Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Practicarea meseriei de sofer part time


Postări Recomandate

  • Members

Salutare colegii, sunt nou si in primul rand vreau sa multumesc celor ce au facut comunitatea asta. Eu sunt student intr-un domeniu mai putin prieten cu...cam orice meserie ce nu tine de respectivul ( armata) si vreau sa practic meseria de sofer de camion part-time, in principiu din pasiune si sa imi ocup timpul liber , dar si, de ce nu, pentru bani  insa nu  e principalul obiectiv, intrebarea rosie insa este ce ar trebui sa stiu din punct de vedere legal pentru a ma putea angaja ( am toate atestatele, toate categoriile ,e totul ok pe partea asta) si cand intreb astra ma refer daca se poate sa fiu angajat pe o perioada mai scurta ( 2-3 luni max) si in baza a ce ( adica daca se face carte de munca si etc pentru ca auzisem niste persoane ca nu se face pentru perioade scurte ci un fel de contract ) plus orice alte detalii de care ar fi bine sa stiu ,mai ales daca e cineva intr-o situatie similara ar fi perfect daca m-ar putea lumina. Totodata , am o curiozitate ,daca veteranii m-ar putea lumina  , de ce se cupleaza prima data furtunul de aer galben ( daca ati avea si explicatii tehnice ar fi perfect) si daca are vreo ordine cuplarea cablurilor electrice /abs . Multumesc tuturor , va doresc drumuri bune si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Salut!

Codul Muncii nu impune nici o durată minimă, nici maximă, a unui contract individual de muncă, ci doar existența unuia într-o relație de muncă între un angajator și angajat. Deci te poți angaja și pentru 2 zile, dacă vrei.

În practică însă, având în vedere și lipsa acută de șoferi, n-o să fie chiar simplu să găsești un angajator care să te ia pentru o perioadă așa scurtă, dar mă gândesc că dacă ai posibilitatea s-o faci ciclic (să lucrezi periodic la același angajator), ar putea fi o soluție care să vă împace pe amândoi. Mai există și varianta angajării permanente, printr-o agenție din afară și atunci lucrezi cât/cum vrei, pentru că ei te vor plăti strict pentru munca efectuată la clientul lor, doar că nu știu cum se împacă ieșitul din RO cu perioada de studenție...

Pe furtunul galben circulă comanda sistemului de frânare (de la autotractor la semiremorcă), iar pe cel roșu se alimentează cu aer sistemul de frânare al semiremorcii. Motivul pentru care galbenul se cuplează primul este că odată cuplat, sistemul de frânare al semiremorcii va prelua comanda frânelor de la autotractor (dacă în cabină ai frâna de parcare acționată, la fel se va întâmpla și pe semiremorcă, SAU dacă în cabină ai pedala de frână apăsată, le fel și pe semiremorcă, se va acționa frâna se serviciu). Dacă cuplezi prima dată roșul și n-ai frâna pe parcare acționată nici la autotractor nici la semiremorcă... o să te găsești pasager între cabină și vagon.

La decuplare în schimb, roșul se decuplează primul (lipsă aer = frâne blocate).

Cablurile electrice se pot cupla și decupla în orice ordine, deoarece sunt circuite electrice diferite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.