Va salut!
supun si eu atentiei dvs. o situatie as spune eu , cel putin ciudata...:lucrez de cateva luni pe un microbuz (17+1) in cadrul unei societati si efectuez transportul salariatilor de acasa la servici si invers conform certificatului de transport rutier de persoane in cont propriu. Faptul ca de la un cap de linie pana la celalalt cap de linie nu depasim mai mult de 35 km , am hotarat sa nu folosim aparatul tahograf deoarece am crezut cu totii chiar si seful de coloana,ca ne incadram la acel art.3 lit.a din REGULAMENTUL (EC) NR. 561/2006 unde spune ca vehiculele utilizate la transportul de persoane, prin servicii regulate, în care traseul serviciului respectiv nu depăşeşte 50 km sunt exceptate de functionarea aparatului tahograf...insa cred ca am facut o mare confuzie....pentru mine este clar ca va trebui sa folosim de-acum cardul pentru ca nu efectuam transport de persoane, prin servicii regulate,ci doar , efectuam transport de persoane in cont propriu si nu specifica in lege cum ca suntem exceptati de la utilizarea obligatorie a taho.
Pentru mine problema este insa alta si se refera la prog. de lucru; am doua ore de condus dimineata (06-08) dupa care parchez microbuzul si revin la ora 14 pentru a pleca in cursa pana la ora 16. de la 16 pana la 18 am alte activitati(fac parte din programul de 8 ore de lucru), de la ora 18 la ora 20 condus.la ora 20 sfarsit de program.in total sunt 8 ore de lucru /zi.
intrebarea mea este: scot sau nu scot cardul din taho.in perioada te timp cat am microbuzul parcat?! sunt orele care nu sunt pontat ...daca nu pe ce semn trec in aceasta perioada taho.?!pot trece aparatul intre aceste perioade de conducere pe pauza sau odihna?!
cu respect !!... si astept parerile voastre...