Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

SOFERI PROBLEMA


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

SOFERI PROBLEMA SAU PATRONI PROBLEMA?

Ca tot suntem in zona care pe cine sau cum/cat fura,postez mai jos un articol intesresant.

Şoferii „hoţi” de la firma milionarului Dunca: „Noi suntem cei furaţi"

Omul de afaceri Romeo Dunca şi angajaţii duc o luptă surdă pentru motorina furată. Fiecare din părţi acuză că i se fac nedreptăţi. După ce milionarul a spus că şoferii îl fură ca-n codru, tiriştii au reacţionat imediat şi au dezvăluit o serie de abuzuri la care susţin că sunt supusi.

„Parcă au înnebunit şoferii. Fură mai mult decât oricând”, a mărturisit Dunca arătând că este furat cu cel puţin 50.000 de euro pe lună, iar în ciuda acestui lucru rezistă pe piaţă şi nu a dat oameni afară. După seria articolelor din „Adevărul” care arată, din punctul de vedere al milionarului, modul de operare al şoferilor şi cum rezolvarea situaţiei este aproape imposibilă, şoferii au reacţionat imediat.

„Se reţin nejustificat bani”

Pe www.timisoara.adevarul.ro oameni care sunt şoferi sau foşti angajaţi la Dunca, au spus că milionarul este de fapt cel care îi înşală prin oprirea nejustificată a banilor pe motorină, sau prin reţinerea garanţiilor la plecarea din companie. „Sunt uimit de cât este de revoltat domnul Dunca. Eu am lucrat trei ani şi de doi ani ne judecăm”, a spus Nicolae Ivan.

Omul susţine că în Franţa, firma îi obligă pe tirişti să meargă pe drumuri naţionale ca să nu plătească taxele pentru autostradă care sunt scumpe. „La toţi şoferii li se reţin din bani pentru depăşire de consum, dar cu vechiturile lui obligă şoferii să circule prin Franţa pe drumuri naţionale să nu plătească autostrăzi. Atunci cum vrea să se încadreze în consum?”, a mai spus Nicolae Ivan.

„Nici un sfert din șoferi nu fură”

Un alt şofer, susţine sub protecţia anonimatului că printre şoferi s-a creat o nemulţumire foarte mare din cauza acuzelor aduse de milionar. „Nici un sfert din şoferi nu fură şi ne bagă pe toţi în aceeaşi oală, când noi suntem cei furaţi”, a spus şoferul. Acesta a mai spus că frecvent i se reţin bani nejustificat. „Eu am montat GPS şi nu am luat un strop de motorină, iar cu toate acestea mi s-au reţinut bani. Când am fost să văd mi-au spus că este o greşeală, dar tot timpul greşesc în favoarea lor, niciodată în favoarea mea”, a mai spus şoferul. Acesta a spus că principalul vinovat pentru situaţia creată nu este Romeo Dunca, ci subalternii săi direcţi, pe care i-a scăpat de sub control şi care îl înşeală la rândul lor pe milionar.

„Plata la kilometru este ilegală”

Mai mulţi şoferi au semnalat o altă ilegalitate comisă de firma omului de afaceri Romeo Dunca. Tiriştii susţin că sunt plătiţi la kilometru, ceea ce în Uniunea Europeană este ilegal. „Conform legislaţiei în vigoare, şoferii nu au voie să fie plătiţi la numărul de kilometri parcurşi, doar cu salariu fix şi/sau diurnă”, a spus Cristian, un cititor al timisoara.adevarul.ro. Acelaşi Cristian a mai spus că niciun producător de camioane nu dă un consum al TIR-ului la suta de kilometri. „Să-mi arate mie orice patron că autocamionul consumă x litri de motorină la 100 de kilometri. Nici măcar producătorii nu dau asemenea consum, doar estimativ. Eu cunosc un tip care a câştigat un proces cu Dunca pentru că i-au tras banii pe motorină ilegal”, a postat Cristian.

Romeo Dunca: „Cine-i nemulțumit să plece”

Omul de afaceri susține că nu le face nicio nedreptate șoferilor, iar pe aceia care lucrează și sunt cinstiți chiar îi stimulează. „Nemulțumiți au fost tot timpul. Unul care a fost prins că a furat și a fost dat afara ce o să zică? Sunt un hoț nenorocit? Sunt oameni care lucrează de 15 ani. Își văd de treaba lor și nu au probleme”, a spus Dunca. Acesta a mai spus că dacă e cineva nemulțumit poate să își dea demisia. Referitor la modul de plată, milionarul îi contrazice pe loferi și spune că nu sunt plătiți la kilometru. „Nu-i plătește nimeni la kilometru. Se plătește în funcție de cât muncește fiecare. La Dunca nu se fac mai mult de 7 - 8 mii de kilometri de fiecare șofer pe lună”, a mai spus omul de afaceri. Acesta a mai spus că are situații în care șoferii în loc să meargă la descărcat se duc pe sate pe acasă sau se abat din drum.

SURSA: http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Soferii_-hoti-_de_la_firma_milionarului_Dunca-_-Noi_suntem_cei_furati_0_221978422.html


Un alt articol intereseant.

Camionagiii fură motorină de 200 milioane de euro pe an. Ce spun patronii

Patronii companiilor de transport mărfuri din România pierd peste 16 milioane de euro pe lună din cauza furturilor de motorină. În medie, şoferul unui camion de peste 12 tone fură lunar 200 de litri

Furturile de combustibil scot anual din buzunarele patronilor de companii de transport mărfuri de 194,5 milioane de euro. Acesta este rezultatul unui calcul făcut de Gândul pe baza unui studiu dat publicităţii de SAS Grup, firmă care se ocupă cu dezvoltarea şi implementarea sistemelor integrate de supraveghere şi urmărire a autovehiculelor prin satelit.

"Cel mai mult se furǎ din vehiculele de peste 12 tone, media fiind de 200 de litri la 10.000 km, aceasta fiind în general distanţa maximǎ parcursǎ în fiecare lunǎ", a declarat directorul general al firmei menţionate, Adrian Dinu. Potrivit ultimelor date ale Autorităţii Rutiere Române (ARR), obţinute de Gândul, în România sunt licenţiate să facă transport de mărfuri 78.177 de camioane de peste 12 tone. Luând în calcul valoarea medie a furturilor şi un preţ de 4,25 lei pe litrul de motorină, rezultă că lunar buzunarele patronilor sunt "uşurate" de 66,45 milioane de lei, adică 16,2 milioane de euro (la un curs de 4,1 lei/euro). Anual, suma ajunge la 194,48 milioane de euro.

"Şi la mine la firmă i-am prins"

Patronii de firme de transport recunosc că şoferii fură, dar amintesc că există şi alte cauze ale creşterii consumului de carburant. "Se spune, din popor, că există oameni buni, oameni răi şi şoferi. Nu contest că şi la mine la firmă i-am prins, însă nu e bine să generalizăm", a declarat pentru Gândul vicepreşedintele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) Ion Lixandru.

El a explicat că metodele de furt cele mai utilizate sunt din rezevorul propriu sau al altui şofer, cu cardul şi prin efectuarea de curse suplimentare în interes personal, cu camionul firmei. "Explozia cererii de transport de mărfuri a generat o creştere spectaculoasă a numărului de şoferi, care nu mai sunt la fel de calificaţi cum erau cei din anii 90. Atunci, şi motorina era ieftină, nu conta în costurile firmelor şi, deci, se fura, obicei care a mai rămas şi în prezent. În urmă cu 15-20 de ani, un camion de 20 de tone consuma 61,5 litri la suta de kilometri, iar acum consumul s-a redus la 33-37 de litri", a mai spus Lixandru.

El a ţinut să precizeze şi alte cauze care duc la creşterea consumului de carburanţi, chiar dacă motoarele sunt mai performante: accelerările şi frânările dese şi bruşte, din cauza infrastructurii rutiere inadecvate, şi extinderea intravilanului localităţilor, care au dus la înmulţirea restricţiilor de viteză. "Cum şoferii au timpul de parcurs prestabilit, sunt nevoiţi să se bată cu autoturismele şi atunci o calcă", a explicat plastic Lixandru.

SURSA: http://www.gandul.info/financiar/camionagiii-fura-motorina-de-200-milioane-de-euro-pe-an-ce-spun-patronii-6089550

Pai din cat sunt furati,anual, ar putea sa puna la salarii si situatia cred ca ar fi alta pt ca eu ca sofer nu prea am chef sa imi pierd un loc de munca bine platit si constant platit pt 200 de litri pe luna. Si sunt de acord ca atunci cand merg la angajare sise promite ceva, baska se mai semneaza si un contract si nu se respecta remuneratia sa bagi mana. PATRONII NE FAC SA FURAM. ESTE CEA MAI TARE STRATEGIE. TE LASA SA FURI CA SA TE AIBA LA MANA ORICAND.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

buna ziua. sunt din tg mures si am avut un sofer angajat cu vechime cu toate actele la zi si la a doua cursa a accidentat asa camionul ca nu am mai putut sa il mai aduc in tara asa mult ma costa recuperarea. dupa ce a avut accidentul eu l-am luat din cehia pe acest sofer si am descarcat cu alt camion marfa de pe acel camion lovit . ajungand in Germania am descarcat marfa cu 5 zile intarziere si nu au mai vrut sa o preia datorita degradarii unor baloti dar insistand si acceptand penalizarile au preluat marfa exceptand balotii degradati. dupa descarcare am mers intr-un autohof iar acel sofer a plecat spunand ca ne vedem acasa la firma. asta a fost in 5 noembrie 2012 iar de atunci nu l-am mai vazut iar la adresa din buletin nu mai sta de 4 ani . de atunci nu il mai gasesc si am inteles de la fosta femeie cu care a stat ca e divortat si ca la ea nu venea decat rar si ca acum ar lucra prin italia. acum as vrea sa va rog daca ati putea sa imi ziceti cine il cunoaste sau unde ar putea sa lucreze sau unde ar putea fi pentru ca eu la m cautat l ultima firma din mures unde a lucrat si cei de acolo au zis ca numai problem a facut. eu dau numele lui si mai dau tot dreptu la replica sa zica ce vrea sa argumenteze orice. il cheama Alzner Stefan are in jur de 52 de ani si ar fii bine ca cine ar mai angaja un astfel de om sa aiba grija pentru ca fuge de raspundere. va multumesc.

daca stiti alte siteuri unde as putea avertiza colegii cu astfel de oameni va rog sa imi scrie-ti

kiki_tel_004.jpg

image.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cred ca colegul de a spus de soferii aceia ca sunt hoti ori face parte din soferii prosti cu scuzele de rigoare daca nu e asa ori face parte din firma dupa nume TM 03 CDG ori nu cumva este unul din sefii Codocnotto din timisoara ????

Daca e asa e prea tampit ca sa isi puna nr. de la masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am o intrebare nu cumva marfa si camionul nu era asigurate in totalitate sau era transportata ca in Romania pe spatele soferului iar daca se intampla ceva soferul plateste ???

Cred ca asta s-a intamplat (nu zic ca nu este ceva vina poate din cauza soferului) dar marfa refuzata trebuie ca sa fie acoperita de asigurare asta daca este cat despre camion din moment ce circula pe o sosea fie si nationala este oricand expus riscului de accident de aceea firmele mari si cu simt de raspundere isi fac de obicei full casco pe masini mai ales cand circula prin Europa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asi vrea sa precizez 2 lucruri pentru TRUCK DENISA, 1 an primul rind vreau sa spun ca am lucrat la o firma la Bucuresti si aveam o masina nu asa cum ar fi trebuit sa fie din punct de vedere tehnic,adica nu aveam frina pe vagon si nu numai, spunindui la PATRON ca in momentul cind pun frina urca remorca pe mine, el a raspuns ca nu este nici o problema ca are casco la masina si mie imi da 500 ron la familie si a scapat..! nu pot sa spun ce a fost la gura mea. 2. Si ceva foarte recent, adica acum o luna am lucrat la o firma la vestitul Pitesti, BUSINESS ELECTRICAL CENTER, iar cind am cerut sa mi se dea diurna a trimes schimb, am predat camionul in conditii foarte bune dar sefi a considerat ca nu mai trebuie sa ma mai aduca acasa, iau zis la soferul de schimb ,,LASAL MA IN PRIMA PARCARE DAL IN >>>>>> MEA. Atunci cum este???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta colegule insemna patron Roman inconstient,din cauza asta suntem vazuti prost afara sau la granita cu unguri ca stiu ca romanii fac numai magarii gen magnet ,tonaj si altele.Intreaba pe oricine de lucreaza la o firma straina sau care se respecta putin sa vezi ca asa ceva nu se intampla mai ales pentru cei ce fac Germania si in special Anglia unde BAG si VOSA nu prea glumesc ca la noi si acolo iti ramane masina cu marfa cu tot pana nu rezolvi problema si platesti . Ca sa iti dau un exemplu pe Germania am fost oprit (scos) de politie si verificat in zona Rosenhim si au vazut un cauciuc pe remorca putin uzat(fusesem in service al firmei si nu au avut timp sa rezolve problema iar marfa era urgenta).Am fost scos la prima parcare si pus sa schimb cauciucul dar ca firma nu aveam cu ce ca ei lucrau cu nu dau nume un service care veneau dupa tine oriunde si am schimbat roata dar spre surprinderea mea a venit un roman care lucra in germania si mi-a schimbat cauciucul(roata trebiua schimbata din intelegerea cu dispecerul dupa descarcare)dar a scris pe foaia de service ca a gasit ceva la frane(o placuta putin uzata).Atat a trebuit politiei sa vada frana si fara sa mai intrebe ce am fost bagat la service a doua zi si sa facut constatare pe vagon si au inceput 3 camere franare,placute pe 2 axe,si 2 amortizoare.Am spus firmei si nu au avut ce sa faca ca deja eram acolo si nu mai puteam pleca ca nu imi dadeau actele masinii.Cat despre mine eu oricand puteam sa las masina si sa plec.Am stat acolo de vineri dimineata pana luni seara ca sa imi schimbe astea rezultat din ce am putut afla 6000 euro fara manopera si 150 de euro amenda.Asta inseamna prostie cand patronii romani nu inteleg ca la aia siguranta ta si a celorlalti este pe primul loc si dupa aia marfa. Pe Anglia e si mai rau eu am scapat usor ca era un coleg roman pe care il prinsese cu magnet pe cutie si statea de 1 saptamana acolo si ziua il lasa la masina iar seara il ducea la puscarie(arest) nu avea chei la masina,nu ii dadea mancare nimic sa se decurce.A avut noroc cu translatorul roman de acolo care vorbise cu procurorul de acolo si il bagase pentru bautura punand-ul inainte de a ii se lua probe la sange sa bea o bere si 100 grame tarie.Asa a avut noroc ca altfel ii se spusese deja ca daca nu il baga minim 6 luni parnaie acolo din acel moment si 8000 euro amenda.daca nu credeti colegul se numeste Ironim si este din zona Bacau nu imi mai amintesc sigur localitatea avea un man.Interbati colegii care se aflau in parcare in acel weekend de la Mondotrans ca se aflau si ei atunci acolo. Deci asta trebuie sa inteleaga patronii astia de doi lei ca siguranta soferului e pe primul loc si nu marfa iar soferii nostrii cei smecheri trebuie sa cam inceapa sa refuze sa mai puna magneti si alte tampenii ca la o amenda si nu zic ca sunt mici seful se da intr-o parte iar prostul plateste.Asa ca luati aminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

soferi problema au fost si pe bursatransport si se numea ,,,incidente de munca" ,,,,,,,,eu unul am trimis un fax d-l Dan Cotenescu care se ocupa de aceasta bursa si i-am cerut express sa stearga aceasta rubrica datorita faptului ca soferi invinuiti nu se pot apara si pot fi calomniati desi poate nu au nici o vina,,,,,,,,aceasta rubrica a fost stearsa si acum observ ca ia sa mutat pe soferii.ro ,,,,,aceasta sa intamplat prin 2009-2010 si am avut sprijinul mai multor patroni,coordonatori si chiar patroni soferi,,,,aceasta postare ar trebui stearsa si de aici,,,,,,,,,daca cineva are dovezi ca x,y,sau z a facut ce a facut sa mearga in instanta ,este singura care poate spune daca cineva este hot,criminal,etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
soferi problema au fost si pe bursatransport si se numea ,,,incidente de munca" ,,,,,,,,eu unul am trimis un fax d-l Dan Cotenescu care se ocupa de aceasta bursa si i-am cerut express sa stearga aceasta rubrica datorita faptului ca soferi invinuiti nu se pot apara si pot fi calomniati desi poate nu au nici o vina,,,,,,,,aceasta rubrica a fost stearsa si acum observ ca ia sa mutat pe soferii.ro ,,,,,aceasta sa intamplat prin 2009-2010 si am avut sprijinul mai multor patroni,coordonatori si chiar patroni soferi,,,,aceasta postare ar trebui stearsa si de aici,,,,,,,,,daca cineva are dovezi ca x,y,sau z a facut ce a facut sa mearga in instanta ,este singura care poate spune daca cineva este hot,criminal,etc

bravo virgil , subscriu si eu ca acest topic sa fie sters....acest forum nu trebuie sa devina scena unor vendete personale...va urmaresc de multa vreme si am aflat informatii foarte utile de aici, dar de postat o fac doar cand consider ca este necesar si pot ajuta pe altii...sfatuiesc si pe altii sa faca la fel...va salut cu drag...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
aceasta postare ar trebui stearsa si de aici,,,,,,,,,daca cineva are dovezi ca x,y,sau z a facut ce a facut sa mearga in instanta ,este singura care poate spune daca cineva este hot,criminal,etc

Virgile, esti putin subiectiv ... sunt o gramada de persoane care aduc injurii la adresa firmelor, aici pe soferii.ro ... aia de ce nu merg in instanta cu dovezi ca nu i-au platit ... etc.

E doar un forum, discutam ... aici nu judeca nimeni pe nimeni. In cel mai rau caz, poti trage o concluzie gresita :)

Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.