Nu prea inteleg explicatiile la definirea dintre saptamana si perioada dintre doua repausuri saptamanale si asta datorita acelui punct (k) pe care in Reg. 561/2006 este in urmatoarea forma:
(k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârș itul unei perioade de repaus zilnic ș i începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic ș i o perioadă de repaus săptămânal;
iar nota de orientare nr. 4 se refera la :
Nota de orientare nr. 4
Aspect: Înregistrarea unei perioade de conducere de tahograful digital atunci când conducătorii auto sunt implicați în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente.
Articolul 1 din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 în legătură cu Regulamentul (CE) nr. 1360/2002 (anexa 1B)
Abordarea care trebuie urmată:
Întrucât tahografele digitale înregistrează cu o mai mare acuratețe decât tahografele analogice, conducătorii auto implicați în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente se pot confrunta cu mai multe înregistrări ale perioadelor de conducere atunci când utilizează un tahograf digital decât în cazul unui tahograf analog. Această situație este temporară și poate afecta în special operațiunile locale de transport de mărfuri. Ea va dura numai pe parcursul perioadei de tranziție în care tahograful analog și cel digital sunt folosite în paralel. Pentru a încuraja răspândirea rapidă a tahografelor digitale oferind, în același timp, un tratament egal conducătorilor auto – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agențiile naționale de punere în aplicare a legii trebuie să poată apela la un anumit prag de toleranță pe parcursul perioadei de tranziție. Această toleranță de tranziție se aplică vehiculelor implicate în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente și care sunt echipate cu tahografe digitale. Cu toate acestea, autoritățile responsabile de punerea în aplicare a legii vor trebui să acționeze în orice moment cu discreție profesională. Mai mult, în cazul în care un conducător auto se află la volanul vehiculului și este implicat activ într-o operațiune de transport care intră în domeniul de aplicare a regulamentului, se consideră că acesta conduce indiferent de circumstanțele sale (de exemplu, în cazul în care conducătorul auto se află într-un ambuteiaj sau la semafor). Prin urmare: • Statele membre trebuie să informeze agenții de control că au posibilitatea de a permite, în momentul verificării datelor din tahograful digital, o toleranță de până la 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5) pentru vehiculele implicate în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente, cu condiția ca acestea să fie sprijinite de dovezi. Această toleranță poate fi aplicată, de exemplu, prin scăderea unui minut pentru fiecare perioadă de conducere în bloc, între opriri, fiind permis un prag de maxim 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5); • Agenții de control trebuie, în momentul exercitării cu discreție profesională a funcțiilor care le revin, să se orienteze în funcție de circumstanțe și să folosească dovezile pe care le au la dispoziție la momentul respectiv (cum ar fi dovada verificabilă că conducătorul auto a fost implicat în opriri frecvente) și să verifice ca interpretarea lor să nu devieze de la aplicarea corespunzătoare a normelor privind perioadele de conducere și, prin urmare, să submineze siguranța rutieră. • Statele membre pot utiliza analiza computerizată configurată pentru a integra o perioadă de toleranță în calculele privind duratele de conducere, însă trebuie să aibă în vedere că aceasta poate conduce într-o etapă ulterioară la probleme privind dovezile. În orice caz, toleranța nu trebuie să depășească pragul de 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5). • Toleranța nu trebuie să discrimineze sau să dezavantajeze conducătorii auto naționali sau internaționali, iar aceasta trebuie avută în vedere pentru operațiunile în care traseul indică în mod clar operațiuni de oprire sau de staționare frecvente.