Guest Anonymous Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Deci sa incep cu inceputul,am 20 de ani sunt din Timisoara posed permis A B+E C+E de la varsta de 18 ani. OK pana acum toate bune si frumoase ,partea rea este ca am ramas fara loc de munca si avand in vedere ca imi place sa conduc am inceput sa ma interesez cum sta treaba cu soferii de tir , am citit o gramada de forumuri cu tot felu de explicatii mai mult sau mai putin folositoare. Totusi am cateva Nelamuriri... 1. Ce mai trebuie sa fac ca sa ma pot angaja la o firma < am intales ca trebuie ceva atestat pt transport marfa dar numai pt transport intern adica in Ro daca este adevarat UNDE SE FACE ACEST ATESTAT? ..cat costa ? 2. Firmele angajatoare de obicei cauta soferi cu experienta..ok frate dar cum imi fac experienta , imi cumpar propriul tir si dau o tura prin oras. Voi cum ati inceput? 3.Acele discuri TAHOGRAFICE de unde se cumpara?Cat costa?Trebuie sa le cumpar personal sau le cumpara firma angajatoare? 4.Pentru transport extern in Europa mai trebuie ceva licente sau atestate? Cam atat deocamdata , sper sa ma lamureasca si pe mine cineva .Multumesc anticipat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 man si eu am dat acum 2 saptamani pt marfa,agabaritic si mi-am facut si cartela tahograf.mergi la ARR te inscrii,faci cursuri si intr-o saptamana te baga in examen.e fff usor la marfa si la agabaritic da tre sa tii minte alea cu dimensiuni,inaltime,tonaj etc.si in cateva zile ai atestatul.eu am dat 400 ron la cursuri(iti da o carte sa inveti de pe ea)100 d ron cand le-am scos si 250 ron la cartela tahograf(numai daca iti cere firma)bafta;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Ms pt info ma duc azi acolo . Poti sa uploadezi cumva cartea? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Timishan Posted July 15, 2009 Members Share Posted July 15, 2009 Bine de retinut, chiar si pentru un dialog amical, pentru ca sunt unii care se contrazic desi nu stiu ce sustin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 man ia id meu sa iti dau toate chestionarele pt atestat marfa,agabaritic si persoane. danielo_danielo1 bafta;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lenny21 Posted September 6, 2009 Members Share Posted September 6, 2009 consumul de motorina cine il calculeaza soferul sau firma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted September 6, 2009 Members Share Posted September 6, 2009 consumul de motorina cine il calculeaza soferul sau firma? Si tu si firma, dar pana la urma tot tu esti care plateste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members savimbi Posted September 6, 2009 Members Share Posted September 6, 2009 "Motorina" este unul dintre "motivele" pentru care iubesc soferia aici in Canada. Niciodata nu te intreaba seful cit ai consumat sau de ce ai consumat atit, de unde ai alimentat, etc. Nici macar cind am gresit drumul cu peste 500 km nu mi-a cerut nimeni socoteala. Singura cerinta a fost sa fiu la timp la livrare. In rest nimic... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators CALIN Posted September 6, 2009 Administrators Share Posted September 6, 2009 man ia id meu sa iti dau toate chestionarele pt atestat marfa,agabaritic si persoane. danielo_danielo1 bafta;) Daca poti trimite-le si mie si sa le pun pe site. Daca vrei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lenny21 Posted September 7, 2009 Members Share Posted September 7, 2009 eu nu am mai facut pana acuma un consum de motorina sau de benzina asa ca va rog sa imi spuneti voi cum se calculeaza pt ca eu nu stiu si am mai vazut o treaba la un sofer care isi facea niste calcule ca sa vada cati litri de motorina trebuie sa bage , poate ma lamuriti si cu asta . multumesc de replay all \ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted September 7, 2009 Members Share Posted September 7, 2009 eu nu am mai facut pana acuma un consum de motorina sau de benzina asa ca va rog sa imi spuneti voi cum se calculeaza pt ca eu nu stiu si am mai vazut o treaba la un sofer care isi facea niste calcule ca sa vada cati litri de motorina trebuie sa bage , poate ma lamuriti si cu asta . multumesc de replay all \ Sa zicem ca seful tau iti da consum pt. Volvo: 26 l gol 0,5 l / tona Incarci 18 t si te duci 689 de km. Hai sa facem calculul. 18 * 0,5 = 9 (9 l pt. incarcatura) 26 pt. gol adunate: 26+9 = 35 (atat e consulmul dat pt. 18 tone) Hai sa calculam cati trebuie sa consum pe un traseu de 689 km. 689 (km parcursi) * 0,35 (consumul de motorina luat la sutimi, adica nu 35 de l ci 0,35) = 241,15 Concluzie: Cu o incarcatura de 18 tone pe un traseu de 689 de km trebuie sa concumi 241,15 l. Daca la alimentare iti intra mai mult, ai consumat peste, daca alimentezi mai putin ai facut econmie si vezi tu ce faci cu economia. Ps. Bineanteles ca consumul variaza de la firma. Poate iti da gol 24-23 de l, si pt. incarcatura numai 0,3 sau mai putin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lenny21 Posted September 8, 2009 Members Share Posted September 8, 2009 multumesc pentru lamurire cum zici tu la concluzie eu cred ca e cam greu pe tara ca sa te incadrezi in consumul asta din cauza ca trebuie sa stai prea mult pe la semafoare sau prin orase si asa se consuma motorina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members lenny21 Posted September 8, 2009 Members Share Posted September 8, 2009 upss am uitat sa mai intreb ceva palm poate imi poti raspunde iarasi tu. e vorba de timp cum se calculeaza si timpul, de ex daca trebuie sa duc ceva din arad la sibiu si destinatarul ma intreaba in cat timp ajung. cum fac? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted September 8, 2009 Members Share Posted September 8, 2009 upss am uitat sa mai intreb ceva palm poate imi poti raspunde iarasi tu. e vorba de timp cum se calculeaza si timpul, de ex daca trebuie sa duc ceva din arad la sibiu si destinatarul ma intreaba in cat timp ajung. cum fac? raspuns concret la aceasta intrebare nu exista. Sunt o gramada de lucruri care pot interveni pe traseu. Tu raspunzi in felul urmator, daca te duci de la Arad la Sibiu: (In conditii ideale poti sa faci in medie cam 60-65 de km/ora. Vezi cat ai pana la Sibiu (in jur de 260)) Sui asa: daca nu intervine ceva pe traseu, accident, deviere etc, ajung cam in 3 ore si ceva. Tot timpul trebuie sa tii cont de traseu, pe unde treci, etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted September 9, 2009 Members Share Posted September 9, 2009 Pai da , asta e valabil pentru orice mijloc de transport(chiar si la tren ), prima data vezi cati km. sunt pana la destinatie , aproximezi cam cu cat poti merge la ora ( felul drumului,trecere prin orase si sate ,restrictii cunoscute etc...)si faci impartzeala ( simplu, nu ).Acesta este timpul ideal.La acest timp se mai adauga si eventualele popasuri si opriri ( mai ales la camioane si autobuze ,care pe distante lungi au cateva opriri obligatorii : pauzele de diagrama , pauzele care trebuie facute pt calatori [la autocare],alimentarea cu combustibil [daca este cazul] etc...) .Timpul rezultat este timpul real petrecut pe drum pana la destinatie ( fara alte intarzieri pe drum). Acum , e bine sa atragem atentia ca "atat" facem pana la destinatie in conditii normale ( fara trafic intens,defectiuni tehnice,devieri neprevazute,accident[cu implicarea noastra sau nu],etc...) , astfel nu mai suntem presati la telefon cand ajungem sau daca se intampla sa intarziem . Gresec cumva ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Viorel Posted March 5, 2010 Members Share Posted March 5, 2010 Din experienta mea, viteza medie pe extern este cam 75 km/h, iar in tara pe drumurile nationale, cam 45-50 km/h. Asta tinand seama de semafoare, gropi, carute, ambuteiaje, timpul pe care-l pierzi cand incetinesti si opresti sa alimentezi, vignete, case de taxare, pauze, restrictii de viteza, circulatie aglomerata, tonajul incarcaturii. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.