Jump to content

Multe intrebari...putine raspunsuri


Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Deci sa incep cu inceputul,am 20 de ani sunt din Timisoara posed permis A B+E C+E de la varsta de 18 ani. OK pana acum toate bune si frumoase ,partea rea este ca am ramas fara loc de munca si avand in vedere ca imi place sa conduc am inceput sa ma interesez cum sta treaba cu soferii de tir , am citit o gramada de forumuri cu tot felu de explicatii mai mult sau mai putin folositoare. Totusi am cateva Nelamuriri...

1. Ce mai trebuie sa fac ca sa ma pot angaja la o firma < am intales ca trebuie ceva atestat pt transport marfa dar numai pt transport intern adica in Ro daca este adevarat UNDE SE FACE ACEST ATESTAT? ..cat costa ?

2. Firmele angajatoare de obicei cauta soferi cu experienta..ok frate dar cum imi fac experienta , imi cumpar propriul tir si dau o tura prin oras. Voi cum ati inceput?

3.Acele discuri TAHOGRAFICE de unde se cumpara?Cat costa?Trebuie sa le cumpar personal sau le cumpara firma angajatoare?

4.Pentru transport extern in Europa mai trebuie ceva licente sau atestate?

Cam atat deocamdata , sper sa ma lamureasca si pe mine cineva .Multumesc anticipat  ::)

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

man si eu am dat acum 2 saptamani pt marfa,agabaritic si mi-am facut si cartela tahograf.mergi la ARR te inscrii,faci cursuri si intr-o saptamana te baga in examen.e fff usor la marfa si la agabaritic da tre sa tii minte alea cu dimensiuni,inaltime,tonaj etc.si in cateva zile ai atestatul.eu am dat 400 ron la cursuri(iti da o carte sa inveti de pe ea)100 d ron cand le-am scos si 250 ron la cartela tahograf(numai daca iti cere firma)bafta;);):);)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

"Motorina" este unul dintre "motivele" pentru care iubesc soferia aici in Canada.  Niciodata nu te intreaba seful cit ai consumat sau de ce ai consumat atit, de unde ai alimentat, etc. Nici macar cind am gresit drumul cu peste 500 km nu mi-a cerut nimeni socoteala. Singura cerinta a fost sa fiu la timp la livrare. In rest nimic...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu nu am mai facut pana acuma un consum de motorina sau de benzina asa ca va rog sa imi spuneti voi cum se calculeaza pt ca eu nu stiu si am mai vazut o treaba la un sofer care isi facea niste calcule ca sa vada cati litri de motorina trebuie sa bage , poate ma lamuriti si cu asta . multumesc  de replay all

???:-\

Link to comment
Share on other sites

  • Members

eu nu am mai facut pana acuma un consum de motorina sau de benzina asa ca va rog sa imi spuneti voi cum se calculeaza pt ca eu nu stiu si am mai vazut o treaba la un sofer care isi facea niste calcule ca sa vada cati litri de motorina trebuie sa bage , poate ma lamuriti si cu asta . multumesc  de replay all

???:-\

Sa zicem ca seful tau iti da consum pt. Volvo:

26 l gol

0,5 l / tona

Incarci 18 t si te duci 689 de km.

Hai sa facem calculul.

18 * 0,5 = 9 (9 l pt. incarcatura)

26 pt. gol

adunate: 26+9 =  35 (atat e consulmul dat pt. 18 tone)

Hai sa calculam cati trebuie sa consum pe un traseu de 689 km.

689 (km parcursi) * 0,35 (consumul de motorina luat la sutimi, adica nu 35 de l ci 0,35) = 241,15

Concluzie:

Cu o incarcatura de 18 tone pe un traseu de 689 de km trebuie sa concumi 241,15 l.

Daca la alimentare iti intra mai mult, ai consumat peste, daca alimentezi mai putin ai facut econmie si vezi tu ce faci cu economia.

Ps. Bineanteles ca consumul variaza de la firma. Poate iti da gol 24-23 de l, si pt. incarcatura numai 0,3 sau mai putin.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

upss am uitat sa mai intreb ceva palm poate imi poti raspunde iarasi tu. e vorba de timp cum se calculeaza si timpul, de ex daca trebuie sa duc ceva din arad la sibiu si destinatarul ma intreaba in cat timp ajung. cum fac? :-[

raspuns concret la aceasta intrebare nu exista. Sunt o gramada de lucruri care pot interveni pe traseu. Tu raspunzi in felul urmator, daca te duci de la Arad la Sibiu: (In conditii ideale poti sa faci in medie cam 60-65 de km/ora. Vezi cat ai pana la Sibiu (in jur de 260))

Sui asa: daca nu intervine ceva pe traseu, accident, deviere etc, ajung cam in 3 ore si ceva.

Tot timpul trebuie sa tii cont de traseu, pe unde treci, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pai da , asta e valabil pentru orice mijloc de transport(chiar si la tren  ;) ), prima data vezi cati km. sunt pana la destinatie , aproximezi cam cu cat poti merge la ora ( felul drumului,trecere prin orase si sate ,restrictii cunoscute etc...)si faci impartzeala ( simplu, nu  ;) ).Acesta este timpul ideal.La acest timp se mai adauga si eventualele popasuri si opriri ( mai ales la camioane si autobuze ,care pe distante lungi au cateva opriri obligatorii : pauzele de diagrama , pauzele care trebuie facute pt calatori [la autocare],alimentarea cu combustibil [daca este cazul] etc...) .Timpul rezultat este timpul real petrecut pe drum pana la destinatie ( fara alte intarzieri pe drum). Acum , e bine sa atragem atentia ca "atat" facem pana la destinatie in conditii normale ( fara trafic intens,defectiuni tehnice,devieri neprevazute,accident[cu implicarea noastra sau nu],etc...) , astfel nu mai suntem presati la telefon cand ajungem sau daca se intampla sa intarziem   ;).   Gresec cumva ??? ??? ???

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • Members

Din experienta mea, viteza medie pe extern este cam 75 km/h, iar in tara pe drumurile nationale, cam 45-50 km/h.

Asta tinand seama de semafoare, gropi, carute, ambuteiaje, timpul pe care-l pierzi cand incetinesti si opresti sa alimentezi, vignete, case de taxare, pauze, restrictii de viteza, circulatie aglomerata, tonajul incarcaturii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.