Jump to content
Sign in to follow this  
ghita42

Ajutor timpi conducere

Recommended Posts

Buna, sunt un sofer incepator si m-am aruncat cu capul inainte in aceasta meserie.... Daca ma poate ajuta cineva cu o lamurire referitoare la timpii de conducere....azi am condus singur 2 ore dupa care a urmat o pauza de 6 ore si am plecat in echipaj, cardul meu l-am introdus in slot-ul doi al tahografului iar colegul a condus 4 ore si 30 minute, urmate de o pauza de 2 ore dupa colegul a mai condus 2 ore si am trecut eu la volan ..... Timpul la dispozitie efectuat de mine cat a condus colegul meu poate fi considerat ca pauza? Multumesc

Trebuia sa iei un repaus de cel putin 9 ore inainte de a incepe lucrul in echipaj, sau trebuia sa luati ambi conducatori repaus de cel putin 9 ore dupa 15 ore de cand ai inceput tu programul.

Salut !! 

La 28/10/2017 la 9:33, ghita42 a spus:

..azi am condus singur 2 ore dupa care a urmat o pauza de 6 ore si am plecat in echipaj, cardul meu l-am introdus in slot-ul doi al tahografului iar colegul a condus 4 ore si 30 minute, urmate de o pauza de 2 ore dupa colegul a mai condus 2 ore si am trecut eu la volan .... 

Incorect / Ilegal 

Art 4 Regulamentul 561/2006 CE 

„conducere în echipaj”: situaţia în care, pe parcursul unei perioade de condus cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puţin doi conducători la bordul vehiculului pentru a asigura şofatul. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezenţa altui conducător sau a altor conducători este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei. 

La 28/10/2017 la 9:33, ghita42 a spus:

.... Timpul la dispozitie efectuat de mine cat a condus colegul meu poate fi considerat ca pauza? Multumesc

Nota 2 de orientare :