Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tabel Lideri

Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație pe 01/06/16 în toate secțiunile

  1. Da' io am zis altceva? Sau nu am explicat corect cum functioneaza acele cutii de viteze? Ca vaz ca ma iei la misto ca si cum nu as avea cunostintele pe care le-am pretins...ok, esti admin faci ce vrei pe forum dar parca nu e frumos sa te iei de om doar ca sa ai de cine sa te iei...mai ales ca dupa putin research am aflat ca Alison face cutii complet automate si pentru camioane. Adica ca acelea pentru autoturisme daca vrei sa le spui asa. Cu convertor de cuplu. Ia baga un ochi aici: http://www.allisontransmission.com/docs/default-source/default-document-library/tc10-brochure-jan-2014.pdf?sfvrsn=2 Iar daca cumva nu ai incredere in cunostintele mele de mecanica auto nu te obliga nimeni sa imi aduci mie masina sa ti-o repar. M-am alaturat comunitatii soferilor profesionisti acum doua luni si deja m-am saturat de misto-uri si ( eliminat ) . Ca cica ce stii tu de la autotursime nu e valabil. Sau ca degeaba ai un milon de kilometri pe autoturism ca nu stii sa conduci camion. Sigur ai un milion de kilometri pe autoturism? Ca mie imi pare ca ti-ai luat permisul ieri. Si fel de fel. Apoi se mai pling unii soferi ca cica nu sint respectati. Da' voi respectati pe cineva? Ca eu trebuia sa fiu inginer dar la un moment dat m-am lasat de facultate si uite asa dupa ce am schimbat 2-3 meserii am ajuns sofer. Asta nu inseamna ca nu sint valabile cunostintele mele. Scuze de off-topic..daca consideri necesar poti sa imi dai si ban....nu ar fi mare paguba sa nu mai intru pe acest forum.
    2 puncte
  2. Hm....vad ca pe aici sint multi soferi dar putini care chiar se pricep la mecanica auto. Pina la urma este normal si nu pot eu judeca de ce un sofer nu stie ce se intimpla in intimitatea masinii pe care o conduce. Eu unul pot sa va spun ca sint in situatia exact inversa, adica ma pricep foarte bine la mecanica (am reparat inclusiv cutii automate) insa nu am prea multa experienta in soferie. De fapt sint incepator (incepator ca sofer pe 40 de tone.....ca vehicule de categoria B conduc de 18 ani ). Eu pina acum am condus MAN TGX si DAF XF ambele "automate". De ce spun "automate"? Pentru ca din cite am observat eu pina acum camioanele nu au cutii automate adevarate...ci doar cutii manuale AUTOMATIZATE! Americanii cunosc foarte bine diferenta intre acestea...la noi nu prea se cunoaste pentru simplul motiv ca in Romania aceste transmisii automatizate au aparut tirziu si de aceea romanii le baga pe toate in aceeasi oala. In primul rind o cutie MANUALA are un ambreiaj moniodisc uscat sau chiar ambreiaj dublu dar tot uscat...iar in cutie avem arbore primar, arbore intermediar, arbore secundar. Pe acesti arbori exista TRENURI de pinioane (trenul fix, trenul mobil...) O cutie AUTOMATA nu are deloc ambreiaj...ci are in schimb un hidroconvertor care este un cuplaj fluid....adica toata puterea motorului este transferata cutiei de viteze prin intermediul unui lichid (ATF fluid), iar in interiorul cutiei nu sint deloc arbori ci niste sisteme planetare cu ambreiaje pachet (clutch packs) si benzi de frina care imobilizeaza diferite parti ale sistemului planetar in functie de treapta de viteza selectata. In cutia automata intreaga logica de schimbare a treptelor de viteza se petrece in BLOCUL DE VALVE care este un labirint prin care circula fluidul de transmisie automata. Acesta misca dintr-o parte in alta diverse bile si arcuri si in acest fel actioneaza actuatoarele care comanda pachetele de ambreiaje si benzile de frina. Asta in varianta clasica. Daca vorbim de modele mai noi, putem adauga un computer de cutie care sa comande blocul de valve care la rindul lui va functiona dupa acelasi principiu ca si inainte. Dar putem automatiza o cutie manuala? Bineinteles! Punem actuatoare electromagnetice care sa actioneze ambreiajul si sa schimbe treptele de viteza, apoi un computer care sa comande acele actuatoare. Si uite asa am obtinut o cutie AUTOMATIZATA nu una AUTOMATA. Sau mai bine zis o cutie MANUALA AUTOMATIZATA. Americanii fac foarte bine diferenta intre acestea deoarece le numesc AUTOMATIC TRANSMISSION respectiv AUTOMATED TRANSMISSION sau mai precis AMT (AUTOMATED MANUAL TRANSMISSION). De retinut ca aceste automatizari exista doar cam de cind s-a bagat mult prea multa electronica pe masini, cutia automata adevarata exista inca din anii '40. Indiferent ca avem o cutie automata sau una automatizata, acestea se conduc in principiu la fel. In cazul ambelor avem doar doua pedale si un comutator (levier, selector) cu pozitii RND si P doar pentru autoturisme. Dar nu este acelasi "feeling" la condus. O data ca automatizata are ambreiaj deci nu pleaca de pe loc decit cind pui piciorul pe acceleratie (desi se poate modifica din softul cutiei) cea automata pleaca de pe loc de indata ce lasi frina. NU e vorba de o setare soft....este "by design". NU ai cum sa faci o automata adevarata sa nu plece de pe loc la lasarea frinei deoarece convertorul hidraulic este ca un ambreiaj care nu este niciodata nici decuplat nici cuplat 100%. Este ca un ambreiaj care patineaza tot timpul (desi aceasta patinare este limitata). O automata nu scapa niciodata inapoi! NU este nevoie de "hill assist" pur si simplu masinile cu cutie cu adevarat automata nu au scapat niciodata inapoi la plecare in panta "by design". Si asta inca de la prima serie de Pontiac sau Oldsmobile cu cutie automata scoase de General Motors pe piata. La o cutie automatizata dureaza schimbarea treptelor de viteza aproape la fel de mult ca la o manuala (1-2 secunde) in timp ce la o automata adevarata se simte cel mult "un pas de vals" in functionarea masinii. Acum avantajele si dezavantajele...Automatele adevarate au fost mult prea mult timp blamate ca au pierederi prin fluidul hidraulic (in convertor si in blocul de vlave care comanda toata automatizarea). Asa este au pierderi. Dar sint mult mai fine si mult mai precise la condus...manevrele cu viteza mica in parcari se fac cu o precizie fantastica. Convertorul hidraulic dozeaza cuplul motorului mai fin decit cel mai experimentat sofer care manevreaza un ambreiaj clasic (cu pedala). Cele automatizate au insa aceeasi eficienta cu cele manuale (nu au pierderi mai mari) in schimb nu sint deloc fine la manevrele cu viteza redusa si la schimbarea treptelor. O imbunatatire s-a facut cind a aparut DSG-ul de la VolksWagen cutie manuala automatizata cu ambreiaj dublu dar tot nu atinge finetea unei automate adevarate. Eu personal am condus atit autoturisme cit si camioane cu cutie manuala (camioanele numai in scoala). Am condus de asemenea si autoturisme cu cutie AUTOMATA si camioane cu cutie AUTOMATIZATA. Pur si simplu nu am nimerit autoturisme cu cutie automatizata dupa cum nici camioane cu automata. Din slaba mea experienta pe camioane am tras concluzia ca nici nu prea exista camioane cu cutie automata adevarata. Cel putin nu in Europa. Poate la americani exista. De asemenea am inteles ca masinile de gunoi ale REBU, URBAN, etc ar fi cu cutie 100% automata. S-ar putea ca si autobuzele RATB (Mercedes-Citaro) sa fie cu cutie automata adevarata. Preferinta mea? Automata 100% ori in cazul in care nu se poate, una automatizata. Este "the next best choice" dupa cea automata.
    1 punct
  3. A fost vreunu itm cu treaba neplatii perioadei de initiere ??
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.