Sari la conținut

Adelmo

Members
  • Număr conținut

    4
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

  • Days Won

    1

Adelmo last won the day on October 30 2018

Adelmo had the most liked content!

Despre Adelmo

  • Rang
    Incepator
  • Dată Naștere 01.06.1972

Profile Information

  • Gen:
    Masculin
  • Locatia:
    Constanta

Vizitatori Recenți Profil

164 citiri profil
  1. Buna ziua! Revin cu cumentarii referitor la Firma Fockedey, in cazul celor cu contract de munca - Taldis. De 2 luni s-a modificat grile de salarizare, am asteptat sa vad care este diferenta. Acum pot spune ca un sofer roman castiga 2700 - 2800 Euro intr-o luna plina muncita. Diurna a ramas aceeasi (55 euro/zi), dar a crescut salariul brut si celelalte sporuri, acest lucru ne avantajeaza si la contributia pentru asigurarile sociale (pensie). La salariul brut a fost adaugata si o prima/zi de 7,5 euro pentru zilele in care se transporta produse ADR (nu este cine stie ce, dar putin cate putin se aduna). Avand in vedere aceasta salarizare si faptul ca NICIODATA nu s-a pus problema intarzierii platii salariilor (ziua de plata a salariilor este pe 01 ale lunii si noi am primit salariul in avans, acum, inainte de sarbatori pe data de 23.12), pot spune ca am ajuns cu salarizarea la suma promisa in momentul angajarii, adica 2700 - 2800 la luna plina muncita si 1600-1700 la luna cu 2 saptamani state acasa. Avand in vedere avantajele (salarizare buna fara probleme cu ziua de salariu, conducere pe timp de zi, respectarea programului de condus si a celui de lucru al unui SOFER) si dezavantajele din aceasta firma care totusi sunt destule, dar marunte ca importanta, recomanda aceasta firma pentru angajare si prin intermediul firmei portugheze Taldis. Apropo, pentru cei care opteaza pentru angajare pe cisterna (transport ADR) trebuie sa cunoasteti o limba straina (engleza, franceza, olandeza, germana) la nivel minim spre mediu. Este necesara limba straina deoarece 50% din la firmele unde se incarca produsele ADR se dau teste de protectia muncii pe computer si nu poti opta decat pentru aceste limbi straine. Avand in vedere cele descrise pana acum, fiecare este liber sa aleaga in continuare unde doreste sa se angajeze. Avand in vedere marirea recenta de salariu pentru absolut toti soferii, eu aleg sa raman in continuare aici. Drumuri bune oriunde veti merge!
  2. Salut. Firma Fockedey Transports din Belgia este Ok doar daca ti se face contract de munca belgian; dar asta nu se va intampla cu un sofer decat daca este belgian sau francez. Restul soferilor sunt incadrati cu contract de munca portughez la firma Taldis S.A. din Portugalia. Practic firma este a aceluiasi patron, dar figureaza cu un alt administrator care este angajat. Acesta este domnul Joachim Braga.Toate tractoarele sunt inmatriculate pe Belgia sau pe Portugalia, iar semiremorcile sunt inmatriculate numai pe Belgia. La angajare mi s-a promis salariul net de 2700-2800 euro in luna in care sunt la munca si 1600-1700 euro in luna in care sunt 2 saptamani acasa. Real nu am incasat mai mult de 2579 de euro in luna muncita cu 31 zile de munca si maxin 1658 in luna cu 31 zile, dar in care am stat acasa 2 saptamani. Se munceste in sistem 6+2, schimbul se face cu avionul, platit de firma pe ruta Charleroi - Bucuresti si retur. Transportul de la si pana la Charleroi il asigura firma, pe tine te intereseaza doar transportul de la Otopeni pana acasa. Chiar daca suntem angajati cu contract de Portugalia, se fac diferente salariale intre romani si portughezi. Diferenta salariala este de 200-250 euro pe luna in favoare portughezilor chiar daca facem toti aceeasi munca. La angajare poti opta sa muncesti pe prelata, frig, bena, cimentruk sau cisterna. Indiferent pe ce vei munci sau ce vei transporta (ADR sau nonADR) salarizarea este aceeasi pentru toti chiar daca riscurile difera (Ex.: transportul marfurilor ADR). Indiferent de vechimea care o vei avea in firma, salariul nu iti va fi marit niciodata. Alta problema este faptul ca nu vor sa ne elibereze fisele fiscale la sfarsitul anului fiscal. De acestea avem nevoie la agentiile fiscale judetene, din ele reiese si contributia sociala pentru pensie (cand vei avea varsta pensionarii, se va depune copie de pe fisa fiscala la casa de pensii din Romania si aceasta va solicita cota parte pentru pensia lunara din Portugalia) Este ca si cum nu beneficiezi de vechimea in munca. In contractul de munca ai 8 ore de munca zilnic, 5 zile/ saptamana, restul sunt platite suplimentar, dar nu scrie valoarea orelor suplimentare, scrie ca daca nu esti in Belgia in weekend ti se asigura cazarea la hotel pentru pauza de 45h, ca beneficiezi de 20 zile concediu de odihna platite. In realitate muncesti in medie 13 ore/zi din care ai platite doar 8 ore (orele suplimentare nu sunt platite deloc). Daca trebuie sa incarci, sau sa descarci, sau sa conduci sambata, ziua aceea nu iti este platita suplimentar. Daca nu esti in Belgia trebuie sa-ti cauti parcare, fara plata si de hotel nu ai parte. Concediul de 20 zile lucratoare iti este bagat pe gat in zilele in care tu esti oricum acasa, adica in cele 2 saptamani libere de drept, nu primesti alte zile libere. Pana acum vreo 3 ani au avut angajati foarte multi soferi polonezi, acum nu mai este niciunul, pana acum 1 an au avut multi soferi ukraineeni, acum mai sunt vreo 6. De un an au inceput sa angajeze multi soferi romani si moldoveni, am deschis si noi ochii si am inceput sa plecam din firma. Eu acum imi caut alt job, mai bine platit ca acesta si voi pleca. Capetele tractor sunt Mercedes sau Iveco, dar nu cele megaspace. Sunt cumparate SH, cu cutie automata si cam atat. Au un singur pat, inghesuite, cu frigider si cam atat ca dotari. De lucrat, lucram numai ziua. Conducem noaptea numai cei care mai trebuie sa pornim de la ora 3 sau 4 dimineata si se conduce la program (9 maxim 10 ore de condus cu 13-15 ore de lucru). Conditii de cazare in firma sunt inexistente, in garaj avem doar dusuri, toalete si o bucatarie cu 3 aragaze electrice in care ne inghesuim vreo 100-150 soferi. In concluzie Conditii de cazare sau in garaj - precare, masini medii ca dotari si siguranta rutiera, tinuta de lucru (doar materialele strict necesare si un combinezon sau salopeta), conditii salariale sub cele promise la negociere in Romania si nerespectarea contractului de munca, concediu legal de 20 zile = 0. Este alegerea fiecaruia daca opteaza pentru aceasta firma sau nu. Apropo - nu angajeaza incepatori si nu au disponenti romani. Trebuie sa stii limba franceza sau engleza nivel minim. Au vreo 2-3 translatori in firma care ne mai ajuta, dar cu disponentii ne descurcam fiecare cum stim. Drumuri bune oriunde va veti angaja.
  3. Pentru a confirma cele scrise de mine cautati pe google Forstmann Transporte si veti gasi forumuri poloneze unde veti gasi comentarii in limba engleza. Cand am cautat eu, inainte de a ma angaja la ei nu le-am gasit :(.
  4. Salut colegi. DA, am lucrat eu la ei aproape 6 luni. Cat ti se scrie in contract atat esti platit. Din diurna de 12 sau 24 EURO statul German iti opreste asigurarile sociale (sanatatea si pensia) Nu exista diurna neta in Germania. Este neta deoarece din ea nu ti se retine si impozitul. M-au ajutat cei de la firma sa-mi fac reducerea de impozit pentru persoane casatorite (schtoer clase 3). Au masini bune, in general cu pana in 1000000 km Mercedes Actros si MAN. Pana acum a fost totul OK Acum partile dureroase 1 Firma te forteaza sa scoti cardul din aparat cand intri la incarcare/descarcare sau si cand esti in repaus zilnic de 9-11 ore. 2 Repausul zilnic de 11 ore pentru odihna nu prea exista la aceasta firma si de multe ori nici repausul zilnic redus de 9 ore nu m-au lasat sa o fac. 3. Tot la insistentele firmei si a disponentilor vei fi nevoit sa conduci peste 9 ore de mai mult de 2 ori/saptamana sau uneori si peste 10 ore si argumenteaza ca plateste firma amenzile primite de la BAG. Asa este, plateste firma amenda, dar daca ai fost controlat si intre timp pleci din firma, iar firma primeste amenda respectiva, aceasta iti trimite amenda acasa. (de regula peste 300 EURO). 4 Diurna de 24 EURO o primesti doar daca muncesti pe tura lunga, adica pleci duminica seara in cursa si vii vineri seara, sau pleci luni seara in cursa si vii sambata dimineata. 5. Ziua nu conduc decat germanii sau cei cu vechime de peste 4-5 ani in firma, restul numai noaptea. Daca sunteti pe tura scurta de noapte, adica pleci seara la 6 si revii dimineata la 7-8 la firma primiti 12 EURO diurna, doar atat. 6 Orele lucrate suplimentar fata de ceea ce este scris in contract sau cele muncite sambata si duminica nu sunt platite suplimentar. 7 De multe ori am muncit peste 15 ore/zi. 8. Daca disponentii omit sa scrie ca ati lasat europaleti sau alti suporti in alte depozite din tara si dumneavoastra nu ati avut cum sa luati paletenschain (hartia doveditoare) vi se va retine contravaloarea acestora din salariu. 9. Daca faceti accident din cauza dumneavoastra, chiar daca au asigurarea obligatorie, firma va va retine o anumita contravaluare din salariu. 10. Pentru cazarea asigurata de firma vi se retine direct din salariu, pe fluturas 120 EURO. Aceasta cazare este precara, cate 4 persoane in camera si mai departe ca utilati voi cu TV, aspirator, vesela si alte cele. 11. Daca munciti pe semiremorca FRIGO veti face distributie la ALDI, METRO, REWE, LIDL si va veti incarca si descarca singurei masina. Mai departe VOI DECIDETI! Spor la treaba si DRUMURI BUNE!
×

Important Information

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.