Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Mercedes Actros 1844


Guest Anonymous

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • Members
Actros 1846 460cp consuma 18gol si 0,5t la tona

Sunt curios cum ai ajuns la concluzia asta . 18 / 100Km poate la vale si cu vant din spate ! Cat despre 0,5 / T iar ma indoiesc.

Eu am o parere personala despre consumul real si anume : un motor cu o cilindree in jurul a 12 L , indiferent de marca si tip , are un consum specific controlat de legile mecanicii , doar ca pot aparea variatii de consum intre variantele constructive , insa nu semnificative . Daca facem o analogie intre diverse marci cu motorizare asemanatoare la aceeasi capacitate si putere, vom constata ca la capitolul consum specific , ca toate fara exceptie au valori foarte apropiate . Asta o spun cartile tehnice ale producatorilor , cat si legile mecanicii . De regula constructorul inscrie in cartea tehnica consumul specific al motorului in anumite conditii de exploatare . Nici un constructor nu specifica consumul pe gol sau procentual per grad de incarcare .Toti dau valori exprimate in gr/Kw, gr./KN, gr./ ora , Kcl/ Cp etc. La stabilirea fizica a consumului real exista o proba de stabilire , insa tot cu valoare aproximativa , proba litrometrica . Aceasta proba insa este tot una estimativa . Nu stiu cum de tot se bate apa in piua cu acest consum batut in cuie stabilit dupa criterii subiective . Adevarul este ca patronul impune un consum din doua motive : sa nu cumva sa fie furat si urmarind o economie in vederea obtinerii unui profit maximum . Am o intrebare retorica ....cati patroni romani accepta o proba de consum pe o perioada de o saptamana la bordul masinii ? Ma refer la o proba reala . Pleaca din garaj cu full la rezervor , lucreaza o saptamana la greu , revine la garaj , face full la rezervor apoi ....simplu atat consuma masina , plin ori gol ! Exista programe de monitorizat flota si ...totusi apar animozitati pe aceasta tema . Un camion ce are un consum bun cu cauciucuri noi are un consum ...acelasi camion , dar cu cauciucuri polizate are alt consum care poate ajunge la un procent marit de chiar 4% !!! Faceti un calcul al dimensiunilor desfasurate si daca luati o medie de 10000 Km ve-ti constata cu stupoare ca e ..gol in rezervor si Km in plus !!! Asa ca.... raman la parerea mea .....Consumul unui camion incarcat full papa intre 32 si 36 / 100 Km, si fac referire la un camion normal ,cu un sofer normal , in conditii normale .

Zic si eu asa .....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members
Corect Oldtrucker,factorul principalcare influenteaza consumul in proportie de 50% este piesea intemediara dintre volan si scaun,dupa care intradevar urmeaza si factori mentionati de tine. :)

Oare? Eu cred ca intai sant factorii mentionati de Oldtrucker si apoi,,piesa intermediara'".asa cum numesti tu soferul.Nu cred ca maniera de condus poate influenta chiar cu 50% consumul,daca vorbim de consumul obtinut de un,,sofer'',cat despre 18% gol, am mers cu turisme care se incadrau foarte aproape de acest consum(poate daca ai pui vele si prinzi vant din pupa obtii acest consum ;D )

consumul mediu la majoritatea marcilor de camioane se incadreaza undeva intre 32-34%. Parea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Marius cu consumul Mercedesului gresetsti,ma crezi ori nu Actros consuma mai putin ca bijuteria Daf(unii cred ca consuma putin)

si am dreptate cel mai mare factor este soferul,sa zicem ca amandoi avem aceasi masina cu acesi putere eu am 20tone si tu ai 16

si poti consuma mai mult,tu poate o schimbi la 1.600rpm la orice plecare pleci cu pedeala in podea cand vezi ca e rosu la semafor accelerezi si dupa franezi brusc,si sa nu uit cei care lucreaza pe Actros sa ne deie consumul,daca au 1846 euro5 sa ne spuna ce consum au.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hai sa nu o luam chiar asa . Adevarat e ca soferul , cu stilul sau de conducere influenteaza consumul , insa consumul specific , uzura motorului , a anexelor , a cauciucurilor i-si spun cuvantul cu prioritate . Daca testam o masina , aceeasi, cu 20 de soferi, fiecare cu stilul sau de condus , vom constata per 100 km parcursi fiecare , ca nu exista diferente mari . Pot afirma ca un plus minus 500 ml este inca suficient de mult . Acum orice am afirma , nu cred ca un camion ce are un consum specific ( transformat) de 23- 24 litri / 100Km ( gol bine inteles ) poate scoate un consum de 18 l/ 100 Km . Daca urmarim econostatul ( pe masinile inzestrate ) , consumul instant poate creste in acceleratie chiar si pana la un consum de 125 l/ 100 Km , ca la decelerare acelas econostat sa traduca un consum 0. Acele valori sunt estimative ! Consumul instant tradus este orientativ , tocmai pentru ca soferul sa poata aprecia consumul functie de incarcatura si cerintele motorului, starea drumului , conditii meteo ,relieful tranzitat etc. Sa nu mai lungesc pelteaua .....daca un camion cu un motor de 12 l euro 3 , are consumul specific ( dat in carte ) tradus in l/100 km la cuplu maxim 265Kw/1850 rpm ( exemplu banal) , estimat la 23l/ 100km efectuati (gol cu remorca ) total ansamblu cca 16,5T, nici zeu sa fii nu poti scadea sub acest consum , dar sa scoti 18l/100 ! Nu ca nu vreau eu , ci nu permit legile fizicii capitolul mecanica . Parerea mea ramane aceeasi consumul , poate fi influentat numai in sus fata de calculul din specificatia tehnica al constructorului si creste proportional cu uzura si stilul de condus in situatia de drum parcursa. Chestia ca ....,,domne' masina mea consuma 23 cu 0,4 / t " , este o vrajeala . Dar sa mai si afirmi ca o astfel de masina poate consuma 18/100 ....chiar nu cred ! ( Poate la vale , cu vant din spate si motorul oprit) :-j

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Marius cu consumul Mercedesului gresetsti,ma crezi ori nu Actros consuma mai putin ca bijuteria Daf(unii cred ca consuma putin)

si am dreptate cel mai mare factor este soferul,sa zicem ca amandoi avem aceasi masina cu acesi putere eu am 20tone si tu ai 16

si poti consuma mai mult,tu poate o schimbi la 1.600rpm la orice plecare pleci cu pedeala in podea cand vezi ca e rosu la semafor accelerezi si dupa franezi brusc,si sa nu uit cei care lucreaza pe Actros sa ne deie consumul,daca au 1846 euro5 sa ne spuna ce consum au.

Din propria experienta pot afirma ca Actrosul se incadreaza gol undeva la 23 l/ 100 si incarcat full undeva la 31-32l/100 . Actrosul are econostat cu traductor de putere pe turometru , daca reusesti sa ,,tii motorul" in zona verde 3-4 linii in permanenta , este camionul cu un consum super bun. Actrosul are avantajul cutiei semiautomate ce permite preselectarea treptei dorite ( in asteptare), astfel incat corelarea dintre putere motor -transmisie sa nu piarda mult la schimbarea treptelor de viteza , inertia imprimata fiind mult conservata. Actrosul ,,tinut" in plaja verde a turometrului , personal cred , ca este regina consumului , cat despre DAF am parerea ca cei ce sau stilat pe aceste masini scot un consum nu departe de Actros . Ca o comparatie ... adevarat ca DAF-ul consuma mai mult ( putin) dar scoate banii la intretinere ! Actrosul ,,mananca "mai putin , dar compenseaza la piese si service .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dada stiu de unda verde,iarasi ne contrazicem :) . Eu cred ca la Tiruri Actros este cel mai fiabil am lucrat la transcar pe Mercedes Sk Actros mp1 mp2.Si la fiabilitate nici Scania nici Volvo nu depasesc un Mercedes,in Siria se duc doar actros non-euro euro1 si euro2 s-a dus si scania cu 143M 500 V8 si a plans fiindca i-a intrat nisip in motor.Actros mai are camioane cu bube stiu un Actros euro4 cu motorul segmentat la 850.000km si sunt alte actrosuri care au 1.500.000 si merg foarte bine.

Ce ma deranjeaza foarte mult la Mercedes la turisme ma refer daca ai VW Passat din 2011 lumea nu se uita la tine dar daca ai Mercedes din 90' care curge ulei sub el si scoate un fum lumea te apreciaza ca ai.Mercedes ceea ce URASC.La fel si cu camionul in parcare daca sunt intrebat daca masina e a mea zic nu,cand am zis da au iesit vorbe ca ala are masina lui nu mananca cu noi langa masina parerea unora si cand eram sofer la cineva eram muult mai linistit decat acuma nu aveam pe cap cauciucuri piese etc..Drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • Members
La 23.11.2012 la 19:39, Lau a spus:

Consumul mediu la actros , descarcat este intre 33-34L/100km  si incarcat intre 35/38L /100km.      Totusi, conteaza foarte mult starea masinii, incarcatura, tipul de drum si cel mai mult soferul.

se vede ca esti incepator!!sorry,no ofence!!!

 

Acum 1 minut, michaelmp4 a spus:

se vede ca esti incepator!!sorry,no ofence!!!

 

si la propriu si la figurat!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Members
La 17.2.2013 la 11:45, CJ87TKR a spus:

Gresit LAU! Descarcat in jur la 28 L/100km mers pe autostrada... si incarcat ai dreptate intre 35 si 38...

lucrez acum pe mp4 din 2016 decembrie,preluat cu 315 km la bord!!consum gol cu trailer cu prelata,pe autoband ,24 l/100km!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.