Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

cri5tian

Members
  • Content Count

    962
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    140

cri5tian last won the day on October 16

cri5tian had the most liked content!

Community Reputation

468 Excellent

2 Followers

About cri5tian

  • Rank
    Sofer profesionist
  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

4,553 profile views
  1. 😲 Și cine mă rog a stabilit treaba asta?! Și dacă a stabilit-o, tu ce păzești acolo? Cum ți-a spus și colegul mai sus... tu ești primul răspunzător pentru desfășurarea activităților zilnice. Compania e liberă să decidă cum, când și unde își folosește utilajele, dar evident că în limita legii. În situația descrisă, obligatoriu pentru companie era să emită un (sau câte unul) certificat de atestare a activităților și opțional putea să atașeze decizia conducerii lângă ea (cod de bune practici). Dar, repet, OBLIGATORIU, la sediul firmei TREBUIE SĂ EXISTE certificat de atestare a activității
  2. Și de 2 ani n-ai fost în stare să afli?! Iar factorii decidenți pe care intenționezi să-i acționezi în instanță sunt Parlamentul și Guvernul (decizie și execuție). Good luck with that! P.S. Poate ar trebui să nu mai semnezi pe minim pe economie + diurnă și să-ți aperi singur propriile drepturi, înainte să te uiți în ograda altuia. Nivelul de frustrare va fi mult mai scăzut, îți garantez.
  3. Salut. Sfârșit activități zilnice = disc afară; Taho fără disc pe durata lipsei tale. Început activități zilnice = înregistrări manuale + disc nou în taho.
  4. Dacă remunerația aia include salariul minim pe economie plus diurne și (poate) ceva bonusuri, eu zic să ceri imediat ștergerea contului de pe acest forum, asta DUPĂ ce-ți ceri scuze public pentru tentativa de ''a ne duce cu zăhărelul''. Să nu mai vorbesc de plata orelor suplimentare, spor de noapte, compensarea cazării etc etc. Fă o poză la 2 sau 3 fluturași (acoperi datele personale) să vedem adevărul și dacă e lapte și miere cum spui tu, plec eu de pe forum. Altfel, du-te tare și scutește-ne de vrăjeala ta. Nu ne-am născut ieri și mergem azi pe drum... colcăie firmele de lingăi de părți
  5. Cu 549 de lei și câteva șuruburi, se încadrează fix în 561-le tău iubit (că de acolo e citatul). Dar nu e numai asta... Continui să ignori caracterul necomercial al deplasării și te ții scai de legislația ce are ca fundament exact asta. Paradoxurile ce se nasc dintr-o deplasare necomercială (făcută în modul descris mai sus) căreia i se aplică legislația specifică transporturilor comerciale, se vor rezolva prin metoda old school, care începe așa: - ''Ia să vedem... este transport comercial?'' (obligația agentului de control de a stabili natura transportului, înainte de a aplica orice
  6. Nu-mi atribui afirmații inventate, te rog. Nu am susținut nici o secundă așa ceva. Și dacă tot ești mare fan 561, ia mai citește-l odată, dar nu pe sărite. Și după aia mai uită-te și-n legislația conexă, că nu se învârte totul doar în jurul lu' 561. Am tot respectul pentru ce faci și mai ales pentru perseverență, eu intru rar aici. Dar dacă postez ceva o fac în cunoștință de cauză.
  7. Bălării... E corect (oarecum) ce spui tu acolo, dar problema este că le-ai înțeles greșit. De exemplu: Repausul zilnic normal este de 11 ore și (prin excepție) el se poate reduce la 9 ore pe perioada unei săptămâni de muncă (Atenție!!! Săptămâna de muncă este perioada dintre două repausuri săptămânale). Durata activităților zilnice (renunță la termenul amplitudine, e aiurea), poate fi de maxim 15 ore zilnic, dacă este nevoie, dar ești totuși limitat de Codul Muncii și Directiva 15/2002 (media orelor de muncă pe un anumit interval trebuie să fie tot 40/săptămână). În timp
  8. Salut. Reg. C.E. 561/2006 reglementează timpii de conducere și odihnă în transporturile comerciale, iar cico_3504 ți-a citat excepțiile din acel regulament. Dar totuși, răspunsul este oarecum pe lângă subiect. Situația ta, respectiv [...] [...] NU se încadrează în prevederile legale privind desfășurarea transporturilor comerciale. Contrar a ceea ce susțin unii, faptul că un vehicul este destinat transportului comercial, nu implică și folosirea lui instrinsecă în acest scop. Dealtfel, Reg. U.E. 165/2014 specifică clar acest lucru: Ca o paranteză, condițiile de des
  9. Directiva 15/2002 și Codul Muncii o să te lămurească. FALS!!! 10 ore de activități zilnice vrei să spui... și DA, ai dreptate!
  10. Da. Numerele pentru export, deși cu valabilitate limitată, mențin caracteristicile vehiculului/echipamentelor instalate așa cum au fost ele certificate anterior. Metrologia și deplasarea în vederea înmatriculării sunt chestiuni diferite. Tu... nimic. Șoferii trebuie să prezinte înregistrările, că ei sunt la volan. Și vor prezenta ceea ce au... cardul taho/ diagrame/ înregistrări manuale. ATENȚIE!!! În forma în care ai descris toată operațiunea, NU este transport comercial, ceea ce înseamnă că șoferii trebuie să aibă doar permisele și să respecte Reg. C.E. 561/2006. Să fii 100% sigur că
  11. Dacă și cu parcă... Dacă vrei să fii șofer, parcă ar trebui să citești ceva legislație. Ori ai reuși măcar să pui niște întrebări mai coerente... Revenind la problema ta: Sâmbătă ai făcut un repaus săptămânal redus de 24h, după care ai început o nouă săptămână de lucru duminică la ora 7:00. Știind că următorul repaus săptămânal începe (cel mai târziu), înainte de sfârșitul a 6 perioade consecutive de 24 de ore... hai să vedem cum vine: de duminică ora 7:00 până luni ora 7:00 = prima perioadă de 24h; de luni ora 7:00 până marți ora 7:00 = a doua perioadă de 24h;
  12. Ha, ha... bună asta. Orice repaus, cu o durată între 24h și 44h59m, ESTE un repaus săptămânal redus. În cazul de față este vorba de 2 repausuri săptămânale reduse și consecutive, cu mențiunea că sunt la sfârșitul a două săptămâni de lucru scurte. Dar, așa cum ai spus și tu, dumnealui poate să-și aloce DOAR UNUL din aceste repausuri săptămânale reduse unei săptămâni calendaristice, pentru ca mai apoi să se încadreze în litera legii, respectiv 1 repaus săptămânal redus urmat de unul normal pe parcursul a 2 săptămâni calendaristice consecutive.
  13. Nu înțeleg întrebarea ta... ce-i aia ''amplitudine''?!! Condusul în echipaj se face așa: Repaus de minim 9 ore (amândoi, dar nu obligatoriu în același loc), apoi se începe perioada de activități zilnice (această perioadă poate fi începută doar de unul dintre șoferi, pentru cel mult 1 oră (prima oră), dar după aceea prezența la bord este obligatorie pentru ambii), după care se face un nou repaus de minim 9 ore (la fel, amândoi și nu obligatoriu în același loc). DOAR AȘA condusul în echipaj se consideră corect efectuat. Mai pe scurt... repaus 9 ore > conducere în echipaj > repaus
  14. Am 27.8 acum, cu o pârnaie de Renault T din 2018, de 460 și car containere cisternă (adică ''beep'' spărgător de valuri, deci balans de am rău de mare...). Nope... nu e. Tot între 0,95 și 1,10 e de vreo 2 ani aproape... Să ne-nțelegem, chiar zilele trecute am alimentat în D cu 1,272 afișat, deci... (încă am bonul). Eu cred că tu umbli prin altă Europă, căci eu chiar n-am văzut nici o schimbare vis-a-vis de parcări. În plus, câtă gaură poate să-mi dea în buget cele câteva nopți prin autohofuri?!! Și în plus, DualClutch chiar face o diferență, degeaba ne exorcisăm pe noi...
  15. Eu zic să nu mai vorbim ''prăpăstios'', DOAR din dorința de a părea inteligenți și mari cunoscători ai domeniului. Hai să facem un calcul... Autotractor Volvo FH 540, de 540CP, 2800Nm, priză de putere, DualClutch, 3 axe, omologare tehnică de 13t pe motrică (bun la lichide), full ADR, full option, nou... preț de achiziție 106000€ (fără TVA, factură externă) 2 rezervoare custom, de 900L total, omologate... preț 650€ (rezervorul original la schimb și montaj inclus) Compresor 4 bari, furtune și accesorii... 2400€ (montaj inclus) Set de roți de iarnă (jante + cauciucuri și lanțu
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.