Jump to content

Nu trage volvo fl6 Va rog sa ma ajutati! multumesc


Recommended Posts

  • Members

Salutare... mi-am cumparat un volvo Fl 6 220cp euro 3 motor 5480 cc an 2000  cu 420 000 km din gemania in februarie .Cand am plecat de la Koln am observat ca,camionul meu nu trage,ff greu isi lua demarajul iar la cel mai mic deal trebuia sa schimb in treapta inferioara repede.deci de la koln pana la deva m-am chinuit cu el ...ajungea la 100 km/h dar foarte  greu .La deva am stationat 15 minute  dupa care am pornit si mi-a scos un FUM ALB GROSS dar gros de nu se mai vedea nimic in jurul meu;Am plecat cu acceleratia la maxim iar dupa vreo 300 m a incetat sa mai iasa fum si a inceput sa traga ca de la Deva pana la Brasov camionul tragea de ma lasa pe spate cand bagam la maxim,parca era alta viata.Am innoptat la brasov iar apoi dimineata acceasi poveste ,nu mai tragea si nu mi-a mai tras nici pana in ziua de azi(nu am circulat prea mult cu el nici nu prea voi circula pentru  ca eu il voi folosi la transportul stupilor).Acum din cand in cand chiar de e motorul rece sau la 90 grade scoate putin fum alb cate 1 min.Am verificat turbina si e buna pentru ca nu are joc iar aer baga ff bine ca nu pot sa tin mana foratata la iesirea din turbina pentru  ca mi-o arunca..Porneste usor chiar si dupa 2 saptamani.Nu scoate fum negru  sau altfel,doar alb.Pe afisajul de la computer imi apare apris beculetul cu INFO si becul cu acea spirala(carnacior sau cum sa ii spun care la golf dau exemplu  trebuie sa se stinga si apoi sa pornesc motorul)

Daca puteti sa ma ajutati cu informatii va multumesc mult!

Sunt din Iasi si va rog daca cunoasteti sa imi recomandati un service bun de camioane in iasi.

Va multumesc!

 

 

 

folosirea cuvintelor prescurtate duce la pierderea comentariului..atentie pe viitor...citeste si regulamentul

Edited by natanael
cuvinte prescurtate
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Members

oldtruker citeste bine mai intai.........am specificat in primul rand din paragraf ca este euro 3.Am schimbat filtrele de ulei,uleiul,si un filtru de motorina de la motor.filtru de motorina(separatorul de apa )nu l-am schimbat. Fumul este clar alb si subtire in densitate

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Fumul alb   poate fi vapor de apa in amestec cu motorina . Faptul ca nu ai schimbat filtrul de motorina este una din cauzele pentru care nu trage. Atunci cand filtrul de motorina se impregneaza cu apa , celulele lui se dilata si obtureaza trecerea motorinei. Parerea mea este sa scoti sorbul de la rezervor . sa cureti sorbul si filtrul sorbului , eventual vezi sa nu fie apa in rezervor ! Apoi schimba filtrele de motorina  .....si cam asta ar fi problema . Atentie , daca ai ( avut)apa in instalatie , poti compromite si pompa de injectie , cat si injectoarele .  Ar fi bine sa faci urgent o revizie si sa pornesti motorul mereu  chiar zilnic . Probabil ,,,carnacior" ...faci referire la bujiile incandescente ....posibil sa fie una arsa .  Fumul alb iese cand motorina este.. rece" la pornire, are apa in ea  sau parafina multa . Mirosul motorinei ,,reci" este specific fata de mirosul motorinei bine arsa.  In final , vezi sa nu ai apa in rezervor ( daca ai , scoate-o) , curata sorbul si filtrul lui , schimba filtrele de motorina ( descarca si decantorul) , amorseaza sistemul bine . Verifica bujiile incadescente .  In mod normal porneste motorul zilnic si lasa-l sa mearga macar o jumatate de ora.  Spor la miere.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Despre "fumuri" si culoarea acestora 

- ALB - la pornire - cand motorul e rece - ok in linii mari, vapori de apa. 
- ALB - cu motorul cald - posibil garnitura de chiulasa, chiulasa cu probleme, etc.

-NEGRU - amestec prea bogat sau carburant contaminat

-ALBASTRU- consum mare de ulei 

 

Fumul alb mai poate fi si de la injectoare defecte sau bujii incandescente

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Despre "fumuri" si culoarea acestora 

- ALB - la pornire - cand motorul e rece - ok in linii mari, vapori de apa. 

- ALB - cu motorul cald - posibil garnitura de chiulasa, chiulasa cu probleme, etc.

-NEGRU - amestec prea bogat sau carburant contaminat

-ALBASTRU- consum mare de ulei 

 

Fumul alb mai poate fi si de la injectoare defecte sau bujii incandescente

,,- ALB - cu motorul cald - posibil garnitura de chiulasa, chiulasa cu probleme, etc."  -  chiulasa cu probleme ...tot apa-i baiu  ....numa ca omul zice ca face fumul la pornire , deci la rece!  Cand chiulasa are fisura pe poarta de admisie ,  ,,abureste" si la cald , apoi se vede la nivelul de apa plus temperatura care creste. 

,,-NEGRU - amestec prea bogat sau carburant contaminat"  -  fumul negru indica debit mare de injectie sau presiune mica de injectie - de vina sunt injectoarele in cel mai mare procent , insa poate fi si pompa de inalta defecta. Cel mai clar se vede la acceleratie , in sarcina.

,,Fumul alb mai poate fi si de la injectoare defecte sau bujii incandescente" -  nu poate fi decat de la arderea incompleta a motorinei ( arderea motorinei reci, cauza fiind nefunctionarea bujiilor incandescente) , procent de apa in motorina si continutul mare de parafina .  Se mai poate intalni fenomenul la cei ce folosesc naftalina si adauga un procent mai mare de 0,05% volum/litru.  Ar mai fi vorba si despre calitatea motorinei , recte cifra cetanica , cifra grad de coagulare, vascozitate  ...etc. dar pe alea nu le luam in seama ca deja o dam in stiinta. :)) 

 

  Scuze pentru corectari :-B 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • Members

salutare.scuze de intarziere dar am tras de camion asa cum era din primavara pana acum la transportul stupilor.Deci am avut si presiune in vasul de expansiune si a inceput sa imi fluiere busonul de la vas din ce in ce mai tare.Am verificat injectoarele si 5 din 6 erau f bune iar la unul din 5 gauri functionau doar trei ,deci nu cred ca din cauza asta nu tragea.Azi 29.06.2015 am dat chiuloasa jos(cele doua chiuloase) si s-a observat ca apa s-a infiltrat pe sub garnitura afectand aprox 3 pistoane.in capul a doua pistoane am gasit cca 30 ml de apa.Mentionez ca garnitura era din cupru sau metal..\

Am facut poze la garnitura ,chiuloasa si bloc motor si le voi posta sa le vedeti.azi trebuie sa montez garnitura(am facut comanda si m0a costat 750 lei toate garniturile(Elring) inclusiv evacuare si oringuri fara prezoane,voi pune aceleasi prezoane)

Astept sa vad scimbarea in bine si va anunt! 

Multumesc de sfaturi!!!

 

Am uitat sa spun ca nu am avut nici ulei in vasul de expansiune si nici apa in baia de ulei

Edited by natanael
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Atentie !  Vezi ca chiulasa sa fie plana , sa nu fie curbata !  Altfel pui garnitura degeaba . Pe de alta pare , ca tot ai dat chiulasa jos , vezi si supapele  sa calce bine  , sa nu ai fisuri intre portile supapelor etc . Stringerea ! Atentie cum o faci si bine ar fi sa ai o cheie dinamometrica .  Sa cureti foarte bine filetele unde introduci  prezoanele si sa nu le dai cu nimic ( ulei , vaselina etc.) , caci creaza presiune in bosaj si poti crapa motorul ( blocul) ...... Spor la mecanica .

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • Members

salutare...AM REZOLVATO!

Deci am schimbat garnitura de chiuloasa iar acum camionul trage foarte bine...se simte diferenta..Multumesc frumos pentru  sfaturi!!! Drumuri bune!

Am uitat sa va spun ca mai ales atunci cand era in forta se auzea ca un fluierat..De unde provenea acest sunet?-de la busonul vasului de expansiune(greu am mai depistat asta,nici cei de la un service nu am dat de capat)  ideea era ca atunci cand o acceleram se forma presiune si mai mare in vas urmand ca busonul fortat de presiunea mare care se facea eliberand aerul scotea un sunet ca de fluierat. Niciodata nu a urcat acul la apa peste 90 grade.a fost incarcata si cu 6 tone la deal mare prin padure si la un moment dat se auzea cum arunca apa din vas(appo cam la 300 km completam cu 1 litru apa) ..Poate ma credeti nebun dar asa cum era am mers cu camionul aprox 3000 km toata vara pana l-am facut spre toamna....alfel pierdeam sezonul apicol......si sa va mai spun ceva cand lasam masina nepornita cam 2 saptamini si doream sa o pornesc atunci cand dadea sa invarta electromotorul ceva il BLOCA BRUSC. ..Ce era?-din ce mi-am spus altii si cred ca astea era problema este ca apa se scurgea in capul pistonului iar atunci cand trebuia sa se invarta motorul nu putea din cauza apei facand preziune..dupa ce faceam asta de vreo 10 ori cat apa(nu stiu cat de multa ,atat pot sa spun ca atunci cand am dat chiuloasa jos era cam 30 ml apa in 2 pistoane) era scoasa afara,pornea.......ee cam asta a fost cu camionul meu. merci din nou pentru  ajutor si va urez drumuri bune si fara evenimente neplacute

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.