Jump to content
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt
  • advertisement_alt

Utilizare vehicul transport persoane (peste 8+1, peste 7.5t) in scop personal


Recommended Posts

  • Members

Buna ziua,

As dori sa va salut pe toti, intrucat este prima mea postare pe acest grup.

As avea o intrebare.

Daca detin un vehicul, inmatriculat pe persoana fizica, pe numele meu, vehicul destinat transportului de persoane (autobuz/autocar), prevazut cu mai mult de 8+1 locuri, a carui MMA depaseste 7.5t si intentionez sa il folosesc strict in scop personal (pentru a pleca in vacanta cu sotia, de exemplu, sau orice alta activitate in scop personal/necomercial), ce anume trebuie sa detin pentru a fi in legatitate, in afara categoriei D pe permis?

 

Am nevoie de atestat? 

licenta de transport (daca nu transport calatori)?

Trebuie sa folosesc tahograf?

 

Mentionez ca sunt nou pe acest forum, va multumesc mult pentru rabdare. 

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

uita-te la exceptii,articolul 3

Articolul 3

Prezentul regulament nu se aplică transporturilor rutiere efectuate de:

(a)

vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepășind 50 km;

(b)

vehicule a căror viteză maximă autorizată nu depășește 40 km/h;

(c)

vehicule utilizate de serviciile forțelor armate, de serviciile protecției civile, de pompieri și forțele responsabile cu menținerea ordinii publice sau închiriate de acestea fără conducător auto, atunci când transportul intră în atribuțiile proprii ale acestor servicii și se efectuează sub controlul acestora;

(d)

vehicule, inclusiv cele utilizate pentru transportul necomercial de ajutor umanitar, utilizate în situații de urgență sau în operațiuni de salvare;

(e)

vehicule specializate folosite în misiuni medicale;

(f)

vehicule specializate pentru depanări care acționează pe o rază de 100 km de la baza de staționare;

(g)

vehicule de încercări rutiere pentru îmbunătățire tehnologică, reparații sau întreținere, precum și vehicule noi sau transformate care nu au fost încă puse în circulație;

(h)

vehicule sau un ansamblu de vehicule cu o masă maximă autorizată care să nu depășească 7,5 tone utilizate pentru transporturi de mărfuri în scopuri necomerciale;

(i)

vehicule comerciale, care au caracter istoric, în conformitate cu legislația statului membru în care sunt conduse, și care sunt utilizate pentru transportul de călători sau de mărfuri în scopuri necomerciale.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Salut.

Reg. C.E. 561/2006 reglementează timpii de conducere și odihnă în transporturile comerciale, iar cico_3504 ți-a citat excepțiile din acel regulament. Dar totuși, răspunsul este oarecum pe lângă subiect.

Situația ta, respectiv [...]

La 03.09.2020 la 21:58, cpuscas a spus:

un vehicul, inmatriculat pe persoana fizica, pe numele meu, vehicul destinat transportului de persoane (autobuz/autocar), prevazut cu mai mult de 8+1 locuri, a carui MMA depaseste 7.5t si intentionez sa il folosesc strict in scop personal (pentru a pleca in vacanta cu sotia, de exemplu, sau orice alta activitate in scop personal/necomercial)

[...]

NU se încadrează în prevederile legale privind desfășurarea transporturilor comerciale. Contrar a ceea ce susțin unii, faptul că un vehicul este destinat transportului comercial, nu implică și folosirea lui instrinsecă în acest scop. Dealtfel, Reg. U.E. 165/2014 specifică clar acest lucru:

Citat

Articolul 3
Domeniul de aplicare
(1) Tahografele se instalează și se folosesc la bordul vehiculelor înmatriculate în statele membre, folosite pentru transportul rutier de călători sau mărfuri și cărora li se aplică Regulamentul (CE) nr. 561/2006.

Ca o paranteză, condițiile de desfășurare a unui transport comercial, sunt reglementate mai multe normative și trebuiesc îndeplinite cumulativ TOATE aceste condiții. Faptul că ai un autobuz și te plimbi cu el de capu' tău, nu e suficient ca să fii acuzat de transport ilicit.

Deci, punctual:

La 03.09.2020 la 21:58, cpuscas a spus:

Am nevoie de atestat?

Nu.

La 03.09.2020 la 21:58, cpuscas a spus:

licenta de transport (daca nu transport calatori)?

Nu.

La 03.09.2020 la 21:58, cpuscas a spus:

Trebuie sa folosesc tahograf?

Nu trebuie. Dar în legislație există recomandarea de a se folosi, dacă vehiculul este dotat cu tahograf digital și șoferul deține card (evident, în modul OUT OF SCOPE).

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

mdaa,...o sa zic ca nu esti tu pe ambele conturi si vroiai sa incepi o discutie......sa incepem...

cpuscas are un bus[ autocar,autobuz] prevazut cu mai mult de 8+1 locuri,destinat transportului de persoane.....uite cui i se aplica 561/2006

Articolul 2 Prezentul regulament se aplică transportului rutier:

(a) de mărfuri cu vehicule, inclusiv vehicule cu remorcă sau semiremorcă, a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone sau

(b) de călători cu vehicule care sunt construite sau amenajate în mod permanent pentru a putea asigura transportul a mai mult de nouă persoane, inclusiv conducătorul auto și care sunt destinate acestui scop.

 

Conform tie autobuzul ala nu a fost construit special pentru a transporta persoane, ci doar asa,sa fie o chestie cu peste 9 locuri.Cind a fost inmatriculat ma gindesc ca a fost bagat ca autobuz..nu tractor sau autospeciala

Contrar tie eu cred ca este un vehicul care se supune regulamentului,ca are nevoie de card tachograf. Nu are nevoie de licenta de transport,aici de acord deoarece va circula pe persoana fizica in interes personal .Eu unul as fi dat din scaune jos si dadeam o fuga la ARR sa vad daca trebuie ceva omologare sau e ok cu cea veche,sa schimb cartea tehnica cu una noua,detaliata..In fine,eu unu cred ca i se aplica 561

Link to post
Share on other sites
  • Members
La 05.09.2020 la 11:39, cico_3504 a spus:

Conform tie autobuzul ala nu a fost construit special pentru a transporta persoane, ci doar asa,sa fie o chestie cu peste 9 locuri.

Nu-mi atribui afirmații inventate, te rog. Nu am susținut nici o secundă așa ceva.

Și dacă tot ești mare fan 561, ia mai citește-l odată, dar nu pe sărite. Și după aia mai uită-te și-n legislația conexă, că nu se învârte totul doar în jurul lu' 561.

Am tot respectul pentru ce faci și mai ales pentru perseverență, eu intru rar aici. Dar dacă postez ceva o fac în cunoștință de cauză.

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

cri5stian,respectul e reciproc,totodata stiu ca esti mare amator de discutii in contradictoriu,ma gindesc ca e un lucru bun deoarece asa pot invata si altii cite ceva.

Fii sigur ca daca postez ceva in domeniul legislativ o fac in cunostiinta de cauza,poate nu asa alambicat dar corect,pe modul simplu.Eu unul personal ma folosesc de 561/2006 si 165/2014,nu am nevoie sa incerc sa descopar ca litera a poate fi b,pentru mine A ramine A. Cind am spus ca autobuzul respectiv intra sub incidenta lui 561 si tu ai spus ca nu am considerat ca trebuie sa iti arat ca  ideilor tale pot fi gresite.Un autovehicul e construit pentru un scop,producatorul este obligat in momentul construirii sa il echipeze conform legislatiei in vigoare .Dupa cumpararea si trecerea autovehicului pe la RAR acestia pot aduce modificari in omologare.Dar pentru mine deja e o alta poveste,modul simplu este ca o persoana fizica detine un autobuz cu mai mult de 8+1 locuri.Fara o rectificare,raminind exact ca in modul cumpararii autobuzul intra sub incidenta folosirii 561,in functie de interesul personal putind folosi tachograful existent sau nu.Extrapolind,daca va folosi busul sa plece hai-hui prin tara ma gindesc ca va face ceva modificari la interior,scaune..ma gindesc ca trebuie sa treaca pe la RAR,pentru a omologa acest lucru.

Link to post
Share on other sites
  • Members
Citat

Cu condiția ca acest lucru să nu aducă atingere obiectivelor
prevăzute la articolul 1, fiecare stat membru poate acorda derogări
de la articolele 5-9 și să supună aceste derogări unor condiții
speciale pe propriul teritoriu sau, cu acordul statului interesat, pe
teritoriul unui alt stat membru, aplicabile transporturilor efectuate
cu următoarele vehicule:

[...]

vehicule care au 10-17 locuri destinate exclusiv transportului
de călători în scopuri necomerciale;

Cu 549 de lei și câteva șuruburi, se încadrează fix în 561-le tău iubit (că de acolo e citatul). Dar nu e numai asta...

Continui să ignori caracterul necomercial al deplasării și te ții scai de legislația ce are ca fundament exact asta. Paradoxurile ce se nasc dintr-o deplasare necomercială (făcută în modul descris mai sus) căreia i se aplică legislația specifică transporturilor comerciale, se vor rezolva prin metoda old school, care începe așa:

- ''Ia să vedem... este transport comercial?'' (obligația agentului de control de a stabili natura transportului, înainte de a aplica orice sancțiune)

- ''Nu. Mă duc cu nevasta la mare''

Sfârșit.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.