Jump to content

Recommended Posts

Va salut stimati colegi!

Am si eu urmatoarea dilema :

Doresc sa achizitionez doua capuri tractor din Germania si m-ar ajuta un sfat .
Am facut ceva cautari pe forumuri si m-am axat pe Volvo FH460 Euro 6, Mercedes Actros 1845 Euro 6 sau DAF XF 106.460 Euro 6 toate cu dotari de AC in stationare, ACC si multe alte functii doar ca la fiecare exista cate o dilema.

Volvo FH 460 2015-2016 cabina Globetrotter pana in maxim 400.000 KM pret in jur de 35-40000 Euro.
Din informatii, un motor fiabil dupa spusele altor colegi de forumuri duce lejer 1,5 milioane KM. 
Dar toata discutia despre Volvo se rezuma doar ca duce 1,5 mil KM, nimeni nu spune in cei 1,5 milioane KM de cate ori ramai cu el in drum, de cate ori schimbi turbina,injectoarele,pompa de Ad-Blue, senzori ...etc . 
Ca si plus pentru Volvo este ca nu ramai fara baterii, se monteaza in reprezentanta Volvo inca un set de doua baterii exclusiv pentru pornire, asta in conditiile in care mai ales vara se foloseste clima de stationare care descarca bateriile. 
Si la celelalte modele, bineinteles ca se pot monta inca un set de acumulatori dar faptul ca la Volvo se monteaza in reprezentante iti creaza un plus de siguranta decat un Dorel de la un Truck Service No Name.
Volanul la Volvo se modeleaza absolut in toate pozitiile
Minusuri la Volvo sunt costurile foarte mari de intretinere,piesele vin foarte greu si sunt foarte scumpe si consuma cel mai mult din cele 3 enumerate mai sus(dupa info de pe forumuri).
Inca un plus e sistemul de AC in stationare direct din fabrica I-Park Cool, pe timp de vara cand soferul va face timpul de odihna zilnic 9/11 ore se va odihni in conditii bune si implicit randamentul lui va fi mult mai bun decat sa dormi intr-o cabina incinsa de soare.

Mercedes Actros MP4 1845  Euro 6 an fabricatie 2015-2016, cabina Big Space sau Giga Space, pana in maxim 350.000 KM pret in jur de 35-42000 Euro. 
La fel ca la Volvo un motor fiabil dupa spusele altor colegi de forumuri duce lejer 1,5 milioane KM. 
Despre Actros nu am obtinut foarte info negative toata lumea e pe neutru, multi spun ca e masina patronului.
Plusuri la Actros, cabina foarte prietenoasa cu soferul, spatioasa si sistemul driver info display cu foarte multe optiuni si informatii.
In schimb la Actros am gasit doua variante Standard(SZM) sau Low Linner care sunt mult mai ieftine, din ce am citit au cupla mai joasa si nu poti agata orice semiremorca. 
Aici mai am de studiat, inca nu am gasit toate informatiile necesare, dar daca ma ajutati cu ce anume semnifica mai exact varianta Low Linner , va multumesc.
La fel ca si la Volvo sistemul AC in stationare direct din fabrica doar ca dupa 4-5 ore te avertizeaza mereu ca se descarca bateriile. 
Consumul dupa spusele colegilor este mult mult mai bun ca la Volvo si DAF .

DAF XF 106.460 Euro 6 Cabina Super Space are un opret de achizitie foarte ieftin in comparatie cu Mercedes sau Volvo cu acelasi nr de KM in jur de 30.000 sau cu 35-4000 Euro dar cu KM pana in 250000.
Plusuri: 
Pret achizitie, cea mai ieftina intretinere, consum combustibil mai bun ca la Volvo.
Minusuri: Motorul nu prinde 800.000 KM , de pe la 400.000 KM incepe sa consume ulei in cantitati mari, turbina nu prinde 400.000, cutia de viteze automata cea mai slab cotata, e aceeasi cutie ZF de pe Iveco/Renault.
In prima faza as fi incantat de DAF ca si pret de achizitie si intretinere dar ce folos e daca costa cu 8-10.000 Euro mai putin daca aceeasi diferenta o vei plati sa te culeaga de pe autostrazi cu platforma plus penalizari la intarziere la descarcare.

Am mai luat in calcul Scania, dar tinand cont ca, cursele vor fi RO-RO sau RO-UE-RO , din ce am citit sunt cele mai fiabile dar cabina este foarte rigida, ceea ce pe Romania iti creaza clar un disconfort maxim.
Iveco/Renault/MAN le-am taiat de pe lista.

Rog colegii care au lucrat sau lucreaza pe modelele enumerate mai sus, pareri pertinente.
Detaliile care primeaza : Gradul de defectare/consum/confort .

Cu stima,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, din ce am citit/discutat si cu alti colegi, au un consum mai mare de combustibil , au probleme cu injectoarele, se defecteaza componentele auxiliare mai des.

1 oră în urmă, harytgs a spus:

salut,poti sa spui de ce ai renuntat la Man?

Salut, din ce am citit/discutat si cu alti colegi, au un consum mai mare de combustibil , au probleme cu injectoarele, se defecteaza componentele auxiliare mai des.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, Cata0707 a spus:

Salut, din ce am citit/discutat si cu alti colegi, au un consum mai mare de combustibil , au probleme cu injectoarele, se defecteaza componentele auxiliare mai des.

Salut, din ce am citit/discutat si cu alti colegi, au un consum mai mare de combustibil , au probleme cu injectoarele, se defecteaza componentele auxiliare mai des.

Salut,injectoarele se deterioreaza din cauza motorinei proaste(apa).

La Man se lucreaza mult mai usor decat la Volvo sau Daf.Ex.inlocuirea unui disc frana spate la Man dureaza cca 2h,la Volvo sau Daf (la modelul cu discul asigurat cu doua platbande semirotunde cu suruburi,daca nu se desfac acele suruburi,trebuie sa schimbi si butucul,in 80 la suta din cazuri).

Partea pneumatica la Man este mult mai simpla.

Oricum,ce optiune vei alege,daca ai grija de camion te poate duce mult si bine!Conteaza foarte mult cum il exploatezi!

Bafta si mult noroc!   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.