Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Tabel Lideri

Conținut Popular

Afișez conținut cu cea mai mare reputație pe 04/12/15 în toate secțiunile

  1. citez din: Ghid pentru conducatorii auto profesionisti editat de centrul de consulatanta rutiera CECOR "Soferia este un mod de viata, nu doar o meserie. Tot timpul trebuie sa inveti, absolvirea scolii de soferi iti da dreptul de a conduce o anumita categorie si iti explica regulile. Deprinderile, reflexele, profesionalismul se formeaza in timp. Si dupa 20 de ani de la absolvirea scolii de soferi, tot mai ai de invatat. Cei care fac cu pasiune aceasta activitate trec usor peste anii petrecuti in custile de otel, peste mesele luate langa roata masinii, peste singuratatea curselor lungi. Faptul ca sunteti musafiri in casele voastre, ca va iubiti copii mai mult prin telefon, ca vorbiti singuri in cabina atunci cand singuratatea va cuprinde,...., toate acestea tin de viata soferului. Nimeni nu stie mai bine ca voi cat de grea este aceasta meserie. Unii rad cand va rataciti pe strazile localitatii unde locuiti, sau cand nu gasiti un magazin...., ei nu stiu ca veniti acasa atat de rar incat magazinele dispar sau apar intre doua vizite, la fel cum nu stiu ca sosele Romaniei sau ale Europei nu au secrete pentru voi." O lucrare execelent realizata pe care o recomand tuturor celor care activeaza in acest domeniu.
    1 punct
  2. Stiu ca voi fi injurat, dar pentru mine conteaza cine o face, nu cati o fac. Ai perfecta dreptate Oldtrucker, scolarizarea soferilor profesionisti, are multe probleme majore. Una ar fi adoptatarea sistemului de la amatori, unde vine cursantul dupa 8-10 ore de munca, obosit si plictisit, dar decis sa obtina bucatica de plastic roz. Diferenta este ca de obicei amatorul are foarte mari sanse sa rupa propria masina, nu cea pe care lucreaza. Viitorul sofer profesionist in cele 15 sedinte, din care doar 3 cu remorca, nu are timp sa invete nici sa urce in cabina. Scoala mai serioasa nu se poate face, pentru ca ar costa prea mult si atunci nu si-ar mai permite oricine, asa ca se mai face lobby pe langa cine trebuie, sa fie intelegatori la examen. O conceptie gresita este ca toata lumea trebuie sa obtina permisul de profesionist, " doar omul a platit ! " Alta problema sunt chiar instructorii, si aici calitatea a scazut drastic, in primul rand pentru ca legea permite obtinerea atestatului de instructor, dupa trecerea a cinci ani de la obtinerea categoriei respective, iar examenul este o gluma ! Foarte putin, si nu se conditioneaza cu nimic experienta intriseca. Pe de alta parte, la ora actuala instructorii sunt platiti in functie de numarul de cursanti, deci mai multi inseamna mai bine !? Se taie din timpul alocat conducerii, se fac km mai putini, se economiseste motorina, mai multi cursanti pe zi, dosarul se finalizeaza mai repede, toata lumea este multumita. Asa ca au ramas pensionabilii, sau " specialistii cu cinci ani de experienta acumulata " in timp ce lucrau ca agent de vanzari sau sofer personal. Pe urma este foarte usor, mai cunosc pe cineva, mai au o ruda care conduce o scoala de soferi sau este examinator in cadrul politiei rutiere si uite asa se aleg cu un statut foarte ravnit in Romania. Nu vreau sa nu se simta atinsi profesionistii adevarati - foarte putini ramasi - care sunt " victime colaterale " ale sistemului, tot respectul pentru ei. Din aceasta situatie rezulta acel conflict intre generatii la care te referi. " Generatia comunitate " obtine foarte usor un permis de conducere si atestatele respective, si ajung sa conduca un ansamblu articulat, in trafic international, angajati de obicei de firme de transport tot din " generatia comunitate ", fara sa mai parcurga niste etape intermediare, obligatorii altadata si care nu era obligatoriu sa reuseasca tuturor. Citeam afirmatia unui coleg, precum ca experienta TIR nu este complementara cu " experienta pe comunitate ". Ma umfla rasul, este ca si cum cineva, care repara cutii de viteze sau pompe de injectie, este suspectat ca nu stie sa schimbe stergatoare. Asta este mentalitatea, asta a dus la demonetizarea profesiei in mod ireversibil. P.S.Tot respectul pentru initiativa ta de a completa cunostintele colegilor cu mai putina experienta.
    1 punct
  3. Dragii mosului .....cu toata stima pentru cei ce vreti sa faceti o cariera in aceasta meserie , insa va rog sa va abtineti a ma injura , inainte de a intelege ce vreau sa va transmit ! In aceasta meserie , adevarat , puteti sa obtineti documentele necesare foarte usor , in Romania , dar ....nu este suficient sa fiti si profesionisti ! Invatati acasa , caci scoli adevarate nu se mai fac inca din 1990. Invatati legislatia referitor la aceasta meserie , care este destul vasta , nu tratati cu indiferenta . Invatati macar teoriile ce stau la baza acestei meserii. Cereti instructorilor sa va invete soferie , ca doar platiti ! Sa va invete sa manevrati camionul , nu sa mergeti in linie dreapta . Fiti exigenti pe banii vostri . Numai pregatiti ve-ti obtine locuri de munca ! Degeaba mergeti la angajare si cadeti la probe . Nici un patron nu va baga in seama , decat acei ce vor sa profite de naivitatea si lipsurile voastre ! Cand ve-ti merge la interviu , cautati sa nu acceptati mizerii de salarii !!! Voi ve-ti duce foamea cu voi, acasa . Soferia este o profesie ca oricare alta si are standardele sale. Daca va vom ajuta cumva , aici pe forum , eu promit sa ne implicam , ( cei mai versati) in a va explica teoriile ce stau la baza meseriei . Numai ca va trebui incheiat,, razboiul" generatiilor , razboiul dezbinarii . Ascultarea si autoeducarea facand parte din educatia primara , ca in orice meserie . Haidem cu totii sa ne unim , sa fim constructivi . Haidem sa terminam a mai fi ignoranti ! Uitati-va la alte semintii ...toti au razbit prin unire , prin forta unirii , determinarii si serioazitatii. Sa terminam cu tradarea si lasitatea specifica . Eu unul inebunesc cand vad ca merg incepatorii in echipaj pe 600 euro /luna . Oare nu fac aceeasi meserie? Aceeasi munca? Nu -mi dati replica cu ,,am familie , am copii " !!! Ba mai mult in cazul acesta luptati triplu pentru familia voastra! Sa revin la subiect ....cereti sa va invete meserie , instructorilor ! Sa manevrati camionul , nu sa va plimbati . Sa va pregateasca de munca , nu de defilare! Cei ce pot , luati ceva ore in particular si invatati sa faceti menevre . In 40 de ore de gradinita , nu invatati nici sa plecati de pe loc ! Cautati sa acumulati cat mai mult in timpul orei , si asa de numai cateva minute. Pe banii vostri , fiti pretentiosi ! Voi cauta sa facem cateva topicuri cu notiuni de tehnica conducerii , legislatie si interpretari corecte , mecanica , etc . lucruri elementare ce nu le invatati in asa zisele scoli . ( Conditionat insa ....sa vedem cati doriti sa invatati si cati ve-ti tulbura forumul prin ignoranta )
    1 punct
  4. Licenta obligatorie pentru 2,4 – 3,5 tone Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 11/2013, pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere s-a introdus obligativitatea licentierii intreprinderilor pentru a putea efectua transport cu vehicule rutiere a caror masa totala maxima autorizata este cuprinsa intre 2,4 tone si 3,5 tone, care efectueaza transport rutier national de marfa. Totodata, obligatia licentierii revine si intreprinderilor care doresc sa efectueze transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie si echipate pentru transportul de persoane. Aceeasi obligatie de licentiere revine si intreprinderilor care doresc a efectua transport rutier national contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate. Urmeaza ca modalitatea de licentiere pentru transporturile mentionate mai sus sa fie stabilita prin norme metodologice. Remarcam faptul ca ”licentierea” se aplica doar in cazul transporturilor nationale, deci, in cazul transporturilor internationale nu este necesara licentierea. Este nefireasca aceasta licentiere atata timp cat la nivelul Uniunii Europene nu prea exista o astfel de reglementare. aici http://ro.bursatransport.com/juridic/de ... uarie-2013 ... ai de citit ca sa intelegi ceva mai bine ... ii doar un link .
    1 punct
Acest tabel lideri este setat pe București/GMT+03:00
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.