Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Vio25

Members
  • Număr conținut

    30
  • Înregistrat

  • Ultima Vizită

Profile Information

  • Locatia:
    Galati

Contact Methods

  • Yahoo
    viorel101

Vio25's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputație Comunitate

  1. salut! aveti idee ce reprezinta cele doua butoane la un DAF XF 105.460 automat? anexez cele 2 poze si precizez ca ambele butoane sunt protejate la apasare printr-o siguranta pe baza de arc ce trebuie impinsa inainte de apasarea butonului. va multumesc pentru ajutor [ataşament şters de admin din cauza vechimii]
  2. salut si multumesc pentru raspunsuri da, intr-adevar, a trebuit sa iau tichet ca sa tranzitez, pentru ca 12T alea pentru gratuitate se refera la masa totala maxima autorizata, nu la tara masinii. capul cu care am trecut eu are 20.500 masa totala maxima autorizata, pe axe 7500+13.000. bine ca am scos tichet...altfel... multumesc pentru info inca o data.
  3. nimeni? nicio parere, va rog? deci daca treci Germania doar cu capul tractor, trebuie platit maut? va multumesc!
  4. salutare daca vreau sa trec prin germania cu un cap tractor, trebuie sa platesc maut pentru acesta? El normal cantareste sub 12T... Nu am toll-collect pe el, cum fac sa platesc autostrada fara sa am probleme? deasemenea, daca parasesc autostrada ca sa imi cumpar ceva si reintru pe autostrada la aceeasi iesire/intrare, e vre-o problema? stiam parca faptul ca trebuie sa respecti traseul...dar nu stiu exact daca situatia cu iesire si reintrare in acelasi loc ar putea reprezenta problema. deasemenea, cand trec austria, daca tin goboxul pe 2 axe (capul are 2 axe) e vre-o problema? iar cand trec cu semiremorca dau goboxu inapoi pe 4+ axe... va multumesc!
  5. Da. E scris si cu rosu ca ai depus pe 1 demisia. Dar ai grija ca 20 zile lucratoare se implinesc pe 29 August inclusiv (nu se tine cont de ziua de 1, ci de ziua imediat urmatoare), zile lucratoare sunt L-V, S si D nu se considera zile lucratoare. Mare atentie la treaba asta. Acum, sincer, mai e si varianta cu 20 zile lucratoare ca si zile lucrate...aici nu ma pot pronunta daca ai voie sa pleci dupa ce implinesti 20 zile lucratoare (pentru ca in calitate de sofer, tu poti sa ai saptamana de lucru de 6 zile lucratoare conform 561/2006), asta ar conduce la faptul ca ti-ai implini termenul de preaviz mai devreme decat daca s-ar socoti L-V lucratoare. Chiar nu stiu ce sa`ti spun referitor la acest aspect...pentru ca nu stiu daca e reglementat... Desi mi s-ar parea corect ca sa inchei cu preavizul cum ai implinit 20 zile lucratoare in calitate de sofer care poate lucra la un moment dat si 6/7 zile pe saptamana ... Eu iti recomand sa pastrezi cele 20 de diagrame lucrate imediat dupa data de 1 (sau bonurile de la tahograf) ca sa demonstrezi ca ai avut 20 zile lucratoare...si zic eu...o sa iasa bine.
  6. Salut. Dreptatea este de partea ta. In momentul cand depui demisia, primesti o hartiuta ceva, cu numar de inregistrare si data cand a fost depusa demisia respectiva. Termenul de preaviz incepe sa curga din momentul respectiv. Faptul ca ei aproba dupa 8 zile, asta e problema lor. Puteau sa o aprobe si dupa 19 zile, tu in a 20-a zi lucratoare (conform ultimelor reglementari) esti liber sa pleci. Durata de timp scursa din momentul in care depui demisia si momentul in care aproba ei nu se scade din timpul tau de preaviz si nici nu reprezinta o modalitate de taraganare a demisiei tale pe care sa o foloseasca firma in favoarea ei. Acum, te rog atentie la prevederile din Codul Muncii: Art. 17 [...] Alineatul 3) Persoana selectata in vederea angajarii ori salariatul, dupa caz, va fi informata cu privire la cel putin urmatoarele elemente: [...] litera j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia; ----> concluzia: verifica acel contract individual de munca al tau ca nu cumva sa fie trecute acolo alte prevederi pentru preaviz ( in cazul tau gen "preavizul incepe din momentul cand a fost aprobata demisia de catre Societate" - asta i-ar acoperi pe ei in totalitate) decat cele standard (cele prevazute de Codul Muncii) Art. 81 1) Prin demisie se intelege actul unilateral de vointa a salariatului care, printr-o notificare scrisa, comunica angajatorului incetarea contractului individual de munca, dupa implinirea unui termen de preaviz. 2) Angajatorul este obligat sa inregistreze demisia salariatului. Refuzul angajatorului de a inregistra demisia da dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de proba. 3) Salariatul are dreptul de a nu motiva demisia. 4) Termenul de preaviz este cel convenit de parti in contractul individual de munca sau, dupa caz, cel prevazut in contractele colective de munca aplicabile si nu poate fi mai mare de 20 de zile lucratoare pentru salariatii cu functii de executie, respectiv mai mare de 45 de zile lucratoare pentru salariatii care ocupa functii de conducere. 5) Pe durata preavizului contractul individual de munca continua sa isi produca toate efectele. 6) In situatia in care in perioada de preaviz contractul individual de munca este suspendat, termenul de preaviz va fi suspendat corespunzator. 7) Contractul individual de munca inceteaza la data expirarii termenului de preaviz sau la data renuntarii totale ori partiale de catre angajator la termenul respectiv. 8 ) Salariatul poate demisiona fara preaviz daca angajatorul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contractul individual de munca. Sfatul meu este urmatorul: depui o plangere catre Societatea la care ai lucrat in care sa descrii nemultumirea ta si incerci sa rezolvi situatia pe cale amiabila. Pentru plangerea respectiva ceri numar de inregistrare. Daca nu se poate rezolva situatia pe cale amiabila, formulezi o plangere catre Judecatoria din resedinta de judet a judetului in care isi are sediul firma la care ai lucrat si descrii in plangerea respectiva absolut tot ce s-a intamplat. Ai grija ca plangerea catre judecator sa nu depaseasca 2 pagini (nu stau judecatorii sa citeasca romane, ei asteapta intai marturia ta si apoi la final cand dispun iau in calcul toate inscrisurile si marturiile). Pana la primul termen, cand vei fi audiat si vei putea detalia pe larg ceea ce ai rezumat in plangerea initiala de 2 pagini, sa strangi toate dovezile de care ai nevoie: inscrisuri (contract de munca, prevederi legale, etc) si iti sustii cauza, nici nu ai nevoie de un avocat. Singura problema este ca procesul va dura, poate sa dureze si 2 ani de zile, daca firma taraganeaza treaba. Nu trebuie sa te deplasezi la Judecatorie ca sa stai la rand sa depui plangerea la judecatorul de serviciu. O trimiti prin Posta Romana prin plic recomandat si cu confirmare de primire pe adresa Judecatoriei. Plangerea se inregistreaza si se atribuie un numar de dosar. Pe portalul instantelor de judecata (portal.just.ro), cauti judecatoria la care ai depus plangerea (dupa judet) si iti gasesti dosarul dupa numele tau sau al societatii. Acolo afli primul termen de judecata si ai grija sa te prezinti la acest prim termen. Eventual, daca judecatorul poate considera ca trebuie achitata o taxa de timbru (ceva modic, 8-10 RON), sa ai grija sa achiti aceasta taxa si sa depui chitantele la primul termen (vei gasi aceste informatii in citatia pe care o vei primi pana la primul termen de judecata), astfel plangerea poate fi respinsa ca netimbrata. Un aspect foarte important pe care sa il ai in vedere: in plangerea formulata catre Judecator descrii ce s-a intamplat, cauti exact prevederile legale pe care le-au incalcat ei (citeste codul muncii, gasesti acolo tot ce trebuie sa stii) si trebuie sa soliciti ceva - in cazul tau trebuie sa soliciti anularea deciziei abuzive si nelegale a societatii de desfacere a contractului de munca cu literele alea (jignitoare) si desfacerea contractului de munca cu 55 b de exemplu (de comun acord). Nu sunt jurist, dar am experienta in situatii de genul celei pe care ai descris`o mai sus. Nu uita te rog: incerci sa rezolvi pe cale amiabila, prin plangere directa catre societate. Eventual, poti adresa si o plangere catre ITM, pentru ca inspectorii ITM sa verifice situatia. In ambele cazuri pastrezi raspunsurile primite (lucruri pe care va trebui sa le precizezi in plangerea catre judecatorie iar copii dupa plangeri si dupa raspunsuri le duci la primul termen si le depui la dosar) si, in mod subtil, te adresezi Instantei de Judecata, daca altfel nu se poate cu astfel de unitati umane, ca pana la rangul de "oameni" mai au, daca procedeaza cum au procedat cu tine! Salut! P.S.: Daca nu ai inteles ce ti-am explicat, reciteste inca o data ce e scris cu bold mai sus. Si vei intelege ca ai dreptate.
  7. Vio25

    Totul despre ADR.

    Nimeni? Nimic? Nu cunoasteti niciun coleg care are clasa 7 ? Orice informatie legata de baza de intrebari pentru Clasa 7 imi poate fi de un real ajutor! Nu am nevoie de raspunsuri, doar intrebari curate! Asta ca sa stiu si sa imi fac o imagine despre cam in jurul caror notiuni se invarte treaba la examen. Va multumesc!
  8. Vio25

    Totul despre ADR.

    Salut. Doresc sa va intreb daca stiti cumva (sau ati auzit de la colegi) daca intrebarile care se dau la CNCAN la Bucuresti pentru Clasa 7 ADR sunt cele postate pe site-ul ARR... Va intreb deoarece voi sustine curand examen pentru clasa 7 si nu prea am gasit intrebari pe nicaieri, decat cele de pe site-ul ARR... Va multumesc!
  9. Am explicat in ce conditii as dori sa il utilizez pe al doilea. Nu asa cum ati inteles voi, concomitent, ambele bagate in tahograf. Ci altfel, adica: de exemplu, tre sa pleci cu autocarul in cursa. Seful te-a trimis sa il speli, sa faci presiune, porcarii d-astea. Ce rost are sa bagi cardul tau sa-ti strici pe acolo timpii, cand poti pentru operatiunile astea sa folosesti alt card? Oricum in oras nu te controleaza nimeni. Si astfel nici pe tahograf nu apare ca a fost condusa masina fara card introdus! Si mai era treaba aia cu Kim Johansen, cand iei camionul dintr-o parte si il duci in alta, iar tu ramai acolo, la destinatie, facandu-ti pauza de 9 sau 11 ore, si asteptand alt camion sa il preiei. Daca nu ai ajuns unde trebuie sa ajungi, scoti cardul tau dupa ce ti s-a terminat timpul si pentru juma de ora sau o ora cat mai ai nevoie sa ajungi, conduci cu alt card pana la destinatie, sperand sa nu ai control in aceasta ultima ora. Ajungi la destinatie, esti ok cu timpii pe cardul tau si gata, scoti si al doilea card pe care ai condus 1 ora si la revedere... Asta ca o solutie la a nu-ti strica timpii pe cardul tau.
  10. Da, am inteles care sunt riscurile, daca te prinde, si chiar tin sa va multumesc pentru explicatiile detaliate. Dar, banuiesc faptul ca s-a obervat ca ipoteza de la care am pornit aceasta discutie a fost "daca nu ai control". Deci, daca nu ai control in timp ce esti cu al doilea card bagat si cu cardul tau scos, sa inteleg ca este ok treaba...
  11. Salutari. Am un laptop si un receptor GPS prin Bluetooth. Doresc sa imi instalez pe laptop un software de navigatie, dar bineinteles, ma intereseaza navigatie pentru camioane... Ce-mi software-uri de navigatie imi recomandati sa utilizez/instalez?...
  12. Da, cam astea sunt modalitatile de a reduce consumul: conducere fluenta, cat mai putine accelerari agresive, cat mai putine franari bruste (aviz celor care nu-si asigura marfa ), mentinerea unei viteze de mers constante de preferat, abordarea dinamica a rampelor, folosirea inertiei autovehiculului si doua chestii importante: mentinerea acului turometrului in gama de turatii marcata cu verde , adica sa utilizezi cat mai mult motorul in moment motor maxim, si, cea din urma chestie dar si cea mai importanta, sa tii motorul in cuplu cat mai mic (nu forjezi motorul, adica sa practici accelerari line, treptate, cand accelerezi simti motorul sub pedala, simti cat poate , nu-i da mai multa motorina decat poate el sa arda ). Cand faci cuplu mare (cand schimbi viteza si lipesti pedala de acceleratie de podea, si tot asa), se face vartej in rezervor.
  13. Da, stim care sunt riscurile. Scopul nu este sa incalcam legea, sa incercam sa fim mai presus de lege, sa inselam pacea... Scopul este sa "invatam" impreuna sa ne scoatem din anumite situatii "extrem de delicate", sa le spunem asa. Bineinteles, daca smecheria asta merge la un moment dat, te-ai scos din situatie si atat, GATA. Nu faci abuz de smecherie si o practici la nesfarsit... pentru ca o sa fii prins la un moment dat. Trebuie sa te chinui sa faci in asa fel incat sa NU ajungi in situatia aceea delicata, nu sa ajungi si apoi sa faci abuz de smecherie prin practicarea ei in mod frecvent . Daca mai sunt si alte pareri, le asteptam aici cu drag...
  14. Tavy, am eu un prieten bun care lucreaza si va continua sa lucreze pe <3.5T si care nu are nevoie de cartela tahograf... Am inteles cele precizate de voi, cu "manimai calmre de tacograf"...dar sa zicem ca esti in situatia in care lucrezi la o firma de genul aceleia la care soferii se schimba unul dupa altul, iar masina merge continuu facand km, in timp ce soferii se odihnesc prin hoteluri (Kim Johansen parca, din ce am mai citit pe acest forum)... Conduci 9 ore (sau maxim 10, dupa caz), si mai ai nevoie de o ora sa ajungi la destinatie. Scoti cardul tau si bagi alt card. Atata timp cat in aceasta ultima ora de condus nu te prinde controlu ca esti cu alt card, ar fi OK, nu? Ca apoi predai camionul altui sofer si..."La revedere"...
  15. Salut. Am inteles de la unii colegi ca daca ai doua carduri, ambele pe numele tau, indiferent de modalitatea in care le-ai dobandit,iese belea. Stim cu totii ca daca ai un card, mergi la ARR si il declari pierdut/furat, si-ti scoti al doilea card. Dar, de exemplu, ai un card pe numele tau...si un card al unui alt coleg (acesta din urma fiind perfect valabil, nefiind declarat pierdut sau furat). Acum, situatie: esti in port, tre sa misti camionu pe acolo dar nu mai ai minute de condus, timpul tau de condus este epuizat. Fara a scoate cardul tau (card 1), introduci celalalt card 2 (al unui alt coleg) si in timp ce card 1 este pe pauza, card 2 conduce (adica tu conduci de fapt). Asta ca o alternativa mai "delicata" la maimuta... Scopul nu este sa ii invatam pe altii la prostii, dar poate intr-o zi veti fi in situatia aceasta si...ar fi bine sa procedati in asa fel incat, la urma, sa iesiti basma curata, si la timp cu camionul inapoi acasa, si cu timpii respectati, si cu banii in buzunar... Ce parere aveti? Tine jmekeria? Sau tot te ard astia pana la urma, si din ce motiv? Alte utilizari mai perfectionate ale celui de-al doilea card strain aveti?
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.