Jump to content

bau

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

bau last won the day on November 4 2017

bau had the most liked content!

About bau

  • Rank
    Incepator

Profile Information

  • Gender:
    Masculin
  • Location:
    aiurea

Recent Profile Visitors

496 profile views
  1. Salut, Cum se numeste firma aia din Germania. ?

     

    1. bau

      bau

      Lanfer Transporte. Meppen/De. 

    2. RaduSoferul

      RaduSoferul

      Salut, ma intereseaza daca la firma asta, Lanfer Transporte, angajeaza si soferi mai in varsta, eu am 56 ani, si daca se poate duce butelia pe avion , sau nu se doarme in cabina, ca nu am inteles.

      Vizita medicala se face acolo? si daca e mai strict daca porti ochelari de vedere ?

      Multumesc.

  2. Salut.Foarte instructiv. Asteptam cu nerabdare un subiect privind acordarea diurnelor jurnaliere in sistem european. Toate Bune
  3. Salut, omule faci parte din categoria fatalistilor si n-am sa-ti dau satisfactie atita vreme cit ai o parere asa buna despre tine. Habar n-am ce competente ai de nu crezi ca esti in stare sa muncesti "civilizat". Eu unul am renuntat la un contract din care imi rezultau venituri lunare de 2500E net in Germania plus transport in tara cu avionul timp de 5 ani de munca(pot proba asta oricui cu hartiile pe care le am). Am renuntatl la job din motive de schimbare a clauzelor contractuale. Intre timp am mai cautat in Germania si Olanda si sunt destule oportunitati de munca in conditii mai mult decit decente. Nimeni nu trebuie sa-ti demonstreze nimic, pune doar mina pe telefon si suna si vezi ce conditii ti se ofera: dar trebuie sa dovedesti ca locuiesti acolo si le vorbesti limba. Atita timp cit locuiesti in tara si doar "rupi" ceva in engleza n-ai decit sa te faci sluga pe 2 lei. Pot doar sa spun ca stau acasa de prin iulie si fac formare profesionala, intre timp mi s-a mai oferit cite ceva, dar nimic demn de luat in seama: m-am inscris la un curs atestat de Limba Germana, nu e deloc ieftin-ca. 1000E si va dura vreun an de zile pentru obtinerea unui nivel de cunostinte la stadiul B2 (obligatoriu daca e sa ai pretentia sa lucrezi aici). Nu am deloc senzatia ca imi pierd timpul ! Dar nici nu mai sunt dispus sa-mi sacrific anii pe bani care nu-mi rezolva probleme in viata. Si da, am sa continui sa impartasesc din experienta mea ceea ce consider ca e corect de urmat si e bine si legal in acelasi timp. Tu stai linistit ,-asteapta sa se schimbe ceva... Toate Bune
  4. Cu riscul sa ma repet: PROGRAMUL DE CONDUS NU ESTE ACELASI LUCRU CU PROGRAMUL DE MUNCA! Programul de condus e o reglementare legala ce tine de cadrul organizarii actvitatii. Programul de munca este acel program acceptat de catre angajator / angajat si care trebuie sa subscrie CODULUI MUNCII di tara in care incheiati contractul -IN LIMITA celorlalte reglementari legale specifice activitatii desfasurate: de ex :normative guvernamentale, sindicale etc...si printre altele si Acordul AETR al Consiliului European, ce stipuleaza cadrul in care aceasta activitate poate fi organizata.
  5. Daca vi se ofera un contract in care scrie de exemplu 1700E pentru 200 ore muncite intrebati cum se face plata pentru diferenta orelor prestate in situatia in care lucrati 12 ore pe zi, sa zicem. FOLOSITI CORECT TAHOGRAFELE !!! timpii de incarcare, descarcare, la dispozitie etc. sunt ORE MUNCITE si platite. NU veti putea dovedi cu nimic altceva ca ati muncit in acel timp daca va puneti pe "pauza". Pauza e timpul vostru, nu va este platita si nu are nimeni dreptul sa va solicite cu probleme de servici ,nici macar la telefon.
  6. Cereti angajatorilor sa va precizezeze pentru cite ore de munca se face plata, adica cite ore de lucru acopera salariul negociat. Nu acceptati negocieri pe baza de ziua de lucru lucrata, nu suntem zilieri platiti cu ziua. Un salariu minim nu poate decit sa acopere un numar de ore minim- 8 ore lucrate pe zi cu 5 zile lucrate pe saptamina (aproximativ 170 ore pe luna). Diferenta de ore lucrate care sa acopere 12 ore muncite pe zi(cu o ora pauza) trebuie discutata separat. 12-14 ore pe zi lucrate in regim de sofer cu pauze la limita duc spre 300 de ore muncite pe luna- adica aproape dublu. Deci discutati plata in functie de orele de muncite (bineinteles fara pauze). In Germania plata minima pe ora e 8.5 Euro brut. Diurnele jurnaliere fac subiect de dicutie separat. NU ACCEPTATI OFERTE DE MUNCA "LA PACHET". Discutati punctual fiecare aspect ce tine de plata si trageti voi linia la final sa vedeti cu cit ramineti net in mina,dupa plata taxelor aferente. Deci daca vreun angajator va face vreo oferta de genul: 1800E pe luna de exemplu, puneti-l sa se explice: cit e salariul brut?, cite ore de munca pentru salariul brut? cu cit ramineti net din salariul brut dupa plata taxelor sociale,medicale,si impozitare? cum se face plata orelor suplimentare? cit e diurna zilnica pentru zilele petrecute in cabina ? alte sporuri-pentru lucrul de noapte de exemplu, sau lucrul in zilele de sarbatori legale, etc. Toate aceste lucruri care reglementeaza raportul de munca TREBUIE OBLIGATORIU sa fie precizate in contract De asemenea foarte important de discutat problema asigurarilor in caz de accident, furt, situatii de restringere a activitatii etc. la care legea va da dreptul la compensatii. DE asemenea trebuie precizate in contract Discutati punctual despre toate aceste aspecte legale, la vedere
  7. Intentia mea nu e sa jignesc, ci, asa cum apare in titlul topicului sa incerc sa creez o stare de spirit care noua ca natie ne lipseste din nefericire. Multi incercam un sentiment de compasiune (ba nu , scuze , ca si asta ne lipseste din pacate) , un sentiment de superioritate cind cistigam 1500 E si ne uitam la buzunarul altora de cistiga doar 1000, sau 2000E cind altii incaseaza 1500 de exemplu. E o falsa senzatie de siguranta care creeaza mutatii comportamentale si face din noi,barbati zdraveni la inceput, sau copii necopti inca, zdrente de sters pe jos. Neamtul, belgianul etc. ca patron nu e cu nimic mai bun decit noi,ar lua si camasa de pe tine, chiar nu conteaza la cine esti stapin, dar la el acasa il obliga legea. Si legea zice ca trebuie sa platesti omul dupa cit ti-a muncit.Veniturile medii realizate de un sofer de cursa lunga sunt pe undeva la 3500 E. Dar asta inseamna limba stiuta, rezidenta, contract in tara respectiva daca vrei sa traiesti din soferie si vrei sa beneficiezi de drepturi spre deosebire de unii care cred ca "se scot" cu nu stiu cite mii de km. facute pe luna sau nu stiu ce abilitati de manevrat prin rampe- astea sunt pentru artisti si dupa cum se stie din arta nu prea se fac bani.Nu va mai uitati in urma, duceti-va inainte daca va simtiti in stare si dati de pamant cu ticalosii. Spor Bun, multi poate nu se simt in stare. Dati-va pe linga unul care poate si acordati-i sprijinul, dat-i sustinere pe un petec de hartie sa va reprezinte si obligati-va seful sa se targuiasca, iar de colegii care nu vor sa se implice are grija sa "educe" colectivul. Polonezii si cehii cum D-zeu pot ?
  8. si un material extrem de educativ editat in Belgia : http://www.etf-europe.org/files/extranet/-75/36192/ETF%20brochure%20Modern%20slavery%20in%20modern%20Europe.pdf Va regasiti cumva ? Uitati-va in oglinda
  9. Merci pentru atentionare. trebuie sa fac o completare: e minim 8,5 Euro/ora brut pentru nu mai mult de 48 ore de munca/saptamina. Orice altceva se negociaza ca ore suplimentare sau se recupereaza ca zile libere
  10. Salut Nu vad de ce un sofer ar face pauza pe descarcare in afara de faptul ca poate ia procente in plus din afacerea patronului, altminteri cum iti ceri osanda singur ? or mai fi unii patologici, dar refuz sa-i iau in calcul. Descarcarea e timpul companiei, e timp platit, de ce sa iei pauza , nu pricep ,, pot sa admit ca sunt situatii cind un birjar de patron te obliga sa faci asa ceva si din cine stie ce motive nu poti sa refuzi. Pune la client sa-ti treaca pe CMR orele la care s-a efectuat descarcarea si opreste si prezinta la primul echipaj de pe traseu cardul taho cu perioada respectiva pe care tu ai facuta pauza. Sa-ti plateasca prostul amenda daca incearca sa faca abuz si sa-si bata joc de timpul tau.
  11. Si inca ceva: n-am intilnit pina acum pe nicaieri angajator care sa indrazneasca sa-ti propuna un salar mai mic decit il obliga legea. In Germania e 1750 minim brut pentru ca.170h de program, la care se adauga suplimentarele (pina in 13-15h de lucru pe zi) sarbatorile legale lucrate extra dupa caz , diurnele, plus pachet complet de asigurari- de ce sa incheiem un contract de munca in tara, daca tot lucram "afara".sumele acumulate in fondul social pot fi usor transferate la casa de asigurari in tara, ajutoarele sociale pentru copii in intretinere sunt altele si asa e in toata Europa pe viitor le elimin ..nu le reeditez..atentie la cuvinte prescurtate si limbaj..
  12. Salut colegi. De ce ne vindem asa ieftin? simplu pentru ca habar n-avem pe ce lume traim marea majoritate. Mai oameni buni munca se masoara in ore de lucru in toata lumea asta, si plata tot la ora se face pina la coada. Inainte de a semna orice altceva cereti un acord cadru de tip contract colectiv de munca ( e obligatoriu pentru firmele care au peste 21 de angajati) si pe urma mai vedeti ce semnati individual. Timpul maxim de lucru permis de legislatia europeana e de 10 ore pe zi , iar pauza minima de 11h, angajatorul trebuie sa subscrie in contract altfel e out. Folositi corect tahografele la operatiuni ("alte activitati" si "la dispozitie" sunt timpi de lucru daca nu-i inregistrati n-aveti a ce va plinge) De asemenea timpii pierduti in blocajele din trafic sunt timpi de condus si asa e corect sa fie considerati. Inchideti telefoanele si dispozitivele de comunicare cind ati intrat in pauza. daca dispecerul va solicita conditionati cu inceperea programului de lucru pe masina indiferent daca masina sta. Nu va mai imbulziti (unii) sa livrati cu orice pret. Treaba noastra e sa justificam orele de program si sa conducem in conditii de siguranta, nu sa acoperim erorile de planning, intarzierile la incarcare, trafic , etc...oricum nu plecam nicaieri asa ca nu inteleg accesele de muncomanie din partea unora... Recomandarile mele sunt pentru acei ce au o formare buna si cunosc bine macar doua limbi de circulatie. Locuri de munca sunt : Germania,Olanda , Belgia , Anglia, rezidenta se obtine instant. Pentru baietii care fac soferie sa-si faca bani de mare sau ca n-au ce face acasa, D-zeu cu mila, am vazut destui care fura din rezervor sau din marfa sa-si scoata un salariu...Le doresc sa nu mai apuce sa lucreze o zi macar... Informati-va oameni buni si chiar daca nu va dati sanse asta nu e un motiv sa nu incercati ca pina la coada nu aveti decit de castigat. Fac soferie pe comunitate de 7 ani, sunt un sofer mediocru chiar dupa atita timp si m-am acomodat destul de greu (m-am apucat de nevoie, am alta formatie la baza) si totusi sub 2k n-am avut venituri nici in prima zi (chiar angajat cu salariu minim) printre altele. Si inca ceva: de evitat colectivele de rusi ,bulgari ,portughezi si romani (imi pare rau ca tre s-o zic)- ajungi sa fii tras la fund pina la urma Spor
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.