Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

despre TATRA


INGERASH1983

Postări Recomandate

  • Members

Trenul de rulare cu semipunti de la TATRA e genial pentru ca rezolva o problema foarte mare. Adica ordinea transmiterii fortei e inversata: CARDAN -- DIFERENTIAL -- GRUPURI CONICE. Observati ca grupurile conice sunt mai multe de 1 deoarece diff are 2 iesiri. Si ce inseamna asta ? Diferentialul este mult mai mic deoarece acesta duce de atatea ori mai putina forta -- cat e raportul din punte. Daca puntea are un grup cu raport de 7:1 diff de Tatra va suporta o forta de 7 ori mai mica si o viteza de 7 ori mai mare (pot fi 2,3,4, 5 sau chiar 8 diferentiale in aplicatii militare cu 8 punti si 16x16 roti) Asta inseamna ca nu se mai rumpe in veac. Alt avantaj la Tatra e transmisia finala cu angrenaj planetar (dar asa e la toate camioanele grele) Totusi io zic ca un SK 3253 adica V10 de 20 de litri si 530hp e mult mai bun. Semipuntile au marele dezavantaj ca nu pastreaza garda la sol constanta ca o punte rigida si e mai probabil sa ramai suspendat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.