Jump to content

cri5tian

Members
  • Content Count

    951
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    133

cri5tian last won the day on July 8

cri5tian had the most liked content!

6 Followers

About cri5tian

  • Rank
    Sofer profesionist
  • Birthday 05/18/1979

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.facebook.com/cri5tian.p
  • Yahoo
    puscasu.cristi4n
  • Skype
    cri5tian1979

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Petroşani (HD)

Recent Profile Visitors

3,841 profile views
  1. Ha, ha... bună asta. Orice repaus, cu o durată între 24h și 44h59m, ESTE un repaus săptămânal redus. În cazul de față este vorba de 2 repausuri săptămânale reduse și consecutive, cu mențiunea că sunt la sfârșitul a două săptămâni de lucru scurte. Dar, așa cum ai spus și tu, dumnealui poate să-și aloce DOAR UNUL din aceste repausuri săptămânale reduse unei săptămâni calendaristice, pentru ca mai apoi să se încadreze în litera legii, respectiv 1 repaus săptămânal redus urmat de unul normal pe parcursul a 2 săptămâni calendaristice consecutive.
  2. Nu înțeleg întrebarea ta... ce-i aia ''amplitudine''?!! Condusul în echipaj se face așa: Repaus de minim 9 ore (amândoi, dar nu obligatoriu în același loc), apoi se începe perioada de activități zilnice (această perioadă poate fi începută doar de unul dintre șoferi, pentru cel mult 1 oră (prima oră), dar după aceea prezența la bord este obligatorie pentru ambii), după care se face un nou repaus de minim 9 ore (la fel, amândoi și nu obligatoriu în același loc). DOAR AȘA condusul în echipaj se consideră corect efectuat. Mai pe scurt... repaus 9 ore > conducere în echipaj > repaus 9 ore! Fără existența acelor perioade de repaus, de dinainte și de după perioada activităților zilnice în echipaj... e cu bani mulți!!!
  3. Am 27.8 acum, cu o pârnaie de Renault T din 2018, de 460 și car containere cisternă (adică ''beep'' spărgător de valuri, deci balans de am rău de mare...). Nope... nu e. Tot între 0,95 și 1,10 e de vreo 2 ani aproape... Să ne-nțelegem, chiar zilele trecute am alimentat în D cu 1,272 afișat, deci... (încă am bonul). Eu cred că tu umbli prin altă Europă, căci eu chiar n-am văzut nici o schimbare vis-a-vis de parcări. În plus, câtă gaură poate să-mi dea în buget cele câteva nopți prin autohofuri?!! Și în plus, DualClutch chiar face o diferență, degeaba ne exorcisăm pe noi... cumnatul deține unul, de 500CP și 2200Nm, tot cu 3 axe și trage frigo NL-UK. Mașina îi fuge cu 96 și are consum de 28,4 (acu' l-am sunat să-l întreb). Nu e dracu' chiar atât de negru... cu calcule făcute cu atenție și cu seriozitatea necesară, e chiar ok să te apuci de treabă.
  4. Eu zic să nu mai vorbim ''prăpăstios'', DOAR din dorința de a părea inteligenți și mari cunoscători ai domeniului. Hai să facem un calcul... Autotractor Volvo FH 540, de 540CP, 2800Nm, priză de putere, DualClutch, 3 axe, omologare tehnică de 13t pe motrică (bun la lichide), full ADR, full option, nou... preț de achiziție 106000€ (fără TVA, factură externă) 2 rezervoare custom, de 900L total, omologate... preț 650€ (rezervorul original la schimb și montaj inclus) Compresor 4 bari, furtune și accesorii... 2400€ (montaj inclus) Set de roți de iarnă (jante + cauciucuri și lanțurile potrivite)... 10000€ (montaj și depozitare incluse, producător la alegere) UTA One pentru plata taxelor de drum... prețul diferă în funcție de depozitul depus și vechimea ca și client (neoficial, pentru un depozit de 2500€ aparatul se montează pentru ''câteva sute'')... vom considera 300€ Societate comercială, licență, agreere, metrologie, asigurare de garanție a puterii financiare, birotică și alte echipamente... 2500€ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Investiție inițială: Rată lunară: Camion... 25000€ avans 1465€ x60 Rezervoare... 650€ 0€ Compresor... 300€ 200€ x12 Roți de iarnă... 3000€ 200€ x36 UTA One... 2800€ 0€ S.C. și restul... 2500€ 0€ Contabilitate... 40€ RCA... 90€ CASCO... 180€ CMR... 85€ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Total: 34250€ 2260€ în primul an/ 2060€ în următorii 2 ani/ 1860€ în următorii 2 Costuri de operare pentru 10000km lunar Consum... 29% 2900€ Taxe de drum... 70% 1100€ (estimativ) Chirie, servicii... 700€ Costuri angajat... 2800€ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 9760€/ 9560€/ 9360€, din care ulterior se va recupera TVA La diferența dintre suma încasată și costuri, se aplică un impozit de 10% (către stat) și ce rămâne este profit net. Calculul este făcut pentru un camion nou, configurație ''șmecheră'' (vorba unui coleg) și pentru un scenariu în care odată investită suma respectivă, posibilitățile sunt foarte diversificate... prelată, frig, containere, cisterne, siloz etc. Doar că nu e echipare mega. Dacă lucrează proprietarul câștigul lui va fi în jurul a 3000€/lunar pe toate cele 60 de luni, căci doar prima revizie în primul an va fi gratuită. Dar după 60 de luni va avea un camion cu 600000km, cauciucuri relativ noi (schimbate cu un an înainte) și într-o stare bună, pe care-l va vinde cu cel puțin 40000€ (va fi tot full option). Adaugă 140000€ adunați cash și își poate cumpăra liniștit... Bentley!
  5. Mamă, mamă... adevărat analist financiar și un mare guru în ale transportului... De 450€/zi ai auzit?! De 0,97€/km pentru ce arată tahograful, taxe de drum plătite pe Germania, curse doar în Nordul Germaniei, Belgia și Olanda (adică teren plat)... de asta știi?! Dar de 300€/zi, plus taxe de drum și motorina la compresor (cisterne), plătite toate zilele... nici de astea nu știi?! Sau cu 2 șoferi la BDF-uri, să-ți meargă mașina non-stop și să iei 1050€/zi... asta cum o suna?! .... Ne dăm atotștiutori pe aici, dar în afară de prelată și frig nu mai știm nimic...
  6. Nu există nici un cadru legal, inspectorul I.S.C.T.R. are dreptate. Există o singură excepție la condusul în echipaj și anume că ''ÎNCEPEREA'' activităților zilnice o poate face un singur șofer, urmând ca celălalt să se alăture în următoarea oră. Atât și nimic mai mult. Condusul în echipaj începe și se termină cu un repaus de minim 9 ore, deci cronologia este următoarea: Șofer 1: repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice în echipaj -> sfârșit activități zilnice în echipaj -> repaus zilnic sau săptămânal -> start activități zilnice singur -> etc; Șofer 2: idem... Nu este obligatoriu ca repausurile să fie făcute împreună, ci doar să fie făcute. P.S. Asta e o gogoriță a respectivului inspector ( dacă a afirmat așa ceva), dar nu este nicidecum ceva legal. Înregistrările sunt ''la purtător'' odată cu sfârșitul activităților zilnice, atunci când repausul nu se efectuează la bordul autovehiculului.
  7. Nici măcar un pic. Reg. U.E. 165/2014 (citez aproximativ, din memorie): ''Șoferul este obligat să marcheze în tahograf, începutul și sfârșitul perioadei zilnice de activități [...]''. Ai declarat sfârșitul activităților tale, la revedere... repausul corespunzător și abia apoi îi dai sandale. Dispecerii au treaba lor, dar nici pe departe aceea de a preda cunoștințe de legislație în transporturi, deci pe viitor, comunică eficient cu el/ei și aplică legea așa cum trebuie.
  8. Salut. Trebuie să ai calificare pentru a face treaba asta, să folosești echipament de protecție corespunzător și munca respectivă să fie prevăzută (explicit) în fișa postului. TOATE aceste condiții trebuiesc îndeplinite simultan. În plus, meseria de ''spălător vehicule'' are altă încadrare în C.O.R. (912201) iar cumulul de funcții se plătește.
  9. Nu, d.p.d.v. al Reg. C.E. 561/2006. Totuși, în funcție de distanța ce trebuie parcursă, Codul Muncii ar putea avea ceva prevederi...
  10. Să-mi fie cu iertare, dar... Doar pentru că în legislație scrie ''activități zilnice'', aia nu înseamnă că ''program de muncă'' nu înseamnă fix același lucru, atâta timp cât contextul este același. Și chiar și șoferii au programe de muncă, inclusiv în ''dex-ul de specialitate'' cum îți place să-i spui. Problema apare (și aici ai perfectă dreptate), atunci când lăutarii rutieri folosesc termenul ''program'' referindu-se la alte bazaconii (perioade de 24 de ore, cel mai des). Din partea mea, oricine poate folosi ce termeni dorește, atâta timp cât ceea ce vrea să spună este identic cu ceea ce înțeleg eu de la el. Pe de altă parte, folosirea termenilor așa cum sunt ei scriși în legislație, asigură coerență atât pentru vorbitor, cât și pentru ascultător...
  11. Eu n-am reușit să înțeleg mai nimic. În afară de faptul că dai OK la introducerea cardului, ceea ce NU este corect pentru situația ta, nu-mi dau seama care este problema. Ai început o perioadă de activități pe diagramă ce o continui după X ore pe card. Calculele tahografului și ce îți arată el că mai poți face, sunt irelevante. Tu bagi cardul înăuntru, apeși BACK la întrebarea despre completarea manuală, apoi BACK la introducerea simbolului țării, și-ți vezi de treabă ținând cont de activitatea de până atunci (mental sau cu pixu' și hârtia). Când termini, cardul afară cu selectarea simbolului de țară și gata. Semnele de întrebare de pe raportul tahografului digital sunt acoperite de diagramă.
  12. 1. Angajează-te oriunde (toate sunt o apă și-un pământ), dar fii pregătit (fizic și psihic) să părăsești acel loc de muncă în orice secundă. 2. Dezvoltă-ți imunitate la răcnete, amenințări sau promisiuni... de obicei ''ruperea în cardan'' funcționează foarte bine. 3. Stai departe de alcool și nu uita că prieteniile se clădesc în timp, nu după ce-ai plătit tu 3 beri în parcare... 4. Meseria e grea, dar e și frumoasă. TREBUIE să-ți placă, altfel...
  13. 1. Dacă esplanada e moale, te uiți la ea de departe, nu intri cu camionul acolo. Sau îl suni pe șefu' și-i spui să vină el să conducă. 2. Dacă totuși ți-a rămas scula'n noroi... n-o lași acolo toată noaptea. Dai din gură și din mâini până o scoți (și puteai munci liniștit la scoaterea ei, chiar și peste limitele legale, deoarece era situație de forță majoră). 3. Dar cel mai grav este că tu ai uitat de tahograf și la plecare și la revenire. Ori numai pentru așa ceva meriți, cel puțin, câteva ofițerești peste urechi.
  14. În Belgia, la containere = 3200€/lunar pentru minim 280h de muncă (crește proporțional cu numărul de ore); Olanda, prin agenție, 3000€ minim garantat (10,7€/h net); Olanda, direct la angajator, pe contract polonez = 3600€/lunar (salariu fix); Germania, 100% legal, muncă de noapte, 2 zile acasă = +/-2800€ (distribuție); Germania, cisternă alimentară, muncă de noapte = 2700€/lunar fix, 12 luni/an din care 11 luni prezent la muncă (scade proporțional cu numărul de zile de concediu); Salarii despre care știu 100% că nu sunt invenții (prieteni care lucrează), inclusiv ordine de plată văzute cu ochii mei. Deci da, există asemenea salarii. Plus că media pe piață acum, inclusiv pentru ''mânuitorii de volan'' (vorba lu' Mario), este undeva la 2000€. P.S. Când spun salarii, mă refer la totalul veniturilor din activitatea de șofer autocamion, respectiv salariu de încadrare, diurnă, decont cheltuieli etc.
  15. În momentul în care ai început manevra de ocolire, ți-ai asumat toate consecințele ce pot decurge din efectuarea ei. Legea are prevederi pentru asemenea situații și tu ar fi trebuit să apelezi la ea, respectiv contactată Poliția. +/- 30 de minute întârziere din cauze independente de transportator, nu făceau rău nimănui. Iar beneficiile pe termen lung... încă vreo 2-3 bezmetici din-ăștia amendați că și-au lăsat mașinile aiurea și zona ar fi devenit liberă să faci drift-uri cu camionul acolo.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.