Administrators CALIN Posted June 4, 2009 Administrators Share Posted June 4, 2009 Daca pana mai ieri se plangeau de competitia acerba pe care le-o faceau operatorii de transport est-europeni, firmele vestice încep sa fie ele însele tot mai interesate de pietele din est, care mai reusesc sa produca pentru toata Europa. Întotdeauna în Romania a circulat legenda ca transportatorii nemti nu vor fi niciodata interesati de cursele catre tara noastra, din cauza infrastructurii rutiere proaste si a timpilor de tranzit lungi, care le cresc foarte mult costurile, mai ales ca un sofer german este platit în functie de timpul lucrat, si nu de kilometrii efectuati. „Axioma” poate fi în continuare valabila pentru marfuri generale, însa lucrurile se schimba cand vorbim despre cele specializate. Si un fenomen precum Dacia, care trimite zilnic în Germania cateva zeci de masini, nu putea trece neobservat de transportatorii de profil din aceasta tara, unde fabricile de automobile lucreaza cu personal redus sau în conditii de program partial. Astfel ca firmele romanesti, care îsi faceau calculul ca, daca vine Ford în Romania, pretul pe kilometru oferit de Dacia va creste, vor trebui sa-si reconsidere punctul de vedere si sa fie atente la costuri, astfel încat „sa ramana în carti” pentru transportul de Logan-uri macar catre Constanta, daca nu si spre vestul Europei. Pana una-alta, Ford îsi tot amana decizia de începere a productiei la Craiova, ca urmare a faptului ca piata auto înca nu cunoaste revirimentul mult-asteptat de industrie, iar capacitatile de productie deja existente sunt departe de a fi pline. Asa ca transportatorii si logisticienii de masini sunt tot în curte la Dacia, razboindu-se cu bulgarii si cu moldovenii pe volume de transport. Daca, peste toti, îsi face aparitia un gigant ca BLG, care poate aduce peste noapte 600 de autovehicule specializate pentru transport de autoturisme, singura piata care mai mergea în ultimele doua luni, cea auto, va fi total destabilizata, mai ales ca nemtii cauta solutii intermodale de transport - combinat rutier, cale ferata, naval - pentru a fi mai ieftini si decat bulgarii si moldovenii. Asa ca, cei care au fondurile necesare investitiilor de anvergura într-un terminal de autoturisme la Constanta sau undeva pe Dunare - Giurgiu, Calafat, Bechet, Ostrov - ar fi bine sa se grabeasca sa le faca, în pofida retinerilor provocate de criza economica. S-ar putea ca, atunci cand avantajele unei asemenea investitii vor deveni evidente, locurile „în fata” din porturi sa fie deja vandute. Iar cum lucrurile nu par sa mearga deloc bine pe celelalte segmente de transport, cu exceptia celui frigorific, unde înca se deruleaza volume bunicele la preturi care acopera, cel putin, cheltuielile directe si indirecte, este pacat pentru cei care au apucat sa se specializeze pe transport de autoturisme sa nu încerce sa-si consolideze afacerile si sa si le creasca imediat ce piata îsi va reveni. Sigur, vorbim de cei care au posibilitati de finantare si care ezita sa faca investitiile necesare dezvoltarii de teama ca situatia economica nu le va oferi ocazia de a si le amortiza, mai ales daca politicienii nu stiu înca ce se întampla cu economia statelor europene si nici cat va dura aceasta situatie. Cei care nu au resurse pentru finantare este de preferat sa astepte o comanda de subcontractare decat sa se îndatoreze peste puterile lor pentru a se lansa într-un alt nivel de investitie în activitatea pe care o desfasoara. Bancile se pot razgandi foarte usor referitor la împrumuturile deja contractate, iar cazuri de falimente si sinucideri sau schingiuiri din partea camatarilor stau deja marturie de la noi în tara pana la state civilizate, precum Austria sau Germania. Sursa Revista Tranzit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Timishan Posted July 17, 2009 Members Share Posted July 17, 2009 Una din partile proaste in economie, indiferent de segmentul in care ar opera o firma oarecare, este ca se incearca mereu acapararea altor firme, pentru sporirea profitului.Cine cauta mereu mai mult decat are deja din bunastare, o face din egoism, si din teama de a nu fi sarac candva, daca se intampla ceva pe piata, si nu se preocupa de o destabilizare sociala.Aceasta urmare aduce necazuri firmelor gigant, in bunul mers al afacerii.Lacomia este urata intre oameni.Ma rog !,...bla-bla-bla si nu pot face nimic.Sau !?. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Da lasa ca ei au bani sa mai producem si noi ceva... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted August 18, 2009 Members Share Posted August 18, 2009 Pai de exemplu producatorii de echipament industrial ar trebui sa aibe toti o divizie de transport care sa si duca marfa vanduta direct la cumparator ( unele firme, care se respecta, chiar au asa ceva ).Astfel firma producatoare nu mai pierde asa multi bani pe transport ( pentru ca sunt firme care acopera ei costurile transportului , asa cum erau odinioara combinatele sidelurgice , care aveau astfel de divizii si care livrau marfa direct la usa cumparatorului ;e drept ca intre timp s-au mai schimbat lucrurile ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.