Jump to content

Adelmo

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Adelmo last won the day on October 30 2018

Adelmo had the most liked content!

About Adelmo

  • Rank
    Incepator
  • Birthday 06/01/1972

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    Constanta

Recent Profile Visitors

231 profile views
  1. Am lucrat la aceasta firma 3 luni: Ianuarie - Aprilie 2019. Am venit pentru un salariu negociat total de 2400 euro/luna. La semnarea contractului patronul nu a vrut sa dea mai mult de 2300/luna. Contractul este standard pentru Romania: 2080 lei + 65 euro diurna/zi. Pot spune ca au fost corecti cu banii si am primit pana la ultimul leu. Problema a fost pentru ultima perioada lucrata, cand au intarziat plata cu vreo 15 zile. Dupa 5 zile intarziere am sunat-o pe contabila (Laura Cazacu) si am intrebat-o de salariu si aceasta mi-a spus ca mi-a virat salariul. Vazand ca dupa 10 zile inca, nu au intrat banii l-am sunat direct pe patronul belgian (Mr. Joss), acesta a spus ca verifica, apoi mi-a virat salariul. Dupa 3 zile acestia mi-au aparut in cont. Consideram asta o mica eroare si ca in final au fost corecti cu banii. Masinile sunt OK toate: Renault, Mercedes si Volvo, vreo 8 in total. Nu ma intereseaza cine este la conducere, a cui este firma sau alte cine pe cine conduce sau fraiereste. Problemele mele au fost urmatoarele: 1. Conditii in firma mediocre - curte in care abia intra 6 camioane, spalatul acestora se face in acea inghesuiala, cu furtunul, clasic, cu detergentul fiecaruia (al meu era cel de vase, pus intr-o galeata), spalat care l-am facut la cererea patronului, fara echipament, fara conditii decente de spalat cu jet sau alte utilaje (automat nici nu incape vorba), fara materiale sau detergenti asigurati de firma si in timpul meu liber de 24/45 ore.; baia si bucataria functionau in cate un container de 20 FT, bucataria utilata cu o masa, 4 scaune, o plita electrica cu 2 ochiuri si o chiuveta; baia cu WC, chiuveta mica, dus, masina de spalat si uscator rufe. Dar trebuia sa functionaze doar 2 electrocasnice. Daca functiona si al 3-lea consumator electric, arunca sigurantele electrice si erai fara curent pana la cuplarea sigurantelor care se facea de la vecini(un service auto); daca era zi nelucratoare, nu aveai curent. Ma interesat sa vin la garaj numai pentru masina de spalat si uscatorul de rufe, in rest am preferat sa raman pe parcare in weekenduri. 2. Firma nu a asigurat nici un fel de material de igiena sanitara (sapun la baie, hartie igienica) detergent de vase, materiale de intretinere (maturi pentru curte sau in interior, perii pentru spalat masinile, mop de spalat in bucatarie sau baie), acestea au fost cumparate de soferi (s-a facut cheta), Mr. Joss - patronul, motivand ca le folosim noi, si trebuiesc cumparate de noi din banii nostri 3. Echipament de lucru - am primit manusi de protectie le 6 saptamani, o pereche de bocanci de lucru supa ce am insistat ca am nevoie si ATAT, nu vesta, nu geaca (era iarna si mi-a spus ca am, aceasta fiind geaca cu care venisem de acasa). 4. Trasee - Trebuiau urmate traseele indicate de disponent, Mr. Joss sau Stefan (nu-i pot spune DOMN, ar fi prea solemn pentru el) Traseele, erau preponderent pe drumurile nationale care erau fara plata sau autostrazile fara plata, chiar daca acestea insemnau km in plus, timp suplimentar de condus, uzura suplimentara si consum mai ridicat. Pentru ca am ocolit pe o ruta, pe autoband in Germania 30 km deoarece Koln (prin care trebuia sa trec atunci era blocat de o furtuna de zapada) am fost atentionat ca am ocolit 30 km, pe banii firmei (cuvinte spuse de Mr. Joss). Aceste reprosuri le-am tot avut. 5. Program de lucru - Cu toate ca in cele mai multe saptamani am mers cu programe de 15 ore de lucru si pauze de 9 ore (3 la numar), cand am refuzat sa mai fac un program de 15 ore mi s-a reprosat ca nu trebuie sa ies din rampa de incarcare pentru ca trebuie neaparat sa incarc (dar eu intr-am in al 4-lea program saptamanal de 15 ore) Am depasit programul de 13 ore cu vreo 20 min si am facut incarcarea respectiva. Adica ar fi trebuit sa fac numai pauza de 9 ore/noapte (3 pauze de 9 ore si 2 pauze de 3+9 ore, dar fara a fi anuntat sa fac pauza de 3 ore chiar daca eram la dispozitia lor ci sa las tahograful asa, pe pauza pana ar fi aparut o incarcare, ci nu in asteptare (alte activitati cum ar fi fost normal). Recunos ca am avut si zile in care am stat degeaba deoarece materialele de incarcat nu erau gata. 6. Ar fi trebuit pus primul, dar fiind cel mai grav lucru l-am lasat la urma. Oficial si legal, in momentul cat am lucrat in aceasta firma Cazacu Stefan nu ocupa nici o functie in acea firma. Persoana mea de contact la angajare a fost Dna. Cazacu Laura si angajatorul meu a fost Mr. Joss. Cu toate acestea Cazacu Stefan avea pretentia sa ii cer lui sfaturi, avea pretentia ca el ma plateste si trebuie sa-i urmez cu exactitate sarcinile trasate de el. Vazand ca il ignor si ca i-am intors efectiv spatele pentru a-l evita si a pleca de langa el, a trecut la injosiri, jigniri, culminand cu intentia de a ma lovi (ar fi riscat ENORM). In acel moment a intervenit Mr. Joss si mi-a spus sa plec in momentul acela din firma (fara preaviz, fara nimic) Mentionez ca am avut contract de munca pe termen limitat, 3 luni, asa se fac toate. Deci acest Cazacu Stefan este o nulitate in firma, si o nulitate ca OM cu nimic bun in caracterul si in temperamentul lui. Marea majoritate a soferilor au plecat din firma din cauza lui 7. Daca eram intre curse si nu aveam nici incarcare si nici descarcare in acel moment si trebuia sa-mi fac piata pentru saptamana urmatoare, trebuia sa anunt dispecera, aceasta la randul ei il anunta pe Mr. Joss si daca acesta imi dadea voie, doar atunci pute-am pleca sa-mi fac piata. Fiecare miscare facuta suplimentar cu camionul, trebuia justificata si aceasta aprobata de patron. In concluzie, pentru mine a fost ultima firma mica in care am mai lucrat. Am primit toti banii promisi, dar conditiile de lucru sunt mediocre, iar cerintele sunt mult prea mari pentru salariul pe care l-am avut. Pacat ca aceasta firma este stricata de acest Cazacu Stefan.
  2. Pai, alte comentarii in afara celor scrise in descriere nu mai am ce sa adaug.
  3. Buna ziua! Revin cu cumentarii referitor la Firma Fockedey, in cazul celor cu contract de munca - Taldis. De 2 luni s-a modificat grile de salarizare, am asteptat sa vad care este diferenta. Acum pot spune ca un sofer roman castiga 2700 - 2800 Euro intr-o luna plina muncita. Diurna a ramas aceeasi (55 euro/zi), dar a crescut salariul brut si celelalte sporuri, acest lucru ne avantajeaza si la contributia pentru asigurarile sociale (pensie). La salariul brut a fost adaugata si o prima/zi de 7,5 euro pentru zilele in care se transporta produse ADR (nu este cine stie ce, dar putin cate putin se aduna). Avand in vedere aceasta salarizare si faptul ca NICIODATA nu s-a pus problema intarzierii platii salariilor (ziua de plata a salariilor este pe 01 ale lunii si noi am primit salariul in avans, acum, inainte de sarbatori pe data de 23.12), pot spune ca am ajuns cu salarizarea la suma promisa in momentul angajarii, adica 2700 - 2800 la luna plina muncita si 1600-1700 la luna cu 2 saptamani state acasa. Avand in vedere avantajele (salarizare buna fara probleme cu ziua de salariu, conducere pe timp de zi, respectarea programului de condus si a celui de lucru al unui SOFER) si dezavantajele din aceasta firma care totusi sunt destule, dar marunte ca importanta, recomanda aceasta firma pentru angajare si prin intermediul firmei portugheze Taldis. Apropo, pentru cei care opteaza pentru angajare pe cisterna (transport ADR) trebuie sa cunoasteti o limba straina (engleza, franceza, olandeza, germana) la nivel minim spre mediu. Este necesara limba straina deoarece 50% din la firmele unde se incarca produsele ADR se dau teste de protectia muncii pe computer si nu poti opta decat pentru aceste limbi straine. Avand in vedere cele descrise pana acum, fiecare este liber sa aleaga in continuare unde doreste sa se angajeze. Avand in vedere marirea recenta de salariu pentru absolut toti soferii, eu aleg sa raman in continuare aici. Drumuri bune oriunde veti merge!
  4. Salut. Firma Fockedey Transports din Belgia este Ok doar daca ti se face contract de munca belgian; dar asta nu se va intampla cu un sofer decat daca este belgian sau francez. Restul soferilor sunt incadrati cu contract de munca portughez la firma Taldis S.A. din Portugalia. Practic firma este a aceluiasi patron, dar figureaza cu un alt administrator care este angajat. Acesta este domnul Joachim Braga.Toate tractoarele sunt inmatriculate pe Belgia sau pe Portugalia, iar semiremorcile sunt inmatriculate numai pe Belgia. La angajare mi s-a promis salariul net de 2700-2800 euro in luna in care sunt la munca si 1600-1700 euro in luna in care sunt 2 saptamani acasa. Real nu am incasat mai mult de 2579 de euro in luna muncita cu 31 zile de munca si maxin 1658 in luna cu 31 zile, dar in care am stat acasa 2 saptamani. Se munceste in sistem 6+2, schimbul se face cu avionul, platit de firma pe ruta Charleroi - Bucuresti si retur. Transportul de la si pana la Charleroi il asigura firma, pe tine te intereseaza doar transportul de la Otopeni pana acasa. Chiar daca suntem angajati cu contract de Portugalia, se fac diferente salariale intre romani si portughezi. Diferenta salariala este de 200-250 euro pe luna in favoare portughezilor chiar daca facem toti aceeasi munca. La angajare poti opta sa muncesti pe prelata, frig, bena, cimentruk sau cisterna. Indiferent pe ce vei munci sau ce vei transporta (ADR sau nonADR) salarizarea este aceeasi pentru toti chiar daca riscurile difera (Ex.: transportul marfurilor ADR). Indiferent de vechimea care o vei avea in firma, salariul nu iti va fi marit niciodata. Alta problema este faptul ca nu vor sa ne elibereze fisele fiscale la sfarsitul anului fiscal. De acestea avem nevoie la agentiile fiscale judetene, din ele reiese si contributia sociala pentru pensie (cand vei avea varsta pensionarii, se va depune copie de pe fisa fiscala la casa de pensii din Romania si aceasta va solicita cota parte pentru pensia lunara din Portugalia) Este ca si cum nu beneficiezi de vechimea in munca. In contractul de munca ai 8 ore de munca zilnic, 5 zile/ saptamana, restul sunt platite suplimentar, dar nu scrie valoarea orelor suplimentare, scrie ca daca nu esti in Belgia in weekend ti se asigura cazarea la hotel pentru pauza de 45h, ca beneficiezi de 20 zile concediu de odihna platite. In realitate muncesti in medie 13 ore/zi din care ai platite doar 8 ore (orele suplimentare nu sunt platite deloc). Daca trebuie sa incarci, sau sa descarci, sau sa conduci sambata, ziua aceea nu iti este platita suplimentar. Daca nu esti in Belgia trebuie sa-ti cauti parcare, fara plata si de hotel nu ai parte. Concediul de 20 zile lucratoare iti este bagat pe gat in zilele in care tu esti oricum acasa, adica in cele 2 saptamani libere de drept, nu primesti alte zile libere. Pana acum vreo 3 ani au avut angajati foarte multi soferi polonezi, acum nu mai este niciunul, pana acum 1 an au avut multi soferi ukraineeni, acum mai sunt vreo 6. De un an au inceput sa angajeze multi soferi romani si moldoveni, am deschis si noi ochii si am inceput sa plecam din firma. Eu acum imi caut alt job, mai bine platit ca acesta si voi pleca. Capetele tractor sunt Mercedes sau Iveco, dar nu cele megaspace. Sunt cumparate SH, cu cutie automata si cam atat. Au un singur pat, inghesuite, cu frigider si cam atat ca dotari. De lucrat, lucram numai ziua. Conducem noaptea numai cei care mai trebuie sa pornim de la ora 3 sau 4 dimineata si se conduce la program (9 maxim 10 ore de condus cu 13-15 ore de lucru). Conditii de cazare in firma sunt inexistente, in garaj avem doar dusuri, toalete si o bucatarie cu 3 aragaze electrice in care ne inghesuim vreo 100-150 soferi. In concluzie Conditii de cazare sau in garaj - precare, masini medii ca dotari si siguranta rutiera, tinuta de lucru (doar materialele strict necesare si un combinezon sau salopeta), conditii salariale sub cele promise la negociere in Romania si nerespectarea contractului de munca, concediu legal de 20 zile = 0. Este alegerea fiecaruia daca opteaza pentru aceasta firma sau nu. Apropo - nu angajeaza incepatori si nu au disponenti romani. Trebuie sa stii limba franceza sau engleza nivel minim. Au vreo 2-3 translatori in firma care ne mai ajuta, dar cu disponentii ne descurcam fiecare cum stim. Drumuri bune oriunde va veti angaja.
  5. Pentru a confirma cele scrise de mine cautati pe google Forstmann Transporte si veti gasi forumuri poloneze unde veti gasi comentarii in limba engleza. Cand am cautat eu, inainte de a ma angaja la ei nu le-am gasit :(.
  6. Salut colegi. DA, am lucrat eu la ei aproape 6 luni. Cat ti se scrie in contract atat esti platit. Din diurna de 12 sau 24 EURO statul German iti opreste asigurarile sociale (sanatatea si pensia) Nu exista diurna neta in Germania. Este neta deoarece din ea nu ti se retine si impozitul. M-au ajutat cei de la firma sa-mi fac reducerea de impozit pentru persoane casatorite (schtoer clase 3). Au masini bune, in general cu pana in 1000000 km Mercedes Actros si MAN. Pana acum a fost totul OK Acum partile dureroase 1 Firma te forteaza sa scoti cardul din aparat cand intri la incarcare/descarcare sau si cand esti in repaus zilnic de 9-11 ore. 2 Repausul zilnic de 11 ore pentru odihna nu prea exista la aceasta firma si de multe ori nici repausul zilnic redus de 9 ore nu m-au lasat sa o fac. 3. Tot la insistentele firmei si a disponentilor vei fi nevoit sa conduci peste 9 ore de mai mult de 2 ori/saptamana sau uneori si peste 10 ore si argumenteaza ca plateste firma amenzile primite de la BAG. Asa este, plateste firma amenda, dar daca ai fost controlat si intre timp pleci din firma, iar firma primeste amenda respectiva, aceasta iti trimite amenda acasa. (de regula peste 300 EURO). 4 Diurna de 24 EURO o primesti doar daca muncesti pe tura lunga, adica pleci duminica seara in cursa si vii vineri seara, sau pleci luni seara in cursa si vii sambata dimineata. 5. Ziua nu conduc decat germanii sau cei cu vechime de peste 4-5 ani in firma, restul numai noaptea. Daca sunteti pe tura scurta de noapte, adica pleci seara la 6 si revii dimineata la 7-8 la firma primiti 12 EURO diurna, doar atat. 6 Orele lucrate suplimentar fata de ceea ce este scris in contract sau cele muncite sambata si duminica nu sunt platite suplimentar. 7 De multe ori am muncit peste 15 ore/zi. 8. Daca disponentii omit sa scrie ca ati lasat europaleti sau alti suporti in alte depozite din tara si dumneavoastra nu ati avut cum sa luati paletenschain (hartia doveditoare) vi se va retine contravaloarea acestora din salariu. 9. Daca faceti accident din cauza dumneavoastra, chiar daca au asigurarea obligatorie, firma va va retine o anumita contravaluare din salariu. 10. Pentru cazarea asigurata de firma vi se retine direct din salariu, pe fluturas 120 EURO. Aceasta cazare este precara, cate 4 persoane in camera si mai departe ca utilati voi cu TV, aspirator, vesela si alte cele. 11. Daca munciti pe semiremorca FRIGO veti face distributie la ALDI, METRO, REWE, LIDL si va veti incarca si descarca singurei masina. Mai departe VOI DECIDETI! Spor la treaba si DRUMURI BUNE!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.