Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tabel Lideri

Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație pe 08/05/16 în toate secțiunile

  1. Pai... sa te cotrazic! Acum cca. 33 anisori , am hotarat sa devin sofer profesionist dupa cam 1an si 6 luni de scoala de soferi - mecanici auto, la care am adaugat si 11 luni de specializare pentru categoria D si Tb ,( pe timpul acela se facea scoala la zi , zi de zi 6 din 7 cu program de 8 ore/zi), iata-ma-s sofer ! Aveam un ,,rozaliu" in buzunar cu toate gradele , de la A la Tb ! Pe atunci permisul ce-l aveam , mi-a conferit dreptul de a profesa ca sofer . De atunci si pana s-a gasit gaselnita , parca prin anul 2006 ( in Romania,... legea comunitara fiind de prin 2003) , daca nu ma insel , am profesat in aceasta meserie . Fa o socoteala ....din 1982 pana in 2006... niste ani buni ...nu-i asa ? Toata aceasta perioada , oare nu am fost sofer? In cartea mea de munca , scrie negru pe alb , sofer profesionist ! Cei de varsta mea , zic eu , sunt intr-o situatie similara. Oare nu erau soferi? Oare nu respectam AETR-ul , dintre cei care am facut TIR-ul, si aici ma refer la cei ce mai,, scapam pe afara" cu RO-Tir, ITIA sau ITBN... ? Crezi ca eram pe langa lege? Te inseli! Diferenta intre noi cei de atunci si cei de azi o face un act ce-mi spune ca sunt sofer? Citeste legea care a adus aceasta aberatie si poate i-mi vei da dreptate. Vezi tu .... pe timpul ala , scoala era scoala ......Nu prea erai admis la exemen dupa 30 de ore si cu practica facuta pe you tube! Permisul se lua greu si cu sudoare multa . Pentru specializarea transport persoane , eu , desi lucram sofer profesionist , a trebuit sa fac scoala 11 luni la ITB ( voiam sa lucrez pe autobuz) iar dupa scoala , a urmat examenul cu scoala , apoi cel cu politia . Pe timpul ala trebuia sa ai cel putin 280 ore de practica pentru a fi admis la examen pentru transport persoane si cel putin 1 an vechime ca sofer profesionist! Daca nu luai examenul cu scoala ...nu,, pupai" examenul la militie ! Iar tu vii azi si-mi spui ca nu sunt profesionist daca nu am acel cartonas numit atestat? Apoi pe timpul ala ( referitor la codul muncii) , aveam si noi niste grade ( pentru care trebuia sa trecem examene), salariul era dupa grupe de vehicule si nu prea ajungeai pe TIR imediat ce credeai ca esti sofer, ..... aveai salariu frumos , comparabil chiar si cu un medic! Ca mine sunt inca multi si crede-ma ca daca ne punem putin mintea la contributie , putem demonstra oricui ca avem dreptate, ca suntem profesionisti , chiar si fara atestate! PS Sa nu-mi zici ca sunt frustrat , comunist sau senil nostalgic , poti doar sa-mi zici ca-s Up- gradat ( si am si atestat si ADR ......chef de munca nu prea mai am) Final : Pai de ce legea le da dreptul la examen fara scoala temeinica ? ....Sa le ia banii dupa obtinerea permisului? ...constatand faptul ca nu au pregatire ? Si asta-i o logica . ( murdara logica!)
    1 punct
  2. Ca de obicei, vezi numai înainte... Tu ai impresia că meseria de șofer înseamnă doar să conduci un ansamblu de vehicule... căci DOAR atât îți permite permisul, să-l conduci. Atestatul îți dă dreptul să profesezi meseria de ''șofer autocamion'', deoarece, în țara asta pe care toți o înjură, spre surprinderea voastră aflați că sunt și legi. Și chiar legi bune. Una dintre ele, pe undeva prin Codul Muncii pe care-l invocați peste tot pe forum, zice că ''angajatul trebuie să fie apt profesional pentru activitatea pe care o desfășoară''. Și atestatul (teoretic) asta dovedește. În plus, la școala de șoferi nu te învață să completezi un C.M.R., să asiguri o marfă... chestii care (tot teoretic) le înveți la cursurile pentru atestare. Deci, nu este nici pe departe o găselniță... are rostul lui, bine gândit. Acum o să-mi spuneți că nu te învață nimeni nimic... Corect, dar câți dintre voi a-ți vrut să învățați?!?... ''Ce atâta învățat... plătim acolo la ei să ne dea plasticul și învățăm pe parcurs!!!'' Pe site-ul A.R.R. este postată toată baza de întrebări de la examene... pur și simplu doar citind acele întrebări și tot devii mai șofer decât mulți, foarte mulți berbeci de aici de pe forum și de pe drumurile comunității. P.S. Să mă contrazică cei care au învățat pe bune!
    1 punct
  3. Nu vreau sa ma inbogatesc di soferie dar aveam impresia ca in America de nord un camionist castiga mult mai bine ca unul din Europa . Se pare ca am gresit . Sant numai cateva sute in plus .
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.