Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

ciuli_buli

Members
  • Număr conținut

    2
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Locatia:
    dublin, irlanda

ciuli_buli's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. nu vreau sa fiu rau, dar da, e corect saritul vitezelor si mersul pe liber. ca sa fiu mai clar (desi toti fiind soferi profesionisti ar trebui sa stim aceste lucruri): - saritul vitezelor: am zis 2/4/6. iata de ce (iti propun sa incerci): cand pleci de pe loc pleci cu a 2-a (doar daca nu esti in panta si incarcat); incearca sa tii acceleratia pana la capatul liniei verzi si apoi da-i direct a 4-a si ai sa vezi ca intra in celalalt capat al liniei verzi; la fel cu 4 si 6. care e diferenta? cand schimbi viteza, imediat apesi acceleratia ca sa ridici puterea in motor. de fiecare data cand faci asta se consuma benzina. in loc sa schimbi 2,3,4,5,6 schimbi doar 2,4,6. daca nici acum nu ai inteles te indrum spre un curs CPC (obligatoriu pentru toti soferii cu categoria c sau d). - "pe liber": te miri de parca as fi spus sa urci dealul pe liber; normal ca e imposibil asa ceva. dar cand esti pe drum drept (la vale e de preferat sa nu faci asa ceva ci sa folosesti frana de motor) si vezi semaforul la 1 km in fata, ce faci? din cate imi dau eu seama sunt 2 variante: varianta 1 (a ta): ii dai bice si tii pedala de acceleratie la podea poate prinzi verde. uneori merge si treci dar alteori se face rosu. gandeste-te cata energie a consumat camionul cat ai tinut tu pedala apasata si deodata tre sa pui si frana brusca, ba poate ti se si rastoarna marfa din spate. varianta b (a mea) scoti din viteza, adica "pe liber" si ai sa vezi cu surprindere ca acul de la turometru se duce spre 1000 sau la cat e fixat minimul, uneori 1500. asa ai timp sa franezi si lejer, fara bruscari. partea naspa e ca ai mai multe sanse sa prinzi rosu si pierzi timp, dar castigi benzina si castigi uneori viata (de la viteza se trag multe accidente). am scris cele de mai sus nu ca sa te iau in ras ci doar mi s-a parut ca tu o faci pe "nestiutorul" cu faza pe liber. noroc si drumuri bune. kostel.
  2. Drumuri bune tuturor si fara accidente sau evenimente neplacute. Consumul mediu are prea multi factori de care poate fi influentat: starea cauciucurilor, incarcatura, vreme (ploaie, vant), starea drumului (cu gropi, national, autostrada), starea de nervozitate a soferului (daca e presat de timp, daca nu a primit nimic de la nevasta aseara, etc), starea camionului / tirului, cum stie sa schimbe vitezele soferul. Ca sa poti sa calculezi un consum mediu ar trebui sa parcurgi acealsi traseu timp de mai multe saptamani si sa faci in fiecare saptamana (sau la fiecare plin) media si apoi sa faci o medie din toate mediile saptamanale sau macar sa le compari si sa vezi cam pe unde te situezi. Eu va prezint doar situatia mea: in fiecare zi am acealasi traseu (fac doar intern) si fac plinul o data la 3 zile (de 2 ori pe saptamana ca am o zi libera). Pe zi fac aproximativ 350 km pe autostrada, drumuri nationale si ocazional ceva mai proaste (nu are treaba ca sunt in Dublin, Irlanda, pentru ca traseul e acelasi si doar asa iti poti da seama care e consumul mediu). Incarcatura e cam aceeasi in fiecare zi deci nu difera prea mult. Am peste 10 ani de experienta de soferie. Imi amintesc ca dupa prima saptamana cand am luat camionul si am facut cursa, am primit un telefon de la sef in care imi spunea scurt: nu ai voie sa mai treci de 80 km / h. La fiecare 3 zile fac cam 1000 km si in prima saptamana am pus de 2 ori diesel de fiecare data 350 L. Dupa ce am primit telefonul cu stabilirea vitezei maxime de 80 km / h, plinul de diesel a fost de 250 L la fiecare 3 zile. Apoi inca un telefon de la sef si mi-a zis ca nu mai am timpi limita la care sa ajung la destinatii deci sa nu mai fortez camionul. Asa ca am inceput si eu sa conduc pe "verde", sa o las mai moale si sa conduc economic: vitezele 2/4/6, apoi 7,8,9, sa pun auto cruise-ul ori de cate ori am posibilitatea, dat fiind ca suntem pe masina mare si vedem in fata cam la 1 km am inceput sa o las pe liber cand vedeam semaforul (inainte de asta o calcam ca sa prind verdele si uneori desi ajungeam la cupla maxima trebuia sa pun frana ca se facea intre timp rosu ... va dati seama cata energie consumata degeaba si irosita), la semafoarele din intersectiile mari unde stiam ca poti sta si 3-4-5 min opream motorul de tot, etc, toate chestiile astea mici adunate m-au ajutat sa scot 150 L la fiecare 3 zile. Deci, de la 350 L cand acul trecea de verde (acolo ajungea la limitarea de 90 km / h) la 150 L socotiti voi unde e diferenta. Plus ca asa am invatat sa scad consumul si la masina personala: redu viteza chiar si cu 5-10 km, nu tine piciorul pe acceleratie, incearca sa previi franarea excesiva sau brusca, vezi traficul din fata ca sa nu faci manevre bruste, incearca (doar cand e posibil) sa sari peste o viteza, etc. Numai bine tuturor. Kostel.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.