Jump to content

Experiență transport frigo??????


Recommended Posts

  • Members

Salutare la toți colegii, am o întrebare pentru cei cu experiență în transport frigo.

Cè presupune in plus transportul frigo fata de un transport mărfuri generale, întreb asta pentru ca am văzut anunțuri de angajare cu experiență pe frigo.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Diferența este că se transportă mărfuri la temperatură controlată. Semiremorca diferă constructiv (izotermă) și are un sistem independent de producere/menținere a temperaturii dorite (de regulă un motor diesel de capacitate mică, dar sunt și electrice).

Tipurile de mărfuri sunt în general alimente perisabile, mărfuri congelate, dar pot fi și medicamente sau orice alte produse ce necesită o anumită temperatură. Restricțiile generale de circulție nu se aplică tot timpul acestor tipuri de mărfuri, dar nici nu se circulă liber după bunul plac.

Experiența pe frig cerută de angajatori, vizează în primul rând o bună capacitate de muncă, atât ziua cât și noaptea (ești mai tot timpul în mers, nu prea ai cum s-o lălăi) și lucrul cu schimb de paleți sau cârlige/brăduți (pentru carne agățată).

 

O altă diferență ar fi înjurăturile, trebuie să fii imun la ele. Imaginează-ți cam ce ți se urează într-o noapte de vară, când ai marfă la -25 de grade și urlă motorul de la frig de se aude până în următoarea parcare.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ar mai fi de completat .....cunoasterea si manipularea sistemelor de frig , tipuri de marfa si conditiile de transport . Trebuie sa stii sa programezi ,,frigul"  sa raceasca  , ori sa congeleze  , sau sa faca defrostul . Trebuie sa ai idee despre marfurile ce le transporti fata de conditiile de temperatura cerute.  Exemplu : fructele ( in general ) se transporta cam intre 3 si 6 grade  ...daca le incarci din frigider e una , daca le incarci din rampa ( calde) e alta . Tu trebuie sa stii sa reglezi frigul . De regula pe documentele de expeditie scrie la ce temperatura trebuie sa duci marfa . Aici este vorba despre experienta pe frig! De pilda , transporti masline conservate si trebuie sa ai temperatura stricta 4 grade in duba ....trebuie sa stii cum faci acest lucru, ca la descarcare poti avea surprize , atunci cand vine receptionerul si masoara temperatura ! Oricum astea le inveti pe traseu . Daca vei lucra pe frig obisnuiesteie de la inceput sa ceri sa ti se inscrie temperatura la care trebuie dusa marfa , in CMR ( multi nu o fac),si sa ai grije de diagrama frigului , pe tine te va scuti de eventuale discutii . Nu dormi linistit , gandind ca frigul i-si face treaba , tine-l mereu sub control.  E greu pana te obisnuiesti ....dar ai si avantaje !  Eu nu am vazut sofer pe frig mort de foame  :-j . Atentie , cat ai marfa congelata si frigul sta pe restrictii. Circula fara restrictii marfa perisabila cu +.  Bafta si nu uita ca ai colegi cu prelate si cara fiare! :ymdaydream:

 

:))  :))  :))

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Iti dau si si eu cateva ponturi:

Trebuie sa iei temperatura marfi uneori(termometru cu varf de otel) ce intepi nu se pune la loc. De ce sa iei temperatura? Pentru ca multi agricultori isi aduc marfa direct din camp +20 de grade si tu cand pornesti frigul la +10 grade pt rosii de exemplu acestea vor face condens si se duc pe apa sambetei se sclofecesc si tot vina ta o sa fie.....

Trebuie sa ai mare grija la temperaturi si aici ma refer la plus sau minus, pentru ca foarte usor poti seta la -4 grade in loc de 4 grade si faci capsunile inghetata.

Sa ai grija sa alimentezi rezervorul frigului care de obicei se alimenteaza cu motorina B (gasesti in spania,belgia) daca nu motorina A.

Frigul are 2 moduri:

Non stop - merge non stop pana il opresti de la buton

Start-stop - se foloseste de obicei la temperaturi scazute(-25grade). Frigul are 2 sonde de temperatura una in spate alta in fata. Cand temperatura ajunge la cea ceruta de tine el se opreste si porneste cand scade cu 2-3 grade sub ce ai cerut tu. Dupa care se opreste iar daca a facut din nou temperatura dorita si tot asa.

Mai exista si un buton de rpm.

Min si Max

Min pentru temperaturi de la +0 la 29 grade

Max -0 la -29 grade.

La frig in general ai paleti pe portpalet deci ai curse cu schimb... faci miscare

Cateodata cand nu gasesti o spalatorie si ai carat peste trebuie sa mai speli vagonu' daca mergi la incarcare imediat dupa descarcare....(cel sarat pute rau de tot)

Mare smecherie nu este, si se invata pe parcurs insa...ca avantaj de prelata ar fi ca nu pui chingi, dar daca prinzi 2-3 curse cu schimb de paleti tot dracul ala este.

Ca dezavantaj trebuie sa fi tare de urechi sa poti dormi cu dracia pornita si sa ai loc in frigider atunci cand te bagi intre colegi pe parcare[emoji1] .

Cu frigul se poate circula pe restrictie asa cum a zis si colegul oldtrucker , doar daca transporti marfa perisabila +0 grade la + 10 grade maxim daca nu ma insel.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

La frig in general ai paleti pe portpalet deci ai curse cu schimb... faci miscare

Cateodata cand nu gasesti o spalatorie si ai carat peste trebuie sa mai speli vagonu' daca mergi la incarcare imediat dupa descarcare....(cel sarat pute rau de tot)

La carne agățată e distracția și mai mare... ai cârlige și/sau ''christmas tree'' (o bară metalică cu țepi pe ea). Cârligele se pun în cutii roșii, câte 25 de buc. Brăduții în schimb, se pun pe paleți, bară lângă bară și cu țepii întrepătrunși (va trebui să te învețe cineva mișcarea). După ce pui 100și ceva de brăduți, o să mergi cocoșat restul zilei. :)

Grijă mare la vaselina aia folosită ca să alunece pe bări... dacă te-ai murdărit pe haine, numai cu foarfeca mai iese. Nu te lăsa păcălit că e aproape transparentă când iei cârlige de la spălătorii, se umple imediat de pulbere de aluminiu de la bări și e o adevărată pacoste (recomand mănuși cauciucate și șorț de pescar, tot cauciucat).

Atenție mare când speli tu vagonul... fă-o cât de bine poți. Se mai întâmplă pe la încărcări să vină cu lampa cu ultraviolete să-ți verifice duba și îți spun eu că toate resturile organice strălucesc de la o poștă. Și vor refuza să te încarce.

Cum ți-au spus și colegii, menținerea temperaturii e ''toată șmecheria'' în tipul ăsta de transport. Din fericire, sistemele sunt gândite să-și facă treaba fără mari intervenții din partea ta, 99% din cazuri e suficientă doar o atentă supraveghere. Multe vagoane au montate sisteme de monitorizare a temperaturii, verificate metrologic și cum ți-a spus și colegul mai sus, dacă clientul te acuză de ceva îi scoți o termodiagramă și-i arăți că pe durata transportului temperatura a fost în parametrii ceruți. Și la revedere.

La traversarea cu ferry, când te duci să-ți iei tichetul specifici (sau completezi hârtia aia) că ai frigo și odată parcat pe barcă nu pleci imediat de la cabină, aștepți câteva minute până vine să-ți tragă conectorul electric (sunt cabluri retractibile, agățate sus). Îl bagi în priza de la frig și vezi tu ce-ți apare pe ecran, ori trece automat pe alimentare electrică ori mai apeși tu odată ''ok''.

Mai sunt și semiremorci frigorifice, dual-zone. Au un perete despărțitor, mobil (se ridică sus pe tavan, sau se deschide în lateral) iar sistemul de refrigerare/încălzire poate menține temperaturi diferite în cele două zone. Mai sunt altele cu traverse, ce culisează vertical, peste care se pun paleți (pentru marfă paletizată, dar paleți nu foarte înalți și care nu pot fi suprapuși direct unul peste altul). Și la astea e distracție mare când trebuie să scoți traversele din dubă și să le bagi în lăzi (din cauză că ai de încărcat paleți foarte înalți).

Dacă la o semiremorcă cu prelată, mai poți lega cablurile și furtunele după ce ai cuplat-o, la frig nu prea, din cauza motorului. Întâi te bagi sub ea, îți legi cabluri/furtune și după aceea cuplezi.

Succes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.