Jump to content

cri5tian

Members
  • Posts

    1,019
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    148

cri5tian last won the day on June 3

cri5tian had the most liked content!

2 Followers

About cri5tian

  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

6,720 profile views

cri5tian's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

478

Reputation

  1. Doamne apără și păzește, mămicule! Mai uită-te odată pe biletul de voie, că eu cred că NU trebuia să scrii nimic! Nicăieri! Și spune-mi te rog cine ți l-a semnat, că-i fac eu reclamație!!! P.S. Asta o pun pe fbk... e prea epică
  2. Câștig comercial nu. Doar că până la partea economică, e vorba de vehicul. În cazul tău ESTE destinat transportului de mărfuri și nu te încadrezi în nici o excepție... deja NU MAI contează ce faci cu el. Taho musai!!! Așa zice și vulpea când n-ajunge la struguri... că-s acri.
  3. Respiră adânc nervosule! Unu la mână: Delirezi! Inventezi legi și reguli și induci în eroare oameni ce caută se se informeze corect. Nu-ți cer să postezi sursa acestei informații (lege și articol), pentru că nu există așa ceva. Doi la mână: Repausul zilnic normal pentru conducerea în echipaj este de 9h. Durata maximă a activităților zilnice în echipaj este 21h. Derogarea din Reg. C.E. 561/2006 cu privire la durata de conducere zilnică, respectiv extinderea ei la 10h, NU SE FACE DIFERENȚIAT în funcție de numărul șoferilor prezenți în cabină!!! Trei la mână: Program este la TV și la calculator. Aici este perioadă de activități zilnice. Patru la mână: O singură postare ai făcut și-n aia ți-ai dat cu firma'n cap. Să nu spui la nimeni că ești șofer... lăutar rutier poate, în cel mai fericit caz.
  4. cri5tian

    MRS

    Bună. Eu zic să te duci din nou și să le mai explici odată cu tu ceri ”preschimbare”, nu emitere, că în RO atestatul se obține pe bază de examen și scrie pe el când a fost obținut, că nu se fac cursuri suplimentare între examene. Pe de altă parte, permisul e necesar la angajare, la ce te mai complici și cu atestatul? Angajează-te și te vor trimite ei la cursuri înainte să expire atestatul românesc. N-am auzit niciodată de așa cerere din partea vreunei autorități. Ai buletin românesc cu adresă și data emiterii pe el, ai data obținerii rezidenței pe buletinul italian, ai data emiterii atestatului pe el... mai clar de atât...?!
  5. Salut. Nu există caiet special pentru așa ceva. Îți faci un registru/borderou cu toate devizele de intervenții de la mașini pe care îl ții la sediu. Controlul se face pe ultimele 18 luni.
  6. cri5tian

    7.5 necesare

    Salut: Obligatorii, în funcție de situație... 1. Buletin, permis de conducere, atestat calificare transport marfă (+ ADR și/sau agabaritice dacă e cazul), cartelă tahografică, legitimație de servici/CIV, înregistrările taho din ultimele 28 de zile/semnătura pe certificatul de atestare a activității (la sediu)/nici una nici alta în funcție de situație, certificat de înmatriculare autovehicul + talon revizii (idem pt. remorcă/semiremorcă dacă e cazul), dovada asigurării RCA (hârtie sau electronic), copie CIV + dovada dreptului de operare (dacă e cazul), copie CUI, copie conformă a licenței comunitare/certificat de transport, certificat + autocolant metrologie tahograf, CMR (+ DDT, inclusiv fișa de siguranță ADR/aviz de însoțire a mărfii, în funcție de caz), certificat agreere nivel zgomot (dacă e cazul), agreere suprastructuri (dacă e cazul), autorizații de transport speciale (agabaritice, deșeuri etc) dacă este cazul, ordin de deplasare/marșrută, foaie de parcurs/FAZ, kit legislativ (trusă medicală, triunghiuri, vestă reflectorizantă, stingător), echipament de lucru (bocanci, cască, ochelari, căști de protecție etc etc) Opționale... 1. Sistem de navigație GPS, telefon mobil (+ unul de rezervă cu tot cu SIM), 1 sau 2 căști handsfree, ochelari de soare, 2-3 pixuri + un capsator și niște mape de plastic, o mini trusă de biți și tubulare, un patent, un cutter și bandă adezivă, o pelerină de ploaie, un rucsac, șervețele/prosoape de hârtie (și umede și uscate, cât mai multe), apă plată (din care 1 bax e rezerva strategică împreună cu câteva conserve) etc etc Musai... 1. Chef de muncă, tupeu, curaj, izmene și ciorapi de schimb și microbul necesar în sânge!
  7. cri5tian

    Cat e amenda

    Salut. Cu excepția dezastrelor naturale, pentru prevenirea sau îndepărtarea efectelor unor astfel de dezastre și în situații de forță majoră, în oricare alte situații efectuarea de ore suplimentare se fac cu acordul angajatului. Deci, sintagma ”sunt obligat”, este una bucată minciună. În România sclavagismul este interzis prin lege, așa că dacă nu te forțează fizic, sub amenințare/presiune sau șantaj, tu poți spune simplu: ”NU!”. Și dacă recurge la metodele enunțate, de 112 ai nevoie, nu de forum. Ai o fișă a postului ce conține îndatoririle tale la locul de muncă + un program de muncă, cu niște limite maxime prevăzute de Codul Muncii. Restul sunt aberații. Și dacă ți-ai dat acordul pentru ore suplimentare, nu vei lua amendă la primul control. Căci orele suplimentare se compensează cu ore libere plătite (în primele 30 de zile), ulterior cu un spor de minim 75% la salariul brut. Iar media săptămânală pe ultimele 6 luni trebuie să fie în continuare 40 (la fel, cu acordul tău prealabil). Dar repet: nu există ”sunt obligat”. Există doar smiorcăiți care nu-și cunosc drepturile prevăzute de lege, care stau ca ghiocelul în fața oricărui puțoi cu titlul de patron și ignoranți față de legi, dar cu discursuri clișeice (rate la bancă și un sac de copii). Mai gîndește-te!
  8. Atunci cere-le lămuriri ălora de la Cargo Track, dacă știu ei mai bine. Eu ți-am spus simplu, pentru tine (ca șofer) singura modificare este marcarea în taho a trecerii de frontieră. Restul (detașare, ”răcoritul” după cabaotaj, salariul minim, platforma IMI, taho la dube (care apropos, e din 2026), licență la dube (din mai) etc etc) astea nu țin de tine ci de operator. Și dacă chiar ai citit O.G.-ul, ai fi văzut că detașarea poate fi făcută și pe 1 an, deci... Dar repet, sună-i pe domnii de la Cargo Track să te lămurească ei, eu am o casă de expediții, ”nu știu de'astea”.
  9. Ce-ai citit de ai înțeles aberația asta? Din 22 februarie 2022 a intrat în vigoare obligația operatorilor de a aduce la bază camioanele, la fiecare 8 săptămâni. Poate folosi orice și oricâți șoferi pentru treaba asta. Iar controalele se fac la sediul firmei, pentru această prevedere, nu în trafic. Pentru tine ca șofer singura modificare este că trebuie să introduci simbolul de început țară (doar început), la fiecare trecere de frontieră. În rest, din 2 februarie 2022 a intrat în vigoare directiva detașării, dar operațional ține de firmă (declararea detașării tale + confirmarea standardului minim al salarizării tale) prin IMI. Tu îți vezi de treabă ca și până acum, repausul săptămânal într-un spațiu adecvat pus la dispoziție de companie sau (prin opțiunea ta) unde vrei tu. Dar nu în cabină. Când optezi să faci repausul săptămânal în altă parte, nu trebuie să faci dovada acestui fapt, dar în celelalte situații compania va face dovada organizării repausului tău în condițiile legii. Citește O.G. 12/2022 ca să te lămurești, nu te mai lua după ”am auzit că” și fbk.
  10. Vorbești pe lângă Cico... De atestat e nevoie ca să fii angajat ca șofer autocamion. Dumnealui ESTE angajat, dar pe alt post, deci d.p.d.v. al activității la locul de muncă nu-i trebuie atestat. Mai departe... Transportul nu este de natură comercială, din cauză că: 1. Nu se transportă mărfuri nou achiziționate și încărcătura transportată NU face obiectul niciunui contract de transport/contract de intermediere a transportului; 2. Mărfurile/echipamentele transportate nu sunt vândute pentru a obține profit; 3. Transportul în cauză este doar parte a desfășurării obiectului de activitate principal al firmei; Deci d.p.d.v. al obligației de a folosi șoferi angajați, aceasta nu există, deci, din nou, nu trebuie atestat (conform excepției din Reg. C.E. 561/2006). Tot ce-i trebuie este permis cu categoria necesară, tahograf cu metrologia în regulă (vehiculul ESTE destinat transportului de mărfuri), foaie de parcurs/ordin de deplasare și să respecte Codul Muncii, normele de arimare și asigurare a încărcăturii, Codul Rutier și participanții la trafic. Atenție! Dacă cel care conduce ARE o cartelă tahografică emisă pe numele lui și mașina are tahograf digital, SE RECOMANDĂ folosirea cartelei (se respectă Directiva 15/2002 + Codul Muncii, NU 561...)
  11. Păi practic orice firmă de transport e cea mai bună. Dacă ți se dă bună ziua și ți se vorbește cu ”domnule” și tu accepți salariul oferit... nu e aia ce mai bună firmă?!!!
  12. Salut. Varianta 1: Programatul la un nutriționist (real, nu autointitulat pe YouTube). Completat chestionarul ăla (foarte complex) dar foarte sincer, apoi făcute analizele care le cere și apoi stabilit planul de dietă, de care te ții cu orice preț. Slăbitul se va face într-un mod controlat, sub supraveghere de specialitate și constă în re-educarea metabolismului către o funcționare eficientă. De regulă, riscul efectului de yo-yo la sfârșitul perioadei de stabilizare (ultimul stadiu al dietei), este aproape inexistent. Un aspect foarte bun este că inevitabil vei învăța regulile de alimentație care se aplică organismului tău, reguli după care te vei ghida ulterior toată viața, ceea ce-ți va asigura un stil de viață sănătos. Varianta 2: Suplimentele alimentare. Efort minim, se înlocuiește una din mese pe zi cu aceste suplimente, dar (dacă se întâmplă), slăbitul se face într-un mod destul de violent pentru metabolism. E o metodă ”mai din topor”, de cele mai multe ori cu rezultate, dar cu destule riscuri (dacă nu-ți identifici un stil de viață/mâncare potrivit pentru tine pe parcursul dietei, odată încheiată efectul de yo-yo e garantat aproape tot timpul. Adică te vei îngrășa înapoi, poate chiar mai mult). Nutriționiștii nu prea recomandă această metodă, doar atunci când menținerea unei diete clasice nu este posibilă. Atenție, suplimentele nu sunt doar pastile, sunt un mix de mai multe substanțe (extracte și minerale) care, utilizate greșit, te pot băga în spital foarte repede. Eu am 134kg acum și tocmai am început varianta 2 (am încercat cu varianta 1 acum vreo 2 ani, dar mi-a fost imposibil să mențin dieta).
  13. Salut. Ăla e un mesaj general, spune-i să intre în lista de mesaje de diagnostic și să-ți trimită exact ce scrie acolo. Codurile de diagnoză sunt exacte, de acolo poți identifica ce și cum. Chiar și online, cu o reprezentanță MAN care are personal disponibil, vorbitor de engleză, să stea cu tine pe chat.
  14. Salut. Nu există pauză fracționată, există REPAUS fracționat. Pauza e una, repausul e alta. Și nici amplitudine nu există, ci DURATĂ A ACTIVITĂȚILOR ZILNICE. Nu te iau la mișto și nici nu-ți vorbesc de sus, dar e obligatoriu să înțelegi și să folosești termenii corect. Căci altfel, în parcări, vei auzi o grămadă de interpretări în care se folosesc o grămadă de termeni ciudați, căci fiecare înțelege ce vrea și inevitabil vei sfârși prin a plăti amenzi usturătoare, doar pentru că ”așa ai înțeles de la X”. Mai bine te pui tu la punct cu termenii corecți și în felul ăsta vei înțelege exact ”cum este” cu regulamentu' Și ca să-ți răspund la întrebare, da. Acel repaus de minim 3h, efectuat în timpul desfășurării activităților zilnice, nu va duce la scurtarea repausului zilnic ulterior. Durata activităților zilnice NU poate depăși 15h, indiferent că tu ai efectuat sau nu un repaus de 3h în acest timp. Iar acel repaus de 3h, cumulat cu un repaus zilnic redus (de minim 9h) VA FI CONSIDERAT un repaus zilnic normal. ... Între timp, caută tu diferența dintre pauză și repaus, așa cum sunt ele prevăzute în regulament.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.