură-n gură...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.