Members Timishan Posted July 27, 2009 Members Share Posted July 27, 2009 "Ministrul mediului viseaza TIR-uri plimbate cu trenul" Descongestionarea traficului de pe soselele aglomerate este o tema care da bine intr-un discurs politic. Ministrul mediului, Attila Korodi, a marsat pe aceasta idee si a declarat public ca ar vrea sa restrictioneze transportul rutier pentru camioanele de marfa care traverseaza tara noastra. El a propus urcarea TIR-urilor in vagoane de tren speciale si transportarea lor pana la iesirea din tara. Oficialul de la Mediu nu cunoaste insa realitatea: in Romania nu exista infrastructura necesara pentru ca o masura de acest gen sa aiba acoperire in practica. Descongestionarea traficului de pe soselele aglomerate este o tema care da bine intr-un discurs politic. Ministrul mediului, Attila Korodi, a marsat pe aceasta idee si a declarat public ca ar vrea sa restrictioneze transportul rutier pentru camioanele de marfa care traverseaza tara noastra. El a propus urcarea TIR-urilor in vagoane de tren speciale si transportarea lor pana la iesirea din tara. Oficialul de la Mediu nu cunoaste insa realitatea: in Romania nu exista infrastructura necesara pentru ca o masura de acest gen sa aiba acoperire in practica. Intentia unui ministru care doreste sa impuste doi iepuri dintr-un singur foc este laudabila, la prima vedere, daca luam in calcul fluidizarea traficului si protectia mediului. Urcarea camioanelor care tranziteaza Romania in trenuri la granita si transportul acestora pe calea ferata pana la iesirea din tara ar fi o masura excelenta. Dar cum se aplica o astfel de propunere daca infrastructura feroviara nu se poate adapta pentru sistemul Ro-La, necesar transportului camioanelor? Nici chiar cel care a facut acest anunt nu stie sa dea un raspuns. „Datele tehnice vor iesi pe parcurs la iveala. Eu am precizat doar cateva teme care trebuie indeplinite in 2008. Se tot vorbeste despre autostrazi, despre descongestionarea traficului si nimeni nu se gandeste ca exista si alternativa transportului pe calea ferata. Eu am vazut ca asa se practica in alte tari", ne-a declarat Korodi. „Nu stie ce spune!" - Cei mai surprinsi de anuntul facut de ministrul mediului au fost transportatorii. Ei i-au transmis lui Attila Korodi ca a omis faptul ca drumurile sunt publice si nu se poate interzice tranzitarea unei tari. In cazul in care, totusi, o astfel de masura este luata, Romania ar risca procese cu toate firmele afectate. „Nu stie ce spune! Circulatia nu o poate opri pentru ca a auzit cineva ca exista posibilitatea apelarii la serviciile Cailor Ferate. Trebuie respectate normele internationale", a explicat pentru SFin Ion Lixandru, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR). El spune ca transportatorul analizeaza optiunile si o alege pe cea care ii este favorabila din punct de vedere financiar. Nu este pentru prima data cand se aduce in atentia publica sistemul de transport feroviar de tip Ro-La. Potrivit conducerii CFR Marfa, din 1993 s-a tot incercat, fara succes, aceasta metoda. S-au facut si investitii importante pentru achizitionarea de vagoane si pentru construirea unor terminale unde TIR-urile sa fie imbarcate in trenuri. Dar infrastructura feroviara a reusit sa omoare din fasa un astfel de proiect. Desi ar fi cei mai interesati ca o astfel de decizie sa se aplice, reprezentantii CFR Marfa isi recunosc lipsurile. In primul rand, isi dau seama ca sunt necesare investitii uriase pentru ca transportul Ro-La sa devina util. „Consideram ca o linie Ro-La pe o relatie de tranzit Giurgiu-Curtici, pe relatia Bucuresti Progresu-Wels si retur sau pe o alta relatie interna nu ar fi ocupata cu TIR-uri. Si asta pentru ca ar presupune asigurarea unor conditii tehnice si comerciale cel putin la nivelul transportului rutier international. In plus, costurile de transport pe calea ferata sunt mult mai mari decat cele legate de transportul auto", ne-a declarat directorul general adjunct CFR Marfa, Gratian Calin. Sursa: de Stefania Enache in News pe 25 Ianuarie 2008, 00:00 (Saptamana Financiara) Personal, aici miroase a afacere pentru CFR Marfa, sa nu dea chics pentru restrangerea activitatiilor in frontul economic romanesc.La noi, doar la dedesubturi murdare te poti astepta, desi intentiile facute public sunt nobile (reducerea traficului, direct proportional, al poluarii).Vra-jea-laaa !. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted July 28, 2009 Members Share Posted July 28, 2009 Sa vedeti voi pane la imbarcarea pe trenuri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted July 28, 2009 VIP Share Posted July 28, 2009 Decat sa faca autostrazi mai bine cumpara trenuri si le astupa gura oamenilor....tara lui papura voda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted July 28, 2009 Members Share Posted July 28, 2009 Decat sa faca autostrazi mai bine cumpara trenuri si le astupa gura oamenilor....tara lui papura voda Smecherie clara... o sa invoce modelul EU, dar de fapt va fi o afacere pt. CFR, adica pt. politicienii aflati la putere.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Nu cred ca pot transporta atatea camioane. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted July 28, 2009 VIP Share Posted July 28, 2009 20 de camioane pe un vagon !!.......dhamm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Decat sa faca autostrazi mai bine cumpara trenuri si le astupa gura oamenilor....tara lui papura voda Smecherie clara... o sa invoce modelul EU, dar de fapt va fi o afacere pt. CFR, adica pt. politicienii aflati la putere.. Perfecta dreptate! Aici este afacerea ministrului transporturilor , el are actiuni la CFR. Este o mare prostie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Si cate camioane transpora pe zi?20:))si restul de N-spe mii? Sper sa nu fie aprobata aceasta prostie. Vom ajunge de rasul lumii! Trenurile marfare nu mai au ce transporta si sa nu stea degeaba ministrul transporturilor s-a gandit sa transporte camioane. Buna intrebare Sunt mii de camioane in Romania, cum le transporta pe toate? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted July 30, 2009 Members Share Posted July 30, 2009 Ce t?mpenie numai la noi se putea asa ceva si sa vedeai haos la infrastructura noastra feroviar? Gresiti baieti. In Elvetia deja se lucreaza la liniile de tren care o sa tranziteze tara, carand camioanele pe vagoane. Nu peste mult timp o sa redeschida si pentru Ungaria, ala care cara camionele de la Seged pana la Wels (Austria). Incet tranzitul o sa se faca feroviar in toate tarile UE. Asta se stia de foarte mult timp, dar incet se va materializa. Poluare, aglomeratie, sufocare a traficului, criza de petrol, etc. Astea sunt cauzele enumerate de UE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members palm Posted July 30, 2009 Members Share Posted July 30, 2009 Energie electrica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators CALIN Posted July 31, 2009 Administrators Share Posted July 31, 2009 Prin munti nu cred:D acolo 2 locomotive diesel trag tonele de camioane. Marius ii mai greu un vagon incarcat cu marfa decat unu cu 3-4 camioane Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators CALIN Posted August 6, 2009 Administrators Share Posted August 6, 2009 Sau linistit apele cu trenul. Asa se pare. Ceva de moment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted August 18, 2009 Members Share Posted August 18, 2009 Este adevarat ca in unele tari din europa se practica deja chestia asta cu urcatul camioanelor pe tren, ( am vazut in niste filmulete , trebuie sa le caut k sa le postez aici )dar sunt doar acele camioane care doar tranziteaza tara si nu au punc de incarcare sau descarcare in acea tara.Pe de-o parte ar fi si benefica intr-un fel aceasta procedura ( nu si daca ne gandim la afacerile de nivel inalt intre ministrii si ministere) deoarece si camioanele ar ajunge mai repede in celalalt capat al tarii , fara stresul de ati fi taiata prelata la camion si furat din marfa.Sa nu mai vorbim atunci de faptul ca va fi si traficul mai lejer (bine, la noi in romania nu prea ) .Dar sa stam linistiti k in tara noastra se fac mai greu investitii de genul in infrastructura, deci vom muri noi si nu vom mai vedea asa ceva. In toata chestia asta e si un mare minus pt soferi, k vor avea mai putini km la bord si asta se va cunoaste la salarizare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members savimbi Posted September 17, 2009 Members Share Posted September 17, 2009 Aici se transporta la greu semiremorcile pe calea ferata. Am sa fac ceva poze cind am sa prins un asemenea tren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.