Jump to content

cri5tian

Members
  • Content Count

    959
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    129

cri5tian last won the day on April 3

cri5tian had the most liked content!

6 Followers

About cri5tian

  • Rank
    Sofer profesionist
  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

3,620 profile views
  1. Nu există nici un cadru legal, inspectorul I.S.C.T.R. are dreptate. Există o singură excepție la condusul în echipaj și anume că ''ÎNCEPEREA'' activităților zilnice o poate face un singur șofer, urmând ca celălalt să se alăture în următoarea oră. Atât și nimic mai mult. Condusul în echipaj începe și se termină cu un repaus de minim 9 ore, deci cronologia este următoarea: Șofer 1: repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice în echipaj -> sfârșit activități zilnice în echipaj -> repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice singur -> etc; Șofer 2: idem... Nu este obligatoriu ca repausurile să fie făcute împreună, ci doar să fie făcute. P.S. Asta e o gogoriță a respectivului inspector ( dacă a afirmat așa ceva), dar nu este nicidecum ceva legal. Înregistrările sunt ''la purtător'' odată cu sfârșitul activităților zilnice, atunci când repausul nu se efectuează la bordul autovehiculului.
  2. Nici măcar un pic. Reg. U.E. 165/2014 (citez aproximativ, din memorie): ''Șoferul este obligat să marcheze în tahograf, începutul și sfârșitul perioadei zilnice de activități [...]''. Ai declarat sfârșitul activităților tale, la revedere... repausul corespunzător și abia apoi îi dai sandale. Dispecerii au treaba lor, dar nici pe departe aceea de a preda cunoștințe de legislație în transporturi, deci pe viitor, comunică eficient cu el/ei și aplică legea așa cum trebuie.
  3. Salut. Trebuie să ai calificare pentru a face treaba asta, să folosești echipament de protecție corespunzător și munca respectivă să fie prevăzută (explicit) în fișa postului. TOATE aceste condiții trebuiesc îndeplinite simultan. În plus, meseria de ''spălător vehicule'' are altă încadrare în C.O.R. (912201) iar cumulul de funcții se plătește.
  4. Nu, d.p.d.v. al Reg. C.E. 561/2006. Totuși, în funcție de distanța ce trebuie parcursă, Codul Muncii ar putea avea ceva prevederi...
  5. Să-mi fie cu iertare, dar... Doar pentru că în legislație scrie ''activități zilnice'', aia nu înseamnă că ''program de muncă'' nu înseamnă fix același lucru, atâta timp cât contextul este același. Și chiar și șoferii au programe de muncă, inclusiv în ''dex-ul de specialitate'' cum îți place să-i spui. Problema apare (și aici ai perfectă dreptate), atunci când lăutarii rutieri folosesc termenul ''program'' referindu-se la alte bazaconii (perioade de 24 de ore, cel mai des). Din partea mea, oricine poate folosi ce termeni dorește, atâta timp cât ceea ce vrea să spună este identic cu ceea ce înțeleg eu de la el. Pe de altă parte, folosirea termenilor așa cum sunt ei scriși în legislație, asigură coerență atât pentru vorbitor, cât și pentru ascultător...
  6. Eu n-am reușit să înțeleg mai nimic. În afară de faptul că dai OK la introducerea cardului, ceea ce NU este corect pentru situația ta, nu-mi dau seama care este problema. Ai început o perioadă de activități pe diagramă ce o continui după X ore pe card. Calculele tahografului și ce îți arată el că mai poți face, sunt irelevante. Tu bagi cardul înăuntru, apeși BACK la întrebarea despre completarea manuală, apoi BACK la introducerea simbolului țării, și-ți vezi de treabă ținând cont de activitatea de până atunci (mental sau cu pixu' și hârtia). Când termini, cardul afară cu selectarea simbolului de țară și gata. Semnele de întrebare de pe raportul tahografului digital sunt acoperite de diagramă.
  7. 1. Angajează-te oriunde (toate sunt o apă și-un pământ), dar fii pregătit (fizic și psihic) să părăsești acel loc de muncă în orice secundă. 2. Dezvoltă-ți imunitate la răcnete, amenințări sau promisiuni... de obicei ''ruperea în cardan'' funcționează foarte bine. 3. Stai departe de alcool și nu uita că prieteniile se clădesc în timp, nu după ce-ai plătit tu 3 beri în parcare... 4. Meseria e grea, dar e și frumoasă. TREBUIE să-ți placă, altfel...
  8. 1. Dacă esplanada e moale, te uiți la ea de departe, nu intri cu camionul acolo. Sau îl suni pe șefu' și-i spui să vină el să conducă. 2. Dacă totuși ți-a rămas scula'n noroi... n-o lași acolo toată noaptea. Dai din gură și din mâini până o scoți (și puteai munci liniștit la scoaterea ei, chiar și peste limitele legale, deoarece era situație de forță majoră). 3. Dar cel mai grav este că tu ai uitat de tahograf și la plecare și la revenire. Ori numai pentru așa ceva meriți, cel puțin, câteva ofițerești peste urechi.
  9. În Belgia, la containere = 3200€/lunar pentru minim 280h de muncă (crește proporțional cu numărul de ore); Olanda, prin agenție, 3000€ minim garantat (10,7€/h net); Olanda, direct la angajator, pe contract polonez = 3600€/lunar (salariu fix); Germania, 100% legal, muncă de noapte, 2 zile acasă = +/-2800€ (distribuție); Germania, cisternă alimentară, muncă de noapte = 2700€/lunar fix, 12 luni/an din care 11 luni prezent la muncă (scade proporțional cu numărul de zile de concediu); Salarii despre care știu 100% că nu sunt invenții (prieteni care lucrează), inclusiv ordine de plată văzute cu ochii mei. Deci da, există asemenea salarii. Plus că media pe piață acum, inclusiv pentru ''mânuitorii de volan'' (vorba lu' Mario), este undeva la 2000€. P.S. Când spun salarii, mă refer la totalul veniturilor din activitatea de șofer autocamion, respectiv salariu de încadrare, diurnă, decont cheltuieli etc.
  10. În momentul în care ai început manevra de ocolire, ți-ai asumat toate consecințele ce pot decurge din efectuarea ei. Legea are prevederi pentru asemenea situații și tu ar fi trebuit să apelezi la ea, respectiv contactată Poliția. +/- 30 de minute întârziere din cauze independente de transportator, nu făceau rău nimănui. Iar beneficiile pe termen lung... încă vreo 2-3 bezmetici din-ăștia amendați că și-au lăsat mașinile aiurea și zona ar fi devenit liberă să faci drift-uri cu camionul acolo.
  11. Salut. Nu ai cum să fentezi și nici de ce să fentezi. Activarea se poate face online 24/24, durează cam 10 minute. Eu am făcut-o de pe laptop, într-un McDonalds. Practic odată accesat link-ul pentru activare, selectezi activare prin webcam și o să fii conectat cu un operator căruia va trebui să-i prezinți pașaportul sau CI. Activarea se face pe persoană, deci nu ai nevoie de adresă de Germania. Practic e o metodă de a le declara că Pâslaru Florin din Buzău (România) deține cartela E+ cu nr xxxxxxxxx. Atâta tot. Operatorii vorbesc și engleză. Eu am activat E+ pentru WebStick-ul de la Aldi, din cauză că stick-ul este deblocat și dacă nu-mi plac ofertele lor, pot folosi alt SIM liniștit.
  12. Ai marcat sfârșitul activităților zilnice. Repaus zilnic redus. Asta ca să ne înțelegem despre ce vorbim. Jargonul e pentru parcare, aici folosim termenii specifici. Zici că nu s-a înregistrat perioada de repaus, și aparatul funcționează cum trebuie. Întrebarea este... ce s-a înregistrat? Scoate un raport pe ieri și azi și postează-le aici.
  13. Salut. Nu cred că ești ignorat, dar postările tale sunt cam pe lângă tematica acestui loc. Forumul este dedicat unei comunități profesionale explicite, adică e cu, despre și pentru șoferi. În afară de topicurile cu bancuri și glume și cele de mica publicitate, mai toate subiectele sunt dedicate domeniului. Iar tu vii și spui, ba că nu ești șofer de camion, ba că din cauza tatălui ai deschis acest topic, ba că nu știi ce vrei de la viață... și în același timp nici nu pui o întrebare concretă. Vrei să te faci șofer de camion? Ok, succes... numai că: Este o meserie grea. Frumoasă... dar grea. Cei care-și dau cu stângu'n dreptu', cei cu 2 mâini stângi, gingașii și delicații nu prea au ce căuta în branșă. De ce? Pentru că e un mediu solicitant, atât fizic cât și mental. Ține cont că toți factorii de influență din lista inspectorilor muncii, toți se aplică în această meserie. Pe un programator, într-un birou drăguț în vreo multinațională, îl cam doare undeva de starea vremii... el va lucra la fel. Sau de greutatea tastaturii... la fel, irelevantă. Sau lățimea holului pe care merge către spațiul de recreere. Camionagii în schimb nu au luxul de a da ''skip'' la vreun astfel de factor de influență... ei trebuie să-și facă treaba la fel și la -12 grade și la +35, și pe autostradă și pe drum sub 6m, și cu 16t și cu 40+t (iar diferențele sunt uriașe) etc etc etc; Camioanele sunt mașinării mari, grele și complexe. Dar în același timp trebuiesc manevrate cu delicatețe și finețe. Folosit cum trebuie, te va ajuta să-ți faci treaba pe care o ai de făcut, îți va oferi confortul de care ai nevoie și va fi prietenul tău necuvântător. Dar dacă îți bați joc de el, chiar și pentru o fracțiune de secundă, te va taxa scump... de multe ori prea scump; Mediul de lucru este unul foarte complex și foarte volatil. O simplă nevoie de realimentare se poate transforma într-o ditamai problema (nu găsești o stație din rețeaua agreată, sau o găsești dar cititorul de card nu funcționează etc). Acum ești pe drum, ''cu program berechet'' (ca să folosesc jargonul specific), acum primești alte dispoziții și te trezești că n-ai timp nici de un pipi; (Exemplu personal. Aveam 5+ ani de șoferie când am ajuns să mă pun pe burtă lângă vagon (avea spoilere de jur împrejur) și să mă uit în ce Doamne iartă-mă tot lovesc, că nu reușeam să mă lipesc de rampă. Cum mă apropiam la cca. jumătate de metru așa, cum se oprea brusc... După jumătate de oră de târât pe burtă, mi-a zis un coleg că remorca are senzori de parcare și că atunci când se oprește așa brusc să țin frâna apăsată câteva secunde și ulterior pot să continui să dau înapoi până la rampă. Cum frânele se blocau și rămâneau așa, nu se mai auzea nici fâsâitul specific eliberării camerelor de frânare, deci nici prin cap nu mi-a trecut că de fapt propriul sistem de frânare râdea de mine... Și uite așa, ora de începere a descărcării a fost cu 12 minute peste cea prevăzută, motiv pentru care mi s-a frecat ridichea ulterior); Și nu în ultimul rând, de fapt cel mai important lucru... trebuie să-ți placă provocările. Trebuie să ai microbul ăsta în sânge, altfel doar o să te chinui. Nu există un tip anume făcut pentru a fi șofer, dar nici oricine nu poate fi. Șoferia nu e doar o meserie, e un mod de viață.
  14. Eu zic că te-ai speriat degeaba... Drepturile stabilite de lege nu pot fi încălcate. Eu am mai spus asta aici... menționatul sau nu, al cuantumului diurnei prin act adițional sau direct în C.I.M. este pur și simplu irelevant. Activitatea desfășurată este cea care determină sau nu plata acelei diurne. Și e simplu de stabilit... ai odată codul C.O.R. prin care ești încadrat în muncă ( cu Fișa Postului aferentă) și ulterior ''documentația'' specifică (ordin de deplasare/marșrută, înregistrări tahograf, foaie de parcurs etc). Dacă vrei, poți să faci o declarație la notar cum că renunți de bunăvoie la acest drept... și va fi la fel de irelevantă. Angajatorul tot va trebui să-ți plătească acea diurnă. Cât despre cuantumul ei, el trebuie menționat în ordinul de deplasare și conform legii, nu se poate modifica pe durata deplasării (nici chiar cu acordul tău). Până nu revii la sediu și nu începi un nou ordin, suma plătită va fi cea menționată. Cât despre sintagmele folosite la întocmirea C.I.M., probabil că ai dreptate... o tentativă de găselniță, căci în realitate, inspectorii muncii sunt imuni la formulările patronilor. Pe lângă că există un set de sintagme universal agreat, gen ''la sediu'', ''la punctul de lucru X'', ''trafic național/internațional'', ''pe traseu'', ''la domiciliu'' etc etc... formulările atipice nu fac decât să le atragă atenția. Ori, cum am spus deja... inspectorii sunt imuni la ''vrăjeala'' patronilor, treaba lor e să constate dacă munca și plata se desfășoară în condițiile legii. Punct. Să nu crezi că dacă ''se insinuează'' prin C.I.M. că tu lucrezi detașat cu acordul tău la Cucuieții de Pădure, dar tu în realitate bântui prin Europa... treburile rămân așa. Nici pe departe. O simplă sesizare la ITM va pune lucrurile în ordine în 2 timpi și 3 mișcări, bașca ''rețeta'' pentru inteligentul ce credea că a inventat apa caldă. Între noi fie vorba... mie mi-ar place un patron din-ăsta. Mai ales să bag și ore la greu...
  15. Nu știu cine a decis că prețul pe km care se flutură în ofertele de aici este ''adevăratul'' preț/km... Contracte se fac și cu plata/km și cu plata/zi și lunare și per job/proiect... se fac și cu termene limitate, se fac și per sezon etc etc etc. Cei care postează oferte aici sunt doar niște căpușe din domeniu, iar cei care semnează, tot de aici... își merită toate greutățile ce le vor întâmpina. Pot să vă dau exemplu de camion Euro 6, Volvo de 460 achitat, ce a fost pus la treabă pe 1,45€/km... un sac de bani ar spune mulți... numai că pe relația Fulda - Melle - Unna -Marl și Marl - Kassel - Friedewald - Fulda, 5 zile/săptămână, cu 22t de hârtie role la dus și 18t paletată pe retur, deja sacul ăla de bani abia îți ajunge să-ți plătești șoferul!!! Și alt camion, un DAF Euro 5, tot de 460, trage la intermodal cu 0,95/km, dar exclusiv Nordul Germaniei, Olanda, Belgia și Nordul Franței când și când... și se lăfăie în bani comparativ cu Euro 6-le.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.