Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

cri5tian

Moderators
  • Posts

    1,044
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    152

cri5tian last won the day on September 26 2023

cri5tian had the most liked content!

2 Followers

About cri5tian

  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

8,685 profile views

cri5tian's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

482

Reputation

  1. Salut! Codul Muncii nu impune nici o durată minimă, nici maximă, a unui contract individual de muncă, ci doar existența unuia într-o relație de muncă între un angajator și angajat. Deci te poți angaja și pentru 2 zile, dacă vrei. În practică însă, având în vedere și lipsa acută de șoferi, n-o să fie chiar simplu să găsești un angajator care să te ia pentru o perioadă așa scurtă, dar mă gândesc că dacă ai posibilitatea s-o faci ciclic (să lucrezi periodic la același angajator), ar putea fi o soluție care să vă împace pe amândoi. Mai există și varianta angajării permanente, printr-o agenție din afară și atunci lucrezi cât/cum vrei, pentru că ei te vor plăti strict pentru munca efectuată la clientul lor, doar că nu știu cum se împacă ieșitul din RO cu perioada de studenție... Pe furtunul galben circulă comanda sistemului de frânare (de la autotractor la semiremorcă), iar pe cel roșu se alimentează cu aer sistemul de frânare al semiremorcii. Motivul pentru care galbenul se cuplează primul este că odată cuplat, sistemul de frânare al semiremorcii va prelua comanda frânelor de la autotractor (dacă în cabină ai frâna de parcare acționată, la fel se va întâmpla și pe semiremorcă, SAU dacă în cabină ai pedala de frână apăsată, le fel și pe semiremorcă, se va acționa frâna se serviciu). Dacă cuplezi prima dată roșul și n-ai frâna pe parcare acționată nici la autotractor nici la semiremorcă... o să te găsești pasager între cabină și vagon. La decuplare în schimb, roșul se decuplează primul (lipsă aer = frâne blocate). Cablurile electrice se pot cupla și decupla în orice ordine, deoarece sunt circuite electrice diferite.
  2. Motiv 1: Au văzut în pandemie că nu e chiar așa tragic să țină mașinile la gard. Motiv 2: Calitatea slabă a șoferilor (chiar dacă puțini). Parte din ei sunt aproape de pensionare și nu mai ''trag'' ca altădată, iar altă parte sunt noi și slab pregătiți. Motiv 3: Economiile țărilor încă n-au ajuns la ''viteza'' de din-aintea pandemiei. Și ritmul ăsta lent o să mai dureze câțiva ani...
  3. Este, este și la noi. Pe permis vor fi marcate anumite coduri... obligativitatea purtării ochelarilor, conducerea doar de vehicule cu cutie de viteze automată etc
  4. Asta te arde pe tine?! Că nu mai poți jigni în continuare?!!! Da' ia încearcă să scrii așa: ''Colegii... cum fac să fiu și eu respectat de patroni și ceilalți colegi în meseria asta? Ce legi trebuie să citesc? Unde mă duc să lucrez și eu normal și omenește? Ia încearcă... vezi dacă se ia cineva de tine. Dacă nu, cel puțin încearcă să te gândești la ce-ai făcut...
  5. Dacă dai click pe link-ul lor de acord GDPR, o să-ți apară...
  6. Salut. Nu există nici o combinație, apeși + sau - și unde te oprești, devine noua temperatură setată. Ce ți se afișează, este temperatura curentă, cât este în frigider. Dacă setezi o temperatură mai mică, ar trebui să auzi imediat compresorul cum pornește... dacă nu-l auzi e o problemă. Dar dacă se aude, atunci nu e nici o problemă. Trebuie doar să aștepți să se răcească până la cât ai setat. Și o să vezi afișat cât este înăuntru, pe măsură ce se răcește.
  7. Nu mai încerca să scoți în față ''lipsa de cuvânt'' a patronului, pentru că este irelevantă. Tu te-ai pișat cu boltă pe noi toți și pe meserie, atunci când ai acceptat să fii plătit la km. Ori asta este mult mai urât decât obrăznicia ăluia în fața cui ți-ai dat pantalonii jos. Înțelegi?!! Ești o rușine pentru toți colegii care au stat cu lunile acasă căutând un job unde să le fie respectate drepturile, pentru colegii care au căutat mereu să se perfecționeze și să fie la curent cu legislația și pentru colegii care au citit măcar odată Codul Muncii și Reg. C.E. 561/2006. Tu ești cel care ne sapă pe toți laolaltă, acel incapabil de a se adapta și acel ''tare-n gură'' prin parcări dar 0 d.p.d.v. profesional. Ai măcar bunul simț și taci și înghite-ți mizeria de ai făcut-o. Și învață, măcar în al doisprezecelea ceas, că a-ți cunoaște drepturile și a te bate tu însuți pentru ele, este o obligație! Vorba la tataie-meu, fie iertat... ''Prost, prost... da' hotărât!''
  8. Deci tu te-ai angajat pe 14 cenți la km și acum ești supărat că ți-a dat 13... Fii atent aici: Bine ți-a făcut!!! Meritai să bagi câte 14h/zi și când ajungeai acasă să-ți dea ''Bună ziua'' și-o palmă pe spate. Eventual un ''capac''... Asta meritați toți pârliții ăștia ca tine, toți rupții-n cur de foame... să tragă pe voi până crăpați de tot... Suntem în anul 2023 și nu sunteți capabili să stați drepți?! Noh... muriți în genunchi, că o căutați singuri!
  9. Salut. Categoric, nu! Toate excepțiile din lege, atât pentru atestat, cât și pentru card, se referă la situații excepționale... pierdere, furt, distrugere, defecțiune. În nici un caz la expirarea documentului. Deci nu, nu poți profesa cu atestatul expirat. Și riști mult, zic eu, amenda e usturătoare rău...
  10. ”Actul normativ” de care vorbești tu, este Fișa postului, acolo este mențiunea legată de verificarea înainte de cursă (inclusiv ca procedură). Obligativitatea vine indirect în cazul ăsta, în sensul că deși nu există ”act normativ” care să spună ”Activitățile zilnice încep cu o perioadă de X timp cu tahograful pe ciocănele”, există în schimb: 1. Fișa postului care te obligă să faci verificarea înainte de cursă; 2. Reg. U.E. 165/2014 care spune că trebuie folosit tahograf pentru înregistrarea activităților desfășurate + obligația de a înregistra cât mai fidel activitatea desfășurată; și 3. Reg. C.E. 561/2006 care îți definește anumite durate. Sigur, dacă vrei, mai poți adăuga prevederile Directivei 15/2002 care definește suplimentar niște timpi de muncă/repaus, Legea 53/2015 (Codul Muncii) care-ți stabilește cadrul limită sau chiar R.O.I.-ul firmei angajatoare, ce poate conține obligații lucrative suplimentare. P.S. Din toate astea doar obligativitatea efectuării verificării înainte de cursă + înregistrarea ei în tahograf, reiese în mod explicit. Ca durată în schimb, nu există nici o mențiune, ceea ce (în teorie) înseamnă că activitățile zilnice pot fi începute cu tahograful ”pe ciocănele” timp de min. 1 minut și maxim... 15h!!! În practică, tu trece taho pe ciocane, marchează începutul activităților zilnice și dă o tură la dihanie, indiferent că durează 1 minut sau oricât. Obișnuiește-te așa, nu neapărat că e obligație legală. Crede-mă... e mai bine.
  11. Da. La orice transport cu placa portocalie deschisă.
  12. Contract de colaborare pe comunitate Descriere contract Expeditor: L****** ******* GmbH, ************straße 1, ***** ************, Deutschland Reprezentat de: David S****, +49273* *** ***, d*****@***********.de Durată contract: nedeterminată, în curs, începere imediată Flotă subcontractori: 75+ ansambluri Subcontractori din RO: da, 20+ Țări tranzitate: DE (20%), AT (7,5%), FR (22,5%), BE (17,5%), NL (12,5%), LUX (2,5%) și CH (17,5%) Kilometraj lunar estimat: 8500 – 11500 km Nr. curse (medie): 10-11 Operațiuni / cursă: 1-3 încărcări, 1-4 descărcări, 99% din curse Operațiuni făcute de șofer: nu Schimb de paleți: da, 5% din curse Mărfuri: oțel, produse industriale, plastic, produse non-alimentare, mărfuri generale Tonaj: 2,5 t – 24 t Interval orar preponderent: 05:00 – 20:00 Weekend și sărbători legale: da, sub 2,5% din timp Procedură dispecerat: Planning expeditor > Dispecerat broker > Șofer(i), via WhatsApp și/sau e-mail Procedură CMR: locație încărcare 80%, redactare șofer(i) 20%, blank-uri necesare: nepersonalizate E-Cmr: Nu Fotografii: doar documente Dovezi livrare (PoD’s): fotocopii în format electronic, via WhatsApp și/sau e-mail iar copiile tipărite prin poștă / curier și/sau depunere la birou (săptămânal) Calcul km: Google Maps + KomaLog (max. 1,4% diferență față de înregistrările tahografului) Facturare: direct către expeditor, săptămânală, în fiecare zi de luni, via e-mail Plată: fiecare factură în max. 14 zile de la emitere (se încasează săptămânal începând din a 3-a săptămână) Plată minimă lunară, garantată: 13000 € Facilități repaus săptămânal: nu, organizare în sarcina transportatorului Muncă și repaus: 6 săptămâni consecutive la expeditor + 2 săptămâni consecutive în RO (46-47 zile tranzit + 9-10 zile repaus). Curse spot de pe burse, la prețul pieței, fără comision. Dispecerat: prin broker, 24/7, în limba română, contra cost Necesar - 21 Ansambluri complete (autotractor cu semiremorcă cu prelată), înălțime de cuplare standard, minim 2,65 m înălțime interioară, XL Code, MultiLock + 1 șofer / ansamblu - 9 Autotractoare (cap tractor), înălțime de cuplare standard, ADR + 1 șofer / vehicul Prețuri și tarife Expeditor > Transportator Pentru ansambluri complete: 1,57 €/km, All-In (+0,18 €/km pt. toți km în AT, +0,86 €/km pt. toți km în CH) Pentru autotractoare: 1,52 €/km, All-In (+0,18 €/km pt. toți km în AT, +0,86 €/km pt. toți km în CH) Pentru orele ce depășesc 13h/zi sau orele de noapte (între 23:00 – 05:00): 20,00 €/h (ambele tipuri de vehicule) (Media încasărilor unui subcontractor cu contract similar, pentru ultimele 3 luni: 16132,54 €/30 zile) Transportator > Expeditor Chirie semiremorcă: 0,00 € Asigurare semiremorcă: 0,00 € Alte costuri: 0,00 € Transportator > Broker Dispecerat: 24,40 €/săptămână/vehicul Închiriere semiremorcă curse RO: 50,50 €/săptămână/vehicul (doar pt. autotractoare) Alte costuri: 0,00 € Contractare Prin broker, via e-mail: office@craltrailers.ro Informații suplimentare: +40742256701, Cristian Pușcașu
  13. Bla, bla, bla... Realitatea rămâne. Adică tot mânuitor de volan. Și continui să persiști în ipocrizia ta, deși speram că dacă te ia cineva mai tare poate realizezi ce-ai făcut. Dar răspunsurile tale confirmă că nu ești capabil să înțelegi ce promovezi tu de fapt.eliminat Scuză-mă că nu sunt impresionat de suferințele tale, dar am ales de bunăvoie să respect meseria asta dincolo de vorbe goale, dacă ești capabil să înțelegi. La nivelul la care am încheiat prietenii cu oameni care s-au urcat băuți la volan pentru 2 străzi până acasă, la nivelul la care am schimbat 3 firme într-o singură lună pentru ”propuneri și insistențe” ilegale, la nivelul la care am dormit în cabină la 11 km de casă și încă destule altele. Și n-o să mă dezic de ceva în care cred, de dragul intențiilor tale prietenoase, dar cu 0 respect pentru meserie. Diferența între noi este că eu am coloană vertebrală iar tu nu. Cu tot dragul pentru anii de chinuială prin străini, pe care i-ai trăit, dar asta nu-ți dă dreptul să promovezi și să perpetuezi o stare de fapt, care a coborât standardele în meseria asta la un nivel mult prea jos. Recomandă mucoșilor să învețe, să citească regulamentele, Codul Muncii, să se educe și să se autodepășească, recomandă-le să tragă și ei de urechi la rândul lor pe alții mai bătrâni și tot așa. Dacă nu poți fi un exemplu, măcar recomandă exemple bune. Nu povesti aici cum mergeai tu pe ”OUT” și alte rahaturi. Le-ai făcut?!... Să fii sănătos! Mucles și dă-i sandale. Știi doar tu. Și n-are rost să-ncerci să mă jignești cu invective, n-o să reușești.
  14. Lăsând la o parte condițiile în care AI ACCEPTAT să lucrezi și faptul că din cauza celor ca tine, care acceptă astfel de apucături a ajuns meseria asta ce a ajuns... altceva mă uimește... Seninătatea cu care descrii cum dădeai ”în program” și mergeai ”pe OUT”. Și ipocrizia cu care dai vina pe alții. Eliminat Să nu îndrăznești să te numești șofer, ai înțeles? eliminat Ești o rușine pentru meseria asta. Punct.
  15. Cred că sigur software, caz în care și ”virgina” a călcat strâmb (probabil fără știrea ta). Și în cazul ăsta... ”doi probleme acuma este”, vorba unui mecanic de peste gard. Cum confirmi că este eroare de soft și ulterior, cum le ”coși” la loc, să le faci virgine pe toate. La ce descrii acolo, cu piese noi montate aleatoriu, singurul defect comun este software-ul.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.