Administrators CALIN Posted April 4, 2009 Administrators Share Posted April 4, 2009 Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România subliniaza înca o data faptul ca taxa de utilizare a drumurilor judetene din Constanta nu ar trebui aplicata de Consiliul Judetean Constanta deoarece nu numai ca taxa dubleaza tarifele de utilizare a drumurilor judetene aplicabile transportatorilor care depasesc masa maxima admisa fiind o povara pe umerii transportatorilor rutieri, este nefundamentata si nu a fost adoptata pe baza unor studii cost benficiu si ale unor analize, dar taxa contravine si legislatiei europene prin nerespectarea dispozitiilor Directivei 1999/62 astfel: 1. Aplicarea acestor taxe speciale – care, în conformitate cu dispozitiile directivei, sunt tarife de utilizare – denatureaza concurenta atât între transportatorii rutieri cât si între modurile de transport (art. 7 alineatul 1), 2. Nu este asigurata plata acestor taxe speciale 24/24 (art. 7 alineatul 5), 3. Nu este asigurata plata acestor taxe speciale în toate punctele de vânzare importante (de ex. benzinarii), 4. Plata acestei taxe speciale nu se poate face prin utilizarea tuturor mijloacelor obisnuite de plata ci doar cash, 5. Plata acestei taxe speciale nu se poate face în afara României, 6. Aceasta taxa speciala dezavantajeaza, în mod nejustificat, utilizatorii ocazionali ai retelei rutiere (art. 7 alineatul 6), 7. Anumite valori ale taxei speciale depasesc valorile maxime impuse prin directiva si, în aproape toate cazurile, depasesc, de departe, valorile impuse pentru rovinieta în cazul utilizarii drumurilor nationale (art. 7 alineatul 7), 8. Valorile taxei speciale nu au la baza decât declarativ principiul recuperarii costurilor infrastructurii si, sub nicio forma, nu sunt proportionale cu utilizarea infrastructurii de catre un anumit tip de vehicul (art. 7 alineatul 8 si alineatul 9), 9. Comisia Europeana nu a fost informata asupra introducerii acestei taxe speciale si nu si-a putut da avizul cu privire la aceasta (art. 7a alineatul 5), fiind astfel posibila initierea procedurii de încalcare de catre Comisiei pentru nerespectarea dreptului comunitar. Trebuie sa ne amintim ca transportatorii platesc rovinieta, taxa de prima înmatriculare si sunt sustinatori ai bugetului local prin taxele si impozitele achitate, iar introducerea unei taxe suplimentare (speciale) nu va face decât sa ii oblige sa practice tarife superioare pe o piata tot mai dificila sub presiunea situatiei economice actuale. Pentru vehiculele grele taxa este mai mare decât rovinieta anuala! Pentru acelasi tip de vehicul rovinieta este 1.210 euro, iar taxa constanteana este de 6.300 lei! UNTRR cere Consiliului Judetean Constanta sa suspende aplicarea taxei de utilizare a drumurilor judetene din Constanta si sa considere sursele alternative de finantare existente. Taxa în viziunea Consiliului Judetean are ca scop finantarea pentru acoperirea cheltuielilor de organizare si functionare ale Regiei Judetene de Drumuri si Poduri Constanta în scopul prevenirii evenimentelor rutiere datorate starii drumurilor judetene. Precizam ca autoritatile locale pot obtine finantare europeana pentru aceste proiecte prin programul POST (Programul Operational Sectorial - Transport), în plus exista o serie de surse de finantare locale pe care Consiliul Judetean Constanta trebuie sa le considere: alocatii bugetare de la bugetul de stat pe care le pot utiliza pentru lucrarile de construire, modernizare, reabilitare sau întretinere a drumurilor de interes judetean sau local, subventii de la bugetul de stat si de la alte administratii pentru construirea, modernizarea, reabilitarea sau întretinerea drumurilor de interes judetean sau local, impozitul pe mijloacele de transport poate fi folosit integral pentru actiunile de construire, modernizare, reabilitare sau întretinere a drumurilor respective, si altele. UNTRR - Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizatie profesionala si patronala neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata în 1990 pe principii democratice, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, înregistrând de la înfiintare pâna în prezent peste 13.000 de membri - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.