Members AdrianJm Posted April 19 Members Share Posted April 19 Salutare colegii, sunt nou si in primul rand vreau sa multumesc celor ce au facut comunitatea asta. Eu sunt student intr-un domeniu mai putin prieten cu...cam orice meserie ce nu tine de respectivul ( armata) si vreau sa practic meseria de sofer de camion part-time, in principiu din pasiune si sa imi ocup timpul liber , dar si, de ce nu, pentru bani insa nu e principalul obiectiv, intrebarea rosie insa este ce ar trebui sa stiu din punct de vedere legal pentru a ma putea angaja ( am toate atestatele, toate categoriile ,e totul ok pe partea asta) si cand intreb astra ma refer daca se poate sa fiu angajat pe o perioada mai scurta ( 2-3 luni max) si in baza a ce ( adica daca se face carte de munca si etc pentru ca auzisem niste persoane ca nu se face pentru perioade scurte ci un fel de contract ) plus orice alte detalii de care ar fi bine sa stiu ,mai ales daca e cineva intr-o situatie similara ar fi perfect daca m-ar putea lumina. Totodata , am o curiozitate ,daca veteranii m-ar putea lumina , de ce se cupleaza prima data furtunul de aer galben ( daca ati avea si explicatii tehnice ar fi perfect) si daca are vreo ordine cuplarea cablurilor electrice /abs . Multumesc tuturor , va doresc drumuri bune si asfalt uscat! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cri5tian Posted April 21 Moderators Share Posted April 21 Salut! Codul Muncii nu impune nici o durată minimă, nici maximă, a unui contract individual de muncă, ci doar existența unuia într-o relație de muncă între un angajator și angajat. Deci te poți angaja și pentru 2 zile, dacă vrei. În practică însă, având în vedere și lipsa acută de șoferi, n-o să fie chiar simplu să găsești un angajator care să te ia pentru o perioadă așa scurtă, dar mă gândesc că dacă ai posibilitatea s-o faci ciclic (să lucrezi periodic la același angajator), ar putea fi o soluție care să vă împace pe amândoi. Mai există și varianta angajării permanente, printr-o agenție din afară și atunci lucrezi cât/cum vrei, pentru că ei te vor plăti strict pentru munca efectuată la clientul lor, doar că nu știu cum se împacă ieșitul din RO cu perioada de studenție... Pe furtunul galben circulă comanda sistemului de frânare (de la autotractor la semiremorcă), iar pe cel roșu se alimentează cu aer sistemul de frânare al semiremorcii. Motivul pentru care galbenul se cuplează primul este că odată cuplat, sistemul de frânare al semiremorcii va prelua comanda frânelor de la autotractor (dacă în cabină ai frâna de parcare acționată, la fel se va întâmpla și pe semiremorcă, SAU dacă în cabină ai pedala de frână apăsată, le fel și pe semiremorcă, se va acționa frâna se serviciu). Dacă cuplezi prima dată roșul și n-ai frâna pe parcare acționată nici la autotractor nici la semiremorcă... o să te găsești pasager între cabină și vagon. La decuplare în schimb, roșul se decuplează primul (lipsă aer = frâne blocate). Cablurile electrice se pot cupla și decupla în orice ordine, deoarece sunt circuite electrice diferite. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members AdrianJm Posted June 9 Author Members Share Posted June 9 La 21.04.2024 la 17:00, cri5tian a spus: Multumesc din suflet , chiar a fost de ajutor , daca se poate insa as vrea sa va intreb si de unde stiu toti soferii de toate interdicitiile astea temporale( spre exemplu interdictia de a circula pe un sector de drum daca ai X tone pe timp de vara ca e prea cald , etc) dispecerul anunta, adica e treaba lui sau cum functioneaza? Multumesc in avans . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cri5tian Posted June 17 Moderators Share Posted June 17 La 10.06.2024 la 0:01, AdrianJm a spus: (...) dispecerul anunta, adica e treaba lui (...) Da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.